Hebben ze die niet juist net weggehaald? :')Gekko123 schreef:Of in een fatsoenlijke hoeveelheid wissels, waardoor er meer treinen vanuit Amsterdam kunnen keren zonder andere corridors in de weg te zitten.
Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De [serie=Intercity|2019|Venlo - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] keert tenslotte ook gewoon van sp15 naar sp7. Waarom de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] en een versterkingsstel van de [serie=Intercity|2019|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie] dat niet kunnen doen is ook weer een aparte bedoeling.
Je zou, met wat creativiteit ook nog de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] kunnen laten combineren/splitsen met de [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] ([serie=Intercity|2019|Venlo - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] met de [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie]).
Je zou, met wat creativiteit ook nog de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] kunnen laten combineren/splitsen met de [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] ([serie=Intercity|2019|Venlo - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] met de [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie]).
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Is het keerspoor nu al wel op de goede lengte? Dat zou dan ook langer moeten worden, geen idee of er daar ruimte voor is?reisthijs schreef: (..), maar een langere trein past niet op de Veenendaallijn. Hoogste tijd dat die perrons een keer verlengd worden...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Lekker handig gepland, vanavond is de A2 afgesloten ivm een test met de waterkering daar, dus die bussen kunnen daar ook niet langs. :')waldo79 schreef:Hmmm, busvervoer tussen Den Bosch en Utrecht v.v. vandaag, daar had ik niet op gerekend. Dan maar omreizen via Breda :)
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat is helemaal niet nodig als er een goede keervoorziening zou zijn.Gebruikersnaam schreef:Ik denk dat je het geld dan beter kan investeren in een mogelijkheid om in Utrecht een stelletje bij te plaatsen/een stelletje af te trappen.
Ze kunnen dat niet zonder de treinen die normaal van sp14/15 gebruik maken in de weg te zitten. Dat is bij vorige werkzaamheden opgelost door een IC voor sprinter te laten spelen, of bussen in te zetten naar Breukelen. Allemaal niet ideaal.MetroRET schreef:De [serie=Intercity|2019|Venlo - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] keert tenslotte ook gewoon van sp15 naar sp7. Waarom de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] en een versterkingsstel van de [serie=Intercity|2019|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie] dat niet kunnen doen is ook weer een aparte bedoeling.
Dan zouden al deze series een capaciteitsbeperking krijgen, lijkt me ook niet handig.MetroRET schreef:Je zou, met wat creativiteit ook nog de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] kunnen laten combineren/splitsen met de [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] ([serie=Intercity|2019|Venlo - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] met de [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie]).
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
-
- Berichten: 627
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Waarom wil je dan investeren in verlenging van perrons op de Veenendaallijn terwijl je het geld ook daar in kan steken? :')reisthijs schreef:Dat is helemaal niet nodig als er een goede keervoorziening zou zijn.Gebruikersnaam schreef:Ik denk dat je het geld dan beter kan investeren in een mogelijkheid om in Utrecht een stelletje bij te plaatsen/een stelletje af te trappen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De perrons op de Veenendaallijnen moeten sowieso verlengd worden omdat NS er in de toekomst langere treinen wil inzetten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 627
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het moeten dan wel hele korte perrons zijn dat men max. SLT4 of SGMm-6 inzet.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ze zijn voor de introductie van SLT verlengd tot 170 meter, precies lang genoeg voor SLT10.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik snap deze discussie niet helemaal. Op een normale werkdag komen de sprinters uit Breukelen aan in Utrecht om .24 (vertrek .26) en .40 (vertrek .42). De nu niet rijdende serie is de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] die om .31 aankomt. Om die om te kunnen rijden moet die op spoor 15 staan tussen de sprinters. Zolang je voor .36 afrangeert kan dat prima. Er zijn speciaal voor dit soort dingen twee sporen verlengd (spoor 102 en 103 naast Utrecht OZ). Dat kan infratechnisch dus prima. Vanwaar dan die discussie over wissels enzo?
Voor de [serie=Intercity|2019|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie] een vergelijkbaar verhaal: aankomst om .42 (kan als de sprinter richting Veenendaal op 14 staat), omrijden via 102/103, en weer vertrekken van spoor 7 of eventueel 14.
Er lijkt hier iets anders te spelen dan gebrek aan wissels.
Voor de [serie=Intercity|2019|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie] een vergelijkbaar verhaal: aankomst om .42 (kan als de sprinter richting Veenendaal op 14 staat), omrijden via 102/103, en weer vertrekken van spoor 7 of eventueel 14.
Er lijkt hier iets anders te spelen dan gebrek aan wissels.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Treinverkeer op Amersfoort-Utrecht en Baarn-Utrecht ligt plat na aanrijding met persoon. Ben nu in Soestdijk waar vrijwel geen info wordt gegeven. Wat heb ik aan omreis-adviezen als er niks rijdt........
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hoe kom je erbij dat er 'niks rijdt'? Er is één rit naar Utrecht en één rit naar Baarn uitgevallen. Over een minuut kun je worden opgepikt door de trein naar Baarn en via Hilversum richting Utrecht. Het valt dus allemaal wel mee?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op het elektronisch bord in Soestdijk stond dat er tot 17.30 elk uur een trein naar Baarn en Soest was. Ik nam de trein naar Baarn van 15.34 maar die van 15.04 en 16.04 zouden niet rijden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In Utrecht is een Citaro van TCR op het NS-vervoer naar Den Bosch in puin gereden: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1952765/
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die heeft dus DEZE vangrail geclipt. Oeps.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Is ook smal daar.. reed er van de week achter een trailer van BOON (supermarkt) en die zat er ook al dicht tegenaan.. en dan is er op links niet veel ruimte over vanaf de middenstreep...
Wie weet zat er een auto links naast de bus die iets naar rechts kwam en de chauffeur iets te sterk (naar rechts) gecorrigeerd heeft om die auto te 'ontwijken'?
Wie weet zat er een auto links naast de bus die iets naar rechts kwam en de chauffeur iets te sterk (naar rechts) gecorrigeerd heeft om die auto te 'ontwijken'?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Een aantal reizigers zat in Zwolle opgesloten in de IC naar Groningen. Ze hadden niet door dat het achterste treinstel in Zwolle blijft. Gelukkig werden ze bevrijd. Mijn IC naar Leeuwarden heeft geen wifi trouwens.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8602
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bevrijd? Gewoon een conducteur die even checkt of het treinstel leeg is gebeurt altijd als er een treindeel wordt afgerangeerd. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En hoogstwaarschijnlijk eigen schuld: het staat op de borden op de perrons, in de trein en wordt planmatig omgeroepen bij aankomst in Zwolle.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dingen die ik knap vind: Het is NS gelukt voor de TVV Gouda - Alphen een vertrekstaat met zes vertrekken per uur te maken voor een busdienst die afhankelijk van de dag van de week tussen de twee en vier keer per uur rijdt, met in totaal zes voetnoten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En waarschijnlijk heb je dan nog een variant 7 t/m 12 voor de daadwerkelijke vertrektijden, want over het algemeen kloppen die NS-busdienstregelingen voor geen meter met de praktijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In principe zouden we op de geplande tijd van de vertrekstaat weg gaan, ware het niet dat de chauffeur drie minuten voor vertrek de motor van de bus startte. In die drie minuten besloot een mevrouw van haar terras aan de overkant van de straat naar beneden te lopen en haar beklag te komen doen over de draaiende motor. Daardoor stond de bus (met draaiende motor) tot vijf minuten na de geplande vertrektijd bij de halte totdat mevrouw uitgeraasd was over uitlaatgassen en taxi’s midden in de nacht :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Afgelopen vrijdag had ik de [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] van 19:12 van Nijmegen naar Zaandam, die met een VIRM10 reed. Irritante was dat de HC aan de hand van treinstelnummers ging omroepen welk treinstel in Arnhem werd afgetrapt… Gelukkig altijd andere reizigers om aan te vragen. :pos:en-es schreef:Een aantal reizigers zat in Zwolle opgesloten in de IC naar Groningen. Ze hadden niet door dat het achterste treinstel in Zwolle blijft. Gelukkig werden ze bevrijd. Mijn IC naar Leeuwarden heeft geen wifi trouwens.
Gisteren had ik overigens voor een van mijn reizen assistentieverlening van NS aangevraagd. De assistent had begrepen dat ik met een brug uit de trein moest worden gehaald. Geen idee waar dat ineens vandaan kwam. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wist je dan wel of je in het voorste of achterste deel zat?
Het is immers altijd vanuit Nijmegen gezien het voorste treinstel dat in Arnhem wordt afgetrapt.
Overigens vertrekt de 3000 tegenwoordig om :13/:43 uit Nijmegen, niet meer :12/:42.
Het is immers altijd vanuit Nijmegen gezien het voorste treinstel dat in Arnhem wordt afgetrapt.
Overigens vertrekt de 3000 tegenwoordig om :13/:43 uit Nijmegen, niet meer :12/:42.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten