'Eurlings gaf onterechte steun aan HSA'
Geplaatst op: maandag 30 november 2009 21:22
Laatst bijgewerkt: maandag 30 november 2009 21:23
Minister van Verkeer en Waterstaat Camiel Eurlings heeft mogelijk verboden staatssteun verleend aan NS-dochter High Speed Alliance (HSA). Dat blijkt uit de uitzending van KRO Reporter zondagavond. Bekijk de uitzending KRO Reporter HSL.
Lees verder
'Eurlings gaf onterechte steun aan HSA'
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: 'Eurlings gaf onterechte steun aan HSA'
Dit gaat nog lang duren... Ansaldo heeft niet binnen de komende 10 jaar treinen in Nederland De HSA gaat echt nog een keer failliet, Fyra wordt een ramp als het zo gaat...
En die NS woordvoerder mogen ze meteen ontslaan "Een beveiligingssysteem is de basis van een trein" ... "het is niet een kastje dat je neerzet en dan werkt het" .. "fundementeel invloed of afbouwen van een trein". Euh, cargo locs? Is het dan zo dat we pas sinds de invoering van Mat '64 treinen hebben (dat waren eerste treinen met ATB)?
Het stuk is redelijk goed, maar het wordt allemaal erg technisch als je de ware ERTMS oorzaak gaat zoeken. Dat heeft weer te maken met NL/BE overschakeling en dat is wel redelijk ingewikkeld. Maar dat komt weer terug op HSL-Zuid ontwerp waarin geen andere beveiligingssystemen worden gebruikt.
En die NS woordvoerder mogen ze meteen ontslaan "Een beveiligingssysteem is de basis van een trein" ... "het is niet een kastje dat je neerzet en dan werkt het" .. "fundementeel invloed of afbouwen van een trein". Euh, cargo locs? Is het dan zo dat we pas sinds de invoering van Mat '64 treinen hebben (dat waren eerste treinen met ATB)?
Het stuk is redelijk goed, maar het wordt allemaal erg technisch als je de ware ERTMS oorzaak gaat zoeken. Dat heeft weer te maken met NL/BE overschakeling en dat is wel redelijk ingewikkeld. Maar dat komt weer terug op HSL-Zuid ontwerp waarin geen andere beveiligingssystemen worden gebruikt.
Re: 'Eurlings gaf onterechte steun aan HSA'
Er staan toch wel elke dag twee glimmende Albatrossen op de Watergraafsmeer, nu de andere hoeveel nog?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: 'Eurlings gaf onterechte steun aan HSA'
En hoeveel van die twee zijn er ook al weer geschikt voor reizigers vervoer?
Re: 'Eurlings gaf onterechte steun aan HSA'
Hooguit een, maar het is wel een teken dat er nog wel iets uit die fabriek rolt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: 'Eurlings gaf onterechte steun aan HSA'
Geen, volgens mij werkt alleen de ATB in die dingen nu.
Re: 'Eurlings gaf onterechte steun aan HSA'
in de uitzending wordt ook gerept over een te hoge schatting van het aantal hsl-reizigers. Heeft er iemand zicht op het aantal reizigers dat de benelux gebruikt?
Re: 'Eurlings gaf onterechte steun aan HSA'
Die 7 bakken ICR die op dit moment de s9200 verzorgen, zijn tot nog toe best goed gevuld, ook tussen Rsd en Antwerpen.
Re: 'Eurlings gaf onterechte steun aan HSA'
Inderdaad, ik heb daar ook buiten de spits buiten de vakanties regelmatig moeite gehad om een zitplek te vinden.playertwo schreef:Die 7 bakken ICR die op dit moment de s9200 verzorgen, zijn tot nog toe best goed gevuld, ook tussen Rsd en Antwerpen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten