(BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Etienne »

--Stefan-- schreef:Was gisteren trouwens in Breda en daar reden 2 Amba's van Veolia rond in de kleuren van de Veluwe concessie :?:
Dat zijn er 2 uit serie 5050 - 5057 die na verlies van de concessie De Kempen / De Peel naar Breda zijn gegaan. Leuk detail: Het waren de eerste ambassadors die aan de EEV-norm voldeden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Vanmiddag rond half vijf een lekkere chaos in Dordrecht, precies rond het hoogtepunt in de leegloop van de binnenstad dus. De hele middag waren de slagbomen op de busbaantjes tussen het centrum en het station buiten werking, maar op bovengenoemd tijdstip werden ze weer in werking gesteld. Wat slagbomen betreft werkte dat uitstekend (die gingen dus omlaag), maar het negenoog bij het exemplaar op de Johan de Wittstraat bleef op oranje-knipper staan en deed zodoende niks.
Een bus van lijn 4 en eentje van lijn 10 strandden direct achter de slagboom, waardoor ze na 'n klein stukje achteruit alleen nog via de autoverkeers-omleiding het centrum uit konden. Dat maakt het echter onmogelijk het station nog aan te doen.
Mijn bus zat er gelukkig nog ver genoeg achter om, met enige moeite, via een doorsteekje in de middenberm te kunnen keren. Alles daarna kon gelijk na halte Centrum op de rotonde keren en met een kleine omweg alsnog naar 't station rijden. Echt bevorderlijk voor de doorstroming is het daarbij noodzakelijke twee keer kruisen van het verkeer uit de parkeergarages echter niet, en dat stroomde al zo lekker door maar niet heus. (Is de bus notabene gratis en met de huidige omleidingen ook sneller, gaan ze nog met z'n allen in de rij staan).

Voor de duidelijkheid hier een kaartje van de situatie. De bewuste slagboom zit t.h.v. de zwarte T-vormige afsluiting.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Ruben »

Op Amsterdam CS stopt geen sneltram meer. Al dat soort logo's bij de ingangen van het metrostation zijn vervangen door de witte M à la duitse U-bahn op blauwe achtergrond. Lamgzamerhand, met de volgende in de maak?, groeit Amsterdam over zijn metrotrauma heen. :-)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Raymond »

CXX-interliner 2955 bleek vandaag opeens in Eindhoven te zijn. Om 12:00 uur rijdend met passagiers erin. Gezien de locatie lijkt me de meest logische verklaring dat het een vervangend busvervoer was vanwege de spontaan bedachte werkzaamheden tussen Eindhoven en Boxtel. Om 14:30 uur stond de bus geparkeerd op een vrij onlogische plek bij een woonwijk, zonder chauffeur erbij.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

De verbouwing in Vianen had vanmorgen tot gevolg dat busstation Lekbrug Oost zo ongeveer tot op de achterliggende kruising vol stond (en dan ontbrak lijn 65 nog, alleen 287, 63 en 74 stonden er in de weg te staan).
Resultaat was dat de Qliner 387 waar ik in zat de reizigers er maar op de busbaan onderaan de afrit van de A2 uit liet, zodat ze eventueel nog konden overstappen. Had zelf alleen niet zo'n zin een drukke kruising over te gaan rennen, dus maar gewoon tot Utrecht Centraal blijven zitten. De wachtende bussen gingen we via de oprit voor autoverkeer voorbij en door 't niet afwachten van de vertrektijd (filebuffertijd zit grotendeels voor Vianen) waren we dusdanig vroeg in Utrecht dat ik nagenoeg op dezelfde tijd op m'n bestemming was als met het geslinger door Nieuwegein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door mb90 »

Sinds vandaag rijdt er een combi van 2 5600-tjes in dienst op de Calandlijn. :) Het gaat om de 5602 en de 5604 in WD 562. Dit is een dienst die tot 19:30 uur op de sneltram rijdt. Vanmorgen heb ik gelijk een ritje gemaakt met deze combi. Het rijdt logischerwijs hetzelfde als de RaRa-stellen en vooral bij de overwegen stonden sommige mensen wat raar te kijken.

Edit 12:25 uur: Hier een plaatje in Ommoord bij station Binnenhof om 8:25 uur:
Afbeelding
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door 88122903 »

Ik ben nog niet in de randstad rail geweest, dus het was mijn eerste kennismaking met deze metro.
De metro is stil en de stoelen zitten lekker zacht, dus het beestje heeft een goede indruk op me gemaakt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Ik zat vandaag in Connexxion 42834 op lijn 60 van Station Zaandam naar Westzaan. Op het busstation viel het mij al op dat een Engels echtpaar op zoek was naar een of ander gebouw. Nadat de chauffeur nog even aan alle passagiers in de bus (2 mensen en een gigantische tas) had gevraagd of ze het kenden (helaas) reed de chauffeur snel weg, waarbij we nog bijna een taxi in de zijkant hadden. Vervolgens ging de chauffeur nog even bellen naar iemand (niet hands-free :shock: ) waar dat gebouw zou zijn, terwijl hij nog even het bochtje voor het distributiecentrum van Albert Heijn nam. Uiteindelijk kwamen we 5 minuten te vroeg aan op het eindpunt, waar de chauffeur niet de vertrektijd afwachtte, maar gelijk weer terugreed naar Zaandam :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja, Connexxion Zaanstreek is erg fijn :(...Maar wat moet je in vredesnaam in dat taxibusje waar geen hond mee reist? :P

Vandaag viel mij op lijn 62 op dat wagen 253 rijdt met OV-chipbestickering, is dat al langer?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Ik moest in Westzaan zijn, waarom laat ik nog wel eens zien 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door tsov »

ziggy schreef:Vandaag viel mij op lijn 62 op dat wagen 253 rijdt met OV-chipbestickering, is dat al langer?
Ja, maar de bus reed eerder in Noord ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Meltrain »

ziggy schreef:Vandaag viel mij op lijn 62 op dat wagen 253 rijdt met OV-chipbestickering, is dat al langer?
Bij Connexxion of GVB?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door tsov »

@Meltrain: ken jij een Connexxionbus met wagennummer 253? (En dan niet zo'n Bova, want die zijn al jaren verdwenen ;) )

@De rest van de wereld: GVB dus
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten