De mini aanbesteding

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

bys1 schreef:In principe kun je een bus de hele week door laten rijden op dag- en nachtbussen.
Ja, dat mag dus niet. Je moet ook tanken met je bussen. Je zal dan dus een bus moeten wisselen gedurende de dag of nacht.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Maar is daar een richtlijn voor, mag ik bijvoorbeeld een bus eens per twee dagen bij een stalling uit laten komen als dat gunstig is qua omlopen?
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Lijkt mij 1x per dag. De bus moet toch ook gereinigd worden. Of wil je met smerige bussen rijden?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Jij kent TraveLink toch ook al langer dan vandaag, die doen alles om geen MAT-ritten te rijden :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Die zetten iemand met een emmertje met sop langs de bushalte neer om de bus tijdens de rit te dweilen. Nu je het zegt.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Hmm, nu je het zo zegt. Lijkt me geen slecht idee, een emmertje sop en een jerrycan vol diesel bij de bushalte zetten. Maar het klopt wel dat TraveLink een pesthekel heeft aan MATritten ja.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

ZO6176 schreef:Lijkt mij 1x per dag.
Inderdaad.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

bys1 schreef:Hmm, nu je het zo zegt. Lijkt me geen slecht idee, een emmertje sop en een jerrycan vol diesel bij de bushalte zetten. Maar het klopt wel dat TraveLink een pesthekel heeft aan MATritten ja.
In hoeverre zegt dit iets over hoe TraveLink met het personeel omgaat? _O-
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: De mini aanbesteding

Bericht door TLP »

regenmaker schreef:
bys1 schreef:In principe kun je een bus de hele week door laten rijden op dag- en nachtbussen.
Ja, dat mag dus niet. Je moet ook tanken met je bussen. Je zal dan dus een bus moeten wisselen gedurende de dag of nacht.
Nu ik dit zo lees, is het niet een idee om bij een volgende aanbesteding een actieradius of tijdslimiet toe te voegen waarbinnen de bussen naar de stalling moeten om te tanken? Bij een actieradius zul je ook afstanden op de kaart moeten toevoegen, daarom noem ik de tijdslimiet als alternatief.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

We moeten het spel denk ik ook weer niet te complex maken. Dat een bus minimaal één keer per dag naar de stalling moet is dan een mooi compromis.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

DPDelft schreef:
bys1 schreef:Hmm, nu je het zo zegt. Lijkt me geen slecht idee, een emmertje sop en een jerrycan vol diesel bij de bushalte zetten. Maar het klopt wel dat TraveLink een pesthekel heeft aan MATritten ja.
In hoeverre zegt dit iets over hoe TraveLink met het personeel omgaat? _O-
Hoezo, een chauffeur kan ook gewoon van bus wisselen hoor.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Ik ben het hier eens met Daniel.
Ik blub in het Drecht.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Je kunt bijvoorbeeld wel zeggen dat een bus minimaal 1 uur in se stalling moet staan voor tanken en reiniging. Wanneer je 1 type bus hebt maakt het niks uit. Immers de binnen gekomen bus wordt reserve. Maar als je verschillende soorten hebt is dit wel iets om rekening mee te houden.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Hier is een previewtje van de Concessie Bus en Boot Vistonge & Zandoog.
Spoiler: show
Afbeelding
Commentaar is welkom, volgende stap word de wegen en dorpen toevoegen :wink:
Laatst gewijzigd door DrechtBlub op zo 25 aug 2019, 20:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik blub in het Drecht.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Komt klokkezand ook bij die concessie of zijn het alleen die eilanden die per boot bereikbaar zijn?
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Já, Klokkezand, welke per brug vast zit aan het vasteland zit ook in de concessie.
Ik blub in het Drecht.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Ik weet niet wat jij met die spoiler hebt uitgevreten maar zodra ik hem probeer te openen crasht mijn browser. Meerdere browsers geprobeerd.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Het enige wat er in zit is een afbeelding. De afbeelding heeft ook geen super grote bestandsgrootte of zo, dus ik zou niet weten waarom je browser crasht. Hier is een losse directe link als je dat nog wil proberen: https://i.imgur.com/sWgJwOU.png
Ik blub in het Drecht.
Falcon
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 dec 2017, 19:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Falcon »

Ik moet zeggen. De provincie houdt de uitslag van Zilverduinen spannend. Over drie dagen moeten de nieuwe bussen al rijden :shock: . Ben benieuwd welke bus leverancier aan deze deadlines kan voldoen *bus* .

PS. Ik had niks ingeleverd :mrgreen:
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

Ik voel een start als Arriva in 2003 in Drechtsteden aankomen. DriveGreen kan eventueel een aantal reservebussen tijdelijk ter beschikking stellen aan de nieuwe vervoerder.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

TraveLink heeft er ook nog een paar staan ;)
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

BleuBuzz is bezorgd over de situatie die vanaf morgen dreigt te ontstaan in Zilverduinen, nu gunning van de concessie minder dan 12 uur voor hij van start moet gaan nog niet heeft plaatsgevonden.
Inmiddels heeft de Zilverduinse Scholengemeenschap uit Dennelo reeds contact met ons opgenomen omdat zij vrezen dat hun leerlingen aanstaande maandag onmogelijk op school kunnen komen bij gebrek aan OV. Helaas konden wij hen ook niet helpen bij gebrek aan materieel. We hebben de school daarom doorverwezen naar TraveLink waarvan bekend was dat zij een hoop reservebussen hadden aangeschaft voor de concessie Sterrenburcht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

TraveLink heeft van de scholengemeenschap nog geen bericht ontvangen, maar heeft de bestelling in de concessie Sterrenburcht geannuleerd. Wel hebben wij een aantal reservebussen beschikbaar bij de stalling Kanalendijk, die wij indien nodig kunnen inzetten in de concessie Zilverduinen. Als de provincie er niet in slaagt om de nieuwe concessie op tijd aan een nieuwe vervoerder toe te wijzen, raden wij het provinciebestuur tevens aan om met de zittende vervoerder in overleg te gaan om de bussen langer te laten doorrijden volgens de huidige dienstregeling.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: De mini aanbesteding

Bericht door TLP »

Opvallend dat het provinciebestuur al sinds het sluiten van de markt op 15 augustus niets van zich heeft laten horen.
Yanaike schreef:***status onbekend***
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

DAB betreurd het falen van de provincie van het tijdig bekendmaken wie de winnende vervoerder is van de concessie zodat deze zich klaar kan maken voor de uitvoering van de concessie.
Ik blub in het Drecht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten