Korte vragen
Re: Korte vragen
"Beste reiziger, deze trein heeft meer deuren, gebruikt ze ook alstublieft!"
Re: Korte vragen
Of bij verstoorde situaties, kun je zonder schreeuwen of driehonderd keer dezelfde informatie te herhalen toch een grote groep buiten de trein bereiken. Flirt en SLT hebben ook een buitenomroep.
Re: Korte vragen
Ik ben op zoek naar de dienstregeling zoals deze in de lijnfolders staat maar dan in Excel.
Wie heeft daar een goed idee voor of deze gewoon beschikbaar?
Wie heeft daar een goed idee voor of deze gewoon beschikbaar?
Re: Korte vragen
De dienstregeling van buslijnen van EBS in dit geval.
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 28 aug 2019, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten ivm leesbaarheid.
Reden: Vorige post niet quoten ivm leesbaarheid.
Re: Korte vragen
Volgende week ga ik op vakantie en zit dan een week in Offenburg. Welke spoorlijnen in die regio zijn leuk om te bereizen (ook in Frankrijk en Zwitserland) en liggen er in die hoek nog beperkingen met een Interrail?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Korte vragen
Zelf ben ik erg fan van de zijlijntjes de Vogezen in, Straatsburg-Sélestat via Obernai, Colmar - Munster - Metzeral en Mulhouse - Thann - Kruth. In Mulhouse vind je ook het Franse spoorwegmuseum. Verder hangt het af van hoe ver je wil gaan: Basel is al 1u20 van Offenburg, en in theorie kan je met IR zelfs een paar ritten met de Rhätische Bahn doen vanaf Offenburg.
Re: Korte vragen
Met Interrail heb je in Frankrijk reserveringsplicht in het intercity of TGV verkeer.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Voor TGV: Ja. Voor Intercites niet altijd (op Intercites 100% ECO is Interrail niet geldig). Zo zijn de Intercites Paris - Clermont-Ferrand, Paris - Orleáns - Limoges - Toulouse (POLT) en Marseille - Toulouse - Bordeaux reserveringsplichtig, maar bijvoorbeeld Intercites Paris - Orleans - Bourges, de Intercites vanaf Paris-Nord en Paris-Est en de Intercites Lyon - Nantes zijn dat niet. In de reisplanner kan je zien welke treinen reserveringsplicht hebben.
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 28 aug 2019, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Schwarzwaldbahn tussen Donaueschingen en Engen is gestremd, je kunt wel het rondje Offenburg-Donaueschingen-Neustadt (helaas bus)-Freiburg-Offenburg maken.Etienne schreef:Volgende week ga ik op vakantie en zit dan een week in Offenburg. Welke spoorlijnen in die regio zijn leuk om te bereizen (ook in Frankrijk en Zwitserland) en liggen er in die hoek nog beperkingen met een Interrail?
Ook een aanrader is Basel Badische Bahnhof-Schaffhausen, want op die route rijdt de Baureihe 612 (tofste trein van Duitsland) en het is een mooie spoorlijn. Ook Schaffhausen-Konstanz is leuk omdat je langs de kleine Bodensee rijdt. Het is wel lastig om vanuit Konstanz in Offenburg te komen aangezien de Schwarzwaldbahn gestremd is.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Vanuit Offenburg heb je daar geen last van. Daar zal je hooguit de Elzas of Lotharingen ingaan, en daar is de regionale treindienst heel goed. Tussen Straatsburg en Basel rijdt 1-2x per uur een regionale sneltrein met 200 km/h (TER 200), het rijtijdverschil tussen regionaal- en TGV-verkeer (max 220 km/h) is daar marginaal.cassie127 schreef:Met Interrail heb je in Frankrijk reserveringsplicht in het intercity of TGV verkeer.
Re: Korte vragen
Een kennis wil graag in de volgende weken in NL op pad gaan voor wat treinfotos te pakken en heeft mij voor de lijnen gevraagd, waar nog 1700+DDAR onderweg zijn. Ik wist alleen nog van de 7000, zijn er nog meer treinseries?
Re: Korte vragen
Volgens de RET zijn er enkele Alliances actief op het MVV Capelsebrug - Kralingse Zoom. Weet iemand welke dit zijn? Ik wil er de jacht op openen voor een afscheidsrit. En zijn er nog alliances op de stadsdienst van Rotterdam aanwezig of zijn die allemaal op het MVV?
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Re: Korte vragen
DD-AR rijdt planmatig alleen nog in de [serie=Sprinter|2019|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] vanaf komende week.ICE11 schreef: Ik wist alleen nog van de 7000, zijn er nog meer treinseries?
Re: Korte vragen
Bedankt! :)
Re: Korte vragen
Ach, meen je dat nou? Heb de afgelopen jaren flink zitten klagen om die treinen nadat die fijne gereviseerde DDZ's verdwenen uit de sprinter Utrecht-Zwolle, maar krijg nu toch wel een brok in mijn keel als ik weet dat het vanaf volgende week niet meer met dat oude spul naar Amersfoort en Utrecht gaat vanaf mijn thuisstation Den Dolder. Vond dat tafereel met zo'n oude loc en het wachthuis icm de tegeltjes ook altijd zo mooi en lekker ouderwets. SNG 'doesn't fit the theme'.Mikos schreef:DD-AR rijdt planmatig alleen nog in de [serie=Sprinter|2019|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] vanaf komende week.ICE11 schreef: Ik wist alleen nog van de 7000, zijn er nog meer treinseries?
Het is ook de laatste trein met die klassieke bankjes. Die nieuwe sprinter had ook een dubbeldekker moeten zijn, hadden de perrons van Den Dolder en Bilthoven ook niet verlengd hoeven worden en de vraag is er absoluut.
Voor wat meer sentiment dus het boemeltje uit Baarn naar Utrecht nemen. Maar hoe lang is dat nog?
Laatst gewijzigd door Ferdinand op do 29 aug 2019, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Korte vragen
Ferdinand schreef:Voor wat meer sentiment dus het boemeltje uit Baarn naar Utrecht nemen. Maar hoe lang is dat nog?
Mijn sentiment rijdt al niet meer... Mat'64. Dat was de eerste trein waar ik ooit in zat.
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Een grote schande overigens! Die treinserie is al jaren het afvoerputje van Nederland, laat Keolis hem maar rijden. ;)Mikos schreef:DD-AR rijdt planmatig alleen nog in de [serie=Sprinter|2019|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] vanaf komende week.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Korte vragen
Tot de nieuwe dienstregeling, las ik ergens. Dan komt er SLT naar Baarn.Ferdinand schreef:Voor wat meer sentiment dus het boemeltje uit Baarn naar Utrecht nemen. Maar hoe lang is dat nog?
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Enige trek-duw-materieel wat wij op dit moment hebben in Nederland. Dan is SGM meer schroot te noemen.regenmaker schreef:Een grote schande overigens! Die treinserie is al jaren het afvoerputje van Nederland, laat Keolis hem maar rijden. ;)Mikos schreef:DD-AR rijdt planmatig alleen nog in de [serie=Sprinter|2019|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] vanaf komende week.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Leuk dat het een trek-duwtrein is, maar er is geen airco en de stoelen zijn kut. Hou die nostalgie maar in een museum.
Re: Korte vragen
En dan zit ik er mee opgescheept zeker? -o-
Re: Korte vragen
Ook uit de [serie=Sprinter|2019|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] zal het op termijn verdwijnen. Als je nieuw materieel invoert en het oude langzaamaan uitfaseert, zal er altijd ergens het oudste/minst comfortabele/noem nog eens wat materieel rijden. Dat is volgens degene die er in vervoerd wordt vaak een grote schande/een ander kan het allemaal beter/de reiziger wordt achtergesteld/hier betaal ik toch niet voor/nog meer gedram.
Nee, het is niet het meest comfortabele materieel en nee, er zit geen airco in. Maar het brengt je van A naar B. Dat is waar het voor bedoeld is. En op termijn komt er wat anders te rijden. Gelukkig is het gras bij de buren altijd groener!
Nee, het is niet het meest comfortabele materieel en nee, er zit geen airco in. Maar het brengt je van A naar B. Dat is waar het voor bedoeld is. En op termijn komt er wat anders te rijden. Gelukkig is het gras bij de buren altijd groener!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Dat rijdt er nu al deels overigens, maar SGM is nog in de meerderheid.Wubbo schreef:Tot de nieuwe dienstregeling, las ik ergens. Dan komt er SLT naar Baarn.Ferdinand schreef:Voor wat meer sentiment dus het boemeltje uit Baarn naar Utrecht nemen. Maar hoe lang is dat nog?
Nog breder? Die perrons zijn al vrij breed voor een SprinterstationnetjeFerdinand schreef:Die nieuwe sprinter had ook een dubbeldekker moeten zijn, hadden de perrons van Den Dolder en Bilthoven ook niet verbreed hoeven worden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Ik heb hier heel weinig verstand van moet ik toegeven, maar IC Berlijn en Intercity direct rijden toch ook nog steeds zo?Nitein-Repart schreef:Enige trek-duw-materieel wat wij op dit moment hebben in Nederland. Dan is SGM meer schroot te noemen.regenmaker schreef:Een grote schande overigens! Die treinserie is al jaren het afvoerputje van Nederland, laat Keolis hem maar rijden. ;)Mikos schreef:DD-AR rijdt planmatig alleen nog in de [serie=Sprinter|2019|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] vanaf komende week.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten