Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

Er gaat inderdaad weinig boven Zeeland voor wat veel zaken betreft, alleen de bereikbaarheid is nogal ruk :')
Ik woon heerlijk rustig hier, wonen in de stad zou ik niks vinden denk ik. Denk dat ik wonen op ‘t dorp zelf nog wel zou kunnen hebben (heb altijd buiten het dorp gewoond), maar in de polder vind ik wel prettiger. Je hebt last van niemand en niemand heeft last van wat jij op je erf doet, want voor je bij de straat bent ben je toch al weer 20 meter verder, en ‘buren’ is ook een breed begrip want die zitten een paar kilometer verderop. ‘T is ook wel prettig dat er een flink groot zwembad in de achtertuin ligt (lees: Oosterschelde).
Ik vind het wel prima hier, geen behoefte om weg te gaan dus ik neem het heen en weer reizen naar de bewoonde wereld maar voor lief.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Daantje schreef:Je hebt helemaal gelijk hoor, er gaat niets boven Zeeland als het om strand gaat #Zeeuwse roots
Ouddorp is ook ZH hoor, niet Zeeland...
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door bys1 »

regenmaker schreef:Mag ik even kwijt dat de NIAG twee dagen voor het ingaan van de dienstregelingswijzigingen pas de wijzigingen daadwerkelijk op hun website publiceert. :') Dan mogen we in NL niet klagen lijkt me zo.
Mag ik u erop wijzen dat Arriva de wijzigingen in de Friese dienstregeling ingaande 22 juli 2018 in een nieuwsbericht op de website publiceerde op 31 juli 2019? (A)
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cora »

Mag ik even kwijt dat ik morgen het type B96 Alliance eens ga opzoeken. Het is onzeker of dit type 2020 haalt. Ik hoop het maar ik denk(lees:Ik weet het heel zeker) dat het bij aanvang dienstregeling 2020 gedaan is met Alliances.

Vroeger hadden we wit gele alliances op VPR. Dat was mijn favoriete bus en ik vroeg me destijds toch af waarom er ineens zoveel groene bussen waren(De alliances waren dus uit dienst gegaan).

Kortom een afscheid aan de alliance hopelijk morgen!
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cora »

Mag ik nog wat anders kwijt:Artikel Toch te ZOT voor woorden dit :X :X Ik heb zelf autisme en ik reis al redelijke tijd met het OV naar school. Maar ik herken het wel in dit artikel. Een defecte metro gaat voor mij nog wel. Maar ik schiet vol in de stress (heel even maar gelukkig) als het fout gaat.

Tijdje terug een mooi voorbeeld:

Ik was onderweg naar huis vanaf school en er kwam een storing in de baan op het laatste stuk van mijn reis. (Na Tussenwater en voor Spijkenisse Centrum). Hierdoor reden er geen metro's meer tussen Tussenwater en De Akkers. En er rijdt ook geen bus meer tussen Spijkenisse en Hoogvliet. (Die bus heeft de metro weggeconcureerd evenals de tram vroeger.) Hoe kom ik nu thuis? Stress :X Ik heb mijn moeder maar gebeld en gevraagd of ze me wilde brengen want ik had er geen heil in dat er gauw pendelbussen gingen rijden. Het kan echt beter.. Ik herken mij ook volledig in het artikel van de NOS.

Ik moest dit gewoon even kwijt. Even van me afschrijven.
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Het artikel gaat meer over de leerlingen die niet zomaar met het OV kunnen reizen, en daarom gebruik maken van gemeentelijk leerlingenvervoer. Dat is verrassend beroerd geworden, door de noodzaak om te bezuinigen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cora »

Ik was daar ook slachtoffer van. In mijn debiele gemeente mag je niet minder dan 4km bij school vandaan wonen. Ik verhuisde en moest om 200m met het OV -o- Denk dat dat prima kan. Maar tegenwoordig kies ik liever het OV *O*
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

3.8km is toch wel te fietsen? Zelfs mijn luie reet zou voor zo'n kippeneindje niet afhankelijk willen zijn van OV.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hendrik »

webguy schreef:
Daantje schreef:Je hebt helemaal gelijk hoor, er gaat niets boven Zeeland als het om strand gaat #Zeeuwse roots
Ouddorp is ook ZH hoor, niet Zeeland...
Ik dacht dat Daantje op het bericht van Ferdinand reageerde. Die had het namelijk wel over Zeeland. :wink:
Ferdinand schreef:Bedankt voor de tip hoor, maar de Zuid-Hollandse eilanden en Zeeland vind ik toch wel wat mooier dan Scheveningen.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cora »

Chrysa schreef:3.8km is toch wel te fietsen? Zelfs mijn luie reet zou voor zo'n kippeneindje niet afhankelijk willen zijn van OV.
Ik ben een ramp op de fiets :?
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Dus je kunt niet fietsen :wink: ?
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1256
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Frank93 »

Sinds april ben ik uitgeleend aan de concessie Haarlem-IJmond dus die lijnen ken ik inmiddels wel. Het was dus wel weer tijd voor een nieuwe uitdaging en die heb ik gevonden: zaterdag en waarschijnlijk ook maandag mag ik mijn rijkunsten vertonen in de Gooi- en Vechtstreek :lol:.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Hoe lang is je reistijd naar werk inmiddels? :p
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1256
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Frank93 »

Naar Haarlem is 25-30 minuten dus daar ben ik zo. Volgens Google Maps is het naar Hilversum 45-65 minuten op een zaterdagochtend, dus ben benieuwd hoe druk het is morgen. Maargoed ik krijg reistijd vergoed en ik kan aan het einde van de maand ook nog de kilometers declareren dus ze hebben er blijkbaar veel voor over om de diensten daar in 't Gooi dicht te krijgen.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cora »

Lincoln schreef:Hopelijk een afscheid aan de Alliance morgen
Geen enkele Alliance gezien -o- Maandag nog een keer proberen
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door katvis »

^^ Maandag gaat de reguliere dienstregeling weer in, dus hoop maar op een verstoring met de metro, dan moeten er wel Alliances worden ingezet :mrgreen:
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cora »

Steek jij een lucifer aan op de CVL :twisted: :Y

Zonder dollen, Ik ga het maandag nog een keer proberen. Hoef gelukkig pas 4e naar school *O*
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door katvis »

Ik zou zeggen pak de 668, daar zijn in de ochtend wel Alliances te vinden.
PSA: Links gaan, rechts staan
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dat ik vannacht mijn 30e land per trein aan ga doen, waarmee het het 32e land is waar ik per trein reis *O*

Niet slecht op een totaal van 34 landen dacht ik zo 8-)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Kun je ook een lijst publiceren van die landen?
Durashift
Berichten: 5640
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Frank93 schreef: (//) dus ze hebben er blijkbaar veel voor over om de diensten daar in 't Gooi dicht te krijgen.
Leuk om een nieuwe regio te leren kennen. Doe je dit nu echt op eigen verzoek of is het toch ook vanuit CXX gevraagd?
Want jouw plek in H'lem/Ijmond moet nu weer opgevuld worden, toch?

Qua materieel ga je er wel op achteruit, denk ik. :wink:

Succes in ieder geval.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1256
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Frank93 »

Ik ben gevraagd ervoor door de planning. En die plek hoeft niet opgevuld te worden want ik ben/was vrij die dagen.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Afbeelding
Als je een gate-afhandeling vol chaos hebt ben je blij als je ziet dat de kist 7 minuten voor schema geduwd wordt.
Nitein-Repart
Berichten: 3523
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Zit nu in zo'n Integral-trein. Grappige treinen, jammer dat ze eruit gaan in het voorjaar van 2020.

Vanochtend ook al een stuk van de Alex-Süd gepakt, helaas wel veel voetbalvolk in de trein. Morgen de Alex-Nord nog.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Laat ik dan maar even de groeten doen uit een CP-AP *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 29 gasten