Nieuwe dienstregelingen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Etienne »

Waarom voeren we de dienstregelingen nu al door? Het is nog geen 13 december.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Geert »

Dan staan ze 13 december alvast goed. Eventueel kun je erbij zetten dat een lijn pas vanaf 13 december rijdt.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Wubbo »

Berichten even naar een nieuw topic in dit deel gehaald, daar past het volgens mij beter. Ik vind het prima als er nu al nieuwe dienstregelingen op staan, als er maar duidelijk is dat ze per 13 december geldig zijn en de oude dienstregelingen er ook nog op staan. We zijn toch met historische lijnen bezig, dan is het zonde om nu de bussen van 2008 weg te gooien.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Suus »

Ik ga in ieder geval niet nog twee weken naar al die dienstregelingen kijken om ze pas vanaf 13 december te verwerken. Zou het één concessiegebied zijn, voila, maar in dit geval moet er overal en nergens een aanpassing worden doorgevoerd.

Oude routes vang ik (voorlopig?) af door een link naar een eerdere versie van de pagina toe te voegen, zoals opLijn 77 Rotterdam, Zuidplein - SS Rotterdam of Lijn 78 Hoogvliet, Metro Centrum - Zalmplaat te zien is onderaan de pagina.
Laatst gewijzigd door Daniel op zo 29 nov 2009, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: linkfix
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door JeePee »

Ik heb net lijn 4 van stad Groningen aangemaakt. Ik heb hem alvast op de drgl van na 13-12 gezet. Vond het zelf de moeite niet om het nog op de huidige te zetten, aangezien die over 13 dagen (slik) voorbij is. Als het liever anders gewenst is, dan pas ik dat weer even aan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daniel »

Owja, ik heb de Dordtse lijn 7 inmiddels ook vast aangepast. Hoop dat jullie 'm ook nog snappen, want alsof er nog niet genoeg uitzonderingen waren zijn er weer een paar bij gekomen.
Waarom Arriva nou zonodig alles onder dat ene lijnnummer wil houden... 't gaat in routes steeds meer lijken op de situatie van voor 2007, maar dan onder één i.p.v. twee lijnnummers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door --Stefan-- »

Ik heb nog nooit een buslijn gezien met zoveel aftakkingen. verschillende frequenties, rechtstreekse ritten, speciale rechtstreekse spitsbussen en andere afwijkingen :?
3 0 7 9
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door gkw1969 »

Dat zijn echt Engelse toestanden daar.... alleen zijn de Engelsen slim genoeg om de variaties dan maar letters te geven.
dan kom je op 7A, 7B, 7C enz.

Is het van belang dat ook, bij kleine wijzigingen, de DR 2009 blijft staan? Ik snap even niet waar jullie naar toe willen. Alle lijnen per jaar een afzonderlijke pagina? Dan ben je nog wel even bezig...
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daniel »

Tja, ik vrees ook al met grote vrezen voor het aantal voetnoten op de vertrekstaat. Vooral als er, net als in de huidige dienstregeling, een verschillende voetnoot in zit voor ritten die in Dordtse Kil III eindigen danwel de enkele rit die er vanaf het station heen rijdt en weer terug naar het station komt.
Arriva blinkt er ook al niet in uit om dingen duidelijk op zo'n vertrekstaat aan te geven: noemen ze het "Lijn 7 naar Dordtse Kil" en zetten ze vervolgens een voetnoot bij de ritten die naar Dordtse Kil rijden (i.p.v. die tot het centrum), maar juist geen voetnoot bij de korte ritten tot Ziekenhuis Dordwijk. Op 't oude busstation hing er in de abri altijd een door de vestiging gemaakt A4'tje naast de vertrekstaat waarop stond welke ritten doorreden, dat was tenminste te begrijpen voor de gemiddelde reiziger.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Vinny »

Tja, voetnoten op een vertrekstaat: De 370 richting Amsterdam is er zo één. Je kunt lastig in één oogopslag zien welke bussen er na Schiphol doorrijden naar de Marnixstraat...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Suus »

Van die lijn heb ik vernomen dat de dienstregeling versimpeld wordt, maar van lijn 370 is de vuistregel dat er nooit meer dan 1x per uur een bus tussen Schiphol en Amsterdam rijdt, omdat meer ritten niet zijn toegestaan door Zuid-Holland. (de regel is: er mag geen hogere frequentie tussen Schiphol en Amsterdam aangeboden worden dan in de vorige dienstregeling, het kan dus alleen maar minder worden!) Met een chipkaart is een ritje met de interliner tussen Schiphol en Amsterdam ook nog duurder dan met het Sternet, het scheelt 2,7 cent per kilometer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Vinny »

Het is dan ook een goed voorbeeld van 'hoe draai ik een goed vervoersconcept zo efficient mogelijk de nek om' :evil:
Ik heb overigens met een los kaartje (retour à 8 euro) gereisd omdat nergens in de Marnixstraat een OV-chiplader actief was... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Suus »

Als je de geschiedenis van de lijn tussen Alphen en Schiphol weet kan je eerder gaan huilen dat het vervoersconcept is geintroduceerd :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Vinny »

Natuurlijk ben ik er bekend mee. Het was vroeger allemaal veel beter. Maar dat geldt wel voor meer dingen m.b.t het busvervoer in de regio Amstelland... :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Suus »

Voor Groningen en Drenthe ben ik begonnen op [wiki]Concessie GD/nieuw[/wiki]

Maar ik raak verstrikt in een web van informatie waar ik niet helemaal wegwijs meer uit wordt, volgens mij is opnieuw beginnen een pagina samen te stellen als de dienstregeling bekend is nog het meest eenvoudige :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Etienne »

Bee schreef:Voor Groningen en Drenthe ben ik begonnen op [wiki]Concessie GD/nieuw[/wiki]

Maar ik raak verstrikt in een web van informatie waar ik niet helemaal wegwijs meer uit wordt, volgens mij is opnieuw beginnen een pagina samen te stellen als de dienstregeling bekend is nog het meest eenvoudige :?
Inderdaad ja.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Etienne »

Zullen we tevens even aangeven als je klaar bent met het wijzigen in een concessie? Dus geef het door als ze af zijn, dan pas ik het aan. :wink:

Dan maak ik hieronder even een lijstje:
- Rotterdam Stad
- Amsterdam Stad
- Noord-Holland Noord
- Amstelland-Meerlanden
- Voorne-Putten
- Stads- / Streekvervoer Almere
- Arnhem Nijmegen
- BRU stad
- DAV
- Duin- en Bollenstreek/Leiden Rijnstreek/Midden-Holland
- Noord/Zuidwest-Friesland
- Gooi/Vechtstreek
Laatst gewijzigd door Etienne op di 08 dec 2009, 17:21, 16 keer totaal gewijzigd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Suus »

Af zijn:

Rotterdam Stad (alleen metro moet nog)
Amsterdam Stad
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Milco »

De concessie Streekvervoer Voorne-Putten heb ik al klaargemaakt voor volgende week, als de nieuwe dienstregeling in gaat.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daniel »

Dordrecht Stad is ook klaar, de rest van DAV ga ik van 't weekend eens tabelletjes voor vergelijken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daniel »

En heel DAV is nu ook klaar... daar verandert toch wel gigantisch veel zeg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Suus »

In Rotterdam loop ik echt verschrikkelijk te prutten met die metrostations. Die moeten allemaal aangepast worden, en het zijn er iets meer dan ik dacht :(

Er heeft ook iemand al een paar pagina's aangepast, maar die verwijzen naar Lijn A en Lijn B. Jammer genoeg hebben ze in Lelystad letters in plaats van cijfers voor Lelybus, dus dat schiet ook niet bepaald op :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Roelof88 »

Ik heb het nieuwe lijnennet voor concessie Zuidoost Fryslân zo goed als klaar gemaakt. Nu ook wat handiger geworden in de routestrips (aftakkingen maken e.d.). Wijzigingen zijn vermeld in apart artikel: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Wijzi ... sland_2010.

Wat moet er straks met de vervallen buslijnen gebeuren?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Suus »

Je zet een V voor de naam van de Infobox, en je kan de parameter periode= gebruiken om aan te geven tot wanneer de buslijn reed. Zie bijvoorbeeld deze buslijn (http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... mstelplein) die in 2008 opgeheven werd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Frank »

Inmiddels heb ik het meeste rondom Arnhem gedaan; als ik het busboekje heb zal ik het even nakijken. Nijmegen is zo te zien ook aardig klaar.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten