De mini aanbesteding

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Wubbo »

Het is vanuit Zilverduinen erg stil op sociale media, of kijk ik gewoon niet goed?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Je moet op de virtuele media zijn he :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Ik denk dat de provincie zich verkeken heeft op de hoeveelheid werk dat deze concessie met zich meebrengt.
Alle reisrelaties, al dan niet per trein. Het is vrees ik haast niet te doen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Dat was voor het maken van het bod al een flinke puzzel inderdaad, zeker sinds de aanpassing van de eisen in dat je meerdere keren mocht overstappen bij relaties via de trein. Dat zorgde immers opeens op veel meer relaties voor een trein als snelste optie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Wannes »

Ik snap dat het meer tijd kost dan gepland maar de communicatie hierover vind ik wel heel summier. Iets meer duidelijkheid had beter geweest.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Klokbekers Dagblad Editie 1 september 2019

Provincie heeft zich verkeken op nieuwe megaconcessie
De provincie Klokbekerstad en adviesbureau Viilinga hebben grote steken laten vallen bij de aanbesteding Zilverduinen die vandaag van start zou gaan. Zo was de informatie voorziening ronduit slecht te noemen en waren reizigers en vervoerders lange tijd in onzekerheid of er per 1 september nog wel bussen gingen rijden in de regio Zilverduinen.

De directeur van de Zilverduinse Scholengemeenschap uit Dennelo was erg teleurgesteld en bezorgd over de gang van zaken en heeft de provincie enkele malen aangeschreven. Na geen reactie te hebben ontvangen, heeft de scholengemeenschap enkele vervoerders gecontacteerd die zich hebben ingeschreven op de concessie Zilverduinen. Zo deelde BleuBuzz het volgende mee: ''Helaas konden wij hen ook niet helpen bij gebrek aan materieel. We hebben de school daarom doorverwezen naar TraveLink waarvan bekend was dat zij een hoop reservebussen hadden aangeschaft voor de concessie Sterrenburcht.'' TraveLink liet als reactie hierop weten: ''TraveLink heeft van de scholengemeenschap nog geen bericht ontvangen, maar heeft de bestelling in de concessie Sterrenburcht geannuleerd. Wel hebben wij een aantal reservebussen beschikbaar bij de stalling Kanalendijk, die wij indien nodig kunnen inzetten in de concessie Zilverduinen. Als de provincie er niet in slaagt om de nieuwe concessie op tijd aan een nieuwe vervoerder toe te wijzen, raden wij het provinciebestuur tevens aan om met de zittende vervoerder in overleg te gaan om de bussen langer te laten doorrijden volgens de huidige dienstregeling.''

De provincie liet vandaag in een persbericht weten dat er een noodconcessie is uitgeschreven. TranSevia blijft in Zilverduinen rijden tot in ieder geval 15 september 2019 door het verstreken van noodconcessies voor Helegomseheide en Arken/Schippershoek. TranSevia heeft enthousiast gereageerd op het feit dat ze reizigers nog eens twee weken kunnen dienen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Wannes »

De VIOP, die zich mogelijk gaat inschrijven voor de concessie Klokbekerstad vraagt zich af of de vertraging bij de concessie Zilverduinen effect heeft op de concessie Klokbekerstad. De VIOP hoopt dat bij de concessie Klokbekerstad de grootte beter wordt ingeschat.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Yanaike »

Update Concessie Zilverduinen 1 september 2019

Vervoerders en reizigers zullen nog iets langer moeten wachten wie de definitieve vervoerder gaat worden in concessie Zilverduinen die oorspronkelijk per vandaag van start zou gaan. Reden is niet zo zeer dat de beoordeling te veel tijd kost (dat had ik van te voren al ingecalculeerd), maar meer dat ik de hoeveelheid vrije tijd die ik eind augustus / september zou hebben, flink heb overschat.

Viilinga kan wel mededelen dat er in totaal vier inschrijvingen zijn binnengekomen van de vervoerders BleuBuzz, DAB, ETF en TraveLink. Helaas moet Viilinga concluderen dat de inschrijvingen van BleuBuzz en TraveLink niet kunnen worden meegenomen in de beoordeling. De inschrijving van TraveLink bevat geen lijnennetkaart
en/of beschrijving van het lijnennet, die wel gevraagd werd. Er is wel een overzichtspagina met daarop een globale route en diverse lijnfilmen die getoond kunnen worden, maar aangezien buslijnen in de inschrijving van TraveLink tot wel 16 verschillende routevarianten kunnen hebben, is dit gewoon te weinig. Bovendien kwam de definitieve inschrijving van TraveLink pas na de deadline binnen. Bij de inschrijving van BleuBuzz wordt niet voldaan aan de twee geëiste busverbindingen: Arken, Centrum wordt in deze inschrijving alleen bediend in de avond en Helegom, Gemeentehuis wordt niet bediend in het weekend. Op deze manier komen delen van Arken en Helegom in bepaalde tijdsperiodes zonder bus te zitten en dat is ongewenst.
Viilinga vind het jammer om dit te moeten meedelen omdat het duidelijk is dat deze twee vervoerders wel hun best hebben gedaan om de concessie binnen te slepen. Viilinga wil BleuBuzz en TraveLink wel bedanken voor de moeite die ze in de concessie hebben gestoken en de kritische vragen die zij hebben gesteld.

In de race zitten dus nog de vervoerders DAB en ETF. Ik ben nu ongeveer op 40% met de beoordeling. Maar het is moeilijk om een schatting te maken wanneer de beoordeling klaar is. In het meest gunstige geval is dat volgend weekend al, in het meest ongunstige geval zou de beoordeling zomaar nog een week of 3 kunnen duren. Ik beloof in ieder geval komend weekend / begin volgende week een volgende update te geven.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Geef dit volgende keer eerder aan.

Heel flauw gezegd: diverse vervoerders, onder wie NWZO, vragen uitstel. Ook wij hebben geen beschikking over ongelimiteerde vrije tijd. Dit wordt niet gehonoreerd. Dan is het toch niet vreemd dat wij zeggen 1 september is 1 september?
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Een beschrijving van het lijnennet, met daarop alle bijzondere locaties die worden aangedaan, is wat er gevraagd werd en dat heeft TraveLink aangeleverd. Wij hebben een overzicht geleverd van elke buslijn met de belangrijkste haltes en bijzondere locaties en daarnaast de lijnfilmen en overzichten van de frequenties. Als je nog meer wilt, moet je dat duidelijker aangeven en gewoon specifiek vragen wat je wil. En als je dan graag meer duidelijkheid wilt, kun je ook gewoon de vervoerder vragen om alsnog een lijnennetkaart te maken of anderszins meer duidelijkheid te geven. Het is erg flauw om dan de gehele bieding als ongeldig te beschouwen alleen omdat jij niet duidelijk bent geweest in wat je wilt.
De dienstregeling van TraveLink is voor de deadline opgestuurd. Alleen de omlopen moesten nog worden afgemaakt en deels gecontroleerd, omdat er, ondanks full-time werk van de directie in de vijf dagen voor de inschrijvingsdag, en de definitieve inschrijving met betere afwerking is vier uur na de deadline van 12:00 binnengekomen. Het is belachelijk dat Viilinga de bieding niet accepteert omdat de laatste dingetjes vier uur later zijn binnengekomen, terwijl Viilinga onaangekondigd en zonder enige vorm van communicatie één tot twee weken uitstel neemt en überhaupt niks voor de deadline heeft aangekondigd.

TraveLink:
- Heeft haar best gedaan een duidelijk overzicht te geven van alle lijnen/routes met ook nog mogelijke lijnfilmen en frequenties
- Kon echter niet vermijden dat sommige lijnen (vooral in de spits) veel routevarianten hadden, doordat sommige verbindingen anders in andere tijdsperiodes niet rendabel zouden zijn, of doordat reizigers zich anders onduidelijk zouden spreiden
- Heeft vóór de deadline het grootste gedeelte van de inschrijving ingeleverd
- Heeft toen aangekondigd dat het, ondanks full-time aan de inschrijving gewerkt te hebben, nog iets meer tijd nodig had om de laatste zaken af te werken
- Heeft de definitieve inschrijving maar 222 minuten ná de deadline opgestuurd

Viilinga:
- Is niet duidelijk genoeg geweest in wat het precies van de vervoerders verwachtte omtrent route-omschrijvingen / heeft geen enkele moeite gedaan om om extra verduidelijking te vragen van de vervoerders
- Is niet duidelijk genoeg geweest in spreiding van reizigers / heeft voor een te complex systeem van spreiding van reizigers gezorgd, waardoor routevarianten onvermijdelijk waren
- Heeft vóór de deadline van 1 september NIETS van zich laten horen
- Is voor de deadline wekenlang met geen enkele vorm van communicatie gekomen
- Neemt zomaar even één a twee WEKEN extra tijd, waardoor er zelfs een noodconcessie moet worden uitgeschreven, terwijl vervoerders worden afgerekend op minder dan vier uur.

TraveLink is benieuwd of DAB en EFT dit eerlijke praktijken vinden en het acceptabel vinden dat een vervoerder om zulke onbenullige redenen wordt buitengesloten van de beoordeling. Indien Viilinga haar beleid niet aanpast, zal TraveLink vermoedelijk niet deelnemen aan verdere aanbestedingen van Viilinga.
Tevens vindt TraveLink dat andere vervoerders, waaronder NZWO, alsnog de tijd moeten krijgen om hun biedingen af te maken en in te leveren, gezien het feit dat Viilinga de zaken niet op orde heeft. Daarnaast zou TraveLink er geen probleem mee hebben als in dat geval ook BleuBuzz zijn bieding zou mogen aanpassen, maar TraveLink vindt wel dat BleuBuzz in dit geval zélf fouten heeft gemaakt, aangezien in het Programma van Eisen wél duidelijk stond aangegeven met welke frequenties Arken, Centrum en Helegom, Gemeentehuis moesten worden bediend als onderdeel van de geëiste verbindingen.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Persbericht van DAB:

DAB betreurd het gedrag van TraveLink maar is sympathiek naar de frustratie. Aanbestedingen komen met een deadline en als deze niet gerespecteerd word dan is je bieding niet geldig, hier is méér dan duidelijk over geweest en ik zie hier dan ook niks oneerlijks aan. DAB zou het vriendelijk vinden van Viilinga en de provincie als een oogje dicht word gedaan en dit niet als een probleem gezien word gegeven het feit dat dit een forumspelletje is, maar gegeven het feit dat er zeer duidelijk is gecommuniceerd over de deadline is het eerlijker dat de bedrijven die wél op tijd hun bod hebben ingestuurd deze niet beconcurreert worden door bedrijven die zich niet aan de regels houden. DAB kan het er tevens niet mee eens zijn dat bedrijven een oneerlijk voordeel word gegund door een grotere hoeveelheid beschikbare tijd. Een uitspraak over de genoemde informatie rond het lijnennet kan DAB niet geven, immers zou hier voor eerst het plan publiek zou moeten zijn zodat dit gecontroleerd kan worden. Dab stelt voor dat als TraveLink het hier niet mee eens kan zijn bezwaar in te dienen tegen de gunning zodra de resultaten binnen zijn.

DAB is het verder wél eens met TraveLink over het onhandige en complexe systeem voor de sommering en behandeling van reizigersaantallen. Reizigersstromen geven een indicatie van wat er verwacht kan worden op een lijn, op basis van data uit het verleden. Wat nu word gedaan creëert een ingewikkelde puzzel die zowel voor dienstregeling, voor planning en aan het eind van de rit voor de duidelijkheid van hoe groot de reizigersstromen zijn aan het eind van de rit erg onhandig zijn en véél tijd kosten om te verwerken. Tevens kunnen wij ons ook vinden in de kritiek op Viilinga en over hoe omgegaan is met de vertraging van de beoordeling en betreuren wij dit dan ook zeer.

Concreet stelt DAB voor dat zowel TraveLink en Viilinga hun zaken op orde maken en van deze chaos kunnen leren voor de toekomst, en zou DAB het zeer betreuren als er concurrentievervalsing plaats vind door het geven van extra tijd aan andere bedrijven.
Ik blub in het Drecht.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

TraveLink begrijpt de kritiek van DAB dat het oneerlijk is om andere bedrijven nu alsnog extra tijd te geven. TraveLink heeft dit voorstel gedaan omdat het oneerlijk is naar die vervoerders toe dat Viilinga nu wel extra tijd neemt, terwijl die vervoerders om uitstel hebben gevraagd en dat niet gehonoreerd werd.
Over de bieding van TraveLink zelf kunnen we kort zijn. Het enige wat korte tijd na de deadline was ingeleverd was het resterende deel van de omlopen.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

BleuBuzz is teleurgesteld over het ongeldig verklaren van de bieding en van mening dat er hier met twee maten gemeten wordt: wanneer de vervoerders vroegen om extra tijd voor het perfectioneren van de bieding werd dit afgewezen, maar adviesbureau Viilinga neemt vervolgens zelf wel de extra tijd nu blijkt dat ook de beoordeling tijdrovender is dan verwacht. Dit terwijl toch al geruime tijd duidelijk was dat deze op 1 september verwacht werd.

Tevens zijn wij het met TraveLink en DAB eens dat voor een hobbyspelletje de richtlijnen omtrent de spreiding van reizigers veel te complex waren en voor een enorme hoeveelheid rekenwerk zorgden, waarbij vervoerders soms zelfs gedwongen waren extra DRU te spenderen om reizigers naar een bepaalde route te dirigeren. Zeker bij relaties met twee overstappen waren de verschillen namelijk nogal eens zeer klein.
De uitsplitsing van de reizigers per relatie werd door BleuBuzz wel gewaardeerd aangezien deze meer mogelijkheden voor het netwerk boden, echter werden deze vrijheden door de rigide verplichte verbindingen die enorm veel DRU verbruikten juist weer ingeperkt waardoor het haast onmogelijk was een optimaal product te bieden.
Juist de tijdrovende berekeningen van reizigersstromen in combinatie met DRU-slurpende verplichte lijnen hebben uiteindelijk bijgedragen aan het feit dat het ongeldig zijn van het bod niet voor het indienen opgemerkt is. De betreffende verplichte verbindingen waren namelijk met alle te bedienen haltes in het oorspronkelijke netwerk opgenomen, maar zijn in de haast om het aantal DRU naar binnen de limiet terug te brengen gesneuveld. Want mede doordat de verplichte lijnen zo'n groot aandeel van het aantal DRU slurpten was het eigenlijk alleen zinvol in die verbindingen te snijden om het aantal DRU terug te brengen, op andere lijnen scheelde dit immers soms hooguit 2 DRU wat niet veel zoden aan de dijk zet als je er 300 teveel hebt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Raymond »

ETF is blij dat het nog in de race is om de concessie Zilverduinen binnen te slepen. De champagne wordt echter pas ontkurkt bij een definitieve gunning. ETF vindt het jammer dat de provincie zich momenteel niet als betrouwbare partner laat zien als het om de planning gaat. Toch zien we liever dat de beoordeling zorgvuldig plaatsvindt. Zo worden reizigers niet de dupe.

ETF doet geen uitspraken over de bewoordingen van de concullega's, omdat het geen overzicht heeft van de gemaakte keuzes bij deze vervoerders en zelf ook nog niet definitief weet of de aanbieding geldig is. Mogelijk komen wij hier na de gunningsbeslissing nog op terug.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

DAB Sluit zich verder aan bij ETF.
Ik blub in het Drecht.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

TraveLink heeft inmiddels bezwaar aangetekend bij het provinciebestuur en merkt tevens op dat de communicatie van adviesbureau Viilinga, ondanks de vele berichten van verschillende vervoerders, opnieuw ronduit slecht is.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Je hebt nog twee en een halve week tijd om je in te schrijven op de concessie Klokbekerstad. Ik heb nog 0 biedingen binnengekregen tot nu toe!
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

'tis ook nog best wel een klusje: hoge frequenties zorgt voor een hoop omlopen :P En die omlopen heb je weer hard nodig om te zien hoeveel DRU er nog over zijn.

Maargoed, in 2,5 moet 't nog wel gaan lukken :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Persbericht provincie Klokbekerstad

De provincie beëindigt voorlopig de samenwerking met adviesbureau Viilinga vanwege de slechte ervaringen rondom de beoordeling van de concessie Zilverduinen. De provincie is van mening dat de communicatie ronduit slecht was en heeft het functioneren van Viilinga als externe partij intern geëvalueerd. Uit de evaluatie kwam naar voren dat adviesbureau Viilinga het te druk heeft met nevenactiviteiten, waardoor de kwaliteit van de aanbesteding van de concessie Zilverduinen omlaag ging. De provincie kon niets anders concluderen dan de samenwerking op te schorten.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ArrivaBas »

Ik reken mijn aantal DRU's uit naar aanleiding van mijn basisdienst in Excel (zo is het niet meer dan de totale rittijd van een route delen door 60 en dat vermenigvuldigen met het aantal ritten per dag). Ik zit nog wel tamelijk laag in de totale DRU's, dus waarschijnlijk volgen er nog wat aanpassingen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Ik ben ook nog gewoon met de doordeweekse dienstregeling bezig ;)
Best wat werk inderdaad met hoge frequenties, en ook veel werk om het een beetje intelligent in te plannen zodat je het materieel efficiënt kan gebruiken.


Persbericht TraveLink:
TraveLink is blij dat de provincie het heft in eigen handen neemt en betreurt het dat de samenwerking met Viilinga zo is verlopen. TraveLink heeft begrip voor de drukte binnen Viilinga, maar vindt dat de reizigers daar niet de dupe van mogen worden en hoopt dat de provincie zal zorgen voor een eerlijke beoordeling van in elk geval drie of vier binnengekomen biedingen.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Wannes »

De VIOP heeft besloten zich uiteindelijk niet in te schrijven voor de concessie Klokbekerstad. Dit omdat het meer tijd kostte dan gepland. Wel ziet de VIOP mogelijkheden voor het rijden van onderaannemerlijnen in Klokbekerstad indien deze door de winnende vervoerder worden aangeboden.
Graag ziet de VIOP, indien deze data al beschikbaar is, een indicatie wanneer de aanbesteding van de concessie Calariusdam start.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

De provincie overweegt de concessie Calariusdam die op dit moment nog in handen is van TranSevia te verlengen voor een periode van enkele weken, maar heeft hierover nog geen definitief besluit genomen. De kwaliteit van het vervoer van TranSevia wordt nog geëvalueerd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

ArrivaBas schreef:Ik reken mijn aantal DRU's uit naar aanleiding van mijn basisdienst in Excel (zo is het niet meer dan de totale rittijd van een route delen door 60 en dat vermenigvuldigen met het aantal ritten per dag). Ik zit nog wel tamelijk laag in de totale DRU's, dus waarschijnlijk volgen er nog wat aanpassingen.
Dat doe ik op zich ook, maar met hoge frequenties is de impact van de vermenigvuldigingsfactoren van de materieeltypen natuurlijk ook wel fors.
bys1 schreef:Ik ben ook nog gewoon met de doordeweekse dienstregeling bezig ;)
Best wat werk inderdaad met hoge frequenties, en ook veel werk om het een beetje intelligent in te plannen zodat je het materieel efficiënt kan gebruiken.
Op zich had ik het basisconcept van de doordeweekse dienst vrij vlot neergezet (dat bleek ook mooi uit te komen met benodigde frequenties), waardoor de uitwerking ook vrij snel ging. Maar ik merk nu wel dat de efficiënte dienstregeling leidt tot een behoorlijke puzzel qua omlopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Als je bijv tot 9:30 een bus in de stalling West hebt staan en vanaf 9:20 een bus in stalling Zuidhoeve, telt dat dan mee als reservebus?
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten