Ombouw Hoekse Lijn
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Je bent vast even vergeten dat tijdens de bouwperiode van de Noord/Zuidlijn in Amsterdam het Rotterdamse metronet met circa 34 kilometer is gegroeid door middel van twee projecten. Nu komt er weer 25 kilometer bij, dus ik stel voor de volgende keer meteen 40 kilometer erbij te pakken
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Moet je doen, Krabbendijke zit te springen om een metro. En tegen de tijd dat ie af is heeft de bevolkingsgroei er daar vast wel voor gezorgd dat er voldoende reizigers voor zijn :')
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Ombouw Hoekse Lijn
360° video van het proefbedrijf!
Laatst gewijzigd door katvis op wo 07 aug 2019, 13:42, 2 keer totaal gewijzigd.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Fijne link.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Zo doet ie het wel:
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Ombouw Hoekse Lijn
:pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 185
- Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27
Re: Ombouw Hoekse Lijn
En de RET heeft de dienstregeling gepubliceerd: https://www.ret.nl/home/reizen/dienstre ... -lijn.html
Het begint er toch op te lijken....
Het begint er toch op te lijken....
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Hooguit wat randtijden, frequenties en alternatieve reismogelijkheden....
Maar, het is tenminste iets
Maar, het is tenminste iets
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Valt me wel een beetje tegen dat er geen regeling is getroffen om NS-abonnementen geldig te laten blijven op de Hoekse lijn. :N
NS-abonnementen zouden eigenlijk sowieso geldig moeten zijn bij metro (Amsterdam en Rotterdam) en randstadrail E, aangezien metrolijnen niet van minder regionaal belang zijn dan een nevenlijntje in verweggistan. Maar van een logisch geïntegreerd systeem is bij al die abonnementen / kaartjes / wegwerpchipkaarten natuurlijk überhaubt nooit sprake geweest.
NS-abonnementen zouden eigenlijk sowieso geldig moeten zijn bij metro (Amsterdam en Rotterdam) en randstadrail E, aangezien metrolijnen niet van minder regionaal belang zijn dan een nevenlijntje in verweggistan. Maar van een logisch geïntegreerd systeem is bij al die abonnementen / kaartjes / wegwerpchipkaarten natuurlijk überhaubt nooit sprake geweest.
We kunnen er niet meer Onderuit
-
- Donateur
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Andere opdrachtgevers die het niet eens kunnen worden over hoe de kosten verdeeld gaan worden. Met andere woorden: een ambtelijk heel moeilijk proces.
Op OV-gebied is Duitsland maar zeer weinig een voorbeeld, maar ik vind de geïntegreerde tickets van de Verkehrsverbünde een uitkomst.
Op OV-gebied is Duitsland maar zeer weinig een voorbeeld, maar ik vind de geïntegreerde tickets van de Verkehrsverbünde een uitkomst.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Maar zijn zo’n nachtmerrie als Nederlandse tickets als er een tariefgrens wordt overschreden.JordiBrabant schreef:Op OV-gebied is Duitsland maar zeer weinig een voorbeeld, maar ik vind de geïntegreerde tickets van de Verkehrsverbünde een uitkomst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Je zou denken dat er uit OV-chipkaartdata genoeg valt af te leiden voor de betrokken vervoerders om zelf onderling de opbrengsten van zo´n abonnement te verdelen. Maar het vergelijken van die data an sich is natuurlijk al lastig ivm privacy-wetgeving.JordiBrabant schreef:Andere opdrachtgevers die het niet eens kunnen worden over hoe de kosten verdeeld gaan worden. Met andere woorden: een ambtelijk heel moeilijk proces.
Op OV-gebied is Duitsland maar zeer weinig een voorbeeld, maar ik vind de geïntegreerde tickets van de Verkehrsverbünde een uitkomst.
De Verkehrsverbünde zijn idd een voorbeeld van hoe het beter kan. Het ontbreken van een landelijk systeem zoals een Nationale Strippenkaart heeft de lokale partijen daar ook wel wat meer voor het blok gezet om er samen uit te komen :')
We kunnen er niet meer Onderuit
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Ik ben al jaren voorstander van een nationale OV-autoriteit, die in dit soort zaken de leiding neemt. Aangezien niemand die verantwoordelijkheid neemt, gebeurt er ook zo weinig aan.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Heb in het verleden nog even gehoopt dat R-Net daar een begin voor zou maken, maar dat bleek helaas alleen een schilderbedrijf te zijn.
We kunnen er niet meer Onderuit
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Ombouw Hoekse Lijn
De Hoekse Lijn heeft alle certificaten behaald, de opening zal definitief op 30 september plaatsvinden *O*
https://www.ad.nl/rotterdam/hoekse-lijn ... ~aad4ee02/
https://www.ad.nl/rotterdam/hoekse-lijn ... ~aad4ee02/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
*O* *O* *O* *O* *O*
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Zó dan, het is niet waar...
:pos:
:pos:
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Mooi, zo vlak voor het strandseizoen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Ombouw Hoekse Lijn
En keurig op tijd en binnen budget! Rotterdam mag trots zijn. Op naar het Songfestival!
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Dienstregelingen van de metro zijn er nog niet, maar de dienstregelingen van de pendelbussen zijn wel al aangepast op de RET website op 30 september. De lijnen 156, 714 en 726 zijn verdwenen, de lijnen 711, 712 en 713 hebben een lagere frequentie gekregen.
Laatst gewijzigd door Bemined op di 03 sep 2019, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Ik dacht dat 126 wel bleef rijden maar werd ingekort tot Msw vanaf Sdc volgens de planning. Lijn 226 wordt juist opgeheven.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Dat houdt dan het volgende in:
Lijn 711 gaat van 4 naar 3x/uur in de spits en van 3 naar 2x/uur in de daluren.
Lijn 712 gaat van 8-12x/uur naar 6x/uur in de spits en van 6 naar 3x/uur in de daluren
Bij lijn 713 worden de tussenritten tot Vlaardingen West geschrapt.
Lijn 714 & 726 zijn per 30 september geheel opgeheven.
Lijn 711 gaat van 4 naar 3x/uur in de spits en van 3 naar 2x/uur in de daluren.
Lijn 712 gaat van 8-12x/uur naar 6x/uur in de spits en van 6 naar 3x/uur in de daluren
Bij lijn 713 worden de tussenritten tot Vlaardingen West geschrapt.
Lijn 714 & 726 zijn per 30 september geheel opgeheven.
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Ombouw Hoekse Lijn
hahahahahaAlargule schreef:En keurig op tijd en binnen budget! Rotterdam mag trots zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 162 gasten