Tekort aan verkeersleiders dreigt: minder treinen als ProRail ze niet vindt

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Tekort aan verkeersleiders dreigt: minder treinen als ProRail ze niet vindt

Bericht door Nitein-Repart »

Zit je dan niet met €49.000 dat je tussen wal en schip valt? Dat je voor sociale huur te veel verdient en voor particuliere huur/koop te weinig? €49.000 is noch rijk, noch arm te noemen. Je valt buiten alle "sociale" regelingen, maar een echte grootverdiener ben je niet.

Alleen als je partner hebt die vergelijkbaar verdient zit je gebakken en behoor je met 2x€49.000 wel tot de bovenklasse. Als alleenstaande niet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tekort aan verkeersleiders dreigt: minder treinen als ProRail ze niet vindt

Bericht door Suus »

Oh, dus je vindt het te weinig? Ik dacht eerder vandaag nog gelezen te hebben dat je het te veel vond?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Tekort aan verkeersleiders dreigt: minder treinen als ProRail ze niet vindt

Bericht door Nitein-Repart »

Er zit een verschil tussen start- en eindsalaris. En je zult maar net zien dat je je hebt ingeschreven voor een sociale huurwoning, je start bij €2.400 en na een aantal jaar werkervaring en professionele groei stijgt je salaris naar €40.000 op jaarbasis of iets erboven. Dan heb je voor niets wachttijd opgebouwd. Dan kun je nog beter €35.000 op jaarbasis verdienen waardoor je nog je kans maakt op een sociale huurwoning, of juist ver erboven (>€60.000) waardoor je particulier kan huren of kan kopen. Met een partner maakt alles ook een stuk makkelijker, maar niet iedereen is geschikt voor samenwonen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Tekort aan verkeersleiders dreigt: minder treinen als ProRail ze niet vindt

Bericht door trolly »

Nitein-Repart schreef:Alleen als je partner hebt die vergelijkbaar verdient zit je gebakken en behoor je met 2x€49.000 wel tot de bovenklasse. Als alleenstaande niet.
Als verkeersleider bij ProRail werk je natuurlijk niet alleen, maar met collega's die een vergelijkbaar opleidingsniveau, dezelfde interesses en een dito salaris hebben. Ik herhaal: grijp je kans *trein*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Tekort aan verkeersleiders dreigt: minder treinen als ProRail ze niet vindt

Bericht door Aking »

:')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Tekort aan verkeersleiders dreigt: minder treinen als ProRail ze niet vindt

Bericht door Hainje »

Laat deze trein niet aan je voorbij gaan Nitein-Repart!!1!1!one!
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tekort aan verkeersleiders dreigt: minder treinen als ProRail ze niet vindt

Bericht door Suus »

trolly schreef:collega's die een vergelijkbaar opleidingsniveau, dezelfde interesses en een dito salaris hebben.
Mijn professionele interesse is het goed georganiseerd hebben van informatie. Maar ik hoef toch echt niet alleen maar collega’s te hebben die daar ook in geïnteresseerd zijn, want dan wordt het wel heel saai tijdens het lunch ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Tekort aan verkeersleiders dreigt: minder treinen als ProRail ze niet vindt

Bericht door trolly »

Dat klinkt alsof je geen heel hoge pet op hebt van je interesses. En trouwens, waarom zou het enkel om professionele interesses gaan? Je kan toch prima treindienstleider zijn, en in je vrije tijd busfappen?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Tekort aan verkeersleiders dreigt: minder treinen als ProRail ze niet vindt

Bericht door Aking »

Nee, want bussen zijn kudt (A)
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Tekort aan verkeersleiders dreigt: minder treinen als ProRail ze niet vindt

Bericht door Durashift »

trolly schreef: (..) waarom zou het enkel om professionele interesses gaan? Je kan toch prima treindienstleider zijn, en in je vrije tijd busfappen?
.. of draai het om: wordt buschauffeur, max 35 duizend euro per jaar bij voltijds dienstverband.. wél 45 vrije dagen per jaar. :shock: :?: en ga die vrije dagen besteden als digitale treindienstleider.. :mrgreen:

https://www.keoliszoektjou.nl/syntus/
Laatst gewijzigd door Durashift op zo 15 sep 2019, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Tekort aan verkeersleiders dreigt: minder treinen als ProRail ze niet vindt

Bericht door trolly »

Dat is ook prima, en dan heb je ook collega's, toch? Uiteraard geen oplossing voor Aking, maar die heeft toch al een job als treindienstleider en een oostblokverloofde.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tekort aan verkeersleiders dreigt: minder treinen als ProRail ze niet vindt

Bericht door Suus »

trolly schreef:Dat klinkt alsof je geen heel hoge pet op hebt van je interesses.
Ik vind numerieke classificatiesystemen en thesauri razend interessant, maar om het tijdens de lunch nu te hebben over de juiste categorie van de NBC, mwoah.

Hoort een boek over Islamitische filosofie in 08.10 Niet-Westerse filosofie of 11.84 Islam: overige?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Tekort aan verkeersleiders dreigt: minder treinen als ProRail ze niet vindt

Bericht door trolly »

Daar zie ik mezelf zo een lunchpauze over vollullen :@
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tekort aan verkeersleiders dreigt: minder treinen als ProRail ze niet vindt

Bericht door Daniel »

Suus schreef:Als ik in de ProRail-CAO kijk zie ik € 3673,44 p/m staan, plus 8% vakantiegeld en 3,25% dertiende maand.
Dat zie ik ook in die CAO staan, maar zie zogauw nergens van welke functiegroep ze uitgaan voor een treindienstleider.
Bemined schreef:
Nitein-Repart schreef:Maar dan moeten we niet doen of €2.400 een laag hbo-startsalaris is, want dat is het absoluut niet. Zelfs voor WO is het een redelijk startsalaris.
Zoals gezegd, ligt aan de sector. Voor technische HBO opleidingen is het laag, voor economie is het gemiddeld en voor het onderwijs is het hoog en voor kunst kun je wel raden. Overigens zitten er ook binnen elke sector nog flinke verschillen per opleiding.
Precies dat ja. Had wat ik stelde in dat eerdere bericht trouwens wel afgezet tegenover m'n eigen startsalaris met correctie voor inflatie in de afgelopen 12 jaar.
Maargoed, voor mij zou het de stap terug niet waard zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
evos
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 16:18

Re: Tekort aan verkeersleiders dreigt: minder treinen als ProRail ze niet vindt

Bericht door evos »

Durashift schreef:.. of draai het om: wordt buschauffeur, max 35 duizend euro per jaar bij voltijds dienstverband.. wél 45 vrije dagen per jaar. :shock: :?: en ga die vrije dagen besteden als digitale treindienstleider.. :mrgreen:
Dat laatste kan ook als hobby, Engelse stijl, zie SIAM of PCRAIL.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten