Fotoquiz

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Fotoquiz

Bericht door regenmaker »

Wat is jouw defenitie van kettermachinerie? Alles met rubberen banden? (A)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Fotoquiz

Bericht door Aking »

Neuh, kettermachinerie gaat door de lucht, bussen zijn gewoon kudt :Y
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Fotoquiz

Bericht door Bart »

Aking schreef:Deze locatie is bereikbaar met slechts drie overstappen vanaf Utca030 :Y (en uiteraard zonder kettermachinerie! :evil: )
Check, ergens tussen Lissabon en Sjanghai dus :P
JothamvW
Berichten: 1227
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Fotoquiz

Bericht door JothamvW »

En geëlektrificeerd (rechtsrijdend?); dus dat beperkt al een hoop.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Fotoquiz

Bericht door Z2N »

Gelukkig dacht ik al niet dat het bij de Britten was (te duur en te weinig echte treinen, als ik Aking zo inschat), dus denk ik eerder aan Roemenië of Hongarije. Dat is overstappen in Frankfurt (Flugh), Wenen en Budapest, behalve als de DB doet zoals we ze kennen. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
JothamvW
Berichten: 1227
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Fotoquiz

Bericht door JothamvW »

En Magyarország was het niet, dus zal het wel in Vladistan zijn.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Fotoquiz

Bericht door Aking »

Ferdinand schreef:*roeptoeter*
Waar ben je nou kind? En waar blijft het antwoord? -o-

Maar ondanks dat de logica van de Z2N niet helemaal klopt, zit ie aardig in de buurt :Y haide!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Fotoquiz

Bericht door Mikos »

Inmiddels zijn we twee weken verder na de laatste foto, waarvan nog altijd niet geraden is waar het is. Ik heb geen idee, ik vermoed de rest ook niet. Laten we weer wat gang in de zaak brengen met een nieuwe foto.

Afbeelding
Op welk station sta ik hier? Wat is het eerstvolgende station waar de trein in de bekeken richting stopt?
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1492
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Fotoquiz

Bericht door JordiBrabant »

Vroomshoop? Volgend station Daarlerveen?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Fotoquiz

Bericht door Mikos »

Niet het juiste antwoord.
PHS

Re: Fotoquiz

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Fotoquiz

Bericht door Mikos »

Dat is correct!
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Fotoquiz

Bericht door Zugführer »

Leuk, maar volgens mij is de regel dat er pas een nieuwe foto geplaatst mag worden als er tien dagen niet in het topic gepost is, hetgeen volgens mij niet het geval was :p
Ik was nog voornemens in Moldavië rond te kijken, maar dat was er nog niet van gekomen.
Enig geduld kan geen kwaad lijkt me, wat maakt het nou uit als het af en toe wat langer duurt voor een foto wordt geraden?
Anderzijds kan het natuurlijk geen kwaad op tijd een hint te plaatsen als je merkt dat niemand warm zit.
Maar voor iedereen geldt denk ik dat het zou helpen als je eens buiten je eigen je straatje probeert te denken. "Ik vind bushaltes niet leuk" of "Ik vind moeilijke foto's in vage landen niet leuk", dat kan, maar er zijn voor beide categorieën mensen die dat wel leuk vinden, heb ik althans het idee.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Fotoquiz

Bericht door Aking »

Nou vooruit, als je dan een hint wilt: Met gebruik van de noodrem is dit prachtige stationnetje zelfs met slechts twee keer overstappen te bereiken vanaf mijn Heimatbahnhof :Y
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Fotoquiz

Bericht door Mikos »

Zugführer schreef:Leuk, maar volgens mij is de regel dat er pas een nieuwe foto geplaatst mag worden als er tien dagen niet in het topic gepost is, hetgeen volgens mij niet het geval was :p
Werkelijk? We zijn nu al drie pagina's aan het bakkeleien en aan het wachten op elkaar en er gebeurt helemaal niks, maar we gaan het wéér over de regels hebben? Er is niemand die de opgave van Aking weet, al ruim 2 weken niet. Er komen geen hints, er is niemand die het probeert. Dan is er wat mij betreft geen sprake meer van 'enig geduld'.

Dan ben ik er nu wel klaar mee. Succes met eindeloos wachten op elkaar en maar hopen dat er iemand niet ergens per ongeluk nog een berichtje plaatst. Op deze manier maak je het spel dood. :X
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Fotoquiz

Bericht door Aking »

Ik snap dat je geïrriteerd bent dat ik nog steeds geen bushalte voor je gepost heb, maar over de helft van de vorige pagina staat de laatste opgave, en twee berichten boven je nieuwe foto is geconstateerd welk land het betrof. Ik kan niet echt ruiken of mensen dan nog aan het zoeken zijn of niet, en ga natuurlijk niet meteen hints geven, doe maar ff een beetje moeite naast de perronnetjes in het dienstenpakket van Ome Mikos :mrgreen:

Dat er dus al drie pagina's niks gebeurt is bullshit, en ook al zou dat zo zijn dan is het nog niet aan meneer de kaartjesknipper om eigenhandig de regels te veranderen als ze hem niet aanstaan. Als dat andersom gebeurt verschijnen er namelijk uitgebreide schrijfsels van hoe je de dekselse belhamels die zich niet aan de regels hielden van allerlei boetes hebt voorzien dan wel over hebt gedragen of de trein uit geschopt. Of werkt dat dus alleen één kant uit? :')
Mikos schreef:Dan ben ik er nu wel klaar mee.
Okdoei! *O* niet meer terugkomen dan hè :Y
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Fotoquiz

Bericht door Z2N »

Mwah, om eerlijk te zijn vind ik de regel die Mikos lijkt voor te stellen, "na het plaatsen moet een foto binnen 10 dagen beantwoord worden, anders vervalt de beurt" wel een goede. Nu is het zo dat omdat mensen foute antwoorden geven het spel niet door kan, dat schiet voor het tempo natuurlijk helemaal niet op. En een beetje uitdaging is leuk, maar een plaatje van een tuinstation ver weg van huis is misschien te lastig.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Fotoquiz

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Fotoquiz

Bericht door Mikos »

Aking schreef:Of werkt dat dus alleen één kant uit? :')
Lekker vergelijkbaar, de echte wereld of een online spelletje. :')

En je hebt het zelf in de hand, Aking, want je geeft geen hints, terwijl je foto al ruim 14 dagen uit staat. En dat is ondertussen de tweede keer dat je het spel frustreert, want al sinds 18 augustus is het aan jou om een foto te plaatsen, dat heeft vervolgens tot 29 augustus geduurd en die foto is nu, na ruim twee weken, nog steeds niet geraden. Goh, wat raar dat andere mensen dan foto's gaan plaatsen om weer wat gang in het spel te krijgen.

Maar gelukkig zijn er de regels van het spelletje die voorschrijven dat het zo kan en mag. Zo modderen we eindeloos door! :pos:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Fotoquiz

Bericht door Ardan »

Die regels zijn er juist om richting te geven. Zo wordt voorkomen dat mensen foto's gaan plaatsen terwijl ze niet aan de beurt zijn. Ik heb er ook geen zin in dat de trein twee kilometer mijn huis voorbij rijdt tot ik er uit mag, maar ik trek toch ook niet aan de noodrem? Mensen mogen best tijd hebben om na te denken. Het is een fotoquiz, geen fotorace.
Natuurlijk kunnen we wel nadenken of er geen maximum tijd moet komen dat een opgave uit mag staan, bijvoorbeeld twee of drie weken. Dat beslissen we dan allemaal samen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Fotoquiz

Bericht door Mikos »

:') Er wordt niks besloten, want dat werd twee maanden geleden (14 juli) ook al door PHS geopperd, het is nog steeds hetzelfde. En aangezien er ooit één iemand is geweest die de regels heeft opgesteld met de beste bedoelingen, maar die tegen het spel blijken te werken, valt er ook weinig te besluiten. Want wanneer heeft iedereen zijn oordeel kunnen gegeven? Tot 10 dagen na de laatste post in dit topic? _O-

Spijtig te zien dat zelfs het beheer een verzonnen regel stelt boven de doorgang van het spel. Ik taai af. -o-
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Fotoquiz

Bericht door Aking »

Alweer ja? :')
PHS schreef:
Aking schreef: Waar ben ik uitgestapt om dit apparaat te platen?
Hoe ben ik hier weer weggegaan?
waar was ik?
1. Depoul Bucureşti Triaj;
2. Meerdere opties, maar waarschijnlijk met de lokale boemel terug naar Bucureşti Nord Gara A of Gara B;
3. Je hebt het naastgelegen en gelijknamige depot van vrachttreinen bezocht.
Het eerste antwoord kan ik niet goedkeuren, de andere twee wel :Y

(En jammer dat Mikos net klaar en afgetaaid is, anders kon ie zien dat er daadwerkelijk iemand is die het (bijna) weet *O* )
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Fotoquiz

Bericht door Post »

Mikos schreef::') Er wordt niks besloten, want dat werd twee maanden geleden (14 juli) ook al door PHS geopperd, het is nog steeds hetzelfde. En aangezien er ooit één iemand is geweest die de regels heeft opgesteld met de beste bedoelingen, maar die tegen het spel blijken te werken, valt er ook weinig te besluiten. Want wanneer heeft iedereen zijn oordeel kunnen gegeven? Tot 10 dagen na de laatste post in dit topic? _O-

Spijtig te zien dat zelfs het beheer een verzonnen regel stelt boven de doorgang van het spel. Ik taai af. -o-
Tja, dat is natuurlijk ook een instelling, niet iedereen is het mij eens. Ik doe niet meer mee :X
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Fotoquiz

Bericht door Aking »

En het eindresultaat is dan prima toch? *O*
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Fotoquiz

Bericht door Mikos »

Niet iedereen hoeft het met mij eens te zijn, integendeel; daar krijg je discussie van en daar zijn fora voor. Maar dit ettert nu al een tijdje, het is al vaker aan de kaak gesteld en er verandert niks. Erger nog; het beheer moedigt het kennelijk zelfs aan dat de beurt nu al een maand bij dezelfde persoon ligt, die nogal lang op zich laat wachten voor hij iets plaatst en daarna geen hints geeft bij een foto die al twee weken niet geraden is. Waar ligt dan de grens? Werkelijk bij die 10 dagen na het laatste bericht in dit topic? Er hoeft er maar één te zijn die om de vijf dagen een keer "Boe!" plaatst en dan zit je in een eindeloze cirkel. Tot toevallig een keer iemand wel het antwoord zou weten.

Maar daarover mag dus niets gezegd worden, want dan heb je niet de juiste instelling. In plaats van dat degene bij wie de beurt ligt constructief bijdraagt aan het spelletje door een goede hint te geven, juicht hij dat er mensen afhaken. Zulk soort mensen moet je een sticker geven! :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten