Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
En dat terwijl Keulen - Hamburg eens een voorbeeld van modern spoorverkeer was. Al in 1978 werd er op delen 200 km/uur gereden. Alleen de Shinkansen was met 210 km/uur wat sneller en de TGV reed nog niet eens. Ik vond in 1981 die 200 daar best wel indrukwekkend!
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Maarja, de consumptiemaatschappij is sindsdien wel gegroeid terwijl er nog steeds maar één elektrische dubbelsporige lijn tussen de twee belangrijkste zeehavens en het Ruhrgebied ligt. En hoewel de locomotief eind jaren '90 is vervangen rijden nog steeds dezelfde rijtuigen als in 1981 op die spoorlijn
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
En dan zitten we nog altijd met het deel Münster - Lünen dat enkelsporig is. Na baanverzakkingen vorig jaar moeten de Intercity's voorlopig uitwijken. Volgend jaar wordt er gewerkt aan herstel en krijgt maar liefst zes kilometer een extra spoor. Reden: na zoveel jaren plannen is een complete verdubbeling te duur geworden.
Demnach wird die Strecke zwischen Münster und Lünen nur auf einer Länge von sechs Kilometern ausgebaut, wie der WDR mitteilt. In diesem Abschnitt soll ein zweites Gleis gebaut werden. Der kleinere Ausbau begründet der Bund mit den gestiegenen Kosten für einen zweigleisigen Ausbau.
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Voordeel is wel dat je relatief goedkoop naar Hamburg kan. Als DB deze verbinding laat vervangen door ICE's, wat niet eens onlogisch is aangezien het de drukste IC-as is in Duitsland (andere IC's rijden meer op nevenassen als Hannover-Leipzig-Dresden en Köln-Mainz-Mannheim), kan DB gewoon hogere prijzen vragen voor Rhein-Ruhr/Rhein-Wupper<->Hamburg. Een strategie die ik liever niet zie.Suus schreef:Maarja, de consumptiemaatschappij is sindsdien wel gegroeid terwijl er nog steeds maar één elektrische dubbelsporige lijn tussen de twee belangrijkste zeehavens en het Ruhrgebied ligt. En hoewel de locomotief eind jaren '90 is vervangen rijden nog steeds dezelfde rijtuigen als in 1981 op die spoorlijn
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Even een kleine vraag: komend weekend heb ik een hotel geboekt ten zuiden van Koblenz langs de Linker Rheinstrecke. Is daar nog sprake van goederenverkeer?
Met name vanwege de nachtrust. En, die rijnstomers maken natuurlijk ook geluid (A)
Met name vanwege de nachtrust. En, die rijnstomers maken natuurlijk ook geluid (A)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Langs zowel de Linke als Rechte Rheinstrecke is sprake van redelijk veel goederenverkeer. Echter kennen kwalitatief redelijke hotels vaak erg goede geluidsisolatie als de ramen dicht zijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De Rechte Rheinstrecke heeft het meeste goederenvervoer, op de Linke rijdt echter het nodige wat de bestemming Köln-Gremberg heeft, dat is vanaf de Rechte Rheinstrecke minder goed bereikbaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Waarschijnlijk zal het niet veel uitmaken aangezien het toch behoorlijk galmt :')
@Suus, bedoel je niet Köln Eifeltor? De wagenladingentreinen van DB van/naar Gremberg rijden in den regel namelijk 'rechtsrheinisch' en de diverse KLV's met afkomst/bestemming Eifeltor rijden 'linksrheinisch'.
@Suus, bedoel je niet Köln Eifeltor? De wagenladingentreinen van DB van/naar Gremberg rijden in den regel namelijk 'rechtsrheinisch' en de diverse KLV's met afkomst/bestemming Eifeltor rijden 'linksrheinisch'.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Uh ja, ik haal die twee altijd door elkaar terwijl het eigenlijk logisch is :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dat zou bij ons nóóit gebeuren, bedoel je?Suus schreef:En hoewel de locomotief eind jaren '90 is vervangen rijden nog steeds dezelfde rijtuigen als in 1981 op die spoorlijn
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik sliep ooit in een hotel in Bad Hönningen en de goederentreinen waren duidelijk te horen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Afgelopen maandag op dinsdag had ik een overnachting in de ICE... Comfortabel is anders maar in een coupetje met 3 stoelen naast elkaar voor jezelf is het toch prima uit te houden...
Tot een conducteur het nodig vond om om 03:36 een kaartcontrole te gaan doen (had er toen al 2 gehad). Wel de gehele rit van de ICE 993 mee kunnen maken, met nogal toeristische route
Tot een conducteur het nodig vond om om 03:36 een kaartcontrole te gaan doen (had er toen al 2 gehad). Wel de gehele rit van de ICE 993 mee kunnen maken, met nogal toeristische route
- Spoiler: show
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Nee, bij ons verhuizen ze dat spul naar de HSL :)trolly schreef:Dat zou bij ons nóóit gebeuren, bedoel je?Suus schreef:En hoewel de locomotief eind jaren '90 is vervangen rijden nog steeds dezelfde rijtuigen als in 1981 op die spoorlijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Grappig, die gedachte had ik ook.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Net terug van vakantie in het noordwesten van de VS en British Columbia in Canada. Een deel van de reis is per OV afgelegd, hieronder gerangschikt per ‘thema’.
In Vancouver heb ik de nodige reizen afgelegd met de Skytrain en de bus. Fijne aan het vliegveld was dat de Skytrain pal voor de deur stopte. Echter is het niet duidelijk op de verkoopautomaten dat in het weekend alleen een kaartje voor zone 1 hoeft te worden gekocht. Bij binnenkomst van het station viel mij overigens meteen de aanwezigheid van geleidelijnen op. :pos: De lijn vanaf het vliegveld loopt naar Waterfront in het centrum, en er is nog een aftakking naar Richmond. Deze Canada Line reed zonder bestuurder, en opvallend genoeg ook zonder perrondeuren. De stations werden duidelijk omgeroepen, maar de uitstapzijde dan weer niet. Op perrons werd duidelijk omgeroepen waar de treinen op de outbound en inbound perrons naartoe gaan, en dat ook wordt omgeroepen welke liften op welke stations defect waren. In het centrum van de stad werden overigens enkele stations gerenoveerd.
Daarnaast heb ik ook nog diverse malen de stadsbus genomen. Opvallend was dat er, net zoals in Seattle, achter de bestuurder klapstoelen waren geplaatst die haaks op de rijrichting zitten. Hier worden dan ook rolstoelen geplaatst, die via een plank bij de bestuurder naar binnen komen. In de bussen is de lage toon van de vrouwelijke omroepstem overigens nauwelijks te horen.
Naast ritten in Vancouver heb ik ook nog een dagtrip naar Victoria, op Vancouver Island, gemaakt. Op Bridgeport Station van de Canada Line ben ik overgestapt op bus 620 naar Tsawassen Ferry. Hoewel met een gelede bus werd gereden, waren er vanwege het hoogseizoen de nodige staplaatsen. Bij de ferryterminal kon snel naar de boot worden overgestapt, die 1 uur en 35 minuten deed over de oversteek naar Szwartz Bay. Hoewel er geen walvissen in de buurt waren (die zwemmen daar rond), was het sowieso een leuke en mooie oversteek. De ferry vaart in een bocht tussen een paar eilanden, waardoor tweemaal de scheepshoorn werd gebruikt vlak voordat een bocht werd genomen. Op de terugweg werd dit heel netjes aangekondigd, maar op de heenweg stond ik vlakbij de hoorn toen deze zonder enige waarschuwing afging. In Swartz Bay ben ik overgestapt naar sneldienst 70 naar Victoria, die werd uitgevoerd door een dubbeldekker. Aangezien boven niet mag worden gestaan, waren beneden de nodige staplaatsen. Advies is dus om bij de boot van tevoren de juiste te vinden om zo verzkeerd te zijn van een zitplaats in de bus.
De vakantie hield ook een retour met Amtrak in, van Vancouver Pacific Central naar Seattle King’s Street. Op de heenweg gingen passagiers al in Vancouver Pacific Central door de Amerikaanse douane, alwaar vingerafdrukken werden afgenomen en een foto werd gemaakt. Bagage gaat in een apart gedeelte van het rijtuig. Ik had de eerste trein van de dag, om 06:30. Het barrijtuig was al snel open, en mijn ontbijt bestond uit een broodje waarvan ik tot de dag van vandaag nog steeds afvraag wat er op zat. Aan passagiers werd verzocht om met behulp van papiertjes in een vakje boven de stoel aan te geven dat deze bezet/gereserveerd was, al kwam het treinpersoneel langs om hiermee te helpen. Over het algemeen viel tijdens de rit op dat het spoor er vrij slecht bij lag en dat de trein niet erg snel ging. Bij de Amerikaanse grens werd door de trainmanager aangegeven dat het douanepersoneel (van de post van de naastgelegen snelweg) aan boord zouden komen, ‘and give them the respect they deserve’. Alleen de paspoorten werden snel gecontroleerd en de douaneformulieren ingenomen, dus beetje een nutteloze stop. Eenmaal in de VS ging het gas er wel op, en verliep een deel van de route door een mooi berglandschap. Zoals aangekondigd, werkte de wifi van de pas trein in de VS. Op Seattle King’s Street werd de bagage door het personeel uit het rijtuig gehaald en, net zoals op het vliegveld, op een bagageband geladen.
Aangezien er maar twee a drie treinen per dag reden tussen Seattle en Vancouver, heb ik op de terugweg gebruik gemaakt van de bus. Deze bussen kunnen tevens bij Amtrak worden geboekt. Vlak voor vertrek moest op het station in Seattle nog een douaneformulier worden ingevuld. De bus was van touringcarbedrijf Cantrail. Vertrek was om 13:45, en er werd zonder tussenstops naar de grens gereden. Iedereen moest vervolgens de bus uit en (met uitzondering van fietsen) de bagage uit het laadruim pakken. De bagage hoefde echter niet door een scanner of wat dan ook, en door de Canadese douanebeambte werden enkele vragen gesteld over het doel van het verblijf, en that was it. Enige tussenstop was nog in Richmond, zodat eventueel kon worden overgestapt voor de richting van het vliegveld van Vancouver.
Bij Seattle King’s Street komen trein, bus, tram en light rail bij elkaar. Echter is niet alles dicht bij elkaar, waardoor er wel eens tot een block moet worden gewandeld bij een overstap. In Nederland was er gewoon een groot busstation voor de deur geplaatst. Nu waren er twee of a busperrons, die enkel honderden meters van elkaar lagen, en waar elk rond de vijftien buslijnen stopten. Veel bussen hebben bij de ingang een automatische bestemmingsomroep (*kwijlmoment*) en binnen waren er ook geautomatiseerde omroepen. Veel bussen hadden overigens geen stopknoppen, maar moest aan een touwtje worden getrokken. Opvallend is dat, waar in Nederland er over het algemeen een gemengd publiek gebruik maakt van het OV, dit in Seattle niet heel erg het geval was. Je zult de gemiddelde kantoormedewerker er niet zo snel treffen. Daarentegen waren de tarieven goedkoop: voor een ritje naar de fabriekstour van Boeing in Everett, dat met drie bussen meer dan twee uur duurde, betaalde ik 3,75 dollar. Tot slot heb ik nog een enkele keer gereisd met d elightrail: het werkte prima, alleen was het ontzettend wiebelig. :)
In Vancouver heb ik de nodige reizen afgelegd met de Skytrain en de bus. Fijne aan het vliegveld was dat de Skytrain pal voor de deur stopte. Echter is het niet duidelijk op de verkoopautomaten dat in het weekend alleen een kaartje voor zone 1 hoeft te worden gekocht. Bij binnenkomst van het station viel mij overigens meteen de aanwezigheid van geleidelijnen op. :pos: De lijn vanaf het vliegveld loopt naar Waterfront in het centrum, en er is nog een aftakking naar Richmond. Deze Canada Line reed zonder bestuurder, en opvallend genoeg ook zonder perrondeuren. De stations werden duidelijk omgeroepen, maar de uitstapzijde dan weer niet. Op perrons werd duidelijk omgeroepen waar de treinen op de outbound en inbound perrons naartoe gaan, en dat ook wordt omgeroepen welke liften op welke stations defect waren. In het centrum van de stad werden overigens enkele stations gerenoveerd.
Daarnaast heb ik ook nog diverse malen de stadsbus genomen. Opvallend was dat er, net zoals in Seattle, achter de bestuurder klapstoelen waren geplaatst die haaks op de rijrichting zitten. Hier worden dan ook rolstoelen geplaatst, die via een plank bij de bestuurder naar binnen komen. In de bussen is de lage toon van de vrouwelijke omroepstem overigens nauwelijks te horen.
Naast ritten in Vancouver heb ik ook nog een dagtrip naar Victoria, op Vancouver Island, gemaakt. Op Bridgeport Station van de Canada Line ben ik overgestapt op bus 620 naar Tsawassen Ferry. Hoewel met een gelede bus werd gereden, waren er vanwege het hoogseizoen de nodige staplaatsen. Bij de ferryterminal kon snel naar de boot worden overgestapt, die 1 uur en 35 minuten deed over de oversteek naar Szwartz Bay. Hoewel er geen walvissen in de buurt waren (die zwemmen daar rond), was het sowieso een leuke en mooie oversteek. De ferry vaart in een bocht tussen een paar eilanden, waardoor tweemaal de scheepshoorn werd gebruikt vlak voordat een bocht werd genomen. Op de terugweg werd dit heel netjes aangekondigd, maar op de heenweg stond ik vlakbij de hoorn toen deze zonder enige waarschuwing afging. In Swartz Bay ben ik overgestapt naar sneldienst 70 naar Victoria, die werd uitgevoerd door een dubbeldekker. Aangezien boven niet mag worden gestaan, waren beneden de nodige staplaatsen. Advies is dus om bij de boot van tevoren de juiste te vinden om zo verzkeerd te zijn van een zitplaats in de bus.
De vakantie hield ook een retour met Amtrak in, van Vancouver Pacific Central naar Seattle King’s Street. Op de heenweg gingen passagiers al in Vancouver Pacific Central door de Amerikaanse douane, alwaar vingerafdrukken werden afgenomen en een foto werd gemaakt. Bagage gaat in een apart gedeelte van het rijtuig. Ik had de eerste trein van de dag, om 06:30. Het barrijtuig was al snel open, en mijn ontbijt bestond uit een broodje waarvan ik tot de dag van vandaag nog steeds afvraag wat er op zat. Aan passagiers werd verzocht om met behulp van papiertjes in een vakje boven de stoel aan te geven dat deze bezet/gereserveerd was, al kwam het treinpersoneel langs om hiermee te helpen. Over het algemeen viel tijdens de rit op dat het spoor er vrij slecht bij lag en dat de trein niet erg snel ging. Bij de Amerikaanse grens werd door de trainmanager aangegeven dat het douanepersoneel (van de post van de naastgelegen snelweg) aan boord zouden komen, ‘and give them the respect they deserve’. Alleen de paspoorten werden snel gecontroleerd en de douaneformulieren ingenomen, dus beetje een nutteloze stop. Eenmaal in de VS ging het gas er wel op, en verliep een deel van de route door een mooi berglandschap. Zoals aangekondigd, werkte de wifi van de pas trein in de VS. Op Seattle King’s Street werd de bagage door het personeel uit het rijtuig gehaald en, net zoals op het vliegveld, op een bagageband geladen.
Aangezien er maar twee a drie treinen per dag reden tussen Seattle en Vancouver, heb ik op de terugweg gebruik gemaakt van de bus. Deze bussen kunnen tevens bij Amtrak worden geboekt. Vlak voor vertrek moest op het station in Seattle nog een douaneformulier worden ingevuld. De bus was van touringcarbedrijf Cantrail. Vertrek was om 13:45, en er werd zonder tussenstops naar de grens gereden. Iedereen moest vervolgens de bus uit en (met uitzondering van fietsen) de bagage uit het laadruim pakken. De bagage hoefde echter niet door een scanner of wat dan ook, en door de Canadese douanebeambte werden enkele vragen gesteld over het doel van het verblijf, en that was it. Enige tussenstop was nog in Richmond, zodat eventueel kon worden overgestapt voor de richting van het vliegveld van Vancouver.
Bij Seattle King’s Street komen trein, bus, tram en light rail bij elkaar. Echter is niet alles dicht bij elkaar, waardoor er wel eens tot een block moet worden gewandeld bij een overstap. In Nederland was er gewoon een groot busstation voor de deur geplaatst. Nu waren er twee of a busperrons, die enkel honderden meters van elkaar lagen, en waar elk rond de vijftien buslijnen stopten. Veel bussen hebben bij de ingang een automatische bestemmingsomroep (*kwijlmoment*) en binnen waren er ook geautomatiseerde omroepen. Veel bussen hadden overigens geen stopknoppen, maar moest aan een touwtje worden getrokken. Opvallend is dat, waar in Nederland er over het algemeen een gemengd publiek gebruik maakt van het OV, dit in Seattle niet heel erg het geval was. Je zult de gemiddelde kantoormedewerker er niet zo snel treffen. Daarentegen waren de tarieven goedkoop: voor een ritje naar de fabriekstour van Boeing in Everett, dat met drie bussen meer dan twee uur duurde, betaalde ik 3,75 dollar. Tot slot heb ik nog een enkele keer gereisd met d elightrail: het werkte prima, alleen was het ontzettend wiebelig. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Leuk verslag. Heb je ook foto's?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Mijn persoonlijke advies zou zijn om vooral een auto te huren in dergelijke landen en zelf te gaan rijden. Ik begrijp dat dat bij VIRM wat lastig gaat, maar het geeft je heel veel vrijheid. In Victoria zelf de bus nemen is een eitje en voor je het weet kom je naast Mike te zitten. Een wat aparte gozer, maar wel vriendelijk. Heel Vancouver Island is trouwens de moeite waard.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Weer terug uit Hamburg na drie dagen. Ik vond de stad erg indrukwekkend. Voornamelijk de nieuwe stadswijk HafenCity vond ik erg interessant. Ook nog een rondje rondom de Außenalster gelopen, schitterend! Ik moet wel zeggen dat we ontzettend geluk hadden met het perfecte weer. In Hamburg ook nog Miniatur Wunderland bezocht. Vanwege de hitte was het lekker rustig en konden we alles prettig bekijken.
In Hamburg eigenlijk alles lopend gedaan omdat het OV tussen hotel en toeristische plekken langzamer is dan lopen. Stad was ook erg gericht op auto met een 10-baans autoweg voor het station. Hamburg probeert het met fietspaden, maar weet nog steeds niet dat voetgangers en fietsers niet samen gaan! Leer toch van ons in Nederland, Duitsers.
Terug weer met de IC vanaf Hamburg Hbf. Met 20 minuten vertraging vertrokken we daar. De trein kwam uit Westerland, dus veel toeristen. In de app stond "sehr hohe Auslastung", maar dat viel wel mee. Ik kon mooi zitten op een gereserveerde plek van iemand die nooit is komen opdagen. Hoorde wel dat we in één van de weinige rijtuigen zaten met functioneerde air-co.
In Osnabruck kwamen we aan met 12 minuten vertraging zodat er nog 25 minuten over waren om over te stappen. In Osnabrück een broodje gekocht bij een nogal smerige bakker (overal wespen en ongedierte) met erg ongeïnteresseerd personeel (man gooide het wisselgeld achteloos naast mijn hand). Geen prettig station.
RB61 kwam netjes op tijd. Omroep was wel overal net wat te laat. Terug geen IC omdat we alleen met deze optie supersparpreis konden krijgen (€29,90).
Vervolgens in Hengelo de 1e klas ingestapt van de IC naar Amersfoort. Lekker rustig was het in de trein. In Amersfoort voor het eerst in een SNG gezeten naar Den Dolder. Mooie trein, maar hij is nog wel erg nieuw. Betwijfel trouwens of 'ie de drukte aankan in de spits. Hoop dat de sprinter tussen Utrecht en Zwolle hiermee betrouwbaarder wordt.
7 minuten later en precies volgens schema als enigen uitgestapt in Den Dolder met dank aan DB, Eurobahn en NS.
In Hamburg eigenlijk alles lopend gedaan omdat het OV tussen hotel en toeristische plekken langzamer is dan lopen. Stad was ook erg gericht op auto met een 10-baans autoweg voor het station. Hamburg probeert het met fietspaden, maar weet nog steeds niet dat voetgangers en fietsers niet samen gaan! Leer toch van ons in Nederland, Duitsers.
Terug weer met de IC vanaf Hamburg Hbf. Met 20 minuten vertraging vertrokken we daar. De trein kwam uit Westerland, dus veel toeristen. In de app stond "sehr hohe Auslastung", maar dat viel wel mee. Ik kon mooi zitten op een gereserveerde plek van iemand die nooit is komen opdagen. Hoorde wel dat we in één van de weinige rijtuigen zaten met functioneerde air-co.
In Osnabruck kwamen we aan met 12 minuten vertraging zodat er nog 25 minuten over waren om over te stappen. In Osnabrück een broodje gekocht bij een nogal smerige bakker (overal wespen en ongedierte) met erg ongeïnteresseerd personeel (man gooide het wisselgeld achteloos naast mijn hand). Geen prettig station.
RB61 kwam netjes op tijd. Omroep was wel overal net wat te laat. Terug geen IC omdat we alleen met deze optie supersparpreis konden krijgen (€29,90).
Vervolgens in Hengelo de 1e klas ingestapt van de IC naar Amersfoort. Lekker rustig was het in de trein. In Amersfoort voor het eerst in een SNG gezeten naar Den Dolder. Mooie trein, maar hij is nog wel erg nieuw. Betwijfel trouwens of 'ie de drukte aankan in de spits. Hoop dat de sprinter tussen Utrecht en Zwolle hiermee betrouwbaarder wordt.
7 minuten later en precies volgens schema als enigen uitgestapt in Den Dolder met dank aan DB, Eurobahn en NS.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Foto’s van het OV? Op mijn eigen telefoon heb ik alleen een foto vanaf de voorkant van een Canada Line-stel terwijl wij over de brug tussen Marine Drive en Bridegeport gingen. Daarnaast nog enkele foto’s genomen vanaf de ferry tussen Vancouver en Vancouver Island en nog een foto van de klokkentoren van Seattle King’s Street. Mocht je interesse hebben en je wil uitleggen hoe ik ze hier kan plaatsen, kan ik best wel even proberen. :)ZO6176 schreef:Leuk verslag. Heb je ook foto's?
Gelukkig hadden wij ook een huurauto en iemand met een rijbewijs. Buiten de steden is dat sowieso hard nodig.Mikos schreef:Mijn persoonlijke advies zou zijn om vooral een auto te huren in dergelijke landen en zelf te gaan rijden. Ik begrijp dat dat bij VIRM wat lastig gaat, maar het geeft je heel veel vrijheid. In Victoria zelf de bus nemen is een eitje en voor je het weet kom je naast Mike te zitten. Een wat aparte gozer, maar wel vriendelijk. Heel Vancouver Island is trouwens de moeite waard.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Leuk Virm. Begrijp ik goed dat je naar Boeing bent geweest? Hoe was dat?
Het is een spectrum.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Klopt inderdaad. De Boeingfabriek in Everett biedt rondleidingen in de fabriek aan. Erg indrukwekkend en de moeite waard!
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vandaag weer onderweg naar Praag. EC 276 heeft zoals wel vaker +30, maar ik ben blij want die van twee uur eerder had +110. :') Ben benieuwd of de overstap op de laatste EC naar Duitsland weer een schuine crossplatform wordt. (Niet dat ik mij daar druk om hoef te maken gelukkig.)
Op de heenweg had ik ook al geluk met een trein die +20 had, terwijl die van twee uur eerder +60 had.
Op de heenweg had ik ook al geluk met een trein die +20 had, terwijl die van twee uur eerder +60 had.
-
- Berichten: 736
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Het leuke is dat de EC 172 die ik (gisteren) in Dresden oppikte maar +7 had. Deze trein begint ook in Budapest.
Lekker gegeten trouwens in het Hongaarse restaurant voor een paar euro ;)
Lekker gegeten trouwens in het Hongaarse restaurant voor een paar euro ;)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De overstap in Praag was trouwens géén schuine crossplatform (van perron 2 naar perron 6 dit keer), maar ik geloof dat de EC naar Duitsland die al 8 minuten weg had moeten zijn toen wij aankwamen nog niet weg was.
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Defecte airco in een ICE-rijtuig en dan juist het rijtuig waarvoor ik een reservering voor heb. Ik heb wel een zitplaats gevonden in een ander rijtuig, helaas wel tegen de balken kijkend en tegen de rijrichting in. Wifi is wel fijn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten