Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
RS staat voor Regionale Sprinter
RE staat voor Regionale Express
Maar de toegevoegde waarde ontgaat me als het niet iets is wat landelijk gebeurt. En dit zou naar mijn idee ook gewoon prima opgevangen kunnen worden door bijvoorbeeld gewoon het treinserienummer / 100 te communiceren. Daar is geen compleet nieuwe nummering voor nodig.
RE staat voor Regionale Express
Maar de toegevoegde waarde ontgaat me als het niet iets is wat landelijk gebeurt. En dit zou naar mijn idee ook gewoon prima opgevangen kunnen worden door bijvoorbeeld gewoon het treinserienummer / 100 te communiceren. Daar is geen compleet nieuwe nummering voor nodig.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 879 niet helemaal... Want die heeft ook wel eens snelbus ritten voor de 17900 tussen Almelo en ZwolleMetroRET schreef:Die weer te herleiden zijn naar de treinserienummers:
[serie=Stoptrein|2019|Oldenzaal - Zutphen31200[/serie] // 812
[serie=Sprinter|2019|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] // 879
[serie=Sprinter|2019|Kampen - Zwolle8500[/serie] // 885
(Niet tussen Almelo en Enschede want daar is NS verantwoordelijk voor de snelbussen en Keolis voor de stopbussen)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Trein 6653 staat in de file. _O- Dit komt door de grote stroomstoring in Breda.
Edit: intussen rijden we links richting Lage Zwaluwe. De 1152 lijkt wat geraakt te hebben.
Edit: intussen rijden we links richting Lage Zwaluwe. De 1152 lijkt wat geraakt te hebben.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Met het nummer 79 als basis.cassie127 schreef:De 879 niet helemaal... Want die heeft ook wel eens snelbus ritten voor de 17900 tussen Almelo en ZwolleMetroRET schreef:Die weer te herleiden zijn naar de treinserienummers:
[serie=Stoptrein|2019|Oldenzaal - Zutphen31200[/serie] // 812
[serie=Sprinter|2019|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] // 879
[serie=Sprinter|2019|Kampen - Zwolle8500[/serie] // 885
(Niet tussen Almelo en Enschede want daar is NS verantwoordelijk voor de snelbussen en Keolis voor de stopbussen)
Want de 3 van de [serie=Stoptrein|2019|Oldenzaal - Zutphen31200[/serie] wordt ook niet opgenomen in het lijnnummer.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanochtend maakte de 4525 een extra stop in Zaandam. Geen idee waarom, en ik was toen al weg met mijn 3023.
In Den Haag Centraal waren er vanmiddag treinen uitgevallen vanwege een defecte trein, waardoor de 765 uitpuilde, ondanks de inzet van ICM12. Is het overigens toeval, of rijdt de [serie=Intercity|2019|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] nu alleen met ICM?
In Den Haag Centraal waren er vanmiddag treinen uitgevallen vanwege een defecte trein, waardoor de 765 uitpuilde, ondanks de inzet van ICM12. Is het overigens toeval, of rijdt de [serie=Intercity|2019|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] nu alleen met ICM?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Is alleen toeval hoor, er zit nog wel DDZ in.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er is natuurlijk een en ander doorgewisseld: DDAR is uit de [serie=Sprinter|2019|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] en deels vervangen door DDZ (en deels door SNG), dat waarschijnlijk uit de NoordOost gehaald is en daar is vervangen door ICM, dat vrijgekomen is uit de [serie=Sprinter|2019|Groningen - Zwolle8100[/serie] en [serie=Sprinter|2019|Leeuwarden - Meppel9000[/serie] waar nu SNG rijdt. En DDAR staat nu reserve voor SNG, en zo is de cirkel rond.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanochtend liep mijn 2129 bij Haarlem +2 op, omdat iemand volgens de HC na het fluitsignaal nog wilde instappen en klem kwam te zitten tussen de deuren. Vanmiddag kwam overigens de 1863 kort na vertrek uit Den Haag Centraal tot stilstand, omdat iemand volgens de HC met een voet tussen de deur zat. Uiteindelijk bleek er niets aan de hand te zijn, maar we stonden wel ongeveer vijf minuten stil.
Op Schiphol stapte ik over op de 3358, die met +6 reed en vanwege een defecte trein Zaandam als eindpunt had. De omroep in de SNG riep ook om dat het de Sprinter naar Sloterdijk en Zaandam was. De 3358 keerde in Zaandam op spoor 2, doorgaande treinen richting Uitgeest en Alkmaar naar spoor 1 werden verhuisd.
Op Schiphol stapte ik over op de 3358, die met +6 reed en vanwege een defecte trein Zaandam als eindpunt had. De omroep in de SNG riep ook om dat het de Sprinter naar Sloterdijk en Zaandam was. De 3358 keerde in Zaandam op spoor 2, doorgaande treinen richting Uitgeest en Alkmaar naar spoor 1 werden verhuisd.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanmiddag kwam ik rond 15.45 aan in Hilversum vanuit Baarn. Kort erna arriveerde op hetzelfde perron de vertraagde en mudvolle trein uit Utrecht richting Almere. En dat terwijl het nog geen spitsuur was.
-
- Berichten: 1641
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Aan kabels knagende kat oorzaak brand transformatorhuisje Hilversum.Daniel schreef:Afgelopen nacht is er weer brand geweest in het transformatorstation bij station Hilversum: https://twitter.com/ProRail_VL/status/1 ... 36449?s=09
Gevolgen voor het treinverkeer zijn dit keer gelukkig minder groot dan de vorige keer.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanwege werkzaamheden rijdt er vanaf Zaandam alleen de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Utrecht Centraal - Enkhuizen2900[/serie], [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] en [serie=Sprinter|2019|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] naar Sloterdijk, waarbij de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Utrecht Centraal - Enkhuizen2900[/serie] daar ook weer terugkeert richting Enkhuizen. Vanochtend was mijn [serie=Intercity|2019|Maastricht - Utrecht Centraal - Enkhuizen2900[/serie] een beetje aan het treuzelen, waardoor deze met +3 binnenkwam, waardoor mijn overstap naar spoor 12 gereduceerd werd van 5 naar 2 minuten. Overstap nog wel gehaald, en ik zag de vertragingsmelding en vervallen reis pas toen ik in die Sprinter stond. Gelukkig nog wel de defecte bovenleiding voorgeweest.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Neemt morgen een groep oosterburen die zich helemaal klem hebben gezopen mee terug naar hun 'Heimat'. Schijnt een leuk tafereel te zijn overigens op station Alkmaar https://treinposities.nl/ritinfo/20190915/13489
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39196
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De extra ICs tussen Utrecht en Hilversum dit weekend worden gereden door twee setjes van 8 bakken SGMm, best geinig om met dat materieel eens een non-stop ritje te maken. En sowieso zijn zulke lange setjes SGMm al vrij zeldzaam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanavond zijn die setjes in de [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] (extra ingelegd tussen Utrecht en Hilversum) beland. Wij hadden een stel voor onszelf.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Komt omdat die op de [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] keert ivm de anders 30 minuten durende keertijd voor de [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] te Hvs.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zag vanochtend in Hilversum ook een IC naar Utrecht met 8 bakken. Wat een overkill.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het is ook nooit goed...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op Twitter zag ik wat foto’s voorbij komen van een snelbus Amsterdam - Haarlem die zich in een modderpoel heeft vastgereden nadat de chauffeur verkeerd was gereden. Er is nog geprobeerd de bus met een tractor te bevrijden, maar dat bood geen soelaas.
https://twitter.com/floorbremer
https://twitter.com/floorbremer
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zie geen modder hoor, Suus.
Ik zie rijplaten en verderop een bouwterrein met mul zand..
Als ik het goed zie dan staat het linker achterwiel nog op de rijplaten.. weet niet hoe dat rechts achter is.
Gezien de hellingsgraad lijkt het eerder dat het chassis halverwege aan de grond vast zit op links..
Luchtvering achter omhoog zou toch moeten schelen, lijkt mij. Alle passagiers voorin de bus laten staan.. geeft weer beetje druk op de vooras.
Hij is ook wel ver achteruit gestoken naar mijn indruk..
maar goed, ik had het gisteren ook met keren.. dacht dat ik mooi nog mijn achterwielen op de stelconplaten had staan.. schakel van R naar D.. maar ja, zo'n klote bak (brein) van een MAN laat 'm rustig in Neutraal staan.. dus ik glij alsnog met de achterwielen het gras in...
Potver.. (ik had natuurlijk de handrem erbij moeten pakken).. maar goed.. flink gas d'r op en ik kwam er weer weg.
en 2 weken geleden had ik ook zo'n soort situatie.. sleepje van een shovel nodig.. Ik dacht namelijk dat er zand over de rijplaten lag.. maar het bleek dus dat de rijplaten net verwijderd waren.. maar dat je dus nog wel hun afdruk in het zand zag... Oeps.. :X
Kreeg ik ook te horen: daar kan je niet rijden man, kan je dat zien ofzo...
Tja.. als je het verkeerde blijkt te zien... (A) :?
Ik zie rijplaten en verderop een bouwterrein met mul zand..
Als ik het goed zie dan staat het linker achterwiel nog op de rijplaten.. weet niet hoe dat rechts achter is.
Gezien de hellingsgraad lijkt het eerder dat het chassis halverwege aan de grond vast zit op links..
Luchtvering achter omhoog zou toch moeten schelen, lijkt mij. Alle passagiers voorin de bus laten staan.. geeft weer beetje druk op de vooras.
Hij is ook wel ver achteruit gestoken naar mijn indruk..
maar goed, ik had het gisteren ook met keren.. dacht dat ik mooi nog mijn achterwielen op de stelconplaten had staan.. schakel van R naar D.. maar ja, zo'n klote bak (brein) van een MAN laat 'm rustig in Neutraal staan.. dus ik glij alsnog met de achterwielen het gras in...
Potver.. (ik had natuurlijk de handrem erbij moeten pakken).. maar goed.. flink gas d'r op en ik kwam er weer weg.
en 2 weken geleden had ik ook zo'n soort situatie.. sleepje van een shovel nodig.. Ik dacht namelijk dat er zand over de rijplaten lag.. maar het bleek dus dat de rijplaten net verwijderd waren.. maar dat je dus nog wel hun afdruk in het zand zag... Oeps.. :X
Kreeg ik ook te horen: daar kan je niet rijden man, kan je dat zien ofzo...
Tja.. als je het verkeerde blijkt te zien... (A) :?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Krijgen buschauffeurs geen routebeschrijving mee?
De [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] van Amsterdam Centraal naar Den Helder van 23:39 gisteravond vertrok van spoor 14a. Op 14b stond de Sprinter naar Den Haag Centraal van 23:42. Volgens mij was dit niet helemaal goed voor de spreiding van reizigers in de [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie], want ondanks de inzet van VIRM10 puilde de achterste twee balkons uit.
De [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] van Amsterdam Centraal naar Den Helder van 23:39 gisteravond vertrok van spoor 14a. Op 14b stond de Sprinter naar Den Haag Centraal van 23:42. Volgens mij was dit niet helemaal goed voor de spreiding van reizigers in de [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie], want ondanks de inzet van VIRM10 puilde de achterste twee balkons uit.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Chauffeurs krijgen wel een routebeschrijving mee, maar ja, een keer een afslag missen en je moet improviseren.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zo te zien keert de 703000 het gehele weekend op 14a en deze gaat gewoon naar de lage sporen van Ass, terwijl de extra [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] (dus naar de hoge sporen van Ass) op spoor 8 keert.VIRM schreef:Krijgen buschauffeurs geen routebeschrijving mee?
De [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] van Amsterdam Centraal naar Den Helder van 23:39 gisteravond vertrok van spoor 14a. Op 14b stond de Sprinter naar Den Haag Centraal van 23:42. Volgens mij was dit niet helemaal goed voor de spreiding van reizigers in de [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie], want ondanks de inzet van VIRM10 puilde de achterste twee balkons uit.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten