OV-chipkaartberichten op een rijtje

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Geert »

En dat is ook maar theorie. Ik zie de vervoerders nog niet gekort worden op hun overheidsbijdrage, eerlijk gezegd.
@Chauf21: het lijkt me ook niet dat je een goede vergelijking zal kunnen maken, daar is nu inderdaad te weinig data voor. Overigens, wanneer de gemiddelde reiskosten voor alle reizigers stijgen na de invoeren van de chipkaart is er natuurlijk wel iets mis gegaan.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Treinreiziger moet nog wennen aan chipkaart

Bericht door Wubbo »

Treinreiziger moet nog wennen aan chipkaart
Geplaatst op: maandag 30 november 2009 20:48
Laatst bijgewerkt: maandag 30 november 2009 20:50


In de eerste twee maanden dat de ov-chipkaart in gebruik is in de trein zijn 6500 zogenoemde anonieme chipkaarten geactiveerd. Met deze kaarten zijn 25.000 reizen gemaakt. Dat heeft een woordvoerster van de Nederlandse Spoorwegen (NS) maandag gezegd. De NS is tevreden over dit aantal.
Lees verder
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door JWM »

Bee schreef:Morgen openen GVB en NS gezamelijk OV-chipsluizen op Amsterdam Amstel, Amsterdam Bijlmer ArenA, Amsterdam Centraal en Amsterdam Sloterdijk. Reizigers lopen aan de ene kant via een poortje een speciale gang in, en aan de andere kant komen ze ingecheckt voor het andere vervoersmiddel er weer uit, alsdus Metro Amsterdam. Ik heb er nog helemaal niets van gezien, dus het maandag stickerdag team zal nog wel op andere stations dan Bijlmer zijn bezig geweest :lol:
Iemand hier nog iets van gezien :?:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

Vanaf vandaag kan iedereen met een Voordeelurenkaart zijn kaart activeren voor reizen op saldo. Een parttime student heeft dit vandaag al gedaan en was erg tevreden over het gemak, een minpunt was dat het activeren via een kastje-muur-bureaucratie terecht kwam voordat ze naar het internet gestuurd werd.

Ook vanaf vandaag is de OV-chipkaart bij Hermes in Eindhoven.

@JWM: heb er niets van gezien op CS vandaag :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Ardan »

Op Amstel, en voor zover ik gezien heb ook op Bijlmer, is het gewoon business as usual. Niks nieuws onder de zon daar.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Daniel »

Gisteren vergeten te melden, maar in ieder geval op Rotterdam Centraal en Dordrecht (tja, waarschijnlijk heel het gebied van post Rotterdam dus) ook een bandje "Reist u met een OV-chipkaart, vergeet dan niet in- en uit te checken".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Treinreiziger moet nog wennen aan chipkaart

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:In de eerste twee maanden dat de ov-chipkaart in gebruik is in de trein zijn 6500 zogenoemde anonieme chipkaarten geactiveerd. Met deze kaarten zijn 25.000 reizen gemaakt. Dat heeft een woordvoerster van de Nederlandse Spoorwegen (NS) maandag gezegd. De NS is tevreden over dit aantal.
Kan aan mij liggen hoor, maar 6500 geactiveerde kaarten in 2 maanden vind ik een druppel op een gloeiende plaat :?:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

Er is dan behalve op de introductiedag nog geen seconde reclame voor gemaakt :idea:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Daniel »

Nouja, wel een beetje sluikreclame hoor... viel me gisteren op op een van de reclameposters over de behulpzaamheid van servicemedewerkers, machinisten en conducteurs. Op degene met "wij helpen u graag, ook om de boel een beetje bij elkaar te houden" zie je iemand in- of uitchecken rechts aan de rand van de foto :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Treinreiziger moet nog wennen aan chipkaart

Bericht door reisthijs »

Fles schreef:Kan aan mij liggen hoor, maar 6500 geactiveerde kaarten in 2 maanden vind ik een druppel op een gloeiende plaat :?:
Men had gewoon de realistische inschatting gemaakt. Op saldo reizen is vooral interessant als je regelmatig met de trein gaat. En wie reglematig met de trein gaat heeft meestal wel een (voordeluren)abonnement. NS is natuurlijk expres begonnen met een kaart die door een kleine groep reizigers gebruikt zal worden. Van de grote groep voodeelurenreizigers (1,4 miljoen mensen zouden zo'n kaart hebben) die nu kan gaan chippen zou je meer kunnen verwachten.
Reiziger Ddrs schreef:Gisteren vergeten te melden, maar in ieder geval op Rotterdam Centraal en Dordrecht (tja, waarschijnlijk heel het gebied van post Rotterdam dus) ook een bandje "Reist u met een OV-chipkaart, vergeet dan niet in- en uit te checken".
Ik heb het gisteren niet gehoord, maar vanochtend was het ook in Utrecht te horen (waarom staat de omroep in wachtruimtes eigenlijk zo hard? maar dit terzijde).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Wubbo »

Gisteren viel het mij ook al op dat het omgeroepen werd.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Ennes »

kunnen ze beter omroepen dat je de kaart eerst moet (laten) activeren voordat je kan reizen op saldo.

De meeste roze bordjes (die met dat kleine stickertje erop) zijn van de meeste palen al weer verdwenen.


Stond vanmorgen ook al een reiziger te proberen in te checken, dat lukte dus niet, maar wel dat bandje.... die reiziger uit de rond van zijn hart, richting luidspreker "DAT WIL IK WEL, MAAR DAT LUKT NIET L*L"
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Per 11 februari 2010 uitsluitend OV-Chipkaart in Rotterdam

Bericht door Chauf21 »

Per 11 februari 2010 uitsluitend OV-Chipkaart in Rotterdam
Geplaatst op: woensdag 2 december 2009 16:20
Laatst bijgewerkt: woensdag 2 december 2009 16:21


Vandaag heeft staatssecretaris Huizinga van Verkeer en Waterstaat het besluit genomen dat de Stadsregio Rotterdam per 11 februari 2010 de strippenkaart in de Rotterdamse bus, tram en RandstadRail kan afschaffen. De OV-chipkaart zal vanaf dat moment het enige vervoer- en betaalmiddel zijn in het stad- en streekvervoer in Rotterdam.
Lees verder
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Meltrain »

Als Arriva de OV-chipkaart tegen die tijd tenminste heeft ingevoerd...
Overigens, zelfs als je ' officieel' alleen met de OV-Chipkaart mag reizen, vraag ik me af hoeveel abonnementhouders werkelijk zullen in- en uitchecken.
Ikzelf zal gewoon afwachten tot het moment dat ze er ooit moeilijk over gaan doen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Duizenden activeren ov-chipkaart

Bericht door Wubbo »

Duizenden activeren ov-chipkaart
Geplaatst op: woensdag 2 december 2009 18:05
Laatst bijgewerkt: woensdag 2 december 2009 18:07


De klantenservice van de NS heeft de afgelopen dagen duizenden verzoeken gekregen voor activering van ov-koringskaarten, zodat ze als chippas kunnen worden gebruikt. Soms leidde dit tot problemen, doordat het computersysteem de snelheid niet aan kon.
Lees verder
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Daniel »

meltrain schreef:Als Arriva de OV-chipkaart tegen die tijd tenminste heeft ingevoerd...
Vanaf januari is de bedoeling, maar dan in eerste instantie wel alleen reizen op saldo en nog niet met abonnement.

Wat betreft het in- en uitchecken: zover ik 't op de BRU-lijnen in Utrecht zie zijn de enigen die in- en uitchecken de reizigers met b.v. een voordeelurenkaart van NS die op saldo reizen. In- en uitcheckende abonnementshouders zie je eigenlijk zelden, de meesten tonen 't gewoon. Op de NS-jaarkaarten die ook chipkaart zijn staat immers ook nog gewoon afgedrukt waar ze geldig zijn.

Vandaag trouwens ook 't bandje op Utrecht Centraal gehoord, wat toch weer net wat anders is als het Rotterdamse. Daar kan je duidelijk in merken dat die dingen tegenwoordig per post worden ingesproken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Fles »

Het wordt echt een catastrofale puinzooi op Utrecht Centraal als dat onding verplicht wordt zometeen :lol: Die traverse naar Hoog Catharijne daar lopen altijd zeker 10 man breed per richting doorheen, de hele dag door. Staan daar 2 van die suffe paaltjes, 1 bij de bloemenwinkel en 1 bij de smullers. Kansloos verhaal. Rennen om je bus te halen? Kun je vergeten. Dringen om de volgende bus te halen, dat zal de bedoeling wel zijn. Wauw hier gaan mensen blij van worden :roll: :neg:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Wubbo »

Als dat verplicht wordt komen er ook *iets* meer paaltjes hoor Fles, maak je daar niet ongerust over. Dit is het aantal paaltjes wat voor deze fase genoeg is, straks wordt het als het goed is een grote poortjesbende op Utrecht Centraal.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Fles »

Ik ben benieuwd wanneer de eerste bejaarde struikelt in het gedrang en voorover met zijn knar tegen zo'n unit aan valt.

Inderdaad: ik zie alleen maar nadelen aan dat ding :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Daniel »

Mwoh, die paaltjes staan dusdanig aan de zijkant dat je er niet zo makkelijk over struikelt. Als je er al bij kan komen in de spits, want dan mag je tegen de stroom in de hal in :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:Mwoh, die paaltjes staan dusdanig aan de zijkant dat je er niet zo makkelijk over struikelt.
Nee hoor, je kunt er achterlangs lopen. Die dingen staan gauw een cm of 30 uit de muur. Plus arm-uitsteek-want-portemonnee-voorhoud-ruimte wordt de doorgang dus effectief een meter smaller. En het hield al zo lekker over daar :roll:
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door reisthijs »

Wubbo schreef:Als dat verplicht wordt komen er ook *iets* meer paaltjes hoor Fles, maak je daar niet ongerust over. Dit is het aantal paaltjes wat voor deze fase genoeg is, straks wordt het als het goed is een grote poortjesbende op Utrecht Centraal.
'Straks' is in dit geval pas als de eerstvolgende verbouwing klaar is, en dat is op z'n vroegst (als de huidige planning klopt, in Utrecht weet je zoiets nooit zeker) eind 2014. Tot die tijd moet Utrecht CS het met enkel paaltjes doen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Daniel »

Fles schreef:Nee hoor, je kunt er achterlangs lopen. Die dingen staan gauw een cm of 30 uit de muur. Plus arm-uitsteek-want-portemonnee-voorhoud-ruimte wordt de doorgang dus effectief een meter smaller. En het hield al zo lekker over daar :roll:
Hebben we het nu over dezelfde paaltjes? Die in de gang van stationshal ri. Hoog Catharijne die langs de muur bij aan de kant van het streekbusstation staan staan echt geen 30 cm uit de muur. Of moet ik morgen eens een meetlint meenemen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Reiziger Delft »

Reiziger Ddrs schreef:
meltrain schreef:Als Arriva de OV-chipkaart tegen die tijd tenminste heeft ingevoerd...
Vanaf januari is de bedoeling, maar dan in eerste instantie wel alleen reizen op saldo en nog niet met abonnement.
Waarom doen Arriva en Veolia zo moeilijk en accepteren ze niet meteen ook abonnementen? Bij Connexxion en Qbuzz kon dit ook. Ik zie al voor me dat veel studenten in- en uitchecken, omdat op deze site wordt verteld dat dat moet vanaf 1 Januari. De plastic studenten ov verdwijnt dan namelijk. Nergens wordt duidelijk gemaakt dat je bij sommige vervoerders hem nog niet kan gebruiken, omdat er dan ten onrechte geld van je pas afgehaald wordt. Er staat een link naar een kaartje met de uitleg dat in die gebieden al kan worden gereisd met je studenten-ov; maar daar staan ook de gebieden van Veolia en Arriva tussen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

Veolia Haaglanden heeft altijd beweert dat vanaf 1 januari studentenkaarten werken. HTM heeft overigens hetzelfe probleem. Maar het probleem is meer dat er dus computersystemen zijn die reisproducten niet ondersteunen, terwijl de reissystemen van de RET, GVB, Connexxion en NS dat wel doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten