Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte vragen

Bericht door PatrickM »

Chrysa schreef:Ga je lekker op schoolreis? (A)
Dat inderdaad. Wordt door praktisch de hele klas voor gek verklaard maar heb er zowaar eentje zo ver gekregen om mee te gaan :')
Aking schreef:Ik zou zeggen Berlijn, of doe een dagje Malmö *O*
Berlijn zat ik naar te kijken, maar ben ik al geweest dus weet niet of dat dan nog de moeite waard is. Malmö zitten we al de halve week (excursie gaat de hele öresundregio door) dus daar heb ik dan denk ik wel genoeg van gezien.
en-es schreef:Of Jutland.
Op zich ook wel een leuke inderdaad, die neem ik zeker mee.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Welke TCR-bus rijdt er nu op lijn 160 Almere - Zeewolde? Hij staat in de OVinfo-app met nummer 1103.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Korte vragen

Bericht door Frank93 »

Het zou misschien deze kunnen zijn:
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage ... &pid=33509
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Hm thanks, ben zo niet thuis in al die TCR-nummertjes...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Korte vragen

Bericht door MdJ »

Lijn 45 schreef:Kunnen de blokkendoosrijtuigen van de VSM en SGB technisch gezien ingezet worden in 'treinstellen' van Mat '24 of alleen nog als getrokken rijtuig?
Op 6 november 2006 is zesdelige blokkendoos op de baan verschenen (NSM-stam, 2 rijtuigen van de SGB en de Jaap). De rijtuigen van de SGB (B7507 en C8533) zijn toen tijdelijk voorzien van een stuurstroomkabel. Dat zal vast bij die van de VSM ook kunnen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Korte vragen

Bericht door Suus »

PatrickM schreef:Thanks!
Volgende vraag: ik heb een Interrail voor 3 dagen gekocht. Nu ga ik er alleen mee heen en weer naar Kopenhagen, dus ik heb nog één reisdag over. Heeft iemand nog tips voor die derde reisdag? De bedoeling is dus om op een vrijdagochtend te vertrekken uit Kopenhagen en op de zaterdag of zondag in NL aan te komen.
Je zou via een veerboot naar Jutland kunnen gaan. Als je met de trein naar Nykøbing SJ gaat, is daar een buslijn (weet even het nummer niet) naar Sjællands Odde waar de Molslinjen naar Aarhus vertrekt. Je kan in Aarhus overnachten of nog wat verder Jutland intrekken. Vanaf Aarhus rijdt de DSB een paar keer per dag een IC naar Hamburg. Het meest bijzondere van Aarhus vind ik zelf het openluchtmuseum, dat is echt prachtig.

Een andere optie is Sylt. Er gaat ergens ver in het zuidwesten van Jutland een boot naar Sylt, dan verblijf je daar en de volgende dag ga je via Hamburg naar Nederland. Wel een ruime planning maken voor die reisdag, ik kan mij niet meer herinneren wanneer ik een intercity afkomstig van Sylt op tijd heb zien rijden ten zuiden van Hamburg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Momenteel heb ik het plan om een keer mijn peettante in Silves (nabij Faro) te bezoeken. De voorkeur gaat uit naar de trein (ondanks de gruwelijk lange reistijd). Maar ik krijg via de site van NS International geen prijsopgaaf. Ik kan dan natuurlijk wel bellen, maar ik durf te wedden dat jullie een veel betere goedkopere prijsindicatie kunnen geven.

Het is dus de bedoeling om begin januari af te reizen van Tilburg naar Silves (Portugal), al zou het ook kunnen dat ik van tevoren eerst op de koffie ga bij een vriendin in Lille en dan pas afzak naar de Algarve. De beste prijs voor de reis Tilburg - Lille zal ik zelf al wel kunnen vinden aan de hand van tips welke Suus mij eerder dit jaar al heeft gegeven.

Sowieso gaat de trein een enkele reis zijn, de bedoeling is dat mijn moeder een paar dagen later ook richting de Algarve komt en dat we dan samen terugvliegen naar Hollandistan.

Dus kunnen jullie mij een prijsindicatie geven voor twee enkele reizen begin januari (ja ik weet dat die data nog niet boekbaar zijn, maar prijzen voor eind november zullen niet zoveel afwijken voor januari lijkt mij).
Optie 1 is dus Lille - Silves en optie 2 is Tilburg - Silves.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Korte vragen

Bericht door Suus »

De makkelijkste route is de TGV Parijs - Hendaye en dan de Trenhotel Hendaye - Lissabon. Die kan je via Trainline.eu boeken. Het laatste binnenlandse stuk naar Faro is van de CP, ik weet niet of je dat via Trainline kan boeken.

Varieert hoe vroeg je kan boeken. De TGV’s gaan meestal drie maanden van te voren open, maar soms pleurt de SNCF opeens alle tickets tot zes maanden vooruit online. Hoe vroeg de Renfe de boekingen opent weet ik eigenlijk niet.

Prijsindicatie:
Lille - Parijs begint bij 15 euro (eerste klas bij 23,50 euro).
Parijs - Hendaye begint bij 25 euro (eerste klas bij 31 euro).
Hendaye - Lissabon begint een ligplaats (in een gedeelde 4-persoonscompartiment) bij € 39 euro en een privécabine bij 80 o.i.d., het tarief is alleen megapopulair en amper te verkrijgen.
Laatst gewijzigd door Suus op do 12 sep 2019, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Prijzen varieren sterk voor de TGV Parijs-Hendaye. Heb 5 jaar geleden via IDTGV voor drie tientjes eerste klas gereist van Biarritz naar Parijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

en-es schreef:Prijzen varieren sterk voor de TGV Parijs-Hendaye. Heb 5 jaar geleden via IDTGV voor drie tientjes eerste klas gereist van Biarritz naar Parijs.
TGV’s zijn volledig vraag-aanbod qua prijs, vroegboeken is het toverwoord. IDTGV is opgeheven en Ouigo gaat volgens mij nog niet naar Hendaye.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Suus schreef:bij € 39 euro en een privécabine bij 80 o.i.d., het tarief is alleen megapopulair en amper te verkrijgen.
Neem aan dat je bedoelt: "dit is de goedkoopste optie en (logischerwijs) amper te krijgen".?

Via trainline.eu overigens even gekeken voor treinkaartje Lille - Lisboa, dat is € 230,-. Zoiets had ik als budget ook wel in gedachten. Daar komen dan nog de ca. € 50,- voor Tilburg - Lille en Lissabon - Silves bovenop. Klinkt eigenlijk nog best aantrekkelijk.

Edit: oh ik zie nu ook opties van € 145,- voor het traject Lille - Lissabon. Dat is al helemaal interessant!

Edit2: Ik zat nog bij september te kijken, wanneer ik eind november selecteer dan krijg ik prijzen van € 99,- (en 1e klasse zelfs € 255,-). Fuck vliegen! Train it is!
Laatst gewijzigd door Hainje op do 12 sep 2019, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Dat tarief voor een plek in een vierpersoons ligwagen van 39 euro vind ik relatief vaak. Het tarief voor een privé-slaapcoupé van 80 zie ik echt zeer zelden, 180 is gebruikelijker.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Ik denk dat ik sowieso voor een 4-persoonscoupé ga, ben mezelf een beetje aan het dwingen wat vaker uit de comfortzone te gaan en dan is zoiets natuurlijk ideaal.

In ieder geval bedankt voor de tips (tot op heden). :pos:
🍉
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Op de website van de Portugese spoorwegen cp.pt kan je tijden en prijzen opzoeken voor de reis van Lissabon naar Silves. Tickets zijn online te krijgen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

In tegenstelling tot de couchettes hier zijn die vierpersoons coupés bijzonder ruim trouwens :Y
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Korte vragen

Bericht door diederickx »

Tip: Check waar aan de Frans-Spaanse grens je moet overstappen (Hendaye of Irún). Het was traditioneel Irún (in zuidelijke richting), tegenwoordig Hendaye, maar ik heb ergens gelezen dat vanaf december de TGVs weer gaan doorrijden naar Irún.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Volgens mij is het met de Trenhotel in ieder geval zo dat ie náár Hendaye rijdt, maar vanaf Irún.

Het ding heeft mij kortgeleden in ieder geval nog veilig in Hendaye afgezet :Y

Maar of er dan ook een TGV is die aansluit op de Trenhotel de andere kant op en dus doorkachelt tot Irún of hoe je daar anders moet komen weet ik zo niet :mrgreen:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Dat doet hij tegenwoordig dus niet meer, beide kanten op van/naar Hendaye.

En het bericht over de TGV's naar Irún lijkt te kloppen, voor de drgl 2020 gaat het om de volgende ritten:
TGV 8531: Paris Montparnasse 07:52 - Irun 12:39 (Maandag tot zaterdag, en feestdagen)
TGV 8537: Paris-Montparnasse 10:52 - Irun 15:44 (Weekend)
TGV 8541: Paris-Montparnasse 12:52 - Irun 17:42 (Dagelijks)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Frankrijk en Spanje lijken gestopt met die onzin dat ze maar een kant met reizigers de grens over gaan. Ook in Cerbère nemen de Spaanse treinen nu reizigers mee terug de grens over.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Dat is helaas niet helemaal doorgetrokken, die TGV's gaan naar verluid leeg terug van Irún naar Hendaye.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door webguy »

Ach, het blijft handig als je vanuit NL naar Bilbao of San Sebastian gaat
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Tsja toen ik in de 80er jaren met mijn interrail naar Spanje/Portugal ging toen was het behoorlijk overzichtelijk. Heen naar Spanje overstappen in Irun of Port Bou en terug overstappen in Hendaye of Cerbere. Om van het ene naar het andere spoor te komen moest je door de paspoortcontrole. Enige uitzondering was de Puerta Del Sol waar je in beide richtingen in Hendaye moest overstappen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Wel stom, gisteren kreeg ik op trainline.eu nog een lint met verschillende dagen en tarieven (zoals je bijv. bij Ryanair ook ziet), maar vandaag zie ik dat lint niet meer. Zijn er meer mensen die dat lint ook niet meer krijgen?
🍉
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 »

Ik zag vandaag de hermes 3415 met achter de voorruit een oranje kaart met daarop de letters BKD. Ik zie dit wel eens vaker. Waar staan deze letters voor??
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Brabant KinderDagverblijf? (A)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten