Julsteren op Interrail 2019 deel 2 [48 foto's]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Julsteren op Interrail 2019 deel 2 [48 foto's]

Bericht door julsteren »

Hallo beste lezers,

Hierbij het beloofde deel 2 van mijn interrail-reis die ik afgelopen juli en augustus gemaakt heb.
In dit verslag pakken we de draad weer op bij dag 4, deze dag begon ik in mijn volledig afgetrapte hotelkamertje in Wroclaw.

Dag 3 was erg heet met 34 graden, de nacht bracht een hoop onweer, dus het was lekker koel deze ochtend van dag 4, tegen half 10 nam ik de tram naar het centraal station.

1.
Afbeelding
Wroclaw Glowny, het centraal station.

Ontbeten bij de grote gele M. Op mijn flesje sinasappelsap (van glas :shock: ) stond dat het 100% sok was. Duurde even totdat ik doorhad dat het het Poolse woord voor sap is :')

2.
Afbeelding
Na op dag 3 geen interrail-dag gebruikt te hebben, moest dat vandaag weer wel, en wel voor maar 1 trein :')

3.
Afbeelding
Ik had nog wat tijd te doden todat de trein zou komen, hier mijzelf met rolkoffertje in de weerspiegeling van een Newag Impuls.

4.
Afbeelding
Mijn rijtuig voor de komende 5,5 uur, het eersteklasrijtuig achteraan trein IC6501 van Wroclaw tot Gydina, welke ik tot Gdansk zou nemen :D

5.
Afbeelding
Het interieur, 6 stoeltjes, een zee van beenruimte, airco, stopcontacten, wifi, helemaal prima :pos:

Stipt op tijd vertrokken we uit Wroclaw...

6.
Afbeelding
... om de komende 5,5 uur van dit uitzicht te mogen genieten -o-

7.
Afbeelding
Tegen twaalf uur naar het restauratierijtuig van WARS gegaan, daar een bord met Pierogi en salade naar binnen te werken, en dat weg te spoelen met een witbiertje.

8.
Afbeelding
De reis naar Gdansk, 1 interrail-reisdag, 1 interrail-reisregel, 1 reservering.

9.
Afbeelding
Tegen 2 uur maar weer langs de WARS geweest, even een biertje doen en met wat mensen kletsen aan de bar *O*

10.
Afbeelding
En genieten van het uitzicht natuurlijk (A)

11.
Afbeelding
Tegen half vijf stonden we stipt op tijd (DB Fernverkehr looking at you) op station Gdansk Glowny, alwaar het stationsgebouw tegelijk met alle Newag Impulsjes die de SKM heeft op de foto kon.

12.
Afbeelding
Eerst maar eens de koffer naar het hotel brengen, helaas niet met deze O405 -o-

13.
Afbeelding
Of deze luxe intouro van Arriva.

14.
Afbeelding
Mijn hotel, Willa Bilska, deed wat Duits aan van binnen, had een 9(!) op booking.com.

15.
Afbeelding
Nog even een avondrondje, eerst met deze SKM-trein naar Sopot, interrail is bij SKM niet geldig, dus gewoon een enkeltje gekocht (wat nog geen euro kostte),

17.
Afbeelding
En dat avondrondje deed ik om de dag af te koelen op het strand van Sopot in de Golf van Gdansk, heerlijk even afkoelen *O*

18.
Afbeelding
Geen idee wat het exact was, een soort gebbq'de homp deeg met cranberry's, best lekker!

Terug naar het hotel.. Lekker slapen, vooral na de dagen hiervoor was het heerlijk koel en heb ik geslapen als een os.

Dag 5, ontbijtbuffet bij het hotel was prima, niet uitzonderlijk goed of uitgebreid, maar gewoon prima.

19.
Afbeelding
Tegen 10 uur stond ik weer op Gdansk Glowny, tijd om een persoonlijk doel te volbrengen :')

20.
Afbeelding
De rechtstreekse trein naar dat doel, een oude sovietrangeerloc met een reeks dubbeldekkers...

21.
Afbeelding
...met dit aan interieur :') _O-
Voor een rit van DRIE UUR.

22.
Afbeelding
Drie uur later dus, Hel.

Het verhaal achter mijn ambitie om eens het plaatsje Hel te bezoeken, ik werkte een tijdje bij een supermarkt in Almelo, daar was een oudere meneer met nogal een beperking een vaste klant. Na 3 miljard keer had ik zijn verhaal over ''ik leef, jij leeft, wij leven allemaal, het leven is een kat en muis spel, allemaal kat en muizen, kat en muizen'' wel een keertje gehoord, en toen heeft hij mij al schreeuwend verkondigd ''JE GAAT NAAR DE HEL'', 2 collega's zijn daar helemaal stuk om gegaan, en nu 3 jaar later is het dan eindelijk gelukt om naar die 2 inmiddels oud-collega's een selfie te sturen met het bordje 'Hel' :')


23.
Afbeelding
Het was zeker een mooie rit naar de Hel.

24.
Afbeelding
Op een tussenstation stonden we gepland 30 minuten stil, dit om 2 tegentreinen te laten passeren.

25.
Afbeelding
Jammer dat Hel niet met twee keer een L word geschreven _O-

26.
Afbeelding
Het centrum van Gdansk, wat ik tot nu toe nog nooit met daglicht heb gezien. Tijd om dat eens te bezichtigen.

27.
Afbeelding
De Zlota Brama, oftewel de Gouden Poort, een bekend gezicht van de stad.

28.
Afbeelding
Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku, oftewel the Academy of Fine Arts.

29.
Afbeelding
Een vers gebrouwen lokaalpilsje van Browar Piwna, gelijk een maar een liter :')

30.
Afbeelding
En gelijk een 'beer snack' erbij, belgian chips :P

31.
Afbeelding
Een oud schip, kan ook een replica zijn.

32.
Afbeelding
Ook een bekend gezicht uit Gdansk, de unieke kraanpoort.

33.
Afbeelding
Afval management in Gdansk.. Kan beter.

34.
Afbeelding
Weer terug naar het hotel, dagkaartje voor het stads-OV, duur is het niet.

Nog even met een biertje op het balkon van de hotelkamer gezeten, en alvast alles bij elkaar gezocht voor de volgende dag.

Dag 6, donderdag 1 augustus, weer een interrail-reisdag, om exact 9:00 zou mijn trein vertrekken vanaf station Glowny, vanaf 8:00 is het ontbijt geopend van het hotel, dus stipt om 8 uur was ik daar, en om kwart over 8 rolde ik de berg af naar de tramhalte, met de bus zou het net te krap worden.

35.
Afbeelding
Ik kwam nog wel een bus tegen, eentje met vlaggetjes.

36.
Afbeelding
De trein van 9:00, de IC naar Szczecin Glowny.

37.
Afbeelding
De eerste klas van de trein naar Szczecin, ziet er prima uit.

38.
Afbeelding
Echter ik was geboekt in een buisiness-class hokje, ook prima :P :pos:

39.
Afbeelding
In Gydina stond de trein een half uurtje stil, zo kon deze EN57 op de foto.

40.
Afbeelding
Onderweg stopte de trein onder andere in Sluspk, alwaar ze erg lage perrons hebben.

41.
Afbeelding
Op tijd bereikten we station Szczecin Glowny.

42.
Afbeelding
Mijn volgende trein werd een lintje van DB Regio als RE4 naar Lübeck, dit mag de eerste klas voorstellen, gelukkig maar mee tot Pasewalk.

43.
Afbeelding
Grambow, het eerste station in Duitsland, wat een verschil met Polen, in Polen perfecte 4G+, hier helemaal niks, in Polen perfecte moderne perrons, hier ook helemaal niks :') en nog maar denken dat Duitsland het moderne westerse land is (A)

44.
Afbeelding
Station Pasewalk, flink walken naar de andere kant, krappe aansluiting op de RE3.

45.
Afbeelding
En een kleine anderhalf uur later stond ik op Berlin Hbf, we werden geduwd door loc 112 112.

Op Berlin Hbf kwam ik medeforummer Bartjk en nog 2 anderen tegen...

46.
Afbeelding
Want zonder Bartjk kwam ik deze hotelkamer niet in.. :') wel zo handig als je hier 4 nachten wil blijven.

47.
Afbeelding
U-bahnhof Wittenbergplatz, wat een pareltje! Onderweg naar het avondeten...

48.
Afbeelding
En met het avondeten bij Burgermeister sluit ik dit verslag af op dag 6.

Bedankt allemaal voor het lezen, in de volgende beginnen we bij dag 7 *O*
challas!
Laatst gewijzigd door julsteren op di 10 sep 2019, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Julsteren op Interrail 2019 deel 2 [48 foto's]

Bericht door Cora »

Het zijn weer mooie kiekjes! :pos:
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Julsteren op Interrail 2019 deel 2 [48 foto's]

Bericht door isadora »

Het station van Wroclaw is echt schitterend van buiten, was dat het ook van binnen?
En ja..........mijn favoriete foto is toch echt nummertje 17.

Wederom een dikke pluim. :pos: :pos: :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8688
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Julsteren op Interrail 2019 deel 2 [48 foto's]

Bericht door Milco »

Gaaf verslag weer! :D

Enne... voor lage perrons kun je ook naar België _O-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Julsteren op Interrail 2019 deel 2 [48 foto's]

Bericht door Daniel »

Fraai verslagje weer :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Julsteren op Interrail 2019 deel 2 [48 foto's]

Bericht door Wubbo »

Nou moet je hier natuurlijk ook heen! ;-)
ZO6176
Donateur
Berichten: 6038
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Julsteren op Interrail 2019 deel 2 [48 foto's]

Bericht door ZO6176 »

Wederom fraaie plaatjes.

Internet in Duitsland is inderdaad vaak ruk.
Nitein-Repart
Berichten: 3543
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Julsteren op Interrail 2019 deel 2 [48 foto's]

Bericht door Nitein-Repart »

Verbaasd me een beetje dat Julsteren zo positief over het Poolse 3G/4G-netwerk praat. Polen komt toch wel over als een minder ontwikkeld land in tegenstelling tot Duitsland, dus dan verwacht je dat het 3G/4G-netwerk wat minder is. Maar het 3G/4G-netwerk in Duitsland is een drama. Ik ben niet veeleisend maar op ICE/IC/RE-lijnen moet je toch wel een beetje kunnen internetten. In Duitsland niet dus. Vooral in Intercities is 3G/4G een drama.

Wel netjes dat die Poolse treinen gewoon wifi hebben. Veel Duitse treinen (waaronder de IC) hebben dat gewoon niet.

Verder leuk verslag.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Julsteren op Interrail 2019 deel 2 [48 foto's]

Bericht door Suus »

Mooi verslag, maar zou je in de eerste twee delen en in een nog volgende deel de foto's wat kunnen verkleinen? Bij de eerste twee delen is door de grote foto's na de helft gelezen te hebben het scherm afgesloten door de telefoon wegens te veel geheugengebruik (en dan heb ik nog wel een superdeluxe iPhone) :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4305
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Julsteren op Interrail 2019 deel 2 [48 foto's]

Bericht door Stefan »

Nitein-Repart schreef:Polen komt toch wel over als een minder ontwikkeld land in tegenstelling tot Duitsland
Dat beeld hebben echt heel veel mensen nog steeds, maar dat valt écht heel erg mee.

Leuke serie foto's overigens weer, julsteren! :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Julsteren op Interrail 2019 deel 2 [48 foto's]

Bericht door umbusko »

Leuk verslag weer, ik kijk alweer uit naar het volgende deel! :)
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Julsteren op Interrail 2019 deel 2 [48 foto's]

Bericht door waldo79 »

Wederom boeiende verhalen :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten