Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De oude VIRMs lozen ook op het spoor.
Valt mij op dat vrijwel iedere RB/RE-trein in DE een wc heeft. Alleen de S-Bahn heeft doorgaans geen wc, maar bijv. De S-Bahn Leipzig en ik dacht ook de S-Bahm Dresden hebben wel weer een toilet.
Valt mij op dat vrijwel iedere RB/RE-trein in DE een wc heeft. Alleen de S-Bahn heeft doorgaans geen wc, maar bijv. De S-Bahn Leipzig en ik dacht ook de S-Bahm Dresden hebben wel weer een toilet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Volgens mij hebben de S-Bahn in Hamburg, Berlijn, München en Stuttgart in het algeheel geen toiletten in de treinen. Volgens mij is in Frankfurt recentelijk de S7 omgezet van Baureihe 430 naar 425, dus is die S-Bahn niet meer volledig zonder toiletten. Andere S-Bahnen hebben deels (in NRW bijvoorbeeld S5, S7, S8 en S23) of alleen maar treinen met toiletten.
Overigens vandaag ook een defect toilet in de RB tussen Lüneburg en Dannenberg. Na 158 minuten was ik blij in Lüneburg weer over te kunnen stappen op de Metronom.
Ander wazigheidje van de dag: Lüneburg heeft 7 perronsporen, genummerd van 1 t/m 5 en WEST. WEST zijn twee perronsporen, die je bereikt vanaf de andere perronsporen via de tunnel naar het stationsgebouw, daar via de hoofdingang naar buiten, het plein voor het station oversteken, dan om een tweede stationsgebouw tegenover het station dat je net verlaten hebt lopen en daar zijn dan opeens nog twee grotendeels onverharde perronsporen :')
Overigens vandaag ook een defect toilet in de RB tussen Lüneburg en Dannenberg. Na 158 minuten was ik blij in Lüneburg weer over te kunnen stappen op de Metronom.
Ander wazigheidje van de dag: Lüneburg heeft 7 perronsporen, genummerd van 1 t/m 5 en WEST. WEST zijn twee perronsporen, die je bereikt vanaf de andere perronsporen via de tunnel naar het stationsgebouw, daar via de hoofdingang naar buiten, het plein voor het station oversteken, dan om een tweede stationsgebouw tegenover het station dat je net verlaten hebt lopen en daar zijn dan opeens nog twee grotendeels onverharde perronsporen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Allememachies, wat is de spoorlijn Hannover - Uelzen - Lüneburg - Hamburg toch dodelijk saai.
En blijkbaar komt er in Uelzen een volledige schoolklas in de Metronom en er staat duidelijk iemand in de deuropening te roken.
En blijkbaar komt er in Uelzen een volledige schoolklas in de Metronom en er staat duidelijk iemand in de deuropening te roken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Jij houdt niet van het bos, zoveel is duidelijk Het is wel een lange zit ja.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Grappig genoeg zit je wel dicht bij de Lüneburger Heide
Maar in DE zijn meer lijnen die saai zijn. Hannover-Berlin, Magdeburg-Halle-Leipzig en Mannheim-Karlsruhe zijn ook daai te noemen.
Maar in DE zijn meer lijnen die saai zijn. Hannover-Berlin, Magdeburg-Halle-Leipzig en Mannheim-Karlsruhe zijn ook daai te noemen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik vind een bos best leuk, maar dan moet er wel wat variatie inzitten. En een glooiing is ook wel leuk. Tussen Lüneburg en Harburg is het dan wee grotendeels geluidsscherm, alleen Maschen is leuk om te zien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De IC 142 was op tijd in Osnabrück Hbf. Daar moest echter gewacht worden op een aansluiting. Tussen Hörstel en Rheine moest de machinist bij een telefoon langs het spoor instructies in ontvangst nemen voor een overwegstoring. Bij de gestoorde overweg moest gestopt worden. In Rheine kruiste een goederentrein de intercity voorlangs. En toen stonden we met +15 in Bad Bentheim.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik denk aan jou en ik denk in aan die "goeie" oude tijd, toen ik nog met mijn ouders onder stoom dat traject volgde.
En ook aan die oude V200-locs.
En ook aan die oude V200-locs.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Je ouders onder stoom? Dan gingen die goed snel zeker?
Hier worden ondertussen voorbereidingen getroffen voor mijn reis met D/EN 414, niet helemaal zeker of dat met 22:45u mijn langste reis in één trein gaat worden, maar volgens mij was Istanbul - Bucuresti korter :Y
Hier worden ondertussen voorbereidingen getroffen voor mijn reis met D/EN 414, niet helemaal zeker of dat met 22:45u mijn langste reis in één trein gaat worden, maar volgens mij was Istanbul - Bucuresti korter :Y
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Die staat momenteel met 21:15 in de dienstregeling, dus goed mogelijk.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De Prignitzer Eisenbahn heeft in 2002 20 oude V200.1 uit Griekenland teruggebracht naar Duitsland, daarvan zijn er 10 weer in dienst gekomen :)isadora schreef:Ik denk aan jou en ik denk in aan die "goeie" oude tijd, toen ik nog met mijn ouders onder stoom dat traject volgde.
En ook aan die oude V200-locs.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik meende dat alle "Fernsprechers" daar buiten dienst waren...Suus schreef:De IC 142 was op tijd in Osnabrück Hbf. Daar moest echter gewacht worden op een aansluiting. Tussen Hörstel en Rheine moest de machinist bij een telefoon langs het spoor instructies in ontvangst nemen voor een overwegstoring. Bij de gestoorde overweg moest gestopt worden. In Rheine kruiste een goederentrein de intercity voorlangs. En toen stonden we met +15 in Bad Bentheim.
Stoppen voor een gestoorde overweg moet in Duitsland altijd, en dan moet de machinist de overweg "sichern", dat is of uitstappen en met een sleutel de overweg in werking stellen (dat moet ook als alle bomen gesloten zijn, of er minstens 1 rood licht brand), of de trein op een inductielus zetten (autoHET), of, als het een niet actief beveiligde overweg is, stoppen, typhoneren, stapvoets tot het midden en dan zo snel mogelijk de overweg vrijmaken.
Tis best een verouderde zooi daar over de grens...
Een teammanager omschreef het al eens als:
"het is net een modelbaan. Het rijdt, het ziet er leuk uit, maar efficiënt..."
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De Duitse conducteur vertelde iig dat de machinist buiten de locomotief instructies moest ontvangen. Een paar meter na de eerste stop zag ik vanuit rijtuig 11, dus redelijk achter de loc, zo’n telefoonkastje voorbij komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Spoor 11 op station Köln Messe stond om 20:00 over de volledige lengte van het perron bomvol mensen, komt DB aan met een enkel stelletje BR425. :')
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Wachtten die mensen niet op chartertreinen vanaf de Gamescom?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik kwam inderdaad Gamescom uitgelopen, maar van chartertreinen heb ik niets gezien. Op de brug naar Hbf zag ik echter weer aardig volle treintjes voorbij komen. :')
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Huh, een 425 op spoor 11? Daar komen normaal gesproken alleen ICE's?Chrysa schreef:Spoor 11 op station Köln Messe stond om 20:00 over de volledige lengte van het perron bomvol mensen, komt DB aan met een enkel stelletje BR425. :')
Of bedoel je spoor 10. Dat is wel boven, alleen komen daar dan weer geen 425 maar 422, 423 en 620.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Er zijn volgens mij wat werkzaamheden, ik zag wel een ICE staan op het lage deel van het station, en volgens Google Maps stopt de ICE van/naar NL ook op Messe IPV Hbf.
Of het een 425 is weet ik ook niet zeker, maar het ding leek verdacht veel op de br425 op Google Images.
De drukte weet ik dan wel weer zeker:
Of het een 425 is weet ik ook niet zeker, maar het ding leek verdacht veel op de br425 op Google Images.
De drukte weet ik dan wel weer zeker:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Zo te zien was de S-Bahn al fanatiek aan het aftrappen met de 423's. Rondom Stuttgart rijden ze zelfs op zaterdagavond nog met drie gekoppelde 430's op de S1 naar Herrenberg :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Op de foto zie je spoor 10. En geen 425, want die heeft maar 8 deuren per zijkant, deze heeft er 12 en is dus een 422 of 423 (dat kan ik niet zo goed zien op deze foto, maar kan je herkennen aan de koplampen).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Aangekomen in Hamburg.
Voorspoedige reis gehad met overstappen in Amersfoort, Deventer en Osnabrück. Ondanks dat NS International ons nog herhaaldelijk gewaarschuwd had voor een volle IC Berlijn (en te reserveren!) was deze niet eens voor de helft vol toen we de grens overgingen. Het betreft IC 141.
Met 5 minuten vertraging aangekomen in Osnabrück en daar overgestapt op de IC naar Altona. Deze was ook 5 minuten vertraagd. Onderweg reden we nog een aantal keer wat langzamer, dus met +10 aangekomen in Hamburg. Ik geloof dat dat wel meevalt bij het Duitse langeafstandsvervoer.
Haalt die intercity tussen Osnabrück en Hamburg de 200km/u? Ik dacht dat ergens gelezen te hebben.
Voorspoedige reis gehad met overstappen in Amersfoort, Deventer en Osnabrück. Ondanks dat NS International ons nog herhaaldelijk gewaarschuwd had voor een volle IC Berlijn (en te reserveren!) was deze niet eens voor de helft vol toen we de grens overgingen. Het betreft IC 141.
Met 5 minuten vertraging aangekomen in Osnabrück en daar overgestapt op de IC naar Altona. Deze was ook 5 minuten vertraagd. Onderweg reden we nog een aantal keer wat langzamer, dus met +10 aangekomen in Hamburg. Ik geloof dat dat wel meevalt bij het Duitse langeafstandsvervoer.
Haalt die intercity tussen Osnabrück en Hamburg de 200km/u? Ik dacht dat ergens gelezen te hebben.
-
- Donateur
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
1 voorbeeld is net niet genoeg, om te kunnen stellen dat het allemaal wel meevalt. De soep zal alleen wel iets minder heet gegeten worden, als de duitse media hem opdienen.Ferdinand schreef:Ik geloof dat dat wel meevalt bij het Duitse langeafstandsvervoer.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Volgens mij bedoelt Ferdinand dat +10 voor Duitse begrippen wel meevalt, niet dat het in Duitsland allemaal wel meevalt omdat hij +10 had.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik wou net zeggen, het aantal keren dat het Fernverkehr een zooitje was terwijl ik in Duitsland was is dit jaar niet meer op één hand te tellen
Ja, tussen Bohmte en Dreye en vanaf vlak na vertrek uit Bremen Hbf tot Buchholz kan de intercity 200 km/uur rijden.Ferdinand schreef:Haalt die intercity tussen Osnabrück en Hamburg de 200km/u? Ik dacht dat ergens gelezen te hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik weet nog dat ik me vorig jaar voor mijn reis naar Denemarken vooral zorgen maakte over de Eurobahn van Hengelo naar Osnabrück Hbf. Wie kon toen vermoeden dat de problemen zich pas daarna zouden voordoen... 10 minuten overstaptijd, met een grote koffer, een rugzak én een kabouter van 8 met rugzak, op een overvol Hamburg Hbf vanwege het begin van de zomervakantie, en toen was de Zugbindung náár Hamburg Hbf al voor mij opgeheven, om de EC richting København H via Puttgarden-Rødby nog te kunnen halen. Ik geloof dat de IC waarmee ik uiteindelijk 10 minuten overstaptijd overhield, 40 minuten te laat uit Osnabrück Hbf was vertrokken (en 35 minuten te laat op Hamburg Hbf binnenkwam). Wél werkende airco trouwens, in een zespersoons eersteklascoupé.Suus schreef:Ik wou net zeggen, het aantal keren dat het Fernverkehr een zooitje was terwijl ik in Duitsland was is dit jaar niet meer op één hand te tellen
Kabouter wilde eigenlijk nog plassen op Hamburg Hbf, maar gelukkig heb ik hem de trein in kunnen dirigeren en heeft hij daar op reguliere wijze zijn boodschap kunnen doen...
F.k.a. Bollenstad
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten