Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

:')

Ik zie heulemaal niks, en vinnut allemaal wel best :Y
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10539
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door trolly »

Dat je dat niet gelezen had, Aking :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Etienne »

Aan controle werd vandaag dan weer nauwelijks gedaan. Pas op de ICE272 vanuit Basel werd ik voor het eerst gecontroleerd. :)

De eerste overstap vanochtend was 11 minuten in Strasbourg, maar door een wisselstoring bij Appenweier waren dat er nog maar 4. Dat het pendeltreintje Strasbourg - Offenburg in Strasbourg op perron 25 (buiten de hal) aankomt helpt ook niet mee.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Ik heb vandaag ook niets gehoord over het feit dat mijn interrail maar tot middernacht geldig was :') *O*
trolly schreef:Dat je dat niet gelezen had, Aking :')
Het is over het algemeen beter om dingen niet te weten, want dan hab ich es nicht gewusst enzo. Als je het weet overtreedt je doelbewust de regels tenslotte :Y
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Jef400 »

Daar was je toch al Aking voor? (A)
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Etienne »

Vandaag o.a. gereisd met de S17 van Dietikon naar Wohlen AG. Best grappig; in de stad min of meer een tram en buiten de stad een trein.

De S8 van Schaffhausen naar St. Gallen heeft een legio 'bedarfhaltes', maar de rit die ik candaag had moest op bijna elke halte wel stoppen voor in- en uitstappers.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

S8 is een leuk lijntje, langs de Bodensee op.

Ook nog de Hochrheinbahn tussen Basel en Schaffhausen gepakt?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Etienne »

Ja vandaag toevallig, van Friedrichshafen naar Basel Bad.
De 2 stellen waren dermate druk dat er behoorlijk staanplaatsen waren. Overigens leidde dat tot discussie met de treinbegeleider/conductrice in het treinstel waar ik stond, omdat er fietsen verkeerd geparkeerd stonden, maar die konden niet op hun plaats staan vanwege 2 kinderwagens, die ook verkeerd stonden omdat er mensen op de klapstoeltjes zaten. :')

Op het stuk van Tuttlingen naar Sigmaringen had ik loc218 met N-wagens (?). Wel lekker om nog eens in zulk materieel te zitten.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Het is alsof ze doorhebben dat de vakanties voorbij zijn, want de defectenstand bij de ICE3M-stellen is weer zodanig dat er uitval nodig is. Voor de tweede dag op rij rijdt er niets ten zuiden van Keulen op de 105/104 na, en zelfs dan vallen er nog ritten helemaal uit (128/127 vandaag). Zoveel kapot gaan, je moet er maar talent voor hebben... :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

Heeft DB niet een aantal oude IC-rijtuigen die Nederland in mogen om zo tussen Amsterdam en Köln te rijden? In Köln bestaat er dan aansluiting op het restant Köln-Frankfurt gereden door een ICE 3 of ICE 4.
Etienne schreef:Ja vandaag toevallig, van Friedrichshafen naar Basel Bad.
De 2 stellen waren dermate druk dat er behoorlijk staanplaatsen waren. Overigens leidde dat tot discussie met de treinbegeleider/conductrice in het treinstel waar ik stond, omdat er fietsen verkeerd geparkeerd stonden, maar die konden niet op hun plaats staan vanwege 2 kinderwagens, die ook verkeerd stonden omdat er mensen op de klapstoeltjes zaten. :')

Op het stuk van Tuttlingen naar Sigmaringen had ik loc218 met N-wagens (?). Wel lekker om nog eens in zulk materieel te zitten.
De BR218 is echt vet. Vooral die diesellucht *O* . Ik heb ze in Stuttgart gezien, want ze rijden in de IC 2012/2013 Dortmund-Oberstdorf. Jammer genoeg reed er rond München enkel nog maar BR245 (Südostbayernbahn) en BR223 (Alex-Süd en Alex-Nord vanaf Regensburg).
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Wubbo »

