OVer je treinreiservaringen in november 2009
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
s5800 of s4700 zit achterin stampvol, en voorin gewoon vol. Waarom: Als je de trein in Amsterdam zo'n beetje buiten de kap neerzet gaat niemand zo ver lopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
tenzij ze "slim" zijn en gewoon plaats willen hebben :) maarja zoveel kan je van een gemiddelde spitsreiziger nu eenmaal niet verwachten.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Dat er achterin bijna niemand zit is niet mijn ervaring. Wel is het inderdaad rustiger dan de voorste bak, maar de gehele trein is in de spits zitvol (met veel staanplaatsen in de voorste bak).Ennes schreef:Moet je maar eens in willekeurig welke 4100-4200 kijken die vanaf Rtd vertrekt, de voorste bak is vol, in de spits zelfs afgeladen, terwijl er achterin bijna niemand zit,
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
In de tegenspitsrichting, die hier toch ook nog redelijk wat reizigers kent, gaat de stelling van Ennes wel op. Tenminste, dat was m'n ervaring uit het halve jaartje forensen op Dordrecht - Maassluis.
Overigens was die hogere zitplaatskans nooit van toepassing bij strandweer, maarja, da's logisch op die lijn
Overigens was die hogere zitplaatskans nooit van toepassing bij strandweer, maarja, da's logisch op die lijn
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Als je die trein niet zo ver naar voren neerzet, buiten de kap dus, kan er niet via spoor 12 naar spoor 11a binnen worden gekomen door een t14500 of een sprinter naar Uitgeest. Zelfde geld voor spoor 10a/bBee schreef:s5800 of s4700 zit achterin stampvol, en voorin gewoon vol. Waarom: Als je de trein in Amsterdam zo'n beetje buiten de kap neerzet gaat niemand zo ver lopen.
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Zou dat met SLT ook nog zo zijn, waar je dankzij de brede bakovergangen door de hele trein kan kijken? Of krijgen we dan 'ineens' een soort reizigersspreidings-revolutie?Ennes schreef:Moet je maar eens in willekeurig welke 4100-4200 kijken die vanaf Rtd vertrekt, de voorste bak is vol, in de spits zelfs afgeladen, terwijl er achterin bijna niemand zit,
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Zou een verademing zijn Dexter ;)Dexter schreef:Zou dat met SLT ook nog zo zijn, waar je dankzij de brede bakovergangen door de hele trein kan kijken? Of krijgen we dan 'ineens' een soort reizigersspreidings-revolutie?Ennes schreef:Moet je maar eens in willekeurig welke 4100-4200 kijken die vanaf Rtd vertrekt, de voorste bak is vol, in de spits zelfs afgeladen, terwijl er achterin bijna niemand zit,
In de SLT krijgen we alleen (vooral in de schoolvakantie's) gefrustreerde 1e klas reizigers omdat alle kindjes "even" door de glazen ruit bij de Mcn willen kijken ( met natuurlijk de bijbehorende broertjes en zusjes, die staan te jengelen dat ze ook even willen kijken), en laat die zich nou net in de 1e klas bevinden
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
@Ennes: Dan doen we toch gewoon even de rolgordijntjes (half) naar beneden? Dat zal ze afschrikken!
Ik vrees meer voor de 'lollige' noodremtrekkers die de bijbehorende noodintercoms willen uitproberen:
- PSSSSSSSSST! (Trein staat inmiddels zo goed als stil, in de cabine een heleboel lawaai en alarmtonen)
- Mcn: "Wat is uw noodgeval?"
- Reiziger: "Oh ik wilde even vragen waar ik moet overstappen voor Tietjerksteradeel!"
Mocht de reiziger in een van de eerste bakken staan, dan volstaat een boze blik over je schouder door de glazen wand.
En in de weekenden in treinen met discogangers: "Mag ik een Big Mac, Franse friet, Kipnuggets en een milkshake?"
Ik vrees meer voor de 'lollige' noodremtrekkers die de bijbehorende noodintercoms willen uitproberen:
- PSSSSSSSSST! (Trein staat inmiddels zo goed als stil, in de cabine een heleboel lawaai en alarmtonen)
- Mcn: "Wat is uw noodgeval?"
- Reiziger: "Oh ik wilde even vragen waar ik moet overstappen voor Tietjerksteradeel!"
Mocht de reiziger in een van de eerste bakken staan, dan volstaat een boze blik over je schouder door de glazen wand.
En in de weekenden in treinen met discogangers: "Mag ik een Big Mac, Franse friet, Kipnuggets en een milkshake?"
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Nee joh, die rolgordijntjes dan juist openDexter schreef:@Ennes: Dan doen we toch gewoon even de rolgordijntjes (half) naar beneden? Dat zal ze afschrikken!
Ik vrees meer voor de 'lollige' noodremtrekkers die de bijbehorende noodintercoms willen uitproberen:
- PSSSSSSSSST! (Trein staat inmiddels zo goed als stil, in de cabine een heleboel lawaai en alarmtonen)
- Mcn: "Wat is uw noodgeval?"
- Reiziger: "Oh ik wilde even vragen waar ik moet overstappen voor Tietjerksteradeel!"
Mocht de reiziger in een van de eerste bakken staan, dan volstaat een boze blik over je schouder door de glazen wand.
En in de weekenden in treinen met discogangers: "Mag ik een Big Mac, Franse friet, Kipnuggets en een milkshake?"
Maar ik ben best wel blij met de ideeën van comercie hoor... zo zorgen ze toch nog voor de variatie, die we op het gebied van lijnen steeds minder hebben.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Ja, ik ben er ook niet perse op tegen en ga eerst met de gordijntjes open rijden om eens te kijken hoe het is.
Maar dat Commercie dan weer moeilijk gaat doen over een miniscuul klein stickertje aan de binnenkant van de trein zodat we tenminste kunnen zien bij welk luik we moeten zijn om een probleem op te lossen, is wel onbegrijpelijk...
Maar dat Commercie dan weer moeilijk gaat doen over een miniscuul klein stickertje aan de binnenkant van de trein zodat we tenminste kunnen zien bij welk luik we moeten zijn om een probleem op te lossen, is wel onbegrijpelijk...
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Maar dat is estetisch dan ook niet verantwoord natuurlijk, het gaat immers niet om het personeel in die trein. Dat iets efficient en duurzaam is, blijft natuurlijk ondergeschikt aan vormgeving en uitstraling.Dexter schreef:Ja, ik ben er ook niet perse op tegen en ga eerst met de gordijntjes open rijden om eens te kijken hoe het is.
Maar dat Commercie dan weer moeilijk gaat doen over een miniscuul klein stickertje aan de binnenkant van de trein zodat we tenminste kunnen zien bij welk luik we moeten zijn om een probleem op te lossen, is wel onbegrijpelijk...
Neem de (wegwerp) plastic bakken voor de brandblussers maar als voorbeeld.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Stoptrein t5061 reed te Ledn met een solo SGMm-III 2943. Tussen Ledn en Gvm was dit nog goed te doen, maar ik vraag mij af of dit ook nog na Gv zo was.
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Op de spoorbomen van Diemen is een aparte constructie geplaatst. Op het begin van de boom is een soort tentje neergezet van 30 centimeter neergezet, en vanaf de top daarvan loopt een metalen spandraad tot ongeveer driekwart van de boom, alsof de bomen te slap zijn om het hekje te dragen. Het is ook alleen gebeurd bij de buitenste spoorbomen van de fiets/voetgangersbomen, niet bij de slagbomen van spoor 2 en de autobomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Nee, dat zijn de ProRail-mensen die elke dag met een laptop het betonnen bunkertje ernaast induiken
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Ik ha vanavond vanuit Zaandam naar station Lelylaan eens een VIRM i.p.v. DDM-1 in tr. t3387 :pos:.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Kwam deze op Somda tegen. Geniaal, een dieselloc voor de omgeleide CNL. Het ding schijnt in deze samenstelling het hele traject tot Amsterdam afgelegd te hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Dan heeft ie een rare route afgelegd: ik zag twee van die combi's door Utrecht Overvecht komen richting Amersfoort... De 1600 hing nog achterop.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Hmm, erg veel omleidingen dan ja: kennelijk Emmerich - Arnhem - Nijmegen - Den Bosch - Utrecht - Hilversum - Amsterdam dan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Nee, het zootje ging richting Amersfoort, niet rechtstreeks naar Hilversum!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Huh, da's wel een hele rare route dan ja. Of ze moeten 'm via Soest gestuurd hebben. Er waren toch ook helemaal geen werkzaamheden op Utrecht - Amsterdam? Kan ze tenminste niet terugvinden zogauw.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Zou het kunnen dat ze in Amersfoort weer kop hebben gemaakt zodat de rijtuigen weer goed staan voor de terugreis vanuit Amsterdam vanmiddag?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Is ook 'n optie ja.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Is wel een keer eerder voorgekomen, volgens mij. Alleen niet echt leuk voor de passagiers, zeker niet in de herfst/winter...Reiziger Ddrs schreef:Kwam deze op Somda tegen. Geniaal, een dieselloc voor de omgeleide CNL.
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Gister hebben twee reizigers onnodig voor vertraging gezorgd door de deuren tegen te houden toen er gesleuteld werd. Een derde persoon moest namelijk nog een kaartje kopen, maar kon vanwege de drukte niet meer op tijd zijn. De trein stond hierdoor zeker een paar minuten kansloos stil. De HC heeft dit alles wel gezien en heeft het hele groepje vervolgens gesommeerd om de trein te verlaten. Dus zo geschiedde en ze mochten met de volgende IC mee. Oja, de NS moet meer kaartjesautomaten plaatsen was de boodschap van het grut
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten