Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6474
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik woonde in Zeeland waar één keer per uur de bus of trein ging.
Chrysa
Berichten: 8009
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

KM46 schreef:Volgde daar nog een straf / sanctie op?
Ze waren allemaal geoorloofd, dus nee.
Stefan
Berichten: 4307
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

Bij ons was het altijd mooi als de bus te laat was.. Stond er weer 100 man bij de conciërge voor een telaatbriefje :') :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Chrysa
Berichten: 8009
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Ik had de keuze tussen een half uur staan, of de hele rit kunnen zitten, en het is nou niet dat ik die lessen Engels echt nodig had. :')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15366
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Ja ... en dan is de keuze snel gemaakt :wink: .
Michael
Berichten: 11770
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:Ik had de keuze tussen een half uur staan, of de hele rit kunnen zitten, en het is nou niet dat ik die lessen Engels echt nodig had. :')
Chrysa schreef:
KM46 schreef:Volgde daar nog een straf / sanctie op?
Ze waren allemaal geoorloofd, dus nee.
Dus eigenlijk was het ongeoorloofd :lol: :lol:
PatrickM
Berichten: 1980
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

Bij ons belde je dan naar de conciërge, zei je dat de brug open stond (was ook wel vaak zo, meestal was ‘t een combinatie van de brug open en te laat vertrekken), liep je even bij ‘m binnen als je aankwam en dan werd je geoorloofd absent gezet. Heeft me de nodige uurtjes nakomen bespaard :Y
Mooiste was nog wel dat de enige brug waar ik over moest een sluizencomplex is waarvan altijd minstens één brug beschikbaar is voor verkeer, dus je kon eigenlijk helemaal niet te laat komen door de brug...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39211
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Achja, bij mij accepteerden ze altijd "de bus had vertraging", zelfs als ik op de fiets was :P
Nou was ik ook niet vaak te laat, dat scheelde allicht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Het belooft wat, als vanaf maandag de studenten weer en masse terug zijn in de piekuren. Ik zit nu in de 8858, 17:25 uit Utrecht naar Leiden. Die rijdt met gewone lengte (DDZ8), en heeft nu al enkele staplaatsen. Dat wordt vechten volgende week. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Dat lijkt me eerder te maken te hebben met de verstoring Schiphol-Leiden waardoor veel mensen omreizen via Utrecht naar Leiden.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Reiziger Delft »

Z2N schreef:Het belooft wat, als vanaf maandag de studenten weer en masse terug zijn in de piekuren. Ik zit nu in de 8858, 17:25 uit Utrecht naar Leiden. Die rijdt met gewone lengte (DDZ8), en heeft nu al enkele staplaatsen. Dat wordt vechten volgende week. :X
Ook achterin?
cassie127
Berichten: 6594
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Nooit problemen mee gehad. Als ik laat op school was, dan had de bus weer eens langer dan gebruikelijk in de file gestaan terug mocht ik altijd 5 tot 10 minutenceerder weg om een bus eerder te kunnen halen.. Al zag ik vaak mij klasgenoten nog wel eens bij de halte omdat mijn bus dan weer eens vertraagd was
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50936
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik heb vandaag geleerd dat er garages zijn waar je zelf je auto moet repareren :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1811
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

Daniel schreef:Achja, bij mij accepteerden ze altijd "de bus had vertraging", zelfs als ik op de fiets was :P
Nou was ik ook niet vaak te laat, dat scheelde allicht.
Ik ben twee keer te laat geweest:
1x bij een leraar die altijd zegt dat ik het toch wel af krijg dus toen hoefde ik niet naar concierge
1x was band lek maar toen kreeg ik ongeoorloofd :?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15366
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Was die lekke band gewoon een slechte smoes?
jelmerrr
Berichten: 1811
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

Nee dat was echt. Ik heb een halfuur/drie kwartier gelopen toen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Suus schreef:Ik heb vandaag geleerd dat er garages zijn waar je zelf je auto moet repareren :')
Hier in de buurt zit er ook een, al is dat een en-en-formule. Je kunt er je auto laten repareren, maar het ook zelf doen. Als je verstand hebt van auto's en het in principe zelf kunt doen, maar je hebt de benodigde gereedschappen niet, is zoiets best een goede uitkomst natuurlijk.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10609
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Suus schreef:Ik heb vandaag geleerd dat er garages zijn waar je zelf je auto moet repareren :')
Er zijn ook spoorbedrijven waar je zelf je trein moet repareren, neem ik aan.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Vandaag op het strand van Ouddorp geweest. Heen met de auto, terug met het OV omdat we nog wat mensen moesten terugnemen.
Met het OV heb ik er echt ontzettend lang over gedaan. Eerst met bus 104 naar Spijkenisse en vervolgens daar de metro gepakt. Op Rotterdam CS overgestapt op de derde modaliteit van de dag, de trein. Lekker vol weer.
Laatste deel van de reis naar Vollenhove ging (zoals wel vaker) weer lekker. Het begon al met dat we vijf minuten te laat vertrokken van het station. Daarna een hoop oponthoud in Utrecht en stoppen langs de Utrechtseweg (waar je natuurlijk tijd wil inhalen). Tunnel in Utrecht en tot aan Jordanlaan alleen maar stoppen in Tunneltje en klaar is kees: vertraging is no more. Nu nog wel, met +12 in Vollenhove.

Van strand tot deur 3,5 uur over gedaan. Strand was hartstikke leuk en de rit was mooi en afwisselend, maar ga toch liever met de auto (1,5 uur)
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Ferdinand, waarom klink je altijd zo negatief? Deugt er überhaupt wel iets in je leven? Want als ik het zo allemaal lees heb ik het idee met iemand te maken te hebben waarbij altijd alles tegen zit.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6474
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Volgende keer maar naar Scheveningen als je met OV naar het strand wil.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50936
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Volgende week start de sloop van het gebouw met de EHBO-post/toiletten bij Hoek van Holland Strand. Dat moet wijken voor het in 2021 te openen metrostation *O*

Maar HvH is niet zo’n mooi strand als Ouddorp. En Paal 11, op een kort stukje lopen van bushalte Toppershoedje heeft een fantastisch Vis-Twaalfuurtje :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Het was niet helemaal vrijwillig. Heen kon ik wel met de auto, terug moesten we nog een aantal mensen oppikken waardoor ik niet meer in de auto paste. Aangezien ik niet zo heel veel moeite heb met het met OV reizen (maar er wel graag over klaag) nam ik deze weg.

Bedankt voor de tip hoor, maar de Zuid-Hollandse eilanden en Zeeland vind ik toch wel wat mooier dan Scheveningen. En het is er lekker rustig (wat ook direct het matige OV verklaart natuurlijk)

@Suus, ik was een halte verderop . Wel nog lekker gegeten bij paal 10.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50936
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Oh, Paal 10 zou ook kunnen. Het was in ieder geval een strandtent met de naam Paal gevolgd door een nummer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6474
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Je hebt helemaal gelijk hoor, er gaat niets boven Zeeland als het om strand gaat #Zeeuwse roots
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 gasten