Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Caffer
Berichten: 245
Lid geworden op: di 11 jul 2017, 19:31
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Caffer »

Hoewel abri's met glazen daken inderdaad stylicious zijn heb ik toch liever een dicht dak. Gezien het doel van een abri (mensen bescherming bieden tegen het weer terwijl ze op hun vervoermiddel wachten) zijn die met open daken toch minder functioneel omdat ze geen schaduw bieden en het in de zomer nog heter wordt in de abri dan erbuiten. Zeker met die warme zomers heb ik die glazen daken al een paar keer vervloekt.

Maar inderdaad idioot dat ze dan die paar vierkante meters op abri´s gaan vergroenen terwijl er overal platte daken liggen te wachten. Als je dan abri´s die praktisch gezien nog 10 jaar kunnen blijven staan naar de schroothoop stuurt is de grap compleet. Maarja leuk bedacht :')
We kunnen er niet meer Onderuit
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Zo, heb ik dat ook weer eens meegemaakt;

Ik kwam vanochtend met bus 56 aan op station Driebergen-Zeist en bij het perron van deze bus stond bus 382 al netjes te wachten voor vertrek. Ik stapte alvast in. De chauffeur van bus 56 werd vervolgens boos op die van de 382 omdat hij in de weg stond. Vervolgens nog een kwartier in die bus gezeten op de bufferplaats...

Nou wilde ik met deze Henschotermeerlijn nog eens gaan omdat ze er straks niet meer zijn. Kennelijk verandert de 382 in 383 bij de Heygraeff. Ben benieuwd of dat goed gaat in het OV-chipkaartsysteem als je blijft zitten.

Nu met drie mensen in de bus: 2 chauffeurs en ik :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

382 wordt al sinds het eerste jaar 383 bij het Henschotermeer en andersom om de eenvoudige reden dat je er niet kunt keren. Er is maar enkele keren per dag een uitzondering aangezien Pouw bij een aflossing de bus inclusief chauffeur wisselt in plaats van met een aflosautotje naar het Henschotermeer te rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Caffer schreef: (..)

Maar inderdaad idioot dat ze dan die paar vierkante meters op abri´s gaan vergroenen terwijl er overal platte daken liggen te wachten. Als je dan abri´s die praktisch gezien nog 10 jaar kunnen blijven staan naar de schroothoop stuurt is de grap compleet. (..) )
Precies, over de afbraak van de omgewisselde hokjes lees je dan niks.. is toch vreemd..

Vanmiddag ff in Hoograven erop gelet.. kennelijk hoeven er geen sedum daken op bushokjes die al in een groene straat staan? (veel bomen in de straat bedoel ik..). Lijn 1 komt elektrisch door de straat rijden.. maar aan zo'n groen geheel doet het bushokje dan weer niet mee.. (op het bamboe na.. en wellicht de zonnepanelen op het dak).
:?: (A)
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

Daniel schreef:aangezien Pouw bij een aflossing de bus inclusief chauffeur wisselt in plaats van met een aflosautotje naar het Henschotermeer te rijden.
Op lijn 202 in Amersfoort wordt regelmatig afgelost met een ‘aflosautotje’ :lol:
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door reisthijs »

Durashift schreef:(veel bomen in de straat bedoel ik..).
:?: (A)
Misschien is het plaatsen van sedumdaken of zonnepanelen onder de bomen niet zo'n handig idee...?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

^^^ mwah, denk dat het in de winter dan nog wel een beetje groen is in die straat.. als de bomen alle bladeren verloren hebben. :wink:

Aan de noordkant van het Smaragdplein staat een bushokje geheel in de schaduw (denk dat er alleen zon op staat in de vroege ochtend wanneer de zon op komt in het oosten).. Dat men daar geen sedum dak heeft gemaakt (wél die aan de overkant) snap ik volledig.
Ik mag hopen dat men er ook geen zonnepanelen op gelegd heeft.. want dat zal ook niet erg efficiënt zijn..

Misschien is het wel een uniek bushokje.. eentje zonder iets op het dak in Utrecht?
(of er een bamboe bankje in zat weet ik niet.. daar let ik dan weer niet zo op. :wink: )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Vandaag zorgde de wielerronde in Veenendaal zoals gebruikelijk weer voor een chaos in de omgeving, bizar dat zo'n evenement überhaupt een vergunning krijgt om straten af te sluiten op een werkdag midden in de spits in een week waarin de vakanties alweer op hun eind aan het lopen zijn.

Zag nog aardig wat vertragingsmeldingen van Syntus Utrecht op hun twitter langskomen. Mijn bus naar huis was zowaar redelijk op tijd, maar dat was de chauffeur ook alleen maar gelukt door vanaf Rhenen via Wageningen en de A30 naar De Klomp te rijden, na al flink vertraagd in Rhenen te zijn aangekomen op de voorgaande rit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Tja, a.s. zaterdag is de rondweg-Oost weer afgesloten ivm triathlon. :wink:

Er was ook een ongeluk gebeurd.. zal de vertraging niet geholpen hebben, schat ik zo in.

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1951235/

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Anyway, misschien heb je er volgend jaar geen last van en wordt het op de zaterdag gehouden. :?:
De organisatie van de Veenendaal Veenendaal Classic wil in 2020 een andere plek op de wielerkalender. Er is bij de internationale wielerunie een aanvraag gedaan om de profkoers te rijden op vrijdag 8 of zaterdag 9 mei.

De grootste wielerwedstrijd van Midden-Nederland heeft dit seizoen veel hinder van de drukke kalender. Mede daarom staat er geen ploeg uit de WorldTour aan de start, zoals het Jumbo-Visma van oud-winnaar Dylan Groenewegen uit Vinkeveen. In 2020 komen daar ook nog eens de Olympische Zomerspelen bij.
(..)
https://www.rtvutrecht.nl/sport/1951232/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Het moment dat de vakanties duidelijk voorbij zijn: vanmiddag een X80 met +20 doordat heel Rhenen weereens vast stond. Gelukkig is dat probleem in december opgelost.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Toch is de schoolvakantie in deze regio nog deze week actief. Maar, ik stond ook in die file, om halfzes, vanaf Wageningen. 20 minuten.. :(
Ik reed achter een 10 meter Citea en in de verte een Setra in de file.

Ik heb de indruk dat men de verkeerslichten anders heeft afgesteld. Op het middenstuk hoopt het dan op... zover dat kan.
Paar weken geleden kon ik nog bij groen het gehele viaduct oversteken vanuit Rhenen naar Wageningen.. De afgelopen dagen krijg je dus rood op de hoek van het tankstation.. :twisted:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Dan stond 'ie er al wel even, want mijn bus huiswaarts vertrekt om iets van 16.00 uur uit Rhenen. En ja, het is nog schoolvakantie maar de eerste studenten zijn al weer terug in de bus 's ochtends.
Als ze inderdaad de verkeerslichten anders hebben afgesteld beloofd dat nog wat voor vanaf komende week. Al heeft het dan voor mij weer zin om de 298 te pakken met een overstapje in Woudenberg. Vandaag was het handiger geweest de 50 en 280 te pakken bij nader inzien, de X80 liep namelijk minder in onderweg doordat het alweer drukker is en er deels ook reizigers van de voorgaande rit in de bus belandden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dennistd »

Lijn 50 richting Veenendaal is zo te zien vanmiddag gestrand in Utrecht... Op de tramhalte bij station Vaartsche Rijn :X

https://twitter.com/baroktrombone/statu ... 7861975050
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

WTF, hoe is die daar terecht gekomen... Dat je op het Smakkelaarsveld de verkeerde afslag neemt en op busstation Centrumzijde belandt kan nog gebeuren. Maar daar vandaan dan ook gewoon doorrijden in plaats van keren en alsnog naar de binnenstad rijden is wel heel bizar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Keren gaat daar niet, lijkt mij. Tramrails stuk lijkt mij sterk.. want dit is toch voorbereidt op busvervoer? Rondom het station ligt hetzelfde soort beton en daar rijden véél bussen overheen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Milco »

Keren gaat gemakkelijk, doen de lijnen 2, 3 en 28 immers ook ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Ja, in het busstation. Later niet meer..
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

De eerste kruising met het wegverkeer is daarna pas bij de Koningsweg, en daar is het al eventjes ballastspoor. Dat wordt een goed eindje achteruit rijden, of wachten totdat de bus door de hulpdiensten bevrijd kan worden bij de oude Maliebaanspoorlijn.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Durashift schreef:Ja, in het busstation. Later niet meer..
Tja, maar ik snap niet helemaal dat hij daar uit gereden is. Toen hadden er toch allang reizigers moeten staan roepen dat hij verkeerd reed?
Als de chauffeur niet het viaduct was op gereden had hij er zo te zien nog via een calamiteiten toegang bij de voormalige bushalte Bleekstraat uit gelaten kunnen worden, maar zelfs daar is hij nog voorbij gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dennistd »

De chauffeur was verdwaald, en dacht dat het handig was om door te scheuren in plaats van om te keren. Omdat de halte nieuw is was deze afgesloten met hekken - wij hebben ons met de nagelvijl van een oudere vrouw kunnen bevrijden...
En op de vraag of de bus zelf kapot was:
Hij stopte na een hoop gekraak en kon toen hij het probeerde niet verder, dus er was zeker iets stuk!
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

Vooral de reactie op die tweet van wat zich Syntus klantenservice noemt is interessant. Als je die foto al niet snapt, wat begrijp je dan wel? Ik denk dat Noah zo iemand is die met plaknagels aan een glazen deur staat te trekken waar PUSH op staat.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Maxim »

Dus jij gaat ervan uit dat de klantenservice iedere straat in Nederland herkent?

Noah is een goeie gast die enorm z’n best doet voor de reiziger, ik zou even 2x nadenken voordat je iemand online afbrandt.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Post »

Littlebusdriver schreef:Vooral de reactie op die tweet van wat zich Syntus klantenservice noemt is interessant. Als je die foto al niet snapt, wat begrijp je dan wel? Ik denk dat Noah zo iemand is die met plaknagels aan een glazen deur staat te trekken waar PUSH op staat.
Misschien snap jij niet wat hij vraagt? Dat is het mooie aan geschreven tekst, je kunt die vaak op meerder manieren interpreteren. Dus ik zou als ik jou was eens rustig nadenken over wat hij vraagt, in plaats van hier meteen iemand weg te zetten als iemand die niks snapt.

En ik snap niet helemaal wat de plaknagels toevoegen aan je verhaal? Of heb jij een verband aangetoond tussen mensen hun intelligentie en het al dan niet dragen van plaknagels. Als dat zo is dan zou ik graag de onderzoeksresultaten willen zien. _O-
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Stefan »

Maxim schreef:Noah is een goeie gast die enorm z’n best doet voor de reiziger, ik zou even 2x nadenken voordat je iemand online afbrandt.
Precies dat dus....
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Speedmaster
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Speedmaster »

Overigens, Syntus heeft een behoorlijk gebrek aan personeel. Ze hebben chauffeurs uit andere concessies ingezet en daarnaast de nodige uitzendkrachten. Zonder lijnverkenning of begeleiding zijn er de afgelopen weken diverse chauffeurs in het diepe gegooid met alleen de boordcomputer met navigatie erop. Alles onder het mom van toch maar zo veel mogelijk diensten rijden. Wel is er duidelijk door Syntus en ook het uitzendbureau aangegeven dat te laat rijden en verkeerd rijden niet zal worden aangerekend. Dus dit incident is daar het gevolg van
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten