Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bartjemestrom »

Dat volledig Arriva gisteren klopt niet. Ik heb dat ook gezien en ik vermoed dat Touring een OV bus van OV heeft geleend om te rijden.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

De 8057 van Arriva Touring reed net (18:26) leeg door Nijswiller richting Maastricht.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Tom024 »

OVzoeker-spot: er rijden 7400-serie Volvo''s op lijn 83. Best slim, in 13m krijg je immers meer mensen dan in 12m.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bartjemestrom »

Klopt, al scheelt het op papier maar weinig. 81 tov 90.

De Venloose Volvo's gaan rijden met name op 83 vanwege de vierdaagse en op de 370/371 rijden de Citea's. 372 en 377 vallen onder Roermond en daar zijn geen geplande wijzigingen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Daniel »

Er zijn overigens nog meer Vierdaagse-aanpassingen bij Arriva Limburg: op de Maaslijn zag ik een duo GTW 2/8 van de Noordelijke Nevenlijnen rijden.
Vertrok om 18.08 richting Roermond vanuit Nijmegen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bartjemestrom »

Dat waren de 313 en 314. Die reden al de hele dag op de hele lijn. Zijn samen met de 316 en 317 naar Limburg gekomen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Blijkbaar vertrekt de 4 richting Valkenburg in Maastricht tegenwoordig weer vanaf perron A in plaats van F. Minder ver lopen en als het goed is betaal ik weer een cent minder, zoals het hoort. *O*
JuulStikkelbroek
Berichten: 70
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
Locatie: Voerendaal

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door JuulStikkelbroek »

Ik zag vandaag op het busstation van Sittard dat alle perrons zijn hernoemd naar 'Perron A' of 'Perron B' i.p.v. losse benamingen voor alle perrons. Niet heel handig als je het mij vraagt. Je komt er nu onmogelijk achter waar je bus precies vertrekt en alle digitale schermen per kant geven nu dezelfde lijnen aan. :roll:

Rijtijden zijn ook nog een dingetje. Zo zat ik in Lijn 53 die iets te laat op Geleen Busstation vertrok en met -6 aankwam op Hoensbroek Busstation.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
MaartenD
Berichten: 663
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door MaartenD »

Perron A en Perron B zijn toch ook losse benamingen? En volgens mij hadden ze daar al langer de letters.
Ik denk dat ik niet begrijp wat je bedoelt.

Dat met die rijtijden heb ik op lijn 21 van Heerlen naar Vaals ook al eens gehad. De chauffeur bleef maar ouwe-beppen met zijn collega's, minstens 5 minuten te laat vertrokken en met helemaal niet hard doorrijden te vroeg in Vaals.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bartjemestrom »

Sittard was verdeeld in diverse perrons A t/m F. Maar ik vermoed dat men het bewust doet om niet vast te zitten aan de haltes en de laadpunten.
MaartenD
Berichten: 663
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door MaartenD »

Oh, is het nu alleen A en B? Dat is niet handig.
Als ze toch vaker andere perrons gaan gebruiken kun je beter de nummers behouden en die op de digitale borden zetten.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Gisteren een interessante "bug" (?). 's Avonds keert in Maastricht de 6 uit Amby op het station op de 2 naar De Heeg. Binnen in de bus wordt dat weergegeven als lijn 6, lijn 26002 (meen ik) als overgang op lijn 2 en dan lijn 2. Gisteren kwam de 6 binnen met buiten op de bus "Maastricht Station", vervolgens werd het de 6 (inclusief lichtblauwe lijnkleur) naar "De Heeg via Scharn-Heer" en zo kwam de bus ook voorrijden. Ik attendeerde de chauffeur er maar even op dat hij nog op lijn 6 stond; de chauffeur wist ervan, maar kreeg het naar eigen zeggen niet gecorrigeerd. Op de Wilhelminasingel leverde dat wat verwarring op. Nadat de bestemming zoals gebruikelijk ergens op de Scharnerweg wisselde naar "De Heeg" (zonder de via) stond er weer netjes lijn 2 op de bus. Binnen deed de omroep het normaal en werd ook vanaf vertrek van het station het lijnnummer 2 weergegeven.

Verder vandaag: in Maastricht is de Ironman bezig en dat levert blijkbaar rare omleidingen op. Zo zag ik net de 62 van De Lijn naar Tongeren over de spoorwegovergang bij de Sphinxlunet richting de achterkant van het station rijden, en ook een Belgische bus de andere kant op. Daarna over de Noorderbrug neem ik aan.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door ICE11 »

Naast de NS-balie is met de opening van het nieuwe stationsgebouw ook de DB-ticketautomaat uit Heerlen verdwenen. Tickets voor AVV- en NRW-Tarif zijn dus alleen maar nog bij de automaat van Arriva of in het servicecenter van Arriva verkrijgbaar, trouwens niet meer het gehele assortiment zoals het bij de DB verkrijgbaar was:

https://www.rover.nl/actueel/1691-rover ... on-heerlen
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Hainje »

De balie van NS is serieus verdwenen? :')
Het is niet dat Heerlen nu zo'n wereldstad is, maar een loket lijkt me toch wel op zijn plek. Zeker gezien de plek waarop de stad in de regio ligt en de (relatieve) knooppuntfunctie die het vervult.
🍉
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Frank93 »

Nouja het enige wat er nog van de NS stopt is een intercity, de rest is allemaal Arriva.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Suus »

De oude Tickets & Service in Heerlen was ook al nooit 's avonds open en het nut van een Duitse kaartautomaat was al grotendeels verdwenen nu je met de ov-chipkaart naar Aachen kan reizen. Vind het inderdaad ook wel typisch dat nu NS onder vuur ligt terwijl van de 11 treinen die per uur het station aan doen er maar twee van NS zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Durashift »

Station Blerick heeft een landelijke primeur:
Station Blerick heeft als eerste treinstation in Nederland lichtmasten die worden gevoed door zonne-energie. Dat meldt ProRail donderdag. Elke lantaarn heeft een eigen zonnepaneel bovenop de paal.

Lees meer bij de bron: https://www.wijlimburg.nl/nieuws-overzi ... e-energie/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Suus »

Dat is klaarblijkelijk ook de rolstoelvriendelijke toegang die al jaren werd beloofd :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JuulStikkelbroek
Berichten: 70
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
Locatie: Voerendaal

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door JuulStikkelbroek »

Lijn 631 wordt sinds een tijdje door Arriva bussen gereden i.p.v. de Amba's van TCR. Op dit moment is het de 9306.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bartjemestrom »

Klopt, Heerlen OV rijdt samen met Heerlen TCR op 631.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Sta ik in Maastricht op de bus te wachten, begint opeens de halte aan de overkant van de weg te leuteren welke bus wanneer vertrekt; geen persoon te bekennen overigens. Ik wist niet eens dat die halte dat kon. _O-
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Marc »

Op de paal van de displays zie je een knop zitten. Als je hier op drukt dan wordt het bord voorgelezen.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Michael »

Ja maar er was geen persoon bij de halte te bekken volgens het bericht van umbusko. Dus dat ding is uit zichzelf alles gaan voorlezen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Op station Mt is een nieuwe Belgische NMBS-automaat verschenen, met een blauwe voorkant. I.i.g. die op het perron is vervangen.
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door TomSteyl »

Iemand enig idee waarom er op veel ritten van lijn 370 en 377 (Limburgliners) Citeas ipv Volvos worden ingezet? Ik heb zelfs baby-Citeas gezien, lijkt me niet geheel volgens de regels toch?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten