Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok »

"Beste reiziger, deze trein heeft meer deuren, gebruikt ze ook alstublieft!"
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

Of bij verstoorde situaties, kun je zonder schreeuwen of driehonderd keer dezelfde informatie te herhalen toch een grote groep buiten de trein bereiken. Flirt en SLT hebben ook een buitenomroep.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 647
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Korte vragen

Bericht door DPDelft »

Ik ben op zoek naar de dienstregeling zoals deze in de lijnfolders staat maar dan in Excel.
Wie heeft daar een goed idee voor of deze gewoon beschikbaar?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan »

'de dienstregeling', maar waarvan dan?
Ik doe ook maar wat
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 647
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Korte vragen

Bericht door DPDelft »

De dienstregeling van buslijnen van EBS in dit geval.
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 28 aug 2019, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten ivm leesbaarheid.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Etienne »

Volgende week ga ik op vakantie en zit dan een week in Offenburg. Welke spoorlijnen in die regio zijn leuk om te bereizen (ook in Frankrijk en Zwitserland) en liggen er in die hoek nog beperkingen met een Interrail?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Zelf ben ik erg fan van de zijlijntjes de Vogezen in, Straatsburg-Sélestat via Obernai, Colmar - Munster - Metzeral en Mulhouse - Thann - Kruth. In Mulhouse vind je ook het Franse spoorwegmuseum. Verder hangt het af van hoe ver je wil gaan: Basel is al 1u20 van Offenburg, en in theorie kan je met IR zelfs een paar ritten met de Rhätische Bahn doen vanaf Offenburg.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Met Interrail heb je in Frankrijk reserveringsplicht in het intercity of TGV verkeer.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Voor TGV: Ja. Voor Intercites niet altijd (op Intercites 100% ECO is Interrail niet geldig). Zo zijn de Intercites Paris - Clermont-Ferrand, Paris - Orleáns - Limoges - Toulouse (POLT) en Marseille - Toulouse - Bordeaux reserveringsplichtig, maar bijvoorbeeld Intercites Paris - Orleans - Bourges, de Intercites vanaf Paris-Nord en Paris-Est en de Intercites Lyon - Nantes zijn dat niet. In de reisplanner kan je zien welke treinen reserveringsplicht hebben.
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 28 aug 2019, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3543
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Etienne schreef:Volgende week ga ik op vakantie en zit dan een week in Offenburg. Welke spoorlijnen in die regio zijn leuk om te bereizen (ook in Frankrijk en Zwitserland) en liggen er in die hoek nog beperkingen met een Interrail?
Schwarzwaldbahn tussen Donaueschingen en Engen is gestremd, je kunt wel het rondje Offenburg-Donaueschingen-Neustadt (helaas bus)-Freiburg-Offenburg maken.

Ook een aanrader is Basel Badische Bahnhof-Schaffhausen, want op die route rijdt de Baureihe 612 (tofste trein van Duitsland) en het is een mooie spoorlijn. Ook Schaffhausen-Konstanz is leuk omdat je langs de kleine Bodensee rijdt. Het is wel lastig om vanuit Konstanz in Offenburg te komen aangezien de Schwarzwaldbahn gestremd is.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

cassie127 schreef:Met Interrail heb je in Frankrijk reserveringsplicht in het intercity of TGV verkeer.
Vanuit Offenburg heb je daar geen last van. Daar zal je hooguit de Elzas of Lotharingen ingaan, en daar is de regionale treindienst heel goed. Tussen Straatsburg en Basel rijdt 1-2x per uur een regionale sneltrein met 200 km/h (TER 200), het rijtijdverschil tussen regionaal- en TGV-verkeer (max 220 km/h) is daar marginaal.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2844
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Korte vragen

Bericht door ICE11 »

Een kennis wil graag in de volgende weken in NL op pad gaan voor wat treinfotos te pakken en heeft mij voor de lijnen gevraagd, waar nog 1700+DDAR onderweg zijn. Ik wist alleen nog van de 7000, zijn er nog meer treinseries?
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Korte vragen

Bericht door Cora »

Volgens de RET zijn er enkele Alliances actief op het MVV Capelsebrug - Kralingse Zoom. Weet iemand welke dit zijn? Ik wil er de jacht op openen voor een afscheidsrit. En zijn er nog alliances op de stadsdienst van Rotterdam aanwezig of zijn die allemaal op het MVV?
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

ICE11 schreef: Ik wist alleen nog van de 7000, zijn er nog meer treinseries?
DD-AR rijdt planmatig alleen nog in de [serie=Sprinter|2019|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] vanaf komende week.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2844
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Korte vragen

Bericht door ICE11 »

Bedankt! :)
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Ferdinand »

Mikos schreef:
ICE11 schreef: Ik wist alleen nog van de 7000, zijn er nog meer treinseries?
DD-AR rijdt planmatig alleen nog in de [serie=Sprinter|2019|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] vanaf komende week.
Ach, meen je dat nou? Heb de afgelopen jaren flink zitten klagen om die treinen nadat die fijne gereviseerde DDZ's verdwenen uit de sprinter Utrecht-Zwolle, maar krijg nu toch wel een brok in mijn keel als ik weet dat het vanaf volgende week niet meer met dat oude spul naar Amersfoort en Utrecht gaat vanaf mijn thuisstation Den Dolder. Vond dat tafereel met zo'n oude loc en het wachthuis icm de tegeltjes ook altijd zo mooi en lekker ouderwets. SNG 'doesn't fit the theme'.
Het is ook de laatste trein met die klassieke bankjes. Die nieuwe sprinter had ook een dubbeldekker moeten zijn, hadden de perrons van Den Dolder en Bilthoven ook niet verlengd hoeven worden en de vraag is er absoluut.

Voor wat meer sentiment dus het boemeltje uit Baarn naar Utrecht nemen. Maar hoe lang is dat nog?
Laatst gewijzigd door Ferdinand op do 29 aug 2019, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Korte vragen

Bericht door Cora »

Ferdinand schreef:Voor wat meer sentiment dus het boemeltje uit Baarn naar Utrecht nemen. Maar hoe lang is dat nog?

Mijn sentiment rijdt al niet meer... Mat'64. Dat was de eerste trein waar ik ooit in zat.
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door regenmaker »

Mikos schreef:DD-AR rijdt planmatig alleen nog in de [serie=Sprinter|2019|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] vanaf komende week.
Een grote schande overigens! Die treinserie is al jaren het afvoerputje van Nederland, laat Keolis hem maar rijden. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

Ferdinand schreef:Voor wat meer sentiment dus het boemeltje uit Baarn naar Utrecht nemen. Maar hoe lang is dat nog?
Tot de nieuwe dienstregeling, las ik ergens. Dan komt er SLT naar Baarn.
Nitein-Repart
Berichten: 3543
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

regenmaker schreef:
Mikos schreef:DD-AR rijdt planmatig alleen nog in de [serie=Sprinter|2019|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] vanaf komende week.
Een grote schande overigens! Die treinserie is al jaren het afvoerputje van Nederland, laat Keolis hem maar rijden. ;)
Enige trek-duw-materieel wat wij op dit moment hebben in Nederland. Dan is SGM meer schroot te noemen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Leuk dat het een trek-duwtrein is, maar er is geen airco en de stoelen zijn kut. Hou die nostalgie maar in een museum.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

En dan zit ik er mee opgescheept zeker? -o-
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

Ook uit de [serie=Sprinter|2019|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] zal het op termijn verdwijnen. Als je nieuw materieel invoert en het oude langzaamaan uitfaseert, zal er altijd ergens het oudste/minst comfortabele/noem nog eens wat materieel rijden. Dat is volgens degene die er in vervoerd wordt vaak een grote schande/een ander kan het allemaal beter/de reiziger wordt achtergesteld/hier betaal ik toch niet voor/nog meer gedram.

Nee, het is niet het meest comfortabele materieel en nee, er zit geen airco in. Maar het brengt je van A naar B. Dat is waar het voor bedoeld is. En op termijn komt er wat anders te rijden. Gelukkig is het gras bij de buren altijd groener!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:
Ferdinand schreef:Voor wat meer sentiment dus het boemeltje uit Baarn naar Utrecht nemen. Maar hoe lang is dat nog?
Tot de nieuwe dienstregeling, las ik ergens. Dan komt er SLT naar Baarn.
Dat rijdt er nu al deels overigens, maar SGM is nog in de meerderheid.
Ferdinand schreef:Die nieuwe sprinter had ook een dubbeldekker moeten zijn, hadden de perrons van Den Dolder en Bilthoven ook niet verbreed hoeven worden
Nog breder? Die perrons zijn al vrij breed voor een Sprinterstationnetje :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Ferdinand »

Nitein-Repart schreef:
regenmaker schreef:
Mikos schreef:DD-AR rijdt planmatig alleen nog in de [serie=Sprinter|2019|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] vanaf komende week.
Een grote schande overigens! Die treinserie is al jaren het afvoerputje van Nederland, laat Keolis hem maar rijden. ;)
Enige trek-duw-materieel wat wij op dit moment hebben in Nederland. Dan is SGM meer schroot te noemen.
Ik heb hier heel weinig verstand van moet ik toegeven, maar IC Berlijn en Intercity direct rijden toch ook nog steeds zo?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten