Grenskaartjes

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Grenskaartjes

Bericht door Suus »

Het SWT is het wel dus kans dat het voor de QDL ook geldig is, maar zeker weten doe ik het ook niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Grenskaartjes

Bericht door en-es »

Volgens de link van dennistd is de QDL niet geldig in Nederland. Lijkt me dus duidelijk.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Grenskaartjes

Bericht door Nitein-Repart »

Quer-Durch-Land-Tickets zijn NIET geldig op Emmerich-Zevenaar-Arnhem in tegenstelling tot NRW-tickets. En aangezien er stevig gecontroleerd wordt op de Abellio-treinen zou ik er ook niet op gokken.

https://de.wikipedia.org/wiki/Grenztarifpunkt

Het Quer-Durch-Land-Ticket is wel geldig tot Salzburg HBF, Kufstein (beide Oostenrijk), Schaffhausen en Basel Badische Bahnhof (beide Zwitserland, niet geldig naar Basel SBB), want het Duitse tarief geldt tot deze stations. Oldenzaal, Enschede, Zevenaar, Venlo en Landgraaf liggen voorbij het grenstariefpunt en op die trajecten gelden op enkele uitzonderingen na, enkel internationale vervoersbewijzen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Grenskaartjes

Bericht door henrivanderweijden »

Oké duidelijk. Bedankt voor de info.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Grenskaartjes

Bericht door cassie127 »

Nitein-Repart schreef:Quer-Durch-Land-Tickets zijn NIET geldig op Emmerich-Zevenaar-Arnhem in tegenstelling tot NRW-tickets. En aangezien er stevig gecontroleerd wordt op de Abellio-treinen zou ik er ook niet op gokken.

https://de.wikipedia.org/wiki/Grenztarifpunkt

Het Quer-Durch-Land-Ticket is wel geldig tot Salzburg HBF, Kufstein (beide Oostenrijk), Schaffhausen en Basel Badische Bahnhof (beide Zwitserland, niet geldig naar Basel SBB), want het Duitse tarief geldt tot deze stations. Oldenzaal, Enschede, Zevenaar, Venlo en Landgraaf liggen voorbij het grenstariefpunt en op die trajecten gelden op enkele uitzonderingen na, enkel internationale vervoersbewijzen.
Volgens de website van Treinreiswinkel wel geldig vanaf Enschede en/of Venlo, waar je dit kaartje ook onder deze voorwaarden kan boeken https://www.treinreiswinkel.nl/treinpas ... urchs-land

Hou er overigens rekening mee dat het Schöne Wochenende Ticket na 8 juni 2019 komt te vervallen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Grenskaartjes

Bericht door Suus »

Een conducteur van Eurobahn heeft tegen mij gezegd dat QDL tot Hengelo geldig is en ik ga er vanuit dat die een cursus hebben gehad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Grenskaartjes

Bericht door Vinny »

De kans is ook redelijk aanwezig dat de conducteur uit zijn nek kletst. Mijn ervaring is overigens wel dat wanneer een vervoersbewijs verder op dezelfde lijn geldig is de meeste blauwpetten niet moeilijk doen al is het vervoersbewijs formeel nog niet geldig. Maar goed in feite is het grijsrijden natuurlijk wanneer je volgens de voorwaarden geen gebruik mag maken van de grensovergang. Je kunt altijd nog een kaartje uit de automaat halen tot aan het grenspunt. Arnhem-Zevenaar (Gr.) lijkt me niet superduur, ik denk dat het hooguit zo'n 5 euro kost, maar dat weet ik niet zeker.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Grenskaartjes

Bericht door Suus »

Ik heb meer vertrouwen in de kennis van een conducteur van de Eurobahn m.b.t. geldigheid van een ticket dan in Vinny. Komt goed uit, want SWT en QDL zijn geldig vanaf stations, niet vanaf grenspunten. En om de conducteurs te assisteren hangen in de meeste treinen van Eurobahn posters op A2-formaat die alle regeltjes ook nog uitleggen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Grenskaartjes

Bericht door MaartenD »

Er is een PDF met geldigheid en daar staat Hengelo of Arnhem niet bij (er worden geen bestemmingen in Nederland genoemd). Dus officieel mag het niet. Arnhem lijkt me ook heel erg de grenzen opzoeken, tot Zevenaar doen ze waarschijnlijk niet zo moeilijk. En als ze tot Arnhem en Hengelo niet moeilijk doen heb je geluk. :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Grenskaartjes

Bericht door Suus »

Die PDF is al een flinke tijd niet meer bijgewerkt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Grenskaartjes

Bericht door trolly »

Geeft niks, 't is een reactie op je post van een half jaar terug :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Floris
Berichten: 177
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 01:48
Contacteer:

Re: Grenskaartjes

Bericht door Floris »

Suus schreef:Die PDF is al een flinke tijd niet meer bijgewerkt.
volgens de url is de pdf van juli 2019 (kan zijn dat ie inhoudelijk natuurlijk ouder is, maar oudere verbindingen dan Hengelo, zoals Enschede, staan er ook niet in)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Grenskaartjes

Bericht door Suus »

Als een vervoerder eenmaal in het lijstje staat wordt er geen aandacht aan de inhoud geschonken lijkt het wel. De QDL is ook geldig bij Start, Go-Ahead en Abellio Baden-Württemberg, staan ook niet in het lijstje.

Vroeger was er voor dit soort zaken een aparte website: https://www.diebefoerderer.de. Wordt ook niet meer serieus bijgehouden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Grenskaartjes

Bericht door Plutona »

Dit onderwerp heb ik ook met enige regelmaat andersom, dus dat je in het buitenland een treinkaartje koopt, maar geen korting op het Nederlandse traject kunt aanvinken. Ik doe dit via NS International, maar - zeker in België - heb je niet altijd goed internet op stations.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten