Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1258
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Frank93 »

Albert Heijn test winkel zonder kassa:
https://www.telegraaf.nl/financieel/135 ... nder-kassa
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Wubbo »

En Hudson's Bay een winkel zonder klanten.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

:D

Maar... zouden jullie op deze manier je boodschappen willen kopen?
Is dat beetje extra gemak je waard ter inlevering van nóg duidelijker inzage in wát je koopt en wanneer?

Natuurlijk, er hangen nu ook al camera's in de winkels waar je ook op komt te staan.. maar ik hoop dan maar dat de jongen en meiden in de kantine alleen hun eigen stomiteiten vanaf een monitor filmen en (soms) online zetten i.p.v. winkelende klanten.. :?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Ik heb nog vier maanden, maar ik denk dat het mij gaat lukken om exact nooit een Hudson's Bay binnen te stappen. Ik ben er wel eens langsgelopen, maar per definitie vermijd ik plekken waar meer personeel dan klanten te zien zijn, dat is onbetaalbaar of barslecht. Of beiden. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

Durashift schreef:Maar... zouden jullie op deze manier je boodschappen willen kopen?
Is dat beetje extra gemak je waard ter inlevering van nóg duidelijker inzage in wát je koopt en wanneer?
Nee, het liefst reken ik contant af in de supermarkt, juist om overzicht te houden op wat ik uitgeef. Een periode heb ik veel met de pinpas afgerekend, maar ik heb een bepaald budget wat ik maximaal per week wil uitgeven en sinds ik weer enkel contant betaal, lukt me dat beter :pos: Bovendien, ik heb geen bonuskaart (principekwestie) en de zelfscan van de AH rekent dan niet automatisch korting. De kassamedewerker scant altijd hun eigen pas en zodoende krijg ik wel korting :pos:

Ik krijg ook altijd zo'n onwelkom gevoel van als ik bij zo'n apparaat moet afrekenen. "Je mag hier je geld uitgeven, maar je bent de moeite voor contact niet waard" (even scherp gezegd). En het speelt ook mee dat ik het liefst een bemenste kassa gebruik, omdat ik graag zie dat dit soort banen behouden blijven. Bijbanen zijn belangrijk voor jongeren en voor mensen zonder diploma of een "lage" opleiding verdwijnen de banen in raptempo door automatisering.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

^^^ Zeker. :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Ronaldussen schreef:Bovendien, ik heb geen bonuskaart (principekwestie)
Welk principe precies?
En het speelt ook mee dat ik het liefst een bemenste kassa gebruik, omdat ik graag zie dat dit soort banen behouden blijven. Bijbanen zijn belangrijk voor jongeren en voor mensen zonder diploma of een "lage" opleiding verdwijnen de banen in raptempo door automatisering.
Toch lief dat je aan de Hainjes van deze wereld denkt :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Je kan bij de Ap nu glaszegels digitaal sparen. Bij supermarkten met zelfscan hoef je dan ook niet meer langs de servicebalie.

Het behoud van menselijk contact heeft de Ap opgelost door van de servicebalie een Allerhande Café te maken:
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Suus schreef:Je kan bij de Ap nu glaszegels digitaal sparen. Bij supermarkten met zelfscan hoef je dan ook niet meer langs de servicebalie.
Zijn ze laat mee, bij de Plus kan je al iets van een half jaar zegels via de app sparen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Hudson bay: 1x geweest maar geen winkel voor mij. Iets te luxe :mrgreen:
Online zegels: zelfs bij de jumbo kon dat met de pannen afgelopwn winter
Zelfscan: bij de appie in ons dorp zit geen café hoor...
Maar ik reken ook vaak af bij vaste kassa. Ik werk nu trouwens bij de lidl en daar verwacht ik het nog niet.
Camera: bij de jumbo hadden we wel veel cameras maar die waren alleen te zien op kantooe van filiaalmanager en keek eig bijna niemand op tenzij we bewijs wouden van iemand die wat meenam. Dan werd er teruggekeken door vast personeel.
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Michael »

Als je bij de Albert Heijn boodschappen doet goed je kassabon controleren want de prijzen blijken vaak hoger te zijn dan op het schap staat vermeld:

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/306 ... chap-staat
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Gevalletje vergeten nieuwe kaartjes neer te hangen. Bij de jumbo zouden ze dan die producten gratis krijgen, dat is wel een goede oplossing naar mijn mening. Ook bij de lidl willen ze dat wel eens doen. Bij de appie niet?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Volgens mij heeft de Ap in Zevenbergen sinds vorige week digitale prijskaartjes, dan zou dit tot het verleden moeten horen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

jelmerrr schreef:Gevalletje vergeten nieuwe kaartjes neer te hangen. Bij de jumbo zouden ze dan die producten gratis krijgen, dat is wel een goede oplossing naar mijn mening. Ook bij de lidl willen ze dat wel eens doen. Bij de appie niet?
Gratis niet, maar als je het aangeeft krijg je het meestal wel voor de prijs op het schap mee.

Zo heb ik wel eens grote flessen douchegel voor de bonusprijs meegekregen terwijl alleen de kleine in de bonus waren, maar het bonuskaartje hing pontificaal voor de grote flessen (scheelde iets van 4 euro per fles geloof ik :mrgreen: )
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Op: https://www.jumbo.com/content/euro's-goedkoper/ staat dat als schapprijs niet klopt dat je product gratis meekrijgt. Zo heb ik wel eens iets van 7 euro of iets dergelijks gratis meegegeven. Vond meneer niet erg :mrgreen: (die dacht dat hij correctie van een euro kreeg ipv 7 euro ofzo)
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Michael »

Heb het al een aantal keer gehad dat de prijs op het schap niet klopte. En iedere keer heb ik het product gratis meegekregen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

Aking schreef:
Ronaldussen schreef:Bovendien, ik heb geen bonuskaart (principekwestie)
Welk principe precies?
Geen zin om AH privégegevens te geven en inzicht in mijn boodschappen in ruil voor wat korting.
Suus schreef:Het behoud van menselijk contact heeft de Ap opgelost door van de servicebalie een Allerhande Café te maken:
Waarvoor je extra geld mag uitgeven, erg aardig van ze :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Ronaldussen schreef:
Aking schreef:
Ronaldussen schreef:Bovendien, ik heb geen bonuskaart (principekwestie)
Welk principe precies?
Geen zin om AH privégegevens te geven en inzicht in mijn boodschappen in ruil voor wat korting.
Daarom trek ik bij de zelfscan ongeveer elke maand een nieuwe bonuskaart mee. Veel plezier met mijn gegevens van een maand of minder *O*
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Bij de plaatselijke AH (het 'beruchte' filiaal in Berghem) scannen ze gewoon de bonuskaart als je aangeeft er geen te hebben. Ook geen gedoe met privacy, wel zo prettig
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

Daarom :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Sinds deze week verkoopt de Hema chocoladeletters :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Het was vanmiddag weereens teamwerk bij de Plus hier om een zelfscanner te bemachtigen: als de wand met scanners bijna leeg is willen er weleens scanners vrijgegeven worden waarbij het lampje stuk is (waardoor je 'm wel vrijgegeven hoort worden, maar niet kunt zien welke er vrijgegeven is) of soms scanners maar heel kort oplichten (waardoor het het beste werkt als iemand 'm snel pakt nadat een ander op de knop drukt).

Gelukkig kwam er al vrij snel een caissière de scanners aanvullen waarna het weer een stuk beter werkte...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Michael »

Bij de Jumbo is dat ook irritant ja. Dan doet het lampje het niet maar je hoort hem wel een scanner vrijgeven. Als je geluk hebt kan je horen welke die vrijgeeft. Maar wat ook nog wel eens wilt gebeuren is dat er wel een lampje gaat branden maar de betreffende scanner niet vrijgegeven word.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Bij de Ap’s met zelfscan (niet mijn eigen filiaal trouwens) kan je direct met Appie op je eigen telefoon scannen nadat je verbinding hebt gemaakt met de WiFi van Albert Heijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

De Jumbo bij mij in de straat heeft nieuwe openingstijden op zondag. Voortaan gaan ze om 7:00 in plaats van 10:00 open.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 153 gasten