Nitein-Repart schreef:Heeft DB niet een aantal oude IC-rijtuigen die Nederland in mogen om zo tussen Amsterdam en Köln te rijden? In Köln bestaat er dan aansluiting op het restant Köln-Frankfurt gereden door een ICE 3 of ICE 4.
Dan moet je er ook nog bijpassende locomotieven bij hebben. En loc omlopen op Amsterdam Centraal (of locwissel) lijkt me ook geen grandioos succes. Kun je volgens mij nog beter in Arnhem gaan keren.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Z2N schreef:Het is alsof ze doorhebben dat de vakanties voorbij zijn, want de defectenstand bij de ICE3M-stellen is weer zodanig dat er uitval nodig is. Voor de tweede dag op rij rijdt er niets ten zuiden van Keulen op de 105/104 na, en zelfs dan vallen er nog ritten helemaal uit (128/127 vandaag). Zoveel kapot gaan, je moet er maar talent voor hebben... :X
Heeft het ook niet te maken met het moderniseringsprogramma van deze treinstellen waardoor enkele stellen momenteel buitendienst zijn?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Etienne »

ICE 109 moest in Karlsruhe vanmiddag een defect stel achterlaten. In Basel SBB werd dat een probleem, omdat ICE 100 in de reisplanner met 'High Demand' stond aangegeven. Dat bleek ook wel; vanaf Basel Bad waren alle zitplaatsen bezet en vanaf Freiburg stonden de gangen van voor tot achter vol.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Ik heb een zitplaats gereserveerd in IC 143, maar ik ben toch heel benieuwd wat die trein tussen Rheine en Osnabrück gaat doen. De reistijd is meer dan een uur en het aankomstperron in Osnabrück is op de hooggelegen sporen :shock:

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10539
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door trolly »

Je krijgt hoogstwaarschijnlijk een excursie naar Münster aangeboden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door marvinkok »

Er zijn idd werkzaamheden tussen osnabruck en ibbenburen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Er is nu inderdaad een rookpauze ingelast op spoor 8 van Münster (Westf) Hbf. Ze gaan onze locomotief zelfs omwisselen in plaats van omrijden, het kan allemaal niet op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door marvinkok »

Wel leuk om dan in osna eens via großkurve te gaan.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Was de Lolli-Busfahrer uit Wiesbaden hier al bekend? *bus*
gpvos
Berichten: 596
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

umbusko schreef:IC 2223 idem: van Berlin en Hannover eerst via Osnabrück naar Münster. Daarna via Haltern am See, Recklinghausen, om Bottrop Hbf heen, om Oberhausen heen, langs Duisburg Meiderich Süd naar Moers en via Trompet, Rumeln en Krefeld Hohenbudberg Chempark naar Krefeld Hbf waar we zojuist aankwamen met (hou je vast!) -7 en vertrokken met +3. (Hoe dan? :') ) Non-stop Münster-Krefeld dus.
Oh, dus toch. Ik had die trein een week eerder (do 22) speciaal genomen om het traject via Meiderich Süd-Moers eens te kunnen zien, maar helaas reed 'ie die dag via Duisburg, waarschijnlijk omdat daar een personeelslid uit moest stappen.

Dan ga ik het misschien nog eens proberen; t/m 11 oktober zou 'ie in principe via Moers moeten rijden.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Groetjes uit Swinousjcie (sorry, zonder tekentjes op de letters). Als je hier maar lang genoeg over perron I van het station hier loopt, wordt het vanzelf een ander station: Swinousjcie Port :mrgreen:

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Dus het kan dus nóg dichterbij elkaar dan Norddeich-Norddeich Mole :')
Ik doe ook maar wat
umbusko
Donateur
Berichten: 5312
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

dennistd schreef:Was de Lolli-Busfahrer uit Wiesbaden hier al bekend? *bus*
Prachtig hoeveel plezier die man er zelf van heeft. :D Krijgen we nu ook een navolger in Twente? :wink:
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Ook zonder bier lollies hebben we daar plezier :mrgreen:
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door VIRM »

Vorige week in Edinburgh geweest. *O* Opvallend is dat Airlink bus 100 tussen het vliegveld en het stadscentrum / Waverley Bridge met een dubbeldekker wordt gereden, waarbij beneden de nodige zitplekken zijn geschrapt ten behoeve van koffers. Ik vraag mij af of een gelede bus dan niet beter was geweest? Overigens ook opvallend dat de omroep op de schermen wordt vertaald door een doventolk. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten