Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door koekje »

Afbeelding

Keolis (Syntus Gelderland) 5414
(ex CXX 6748)
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Lijn 45 »

Nice! Gaan deze vooral rond Ede rijden of zullen ze op het gehele streeknet te zien zijn?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daniel »

Gehele streeknet, ik heb er namelijk afgelopen vrijdag al eentje in Amersfoort gezien :wink: Als ik het goed herinner was dat de betreffende 5414.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door koekje »

Dat moet de 5415 zijn geweest. Deze bus was vrijdag nog niet klaar.

Afbeelding
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ovVeluwe »

De Overijsselse 4033 en 4107 rijden vandaag mee op de Veluwe. Gisteren de 4033 ook al gespot. Het lijkt steeds vaker voor te komen dat er afwijkende wagens op de Gelderse dienst komen. Wist niet dat er zo'n groot tekort was.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door koekje »

Keolis 5413

Afbeelding
Afbeelding
Ambassadorfan
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 22 mei 2019, 13:05

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Ambassadorfan »

Dat er steeds meer andere bussen bij komen heeft dit te maken met verschuivingen of om andere bussen uit de dienst te halen?

Ik meende van veraf bij de Syntus garage in Apeldoorn ook een Utrechtse Ambassador gezien te hebben aan de gele kleuren van de bus(stadsbus) te zien, helaas geen foto van kunnen maken vanuit de auto.
Als dat daadwerkelijk ook klopt wat ik zag ben ik wel heel benieuwd wat die bus daar moet.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ovVeluwe »

TSN zit daar ook. Er staan altijd genoeg Connexxion, Qbuzz en Hermes bussen daar voor onderhoud.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Er staan daar regelmatig Utrechtse amba's dus zo bijzonder is het niet. Ik denk dat Syntus nu tegen de gemiddelde leeftijdsgrens van het wagenpark aanloopt. Hetzelfde zie je bij Arriva in Achterhoek-Rivierenland. Beide concessies zijn met bijna identieke PvE's aanbesteed en het materieel was ongeveer even oud aan het begin.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door koekje »

Of het heeft iets te maken met extra ritten, van bijvoorbeeld lijn 184. Extra omloop/omlopen = extra bussen nodig.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Lijn 45 »

Was het niet ergens gezegd dat de nieuwe MAN's mede vanwege lijn 184 in dienst zijn gekomen? Ik meen het ergens te hebben gelezen maar weet niet meer waar. :P
TSN zit daar ook. Er staan altijd genoeg Connexxion, Qbuzz en Hermes bussen daar voor onderhoud.
Zelfs EBS komt er. :Y
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door sirvinniei »

Wat? Er is nu een snelbusvariant van lijn 84? Die wijziging is er wel heel stilletjes doorheen gekomen. Er staat zelfs geen nieuwsbericht op de syntus gelderland pagina.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Suus »

Mag toch hopen dat die Haaglanden-bussen voor spitsritten zijn inderdaad, niets aan die bussen is goed behalve de beenruimte. Een houten plank wordt beledigd als je dat met het zitcomfort van die bussen vergelijkt en een airco hebben ze ook al niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Cas »

Dat is een tijdje geleden hier langsgekomen, maar zowel wij als Syntus hebben er inderdaad niet veel ruchtbaarheid aan gegeven.
Thom69 schreef:Het duurt nog even, maar volgens de KV-data komt vanaf 2 september een nieuwe lijn te rijden op de Valleilijn: lijn 184, Ede-Wageningen - Wageningen Campus (direct). Deze lijn rijdt alleen van Ede-Wageningen naar de halte Mondriaanlaan in Wageningen en stopt onderweg alleen bij Ziekenhuis Gelderse Vallei, Campus/Forum en Campus/Atlas (lijn 184 rijdt dan onder de Stadspoort door, i.p.v. via de Willy Brandtlaan in Ede).

Lijn 184 vertrekt op werkdagen tussen 7:06 en 9:51 elk kwartier. Zoals het nu in de data staat, blijft lijn 84 onverminderd rijden (6×/uur) en rijdt lijn 184 als 'extra bus' een tot drie minuten voor een rit van lijn 84 uit.
請勿靠近車門
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Maurice Hooikammer »

Op dit moment zijn alleen nog de 5413 en 5414 in dienst van de CNG wagens. Ze zijn ondergebracht bij Van Kooten Reizen, waar ze ook gestald staan. Ze rijden enkel de ritten van lijn 184 tussen 7 en 10 's ochtends. Er wordt gereden door Vana Kooten chauffeurs. Vanochtend hebben de laatste ritten van de 184 niet naar Wageningen gereden omdat er simpelweg geen passagiers waren vanuit Ede. Dan is het onnodig om naar de Wageningse campus te rijden.

Ook de 5206 reed (in afwachting van de andere twee Haagse MAN's??) met Van Kooten chauffeur op lijn 184.

De diesel MAN uit Voorne-Putten, de 5415 is ondergebracht bij Van den Broek-van Mil tours en wordt daar ook gestald. De bus rijdt de spitsritten van lijn 102: rond 8h 's ochtends een ritje Voorthuizen-Amersfoort en tussen 15 en 19h Amersfoort-Hoevelaken.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Stadsbus »

Rijden trouwens die waterstofbussen nog vroeg in de ochtend op lijn 102? Ik had laatst een paar keer gekeken op ovzoeker, kwam helaas alleen maar diesel/cng bussen tegen...
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Lijn 45 »

:N

Wel zag ik een nieuwsbericht dat ze tegenwoordig zo veel mogelijk worden ingezet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daniel »

Op de vaste ochtendrit van de 102 is hij inderdaad niet meer te zien sinds de start van de winterdienst. Heb op die rit ondertussen al van alles zien rijden afgelopen week: van Ambassador tot 12m CNG Citaro.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ambassadorfan
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 22 mei 2019, 13:05

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Ambassadorfan »

Kan het kloppen dat vervoerder van Kooten(Kootwijkerbroek) een Syntus MAN CNG bus tot zijn beschikking heeft? Ik zag deze namelijk vandaag bij hun touringcars staan.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Lijn 45 »

Ze hebben er als het goed is 4 (5411-5414) voor lijn 184.

Ik zie de laatste tijd bijna uitsluitend stadsamba's op lijn 102 in het weekend rijden. Is er dan een koppeling met de stadsdienst van Apeldoorn?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daniel »

Die Apeldoornse stadswagens rijden al tijden overal en nergens, ik ben ze zelfs al op de stadsdienst van Ede tegengekomen :P Op de 102 zijn ze inderdaad ook best regelmatig te zien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Lijn 45 »

Klopt, maar het is vrij uitzonderlijk om meer dan driekwart van de omlopen op een streeklijn met stadswagens te zien rijden. :P
Ambassadorfan
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 22 mei 2019, 13:05

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Ambassadorfan »

Die Apeldoornse stadswagens rijden idd overal en nergens, zelfs op de Veluwe al geruime tijd bijvoorbeeld op 105/205/111/101, ze kunnen imo ook beter al die bussen voorzien van 1 kleursamenstelling(bijv. dat lichtblauw van Syntus Gelderland) want nu zie je die 3256, 40xx, 41xx, 50xx en de 51xx
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door SuperGhost »

Dan hadden ze dat beter het groen van de Apeldoornse bussen kunnen nemen, dat past beter bij de Veluwe natuurlijk :wink:

Is er trouwens een reden dat er voor de Apeldoornse bussen voor groen is gekozen als speciale kleur? De stadskleuren van Apeldoorn zijn toch geel en rood?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daniel »

Ja er is een reden dat de Apeldoornse bussen groen zijn en de streekbussen niet: oorspronkelijk was het plan om met de streekbussen in het groen te gaan rijden en de stadsdiensten in het blauw, maar de reizigersorganisaties vonden het niet zo'n geweldig idee om met volledig groene bussen door een een bosrijke concessie te gaan rijden (iets met slecht opvallen) :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten