LPF Spijkenisse wil nachtbussen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

LPF Spijkenisse wil nachtbussen

Bericht door Wubbo »

LPF Spijkenisse wil nachtbussen
Geplaatst op: maandag 30 november 2009 21:34
Laatst bijgewerkt: maandag 30 november 2009 21:37


Deze wens heeft de LPF-fractie in de commissievergadering Ruimtelijke Ontwikkeling en Beheer van 25 november jongstleden uitgesproken richting het college. Een andere wens van de LPF is al in vervulling gegaan. Middels verlenging van buslijn 84 in Maaswijk worden de woonbuurten De Waayer en Landgoed beter met het openbaar vervoer ontsloten.
Lees verder
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: LPF Spijkenisse wil nachtbussen

Bericht door deadlock »

Daar kan ik me iets bij voorstellen in die contreien.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: LPF Spijkenisse wil nachtbussen

Bericht door Ennes »

Het is natuurlijk ook strikt noodzakelijk dat er handen vol met geld op tafel moeten worden gelegd om een handje vol stappers de gelegenheid te geven om met het OV thuis te komen :roll:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: LPF Spijkenisse wil nachtbussen

Bericht door Caspar »

Tsja maar als je het zo bekijkt dan kan je ook de nachtbussen in Amsterdam wel afschaffen, zie jij wel eens volle bussen rijden op een doordeweekse nacht in Amsterdam?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: LPF Spijkenisse wil nachtbussen

Bericht door Suus »

Nouja, vol niet, maar er is wel een redelijk aantal passagiers te vinden in "mijn" nachtbus, ook doordeweeks. Vol is erg lastig als de bus elke dag van de week geleed rijdt.

Het is nu niet dat ik vaak met de nachtbus ga, pas twee keer gedaan, maar toen waren er na het Rembrandtplein wel zo'n 30-40 passagiers. Dat liep ook weer snel terug trouwens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: LPF Spijkenisse wil nachtbussen

Bericht door 88122903 »

Ennes schreef:Het is natuurlijk ook strikt noodzakelijk dat er handen vol met geld op tafel moeten worden gelegd om een handje vol stappers de gelegenheid te geven om met het OV thuis te komen :roll:
OV heeft niet alleen met winst te maken het heeft ook een sociaal karakter.
Er rijden ook bussen op zondag al is dat ook niet rendabel.
Dus we moeten naast de ouderen ook aan de jongeren denken en 1x per uur een goede verbinding tijdens de uitgaansnachten is toch niet te veel gevraagt?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: LPF Spijkenisse wil nachtbussen

Bericht door Wubbo »

Dat hangt er van af hoeveel mensen er gebruik van zouden kunnen gaan maken. Op zondag kan ik van het OV in Spijkenisse gebruik maken als ik een doel zou hebben om er heen te gaan, 's nachts zou ik geen enkele reden kunnen bedenken waarom ik in Spijkenisse wil zijn of ze moeten er een grote festiviteit hebben (maar dan zou je altijd nog voor die festiviteit extra busvervoer kunnen inkopen). Nachtvervoer naar dit soort plaatsen is dus alleen voor bewoners en niet voor andere reizigers, en daardoor al minder rendabel. Naast dat de exploitatiekosten hoger zijn (nachttoeslag en dergelijke).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: LPF Spijkenisse wil nachtbussen

Bericht door Vinny »

^^ Maar dat geldt natuurlijk voor alle voorsteden en buitenwijken. Ik bedoel, in de regio Amsterdam zijn zelfs dorpen als Vinkeveen aangesloten op het nachtnet richting de hoofdstad. Ik snap niet waarom dat in Rotterdam niet zou kunnen. Of is het uitgaan daar nog erger dan ik al dacht? :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: LPF Spijkenisse wil nachtbussen

Bericht door mb90 »

Er is al heel lang een nachtbus vanuit Rotterdam naar Spijkenisse, namelijk B7 en sinds 2 jaar ook B8. Nu blijft vanaf 14 december alleen B8 over, maar daarmee is men juist sneller dan B7 die er nu vooral rijdt. Dus ik denk dat de LPF doelt op een nachtbus vanaf Spijkenisse naar Hellevoetsluis ofzo, want nachtvervoer is er al een tijdje in Spijkenisse.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: LPF Spijkenisse wil nachtbussen

Bericht door Suus »

Kan men die BOB-bus niet doortrekken. De RET rijdt toch al naar zo'n beetje naar alle plaatsen in de wijde omgeving 's nachts, tot Zoetermeer aan toe.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: LPF Spijkenisse wil nachtbussen

Bericht door Meltrain »

mb90 schreef: Dus ik denk dat de LPF doelt op een nachtbus vanaf Spijkenisse naar Hellevoetsluis ofzo, want nachtvervoer is er al een tijdje in Spijkenisse.
Klopt, ze willen een 'stadsregionaal nachtnet op Voorne-Putten' .
Ik denk dat de lijnen 101 en 103 nog wel een mogelijke kans van slagen hebben als nachtlijn (in het weekend), maar voor de andere lijnen ben ik zeer benieuwd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ricardootje_89
Berichten: 16
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 17:38

Re: LPF Spijkenisse wil nachtbussen

Bericht door Ricardootje_89 »

Een hele late reactie over een interessant onderwerp. Ik ben voor nachtbussen in voorne putten. Het zou ten eerste een goede kans zijn om het nachtleven in Spijkenisse op te krikken. Mensen uit hellevoetsluis of Brielle moeten nu met de auto komen. Voorheen was dit bijna onmogelijk, aangezien er geen parkeergarage open was in de nachten. Nu is er een parkeergarage op zaterdagnacht open.
Een nachtbus in voorbe putten kan best goed werken. Lijnen zouden gecombineerd kunnen worden. Bijvoorbeeld lijn 101, 103 en 84, 85. De lijn zou alsvolgt kunnen rijden:

lijn N1
- maaswijk
- schenkel
- metro centrum
- centrum
- de hoek
- sterrenkwartier op heemraadlaan
- hekelingen
- simonshaven
- zuidland
- hellevoetsluis.

Lijn N2
- metro akkers
- akkers
- waterland
- groenewoud
- metro centrum
- centrum
- noord
- geervliet
- heenvliet
- Brielle

Aangezien de reguliere bussen in Spijkenisse om 23.39 de laatst rit rijden naar de omliggende wijken zou de eerste nachtbus op zaterdagavond om 00.50 kunnen gaan rijden vanuit Maaswijk en Akkers. De diensten kunnen dan elk uur gereden worden tot een uur of half 4.
Helemaal ideaal zou het zijn als voor lijn 81 midibussen à la Mercedes Cito of elektrobussen van RET worden besteld. Schoon, duurzaam, zuinig en volgens mij groot genoeg voor het aantal reizigers op lijn 81 en de eventuele nachtlijnen. Misschien kan Spijkenisse zich zelfs profileren als duurzame stad. Maar dat is nog erg ver. :p
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten