Julsteren op Interrail 2019 deel 3 [63 foto's] [slot]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Julsteren op Interrail 2019 deel 3 [63 foto's] [slot]

Bericht door julsteren »

Hallo allemaal! Hier het laatste gedeelte van mijn fotoverslag over de interrail-reis van afgelopen zomer.
In deel 1 reisde ik naar Praag, en daarna via een toeristische route door naar Wroclaw.
In deel 2 reisde ik van Wroclaw naar Gdansk, bezocht ik het een en ander in en rond Gdansk en reisde ik door naar Berlijn.

Dit verslag pak ik dan op bij dag 7, in Berlijn, waar ik tot mijn grote schrik wakker werd naast Bartjk.
Naast Bartjk waren er nog 2 vrienden bij ons, en we hebben flink gebruik gemaakt van het ontbijtbuffet (ik bespaar jullie de details) :wink:
Daarna maar eens op stap gaan, we hadden voor een periode van 4 dagen een CityWelcomeCard kaart van 33,50, voor zone ABC.

1.
Afbeelding
Daarna maar eens wat gaan doen, te voet naar bahnhof Zoo, hier een kerk die reclame maakt voor een telefoonfabrikant, om zo de reparatie van de kerk te kunnen bekostigen :mrgreen: kapitalisme ten top, duidelijk in het westen hier.

2.
Afbeelding
Met de zeer comfortabele RE1 naar Potsdam Park Sanssouci, kutnaam -o-

3.
Afbeelding
Geleed volvo-lel bij bahnhof Pirscheide.

4.
Afbeelding
Bahnhof Potsdam Pirscheide dus, het voormalige Hbf van Potsdam, ooit 3 perrons en 6 perronsporen op 2 niveaus, nu een bedarfshalt.

5.
Afbeelding
Krijg hier een beetje metro Charleroi-vibes van, maar daarover verder dit verslag meer :')

6.
Afbeelding
Blik op het seinhuis en de hoge perrons (niet meer toegankelijk), boven rijden nog wel treinen (berliner ringbahn), stopt alleen dus niks meer.

Met een hoop omzwervingen (buslijn Falkensee-Spandau want OMSI) ging het naar Stadtmitte.

7.
Afbeelding
En op aanraden van vriend Dennis (lurkt hier wel eens op het forum, hoi Dennis!) kaisersmarren (idk hoe je het schrijft) genuttigd, erg lekker en vult goed. Het moet verneukte pannenkoek met pruimensaus voorstellen.

8.
Afbeelding
Ook werd er een modelwinkel bezocht, die bevond zich vlakbij de S-bahn ring.

9.
Afbeelding
Op station Schöneweide doen Bartjk en ik allebei een poging voor een foto van deze S-bahn, die tijdens een wolkbreuk het station binnnen komt piepen.

10.
Afbeelding
Nederlandse kwaliteit op station Südkreuz.

Zoals je merkt hebben we dus vooral random bezichtigingen gedaan op deze 7e dag, een beetje een hangdagje dus.
Daarna volgde dag 8...

Dennis had nog iets achter de hand.. namelijk een heuse OV-race, ieders dus een kwadrant van de S+U kaart van Berlin, en zoek maar lekker een kl*tebushalte uit in zone B... en elke speler moest vanaf die halte de plekken van de andere spelers afreizen, en wie dan als eerste terug was op het Hauptbahnhof had gewonnen.. spannend! *O*

11.
Afbeelding
Voordat de strijd zou losbarsten eerst stevig ontbeten.

Om kwart over 9 begon de race vanaf Berlin Hbf.

12.
Afbeelding
Ik had het zuidwesten, dus de halte Pfaueninsel it is. Leuk wel, op lijn 218 rijdt een omloop met een museumbus *bus*

13.
Afbeelding
Nog geen twee uur later stond ik op het punt van Dennis, in het zuidoosten, op het randje van zone C, de halte Am Seeblick, enkel een tram en 1x2u een streekbus.

14.
Afbeelding
Weer anderhalf uur verder, naar de halte van Bartjk, euh ja hier.

15.
Afbeelding
En nog eens anderhalf uur later... ik kwam bij een U-bahnhof een Bartjk tegen die graag met bus 133 mee wou, die ik niet had gehaald als die bus op tijd reed... De halte van Hendrik was voor ons beiden de laatste.

16.
Afbeelding
Op U-bahnhof Haselhorst scheidden onze wegen weer, Bartjk ging via Spandau de eindstrijd aan, ik de metro direct naar het centrum.

Nou, het idee van Bartjk om eerst naar Spandau te reizen bleek uiteindelijk een slimme zet te zijn, hij haalde aldaar een RE2 naar Berlin Hbf, lekker snel, ik kwam een kwartiertje later met de RB14 die ik vanaf Jungfernheide had, Hendrik zat tussen ons in met de RE7 en werd tweede..

Daarna hebben we voor het Hauptbahnhof een uur gewacht op Dennis. Dennis had dikke pech met mijn 218, er was een ongeluk gebeurt in Wannsee waardoor die anderhalf uur niet heeft gereden :X

17.
Afbeelding
Best een intensieve dag dus, als afsluiter een foto van het uitzicht vanuit het hotel.

18.
Afbeelding
Ohja, voordat ik naar dag 9 ga, gratis cocktail *O* dit omdat Bartjk en ik naar een andere kamer moesten omdat onze klima defect was en niet zomaar gerepareerd kon worden :')

Nu wel naar dag 9.

19.
Afbeelding
De laatste dag in Berlijn, eerst flink ontbijten :P

20.
Afbeelding
Op deze zondag 3 augustus was de eerste dag voor 2 dingen, lijn 300 van de BVG, en de inzet van eCitaro van de BVG *O* hier een eCitaro van de BVG op het eindpunt van lijn 300 bij Philharmonie.

21.
Afbeelding
Interieur van de eCitaro.

22.
Afbeelding
Fotostopje, hier een gewone Citaro bij de Berliner Dom.

23.
Afbeelding
Tweemaal elektrisch op lijn 300, eentje van Mercedes en eentje van Solaris.

24.
Afbeelding
Van al dat gereis word je moe, dus ik heb een middagje voor mezelf genomen bij het hotel, lekker in de wellness geweest, zwembadje, stoombadje, ijsdouche, heerlijk. Daarna lunchen in de hotelbar.. voor 18 euro :')

25.
Afbeelding
In de avond nog wel een rondje gemaakt, hier een oud vliegtuigje op vliegveld Tempelhof.

26.
Afbeelding
Tempelhof is nog niet zo heel lang dicht. Berlin wou er een woonwijk neerpleuren, de Berliners wouden dat niet, en zagen liever dat dit een park werd. Nu kun je hardlopen over een runway :wink:

De drie volle dagen zijn helaas voorbij. Dag vanaf dag 10 reis ik weer solo *O* ook wel weer even lekker.

27.
Afbeelding
Dag 10 begon in de 1e klas van deze ODEG kiss, gewapend met de interrail naar Berlin-Spandau *trein*

Op Berlin-Spandau de eerste klas van het achterste stel van ICE650 naar Keulen ingedoken.

28.
Afbeelding
Ergens rond Hannover begon het maagje te knorren, tijd voor lunch!

29.
Afbeelding
5 uurtjes na vertrek uit Berlijn stond ik keurig op tijd in Keulen, was ook een vrij snelle ICE, stopte enkel in Hannover, Bielefeld, Hamm en Wuppertal, best gek om zo stations als Wolfsburg en Hagen over te slaan (A)

30.
Afbeelding
Het tempo zit er flink in, een uurtje later stond ik alweer op Luik :shock:

En ook in Luik schoot het op, de P-trein naar Gouvy vertrok mooi op tijd *trein* met een desiro -o-

31.
Afbeelding
En zodoende stond ik om 6 uur in Rivage, alwaar ik door mijn tante en oom werd opgehaald om bij het avondeten aan te schuiven in hun vakantiehuisje *O* gratis overnachtingen *O* *O* *O*

Op dag 10 dus in korte tijd een enorme slinger van het voormalig communisme naar de Ardennen gemaakt, door naar dag 11.

Dag 11 had ik een hele dag in België, scherpe lezers kunnen uit de hint van eerder in dit verslag vast opmaken waar dit naartoe gaat (A)

32.
Afbeelding
Station Luik, blijft mooi.

33.
Afbeelding
Via de HSL werd naar Brussel gereisd, daar reisgenote vanuit Oostende opgepikt, en door met deze M6 naar Charleroi.

34.
Afbeelding
Tegen 11 uur stonden we dan op station Charleroi-Sud.

35.
Afbeelding
Metro gepakt naar station Waterloo, verlaten bende *O*

36.
Afbeelding
Verlaten kopspoortje bij Waterloo, stonden wat onderhoudsvoertuigen achteraan.

37.
Afbeelding
Wandelend tussen bedrijven en autowegen door.. Bosjes liggen vol met afval, heb het zo slecht nog niet bij de milieudienst in Almelo.. *O*

38.
Afbeelding
Het reisdoel voor vandaag, de verlaten metrolijn naar Chatelet, aangelegd in '82 en '83, maar nooit in gebruik genomen.

39.
Afbeelding
Gat in het hek gevonden en foto's schieten, reisgenote wou niet mee door het hek, snap ik, spoorlopen is ook vet illegaal, maar fuck it 8-) rijd hier toch niets.

40.
Afbeelding
Toch heb ik er zelf ook niet enorm veel vertrouwen in, van elk geluidje schrik je :') verder dan hier niet gekomen (maar ik ga hier nog wel eens weer naar toe).

41.
Afbeelding
Met zo'n lel ging het weer terug naar station Sud, Irisbus Citelis zonder CNG-tankje op het dak zie je niet in Nederland *bus*

42.
Afbeelding
Plaatjes schieten van trammetjes die wel rijden, op metro-spoor.

43.
Afbeelding
Met dit klassiekje ging het door naar het volgende reisdoel.

44.
Afbeelding
Hourpes, met 4 reizigers per weekdag het minst gebruikte station van heel België.

45.
Afbeelding
Waarschijnlijk 0 reizigers op een weekenddag.

46.
Afbeelding
De dag was nog niet om, doorgereisd naar Namen.

47.
Afbeelding
Om nog eens een ritje te maken met een I6/I10, comfortabel spul, jammer dat het weg is uit de benelux.

Samen nog avondgegeten in Brussel bij de enige KFC die België rijk is, op het Noordstation, daarna weer terug naar Rivage.

48.
Afbeelding
Station Luik wederom, laatste keer deze reis, blijft mooi *O*

Dat was dag 11, in het eerste verslag vertelde ik al dat deze reis 12 dagen duurde, dus dag 12 is de heimatreise.

49.
Afbeelding
Dag 12 beginnen we op Comblain-La-Tour, dit omdat dit dichterbij was vanaf het vakantiehuisje, en de trein naar Marloie hier ook stopt.

50.
Afbeelding
Station Marloie, niet rolstoeltoegankelijk, enkel deze trappetjes.

Met twee stoptreinen (overstap in Libramont) ging het naar Aarlen, in het uiterst zuidoosten van België.

51.
Afbeelding
In Aarlen, hoofdstad van de provincie Luxemburg komt deze Luxemburgse trein, je je naar Luxemburg brengt, hoofdstad van het land Luxemburg.

52.
Afbeelding
En niet veel later was ik daar dan ook *trein*

53.
Afbeelding
HÉ BAH :N

54.
Afbeelding
Veel te dure lunch halen in de stationshal, mooie hal wel :pos:

55.
Afbeelding
In Luxemburg heb ik niet enorm lang rondgehangen, ik wou immers nog naar huis die dag, door met de RE11 naar Koblenz.

56.
Afbeelding
Duidelijk weer in Duitsland *trein*

57.
Afbeelding
Station Kreuz Konz, heel erg Duits, niks te bekennen van de sober- en netheid in Luxemburg.

Als je de 5 miljard keer gefotografeerde Moselstrecke wilt zien, bekijk dan even de vlogs :mrgreen: door alle timelapses door geen tijd gehad om foto's te maken (A) (A) :@

58.
Afbeelding
In Koblenz kon de RRX op de foto *O*

59.
Afbeelding
Ik had gelukkig geen siemens-hobbelpaard maar deze comfortabele klassieke IC, als erzatz voor een ICE.

60.
Afbeelding
Ergens tussen Koblenz en Bonn, ben niet bekend in die regio van Duitsland.

61.
Afbeelding
Chilli Con Carne, geserveerd am platz, want dit is immers een trein met ICE-serviceniveau.

62.
Afbeelding
Münster Hbf, hier het comfort inruilen voor de postkoets naar Nederland.

63.
Afbeelding
Na anderhalf uur rugpijn en tussen de plebs zitten weer een fatsoenlijke trein, een Blauwnet flirt voor het laatste stukje naar Bn.

En dat was de laatste foto van dit verslag.
Ik hoop dat jullie het een leuk verslag vonden :pos: vooral de eerste 2 delen waren interessant, dit moet jullie nog wel bekend voorkomen.

Laat een leuke reactie achter... En tot de volgende keer!
Later & Addict :arrow:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Julsteren op Interrail 2019 deel 3 [63 foto's] [slot]

Bericht door Cora »

Mooie foto's weer. Stiekem vond ik de foto van de blauwnet flirt het mooiste van dit verslag :mrgreen:
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Julsteren op Interrail 2019 deel 3 [63 foto's] [slot]

Bericht door Aking »

Niet eens het internationale pontje genomen van Wasserbillig naar Oberbillig? :o

Maar leuk tripje hoor! Was dat seinhuis in Potsdam nog in gebruik? Volgende keer dat ik daar in de buurt ben daar ook maar eens rondneuzen :Y
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Julsteren op Interrail 2019 deel 3 [63 foto's] [slot]

Bericht door Gebruikersnaam »

Leuk drieluik, thanks voor het delen *O*
Oh, en foto 60 js gemaakt even ten noorden van Remagen. Doe er mee wat je wil :D
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Julsteren op Interrail 2019 deel 3 [63 foto's] [slot]

Bericht door Milco »

Leuk rondje zo! Toffe verslagen :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Julsteren op Interrail 2019 deel 3 [63 foto's] [slot]

Bericht door Zugführer »

Dank voor dit leuke drieluik. Veel herkenbare plaatjes voorbij zien komen, maar ook wat nieuwe dingen. Leuk rondje gemaakt :D
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Julsteren op Interrail 2019 deel 3 [63 foto's] [slot]

Bericht door henrivanderweijden »

Waarom koop je een Welkome Card voor 4 dagen terwijl je er maar 3 dagen bent?
Een dagkaart ABC kost € 7.70 per dag.
Zou zelfs voor 4 dagen nog goedkoper zijn.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Julsteren op Interrail 2019 deel 3 [63 foto's] [slot]

Bericht door Timon91 »

Mooi rondje heb je gemaakt :) Was leuk om te lezen! :pos:
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Julsteren op Interrail 2019 deel 3 [63 foto's] [slot]

Bericht door isadora »

Ook dit deel was weer erg boeiend. :pos: :pos: :pos:
Leest lekker makkelijk weg, en de foto's vind ik nog steeds erg fraai.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Julsteren op Interrail 2019 deel 3 [63 foto's] [slot]

Bericht door umbusko »

Leuk einde van dit mooie drieluik! :D
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Julsteren op Interrail 2019 deel 3 [63 foto's] [slot]

Bericht door ZO6176 »

Geweldig verslag
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Julsteren op Interrail 2019 deel 3 [63 foto's] [slot]

Bericht door ICE11 »

julsteren schreef:7.
kaisersmarren (idk hoe je het schrijft)
Kaiserschmarrn.
Ergens tussen Koblenz en Bonn, ben niet bekend in die regio van Duitsland.
Je bevond zich tussen Remagen en Oberwinter, aan het tegenoverliggend oever het dorp Unkel.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten