Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Bus 144 zat/zit overvol dus komt de oude gasploffer maar even helpen, dat is althans denk ik de reden. Zojuist gespot in Wassenaar, helaas geen foto kunnen maken.
Niet toevallig een ex-HTM wagen die nog bij Connexxion heeft gereden? Die rijden immers tijdelijk bij EBS. ;)
Iets anders: in het vervoerplan werd gesproken over een open instapregime bij het R-Net. Wordt dit daadwerkelijk gehanteerd of moeten reizigers toch nog via de voordeur instappen?
Milco schreef:Niet toevallig een ex-HTM wagen die nog bij Connexxion heeft gereden? Die rijden immers tijdelijk bij EBS. ;)
Iets anders: in het vervoerplan werd gesproken over een open instapregime bij het R-Net. Wordt dit daadwerkelijk gehanteerd of moeten reizigers toch nog via de voordeur instappen?
Dat denk ik afgaande op de onderstaande beelden wel. *Ben geen doorgewinterde kenner*
Maar, op de video rijdt alleen een bus voorbij? Hoe maak je daaruit een open instapregime op? Doordat er ook mensen achterin de bus zitten/staan? :?
Iets anders: wie kan mij vertellen waarom EBS standaard met driecijferige lijnnummers rijdt, ook als de lijn een tweecijferig nummer heeft? Wellicht went het, maar op het eerste gezicht vind ik zoiets als '037' vreemd staan.
MarkHul schreef:Op de Delftse stadsdienst wordt er momenteel gereden met een mix van MAN bussen (waarvan bij de meeste nog XX op de zijkant staat) met wat lijkt onaangepaste apparatuur en ongestickerde Citeas. Daarnaast rijdt lijn 69 volledig geleed.
Lijn 69 heeft volgens mij 3 van de 4 omlopen geleed in de spits. Vanmiddag overigens maar 2 omdat er 1 een defecte deur had.
Concessie lijkt goed van start gegaan ja, alles lijkt op tijd te rijden en dat is natuurlijk het belangrijkst. Zie uit m'n raam op lijn 69 nog wel veel verschillends voorbij komen. Naast de standaardbussen ook al vaak een gelede gezien en zojuist zelfs een R-Netbus. Bij de R-Netbus was de voorloopnul al verdwenen, de rest heeft m nog wel.
Eerste indrukken tellen: op lijn 455 rijdt geen R-net wagen, maar de 5151, voorste chipkaartlezer doer het niet, omroep staat oorverdovend hard, de chauffeur stond op Centrum-West op de verkeerde halte, en de bussluis in de vierde stationslaan moest handmatig geopend worden.
Echter is het een hartstikke mooie bus, zitten de atoelen comfortabel, staat de airco op standje koelcel en is de chauffeur zeer vriendelijk.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Ik gok dat EBS hier hetzelfde doet als op Voorne-Putten: eerst maar eens zorgen dat alle ritten gewoon worden gereden en over een aantal weken pas focussen op de juiste kleur van het voertuig.
Ik denk dat voor de gemiddelde reiziger R-Net nog steeds niks betekent; het zal ze een worst wezen of er een rood/grijze of wit/rode bus komt, zolang ze maar van A naar B komen.
Het is natuurlijk ook het best voor de reiziger, maar voor wie rijdt die bus. De metropoolregio zal zeggen dat hij voor hun rijdt, dus wil de ambtenaar, die alleen per privé vierwieler reist, krijgen wat belooft werd: Een bus die voldoet aan de huisstijl van het zogenaamde R-net, wat niets meer is dan een wassen neus.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
TLP schreef:
Iets anders: wie kan mij vertellen waarom EBS standaard met driecijferige lijnnummers rijdt, ook als de lijn een tweecijferig nummer heeft? Wellicht went het, maar op het eerste gezicht vind ik zoiets als '037' vreemd staan.
Ik vind het ook lelijk en onduidelijk.
Mijn collega's dachten dat de nieuwe vervoerder R-net heette
JordiBrabant schreef:en de bussluis in de vierde stationslaan moest handmatig geopend worden.
Dit is welhaast eerder een feature dan een bug. Ook bij Connexxion een veelvoorkomend euvel. Een paar weken geleden zelfs een chauffeur die niet wist dat er een sleutelkastje aan de achterzijde van het kastje bij de bussluis zit, na een hoop geklooi met terugsteken en weer vooruitrijden wilde de chauffeur gaan omrijden maar gelukkig waren de reizigers beter op de hoogte en werd de chauffeur erop gewezen dat er ook handbediening is -o-.
(het is overigens de Vierde Stationsstraat i.p.v. laan)
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
WSM schreef:
(het is overigens de Vierde Stationsstraat i.p.v. laan)
Klopt, kom er namelijk nooit, was alleen even kijken naar de nieuwe concessie.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
De R-Netbussen verschillen ook echt alleen van hun gewone broertjes door de kleurtjes. De stoelen hebben een ander stofje maar zijn verder exact hetzelfde.
Wel prima bussen!
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
luka23 schreef:Ik denk dat voor de gemiddelde reiziger R-Net nog steeds niks betekent; het zal ze een worst wezen of er een rood/grijze of wit/rode bus komt, zolang ze maar van A naar B komen.
in deze fase betekent R-net in Haaglanden inderdaad nog even niet zoveel (behalve dan een roodbestickerde bus). Volgend jaar willen ze wel de minder gebruikte haltes schrappen. Dan betekent R-net dus wel iets...