Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Ik merk anders weinig van dat tekort, in tegenstelling tot vorige zomer. Afgelopen jaar heb ik gemiddeld 32 uur per week gewerkt voor concessie Utrecht vanaf mijn stalling in Ede. Laatste 2 maanden echter maar 1 dienst daar gehad (en de rest in Twente).
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Als reiziger merk ik er eerlijk gezegd ook weinig van, het was eerder opvallend hoe frequent er ritten met instructeur erbij reden dus toch zeker wel een vorm van lijnverkenning voor nieuw personeel.
Alle ritten die ik zelf had reden verder ook netjes op tijd en als er dan al vertraging was dan lag dat eerder aan het verkeer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Littlebusdriver schreef:Vooral de reactie op die tweet van wat zich Syntus klantenservice noemt is interessant. Als je die foto al niet snapt, wat begrijp je dan wel? (...).
Is, volgens mij, gewoon social media / webcare 'tactiek'.
Syntus laat zien dat men (snel) reageert.
Stel een open vraag waardoor degene die de tweet plaatst wel moet reageren, zodat er een gesprek kan ontstaan.

Ik denk dat Noa best wel begrijpt dat er een bus op een ongebruikelijke plek staat en dat reizigers dus gedupeerd zijn.. Alleen, hoe je met een nagelvijl een (bouw?)hek open kan maken.. dát zou ik eigenlijk ook wel weten. :wink:

Inbus 19 of een VIRO sleutel, die zijn mij recent wel bekend geworden. 8-)

Wat er nu nog mist, vind ik, is een afrondende tweet van Syntus dat men het heel vervelend vindt voor de trombonist, blablabla.. :wink:
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

Littlebusdriver schreef:Vooral de reactie op die tweet van wat zich Syntus klantenservice noemt is interessant. Als je die foto al niet snapt, wat begrijp je dan wel? Ik denk dat Noah zo iemand is die met plaknagels aan een glazen deur staat te trekken waar PUSH op staat.
Inmiddels is de tweet weer verwijderd zie ik.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door T-hijs »

Littlebusdriver schreef:Vooral de reactie op die tweet van wat zich Syntus klantenservice noemt is interessant. Als je die foto al niet snapt, wat begrijp je dan wel? Ik denk dat Noah zo iemand is die met plaknagels aan een glazen deur staat te trekken waar PUSH op staat.
Man, man, man, wat een ontzettende onzin kraam je hier uit. Waar baseer je die volstrekt uit de lucht gegrepen raaskallerij op? :neg:
F.k.a. Bollenstad
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

De zomer is voorbij, en zonder tram 22 moet ik het nog steeds doen met de 12 vandaag. Tram 22-mevrouw is weg van de bussen, de eindbestemming is ver-'Science Park'-t, maar verder is alles nog bij het oude: mijn chauffeur schreeuwde naar achter "die aanhanger valt er niet vanaf hoor, dus loop ff door". Ondertussen loopt de bus bij het Ledig Erf in de file, en richting CS rijden de bussen keurig in paren. Ik ga dit ding missen zodra hij weg gaat. :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10547
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door trolly »

Kan nog jaaaaaaren duren hoor :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Ik weet het, vandaar dat het zo rottig is als je hem dan leeg voorbij ziet rijden. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Mdk
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

Volgensmij zit Lijn 12 op het moment nog net ff wat meer aan zijn capaciteit dan normaal. U-ov zet de afgelopen dagen in de spitsrichting ook veel gelede en gewone! Citaro's in.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Breek me de bek er niet over open. Als op de Heidelberg zo'n 50 reizigers per minuut de halte oplopen rond 15:00, en op de Padualaan 30 reizigers per minuut, is het fysiek niet mogelijk om die reizigers met standaardbussen weg te krijgen. Ik had gelukkig een dubbelgelede om 15:03 op de Heidelberglaan vandaag, maar die bus slaagde er niet in om iedereen weg te krijgen. De vorige bus zat er net voor, en die reed met een (gelede!) Citaro. Gelukkig was het op de Padualaan rustig, dus werd die keurig voorbijgereden:
Afbeelding

Overigens begrijp ik het wel, mijn dubbelgelede richting Uithof viel vanmorgen enkele minuten stil op de Rubenslaan.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door ODRAIL »

Tijd dat de tram gaat rijden :wink: .
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Beter gezegd: tijd dat de reizigers mee mogen. Dat ding rijdt elke dag zijn testritjes. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Ik denk dat men bezig is met het behalen van een record aantal testkilometers?

Maar hé, de mensen hebben er ook werk aan.. verkeersregelaars bij de AHOB's bijvoorbeeld. :wink:
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dennistd »

Wat is de capaciteit en frequentie van de trams eigenlijk? Je vraagt je bijna af of die straks de drukte wel aan kunnen...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Ik heb daar al mijn twijfels over sinds ik leerde dat de frequentie (op twee ochtendspitsritten na) 12x per uur wordt. De Uithoftrams hebben 62 zitplekken en 154 staplaatsen per los stel, dus met dubbele stellen is dat 432 man. De spitsen van 15:00 en 17:00 zijn drukker dan dat, en dan is het de bedoeling dat met de opening van de tram enkele spitslijnen (242, 281) worden geschrapt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Selivio
Berichten: 407
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Selivio »

Antwoord is simpel gezegd: nee. De Uithoflijn zit binnen no time aan zn maximale capaciteit(net als de rest van het OV in en rondom Utrecht).

https://www.ovpro.nl/tram/2017/05/02/ui ... sknelpunt/

https://zeist.hu.nl/factcheck-utrecht-n ... -gegroeid/
Grt. Stefan
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dennistd »

En is het dan mogelijk om met drie stellen te rijden of de frequentie te verhogen? Of zijn daarvoor de haltes te kort en is de beveiliging daar niet op ingericht? Zou me niks verbazen eerlijk gezegd :')
Selivio
Berichten: 407
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Selivio »

3 stellen is niet mogelijk vanwege de lengte van de perrons(of de CAFjes dat technisch überhaupt kunnen weet ik niet), en frequentie verhogen gaat niet vanwege de gelijkvloerse overwegen in het traject...
Grt. Stefan
Cas
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Cas »

Er was sprake van intieel 12x per uur, en dan later opgevoerd naar 16x per uur. De veelgestelde vragen hebben het al over 16x per uur.
請勿靠近車門
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Hmmm ik heb het idee dat er veel reizigers via centraal reizen die ook "radiaal" zouden kunnen reizen. In principe zouden alleen reizigers vanuit Utrecht en Intercities (die niet op Db stoppen) afhankelijk moeten zijn van de uithoflijn. Dat lijkt me niet de bulk van de reizigers.
Ik heb geen onderschrift
Cas
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Cas »

Er zijn heel veel mensen die van ver komen met intercities, geloof me. Daarnaast zullen er ook wel mensen zijn die radiaal kunnen reizen, maar blijkbaar is die verbinding zo slecht of onbetrouwbaar dat men liever in bus 12 opgepropt zit.
Zo ken ik mensen die vanuit de richting Arnhem komen, maar geen van hen reist via Driebergen-Zeist, omdat de bussen blijkbaar te vaak voor je neus wegrijden of de aansluiting op de trein missen.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Zelfde verhaal voor mij: ik ken mensen die vanaf Twl, Bsks, Tl, Rtd en Rsn komen. Zolang de woningnood in Utrecht zodanig is dat studenten in een tentje slapen, groeit het aantal reizigers op de 12 evenredig mee.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

De grote aantrekkingskracht van lijn 12: hij rijdt zo vaak dat er altijd wel aansluiting is. In de praktijk sta je dan wel met 300 anderen op het perron.

De 'radiale lijnen' kennen trouwens grotendeels aansluitgaranties. De 371 uit Dbz geeft al vijf minuten overstaptijd en wacht daarbovenop nog op een vertraagde intercity. Idem voor de 31 uit Bilthoven of Lunetten.

En woningnood in Utrecht is relatief: het is na Amsterdam de populairste stad om in te wonen, dus kun je fluiten naar goedkope woonruimte.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Cas schreef:Zo ken ik mensen die vanuit de richting Arnhem komen, maar geen van hen reist via Driebergen-Zeist, omdat de bussen blijkbaar te vaak voor je neus wegrijden of de aansluiting op de trein missen.
Da's bijzonder, immers heb je op Driebergen-Zeist een bus met aansluitgarantie die tot 10 minuten blijft wachten.
Wat ik dan weer wel vaak hoor in mijn woon-werk bus zijn studenten die via De Klomp en Utrecht Centraal zijn blijven reizen omdat de 298 zo infrequent rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Cas schreef: Zo ken ik mensen die vanuit de richting Arnhem komen, maar geen van hen reist via Driebergen-Zeist, omdat de bussen blijkbaar te vaak voor je neus wegrijden of de aansluiting op de trein missen.
Dit herken ik zeer vanuit onze lijn 50. Voor beide richtingen is het vertrektijd precies op het moment dat er een trein binnenkomt. Sommigen redden lijn 50 nog, maar een groot deel ziet ons dagelijks voor de neus wegrijden.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten