Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

Waar kan ik het beste terecht voor advies over abonnementen? De tool op de site van de RET helpt niet echt.
PSA: Links gaan, rechts staan
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Ik vind best wel wat duidelijke informatie op de website van de RET. Hangt er ook van af wat je precies wilt?
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

Ik zoek een abonnement i.v.m. het verlopen van mijn studenten OV en ik maak best vaak gebruik van de metro, maar ik reis heel onregelmatig dus ik kan niet echt invoeren wat mijn standaard bestemming zijn en hoeveel enkele reizen ik maak, dus ik vraag mij af of een 20% korting abonnement interessant is voor mij.
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Korte vragen

Bericht door Cora »

Ik zelf reis op 3 sterren. Kan overal gaan en staan wanneer ik maar wil. Het is wel aan de dure kant. Het is niet goedkoop maar ik reis wel elke dag.
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

luka23 schreef:Ik zoek een abonnement i.v.m. het verlopen van mijn studenten OV en ik maak best vaak gebruik van de metro, maar ik reis heel onregelmatig dus ik kan niet echt invoeren wat mijn standaard bestemming zijn en hoeveel enkele reizen ik maak, dus ik vraag mij af of een 20% korting abonnement interessant is voor mij.
Maandkorting 20% is interessant als je in een maand bij voltarief € 33,50 of meer aan saldo bij de RET gebruikt. Bij Maandkorting 40% gaat het om € 61,50 of meer aan saldo.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Waarom zit er al een behoorlijke tijd een vrij lange snelheidsbeperking in beide richtingen op het spoor tussen Lage Zwaluwe en Zevenbergen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

'Toestand spoor'. En "een tijdje" is relatief; deze TSB ("Tijdelijke" Snelheids Beperking) zit er slechts in sinds december 2018.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

Kwam de SNG op den duur nou wel of niet op de 5000/5100 te rijden?
PSA: Links gaan, rechts staan
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Mikos schreef:'Toestand spoor'. En "een tijdje" is relatief; deze TSB ("Tijdelijke" Snelheids Beperking) zit er slechts in sinds december 2018.
Zo'n zelfde beperking is er tussen Cl en Gdm al vele maanden. Is er zicht op opheffing op korte termijn? Al maakt het voor de rijtijd amper uit. Die lijkt in zuidelijke richting sowieso iets korter te zijn dan andersom.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

luka23 schreef:Kwam de SNG op den duur nou wel of niet op de 5000/5100 te rijden?
Wel: Hier gaan de nieuwe sprinters rijden
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

waldo79 schreef:
Mikos schreef:'Toestand spoor'. En "een tijdje" is relatief; deze TSB ("Tijdelijke" Snelheids Beperking) zit er slechts in sinds december 2018.
Zo'n zelfde beperking is er tussen Cl en Gdm al vele maanden. Is er zicht op opheffing op korte termijn? Al maakt het voor de rijtijd amper uit. Die lijkt in zuidelijke richting sowieso iets korter te zijn dan andersom.
Die is voor mijn gevoel wel terecht, in een snelle trein klotste nog net niet de koffie uit een beker.

En ik snap dat baanligging niet zomaar is opgelost, maar treinen voor lange tijd 80 km/uur op hoofdlijnen laten rijden is ook niet echt goed voor het imago van de trein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Toch komt dat helaas wel vaker voor. Tussen Alphen en Leiden zit volgens mij al zes jaar een "tijdelijke" snelheidsbeperking. Bezuinigingen gaat niet samen met het verbeteren van spoor.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Volgens mij is de snelheidsbeperking tussen Alphen en Leiden alweer een tijd opgeheven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

De TSB tussen Zoeterwoude en Alphen is nog altijd actief, reeds sinds september 2013.

Dat is de nieuwe manier waarmee ProRail met dit soort dingen om gaat. Ik kan er een heel verhaal over schrijven, maar het heeft te maken met de opbouw van de contracten met de (onder)aannemers.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Welk van de tussenstops van de Thalys Sneeuw is het leukste om te bezoeken als je geen wintersporter bent?

Chambéry, Albertville, Moûtiers, , Aime-la-Plagne, Landry of Bourg-Saint-Maurice?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Chambery! Leuke binnenstad. Ook een slagje Modane is leuk.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Mikos schreef: Dat is de nieuwe manier waarmee ProRail met dit soort dingen om gaat. Ik kan er een heel verhaal over schrijven, maar het heeft te maken met de opbouw van de contracten met de (onder)aannemers.
Tussen Zbm en Hedel is het met 130 niet echt comfortabel net zoals de zuidelijke wissels in Gdm waar de [serie=Sprinter|2019|'s-Hertogenbosch - Utrecht Centraal6900[/serie] op intakt naar Ht.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Nergens op dat traject is het echt comfortabel, maar Geldermalsen gaat in de komende jaren volledig aangepakt worden. Dus tenzij er voor die tijd een trein ontspoort gaat er niet echt iets meer aan gebeuren denk ik. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Kunnen de blokkendoosrijtuigen van de VSM en SGB technisch gezien ingezet worden in 'treinstellen' van Mat '24 of alleen nog als getrokken rijtuig?
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte vragen

Bericht door PatrickM »

Weet iemand of (en zo ja waar) ik de rijtuigindeling van de EC-treinen Hamburg-Kopenhagen kan vinden? Dus een kaart waar per rijtuig de zitplaatsindeling op staat.
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte vragen

Bericht door PatrickM »

Thanks!
Volgende vraag: ik heb een Interrail voor 3 dagen gekocht. Nu ga ik er alleen mee heen en weer naar Kopenhagen, dus ik heb nog één reisdag over. Heeft iemand nog tips voor die derde reisdag? De bedoeling is dus om op een vrijdagochtend te vertrekken uit Kopenhagen en op de zaterdag of zondag in NL aan te komen.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Ga je lekker op schoolreis? (A)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Ik zou zeggen Berlijn, of doe een dagje Malmö *O*
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Of Jutland.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten