Abel op pad #1 - Rondje Dordt via Sliedrecht

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Abel op pad #1 - Rondje Dordt via Sliedrecht

Bericht door Wannes »

Het was vandaag mooi fietsweer en ik had zin om wat foto's van bussen te maken. Dus ik had een rondje samengesteld vanaf mijn huis via de Baanhoekweg, Sliedrecht Baanhoek en Papendrecht, Viaduct N3 terug naar mijn huis. De eerste etappe was naar de Baanhoekweg om lijn 4 vast te leggen. Doordeweeks rijdt die lijn maar tot het einde van de Staart maar in het weekend rijdt hij helemaal door tot de waterbushalte Hollandsche Biesbosch over de Baanhoekweg heen.
AfbeeldingQbuzz 6130 by Abel Janssens, on Flickr

Na deze foto te hebben gemaakt fietste ik terug naar de bushalte Baanhoekweg. Vroeger was dit het eindpunt van lijn 4. De bussen keerden bij de garage. Toen deze garage verhuisd werd naar de Weeskinderendijk kon ook niet meer gekeerd worden en waren de haltes Merwehal en Baanhoekweg 'tijdelijk' vervallen tot de vakantiedienstregeling begon waarin de hele vakantie werd doorgereden naar de Biesbosch. Na de vakantiedienstregeling heeft Qbuzz in alle stilte het eindpunt van lijn 4, als de bus niet doorrijdt naar de Biesbosch, verplaatst naar de Grevelingenweg.
AfbeeldingQbuzz 6133 by Abel Janssens, on Flickr

Toen ik deze foto had gemaakt stapte ik op mijn fietst op weg naar het station Sliedrecht Baanhoek. Een nogal hoog station geopend in 2011 voor de nieuwbouwwijk 'Baanhoek'.
AfbeeldingIMG_3974 by Abel Janssens, on Flickr

Onder dit station loopt een HOV-as die het grootste deel van het streekvervoer door Papendrecht en Sliedrecht Baanhoek verzorgen. Op zondag en in de avond is het in Papendrecht zelfs de enige route waarover bussen rijden aangezien de stadsbus van Papendrecht dan niet rijdt. Terwijl ik foto's van het station aan het maken halteerde lijn 491 naar Rotterdam Zuidplein.
AfbeeldingQbuzz 6327 by Abel Janssens, on Flickr

Na deze foto te hebben gemaakt vervolgde ik, langs de HOV-as, mijn weg naar het busstation Viaduct N3. Onderweg had ik nog een foto gemaakt van de 388 maar die is helaas mislukt.
Het busstation Viaduct N3 is een belangrijk busstation in Papendrecht. Het bestaat uit 6 geletterde haltes. Echt imposant is het ook weer niet. Zo op een zondag is het erg rustig. Ik wilde er eigenlijk 3 bussen fotograferen, maar ik had nog maar één foto gemaakt waarna een groepje jongeren naar mij begon te roepen. Daarop besloot ik maar snel mijn fiets te pakken en naar Dordrecht te fietsen. :(
AfbeeldingIMG_3982 by Abel Janssens, on Flickr

In Dordrecht volgde ik de route van lijn 4/3/5 (in volgorde van aantakken) over de Merwedestraat, de Oranjelaan en het Oranjepark naar het station.
Bij het verlaten van de Staart stond de brug over het Wantij open. Erg bijzonder, ik had hem in de 17 jaar dat ik al in Dordt woon nog nooit open gezien. Toen de brug eenmaal dicht was reed lijn 4 er met enige vertraging overheen.
AfbeeldingQbuzz 6134 by Abel Janssens, on Flickr

Ik besloot in het Centrum foto's te maken van lijn 10, door het centrum. Dit aangezien deze lijn elk kwartier rijdt en met de fiets makkelijk bij te houden is. Dat scheelt weer lange tijd wachten waar het maken van foto's van bussen toch vooral uit bestaat.
Toen ik vanaf het station naar het centrum fietste zag ik dat het materieeltekort op lijn 10 een beetje de spuigaten uit begon te lopen. Een buurtbus reed zijn rondjes. Dit resulteerde in een paniekfoto op de Johan de Witstraat. Vervelend als er meer passagiers dan 8 zijn, wat op lijn 10 toch vaak het geval is.
AfbeeldingQbuzz 6663 by Abel Janssens, on Flickr

Op de Spuiboulevard kwam ik nog lijn 5 tegen.
AfbeeldingQbuzz 6109 by Abel Janssens, on Flickr

Op de Boombrug kwam ik het buurtbusje weer tegen.
AfbeeldingQbuzz 6663 by Abel Janssens, on Flickr

En toen ik over de Steegoversloot fietste kwam ik hem nog een keer tegen. Waar ik alleen maar een stukje over de Voorstraat hoef te fietsen gaat lijn 10 in een lus helemaal over de Noordendijk, de Groenedijk en vervolgens de andere kant op over de Steegoversloot waardoor hij nogal makkelijk bij te houden was. Sterker nog, ik moest een behoorlijke tijd wachten bij het Gerechtsgebouw.
AfbeeldingQbuzz 6663 by Abel Janssens, on Flickr
Laatst gewijzigd door Wannes op ma 09 sep 2019, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Abel op pad #1 - Rondje Dordt via Sliedrecht

Bericht door ZO6176 »

Leuk rondje gemaakt. Buurtbussen vind ik niet zo maar hoort erbij. Bedankt voor het plaatsen
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Abel op pad #1 - Rondje Dordt via Sliedrecht

Bericht door isadora »

Mooi mini-verslag Abel, prima gedoseerd. :pos: :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Abel op pad #1 - Rondje Dordt via Sliedrecht

Bericht door Wannes »

ZO6176 schreef:Leuk rondje gemaakt. Buurtbussen vind ik niet zo maar hoort erbij. Bedankt voor het plaatsen
Het is ook niet standaard dat op lijn tien een buurtbus rijdt. Door een tekort aan Rosero's rijdt er nu een allegaartje aan materiaal bestaande uit: een busje van snelle vliet, twee busjes van U-ov en nu dan het buurtbusje.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8684
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Abel op pad #1 - Rondje Dordt via Sliedrecht

Bericht door Milco »

Voor het eerst zie ik een TCR-nummer op een R-Net Iveco :o
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Abel op pad #1 - Rondje Dordt via Sliedrecht

Bericht door Daniel »

traibergen schreef:Door een tekort aan Rosero's rijdt er nu een allegaartje aan materiaal bestaande uit: een busje van snelle vliet, twee busjes van U-ov en nu dan het buurtbusje.
Dat lijkt meer op het totaal ontbreken van Rosero's, is de rest die geen aanrijding gehad heeft nu ook al stuk? Dan is het type kennelijk niet veel betrouwbaarder geworden in de tijd tussen de aanschaf door Arriva en die van drie extra exemplaren door Qbuzz.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Abel op pad #1 - Rondje Dordt via Sliedrecht

Bericht door Stefan »

Milco schreef:Voor het eerst zie ik een TCR-nummer op een R-Net Iveco :o
Is ook de enige die dat heeft, geen idee waarom. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Abel op pad #1 - Rondje Dordt via Sliedrecht

Bericht door ODRAIL »

Mooie foto's :pos: :wink: .
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Abel op pad #1 - Rondje Dordt via Sliedrecht

Bericht door Hendrik »

traibergen schreef:Bij het verlaten van de Staart stond de brug over het Wantij open. Erg bijzonder, ik had hem in de 17 jaar dat ik al in Dordt woon nog nooit open gezien. Toen de brug eenmaal open was reed lijn 4 er met enige vertraging overheen.
Dus nu is de bus in het water gevallen? :shock:
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Abel op pad #1 - Rondje Dordt via Sliedrecht

Bericht door Wannes »

Bedankt voor de positieve reacties!

En ik bedoelde natuurlijk dat de brug dicht was, en niet open :oops:
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Abel op pad #1 - Rondje Dordt via Sliedrecht

Bericht door busfanNL »

Stefan schreef:
Milco schreef:Voor het eerst zie ik een TCR-nummer op een R-Net Iveco :o
Is ook de enige die dat heeft, geen idee waarom. :')
Ooit hersteld bij TCR zelf i.p.v. Iveco volgens mij, en toen is het nummer er ook direct opgeplakt. Eind van het jaar krijgen alle TCR bussen de TCR nummers volgens een chauffeur.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten