See it, say it, sorted: door Welshe heuvels en Engelse stadjes (deel 1) [65 foto's]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
umbusko
Berichten: 923
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

See it, say it, sorted: door Welshe heuvels en Engelse stadjes (deel 1) [65 foto's]

Berichtdoor umbusko » ma 16 sep 2019, 17:18

Twee dagen na het laatste rondje België uit het vorige verslag was het tijd voor een echte vakantie. En zodoende vertrok ik met twee goede vrienden op een 10-daagse reis naar Groot-Brittannië. Van tevoren hadden we voor alle nachten hostels geregeld, variërend van 1-persoonskamers tot 12-persoonszalen, en de meeste benodigde kaartjes.

We reizen de eerste acht dagen met een Britrail Pass voor 8 dagen aaneengesloten, op de negende dag reizen we niet en voor de tiende dag hebben we een los kaartje. Daarnaast hebben we drie maanden van tevoren losse kaartjes gekocht voor de Eurostar.

Zoals in het verslag wel zal blijken lag de reis qua plaatsen dus wel vast, maar hadden we het reisschema alleen globaal bepaald, met alle ruimte voor spontane improvisatie. Ik heb snel een kaartje in elkaar geflanst, waar ik voor het gemak onze overnachtingsplaatsen ook op heb aangegeven. Maar laat je dat er niet van weerhouden ook een echte kaart te bekijken: deze is de beste van het spoornetwerk met zowel oog voor topografie als voor detail.
Afbeelding

Ik weet nog niet precies uit hoeveel delen het verslag zal bestaan, ik vermoed vier. Dit eerste deel bestrijkt slechts twee dagen, maar die zijn dan ook goedgevuld: we reizen naar Liverpool en doen tussendoor Bath, Cardiff, Shrewsbury en Chester aan. (Spoiler: alle dagen zullen goed gevuld zijn; waar we op eerdere reizen met zijn drieën misschien aan 10 geocaches gemiddeld kwamen per dag, was het er deze hele reis in totaal maar 1. :wink: )

Dag 1: Van de hoofdstad van Limburg naar de hoofdstad van Wales

1. Het vorige verslag eindigde met de cliffhanger of deze reis zou beginnen met een klassiekje of met een Break. Hier het verlossende antwoord: we beginnen in stijl met hetzelfde klassiekje dat ook het begin verzorgde van het vorige verslag. :D 
Beide Belgische kaartautomaten zijn defect (beter gezegd: ze lijken wel te werken maar er staat de mededeling op dat je op ctrl-alt-delete moet drukken :') ) maar gelukkig is het geen probleem om bij de treinbegeleidster (in het Nederlands met een erg Waals accent) een kaartje te kopen. Mijn Go Unlimited is nog altijd geldig, dus ik heb slechts een kaartje van €4,30 tot Visé nodig. Een NS-kaartje van €5,60 had ik ook nog wel overleefd, maar een van mijn reisgenoten wil graag een Go Pass 1 naar Brussel hebben en dat scheelt toch wel flink in prijs met een internationaal biljet. Wel kost hij op de trein om onverklaarbare redenen €8,80 in plaats van €8,50. De derde reisgenoot stapt pas in Eijsden op. Aangezien daar geen NMBS-automaat staat had ik aangeboden om zijn kaartje tot Visé ook te kopen, maar dat is er nooit meer van gekomen, en de controle was pas na Visé. Oeps. :@
Afbeelding

2. In Luik stappen we om half negen over op de Intercity richting Brussel en Kortrijk; helemaal rechts is nog een deur van ons klassiekje te zien. (Sorry isadora, we moeten even België door; we zullen deze contreien zo verlaten.) Uit de gesprekken in de trein leiden we af dat niet alleen in Maastricht, maar ook in heel België alle automaten nog geont-ctrl-alt-deletet moeten worden. :') :') :')
Afbeelding

3. Na een voorspoedige reis staan we een uurtje later op station Brussel Zuid. Onze Eurostar vertrekt pas om 10.56 uur en dus hebben we alle tijd. We checken dus maar rustig in - de Belgen hebben veel minder moeite om je het land uit te laten dan de Britten om je het land in te laten - en zien dan dat onze Eurostar 45 minuten vertraagd zal zijn. Hoera. -o- Lang wachten wordt beloond en uiteindelijk mogen we het perron op om te boarden. Vandaag staat een e300 voor ons klaar.
Afbeelding

4. Inmiddels is het overal bloedheet: wij reizen immers op die ene dag dat alle hitterecords verbroken werden met 40 graden in Gilze-Rijen en zo. In België uit zich dat als volgt: er mag niet harder dan 80 km/uur gereden worden. Zodra we de grens met Frankrijk gepasseerd zijn blijft het even warm, maar mag opeens wel 300 km/uur gereden worden. De schade is dan echter al geleden en we bereiken London St. Pancras met een vertraging van 99 minuten. Ik denk trouwens niet dat we het Hollandse gezin aan de andere kant van het gangpad dat met een vertraagde Thalys naar Brussel was gekomen en daardoor de Eurostar van twee uur eerder al gemist had snel nog terug gaan zien in de Eurostar. :mrgreen: Maar nu, eindelijk, Engeland!
Afbeelding

5. Het is inmiddels 13:40 uur, en dan is de klok al een uur achteruit gezet.
Afbeelding

6. Na weer door de douane te zijn gegaan snel naar de metro dus. Bij een automaat kopen we in de hectiek een schandalig duur enkeltje; pas op de terugreis ontdek ik dat je ALTIJD een Oyster Card moet kopen (die je eventueel na je laatste reis weer kunt inleveren waarna je je borg terugkrijgt; lezen jullie mee TLS?), omdat dat ook voor één reis voordeliger is dan een papieren kaartje. Wist ik veel; maar nu weet ik het, en jullie ook. Met de Circle Line naar Hammersmith die dus helemaal geen Circle meer rijdt ( :shock: ) reizen we naar station Paddington. Vanaf het metroperron kun je ook de treinperrons zien liggen.
Afbeelding

7. We komen van de "achterkant" binnen en het uitzicht mag er zijn! Een soortgelijke trein als dat groene apparaat met gele neus dat hier staat zal ook onze volgende rit verzorgen. Wat een gruwelijk oncomfortabele trein in de tweede klasse is dat zeg: krap en met stoelen met zulke rechte rugleuningen dat het na meer dan een half uur echt nauwelijks meer uit te houden is. Daarmee vergeleken zijn de treinen op de Maaslijn pure luxe.
Afbeelding

8. We lopen het hele perron af, om uiteindelijk helemaal rechtsachter de loketten van GWR (Great Western Railway) te vinden. We moeten onze Britrailpassen namelijk laten valideren: vanaf het moment van bestellen is de pas in principe 16 maanden geldig en dus moet de loketbediende er met een pen een "geldig van"- en een "geldig tot"-datum opschrijven en het geheel voorzien van een al dan niet scheefgedrukte stempel. (Let ook goed op: je kunt een Britrail Pass alleen buiten het Verenigd Koninkrijk aanschaffen en alleen als je geen inwoner bent (of bent geweest de afgelopen zes maanden) van het Verenigd Koninkrijk. Doe dat op tijd, want in de post kan ook nog van alles fout gaan. Je kunt natuurlijk ook een Interrail nemen, maar dan ben je in de meeste gevallen een dief van je eigen portemonnee.) Het valideren verloopt voorspoedig, en daarna halen we wat te eten. Ondertussen komt weer zo'n groen ding binnen; dat is niet onze trein, want die staat twee sporen verder, helemaal rechts in beeld.
Afbeelding

9. Op King's Cross wemelt het van de Harry-Potter-toeristen die op de foto willen bij perron 9 3/4, maar deze avonturier heeft het lekker rustig.
Afbeelding

10. Het eten halen duurt wat langer dan gepland en zo hebben we nog precies anderhalve minuut om te ontdekken hoe prachtig Britse stations georganiseerd zijn en om onze trein te halen. Een Britrail Pass heeft namelijk geen code om de poortjes te openen die op de meeste stations staan, maar gelukkig staat in principe bij ieder poortje in het hele land altijd een medewerker. Je laat je Pass zien en de medewerker doet het poortje voor je open. Daarna volgt het nadeel van een kopstation: het eerste stel zit stampvol en het tweede stel halen we nooit meer. Maar we weten uiteindelijk een oncomfortabel plekje te bemachtigen in het warme, eerste stel van de trein naar Weston-super-Mare. Het vertrek gaat wat rommelig en ook in Engeland zijn er door het warme weer snelheidsbeperkingen, tot Penzance aan toe! Daarom komen we met 20 minuten vertraging aan op onze eerste echte tussenstop: station Bath Spa, wat zoiets betekent als Bad Bad.
Afbeelding

11. Door al onze vertragingen is het inmiddels half vijf, en we moeten ook nog door naar Wales; dat kan 1x per uur. We besluiten om in Bath iets te eten en om half acht door te reizen. Maar eerst gaan we even op een terrasje iets drinken - dat hebben we wel verdiend -, om vervolgens een rondje door het centrum van Bath te lopen. Helaas zijn we net te laat om de Bath Abbey in te mogen, ze sluiten net als we daar aankomen. Hadden we dat geweten...
Afbeelding

12. De Romeinse baden bezichtigen we ook niet; £20 voor een kaartje vinden we wel erg overdreven. Ook hebben we er niet echt de tijd voor.
Afbeelding

13. Nog een foto van de Bath Abbey dan, met aan de rechterkant (uit beeld, waar die paarse linten bij horen) het gebouw van de Roman Baths.
Afbeelding

14. Het plaatsje is wel grappig. Het geheel is allemaal net iets te veel opgeknapt: alles heeft een soort mergellook maar is duidelijk allemaal nieuw; in dat opzicht lijkt het wel een beetje op Valkenburg. Verder lopen er heel veel toeristen rond, waarschijnlijk is het een populair dagje uit vanuit London. Als je alle bezienswaardigheden bezoekt kun je je er vast wel een dagje vermaken, maar anders mis je er weinig aan. Aan de rand van het centrum (waar je zo doorheen bent) bevindt zich dit kleine parkje.
Afbeelding

15. Speciaal voor alle busfans, de lelijkste bus die ik in lange tijd gezien heb. :X
Afbeelding

16. De Lower Avon met de Pulteney Bridge.
Afbeelding

17. Ook komen we nog langs St. Michael's Church, waar we wel even binnen kunnen kijken. In de kerk bevindt zich een klein barretje met koffie en sandwiches, waarvan de opbrengsten weer naar voedsel voor de armen gaan of zo. Een bijzonder vreemde ervaring. Het interieur van de kerk stelt niet zoveel voor.
Afbeelding

18. Daarna is het tijd om wat te gaan eten. We lopen een beetje het centrum uit en komen bij een fish-and-chips-restaurant vol met locals, genaamd "The Scallop Shell". Zeker een aanrader. En dan weer op naar het station, voor het laatste stukje reis van deze dag; vlakbij het station vinden we de enige Geocache van deze reis. Op het perron bevindt zich ook een bord met "Staff information" waar je precies op kunt zien wat de treindienstleider ziet. Helaas spiegelt het teveel om er een goede foto van te kunnen maken. Aan de overkant staat een trein gereed naar, tsja, ik denk een vertraagde trein naar Westbury maar dat weet ik niet zeker, ...
Afbeelding

19. ... die er spoedig vandoor gaat.
Afbeelding

20. En na een paar minuten komt ook onze trein: die van 19:37 naar Cardiff Central. Met een Sprinter Class 158 dit keer: veel comfortabeler dan het paradepaardje. :wink:
Afbeelding

21. In Bristol wisselen we van rijrichting, en na iets meer dan een uur arriveren we in Cardiff. We gaan eerst naar het buiten het centrum gelegen hostel, zo'n 20 minuten lopen, en keren daarna weer terug naar het centrum. Aangezien het al donker is, gaan we maar gewoon ergens wat drinken. Het is donderdagavond en er loopt allerlei uitgaanspubliek rond. De enige sightseeing die we nog doen is dat we langs het kasteel lopen.
Afbeelding

22. Vooruit dan, ook nog eentje met een bus. :wink:
Afbeelding

Hierna lopen we weer terug naar het hostel; in een Tesco halen we nog ontbijt, want de volgende dag moeten we weer vroeg weg. Hier ontdekken we het concept van een Meal Deal: voor maximaal £5 (de precieze prijs verschilt per vestiging) kun je een "Main" kopen (een sandwich, een pastasalade of iets dergelijks), een "Snack" (schaaltje met fruit, of vier stukjes sushi, of een browniebar of zo), en een "Drink" (een halve liter cola of 330 ml jus d'orange bijvoorbeeld), mits er maar bij staat dat het bij de Meal Deal hoort. Prima deals zijn dat; daar zullen we nog vaker deze reis gebruik van maken. :) Na wat ruzie met de zelfscan van de Tesco hebben we een prima nachtrust; we hebben een vierpersoonskamer en de vierde persoon houdt zich erg rustig.

Dag 2: The Heart of Wales en typisch Engelse stadjes

23. De volgende ochtend vertrekken we weer in alle vroegte uit Caerdydd Canolog. Hoe vraagt u? Cardiff Central dus, maar dan in het Welsh. :D
Afbeelding

24. Het is een komen en gaan van treinen: op één perron komt net een Sprinter Class 150 binnen.
Afbeelding

25. En wat komt daar nou binnen aan de overkant van ons perron? Een Pacer! *O*
Afbeelding

26. Twee van ons zijn zo gek om graag een keer met een Pacer mee te willen voordat ze eind dit jaar uit dienst gaan, maar dat is nog niet zo eenvoudig. Er rijden er nog een aantal voor GWR in de buurt van Exeter, vrij veel voor Arriva Trains Wales in de buurt van Cardiff (veel zijlijntjes) en nog wat voor Northern in midden-Engeland. In de buurt van Exeter komen we niet, en in Cardiff hebben we helaas geen tijd voor Pacerritjes. Theoretisch had het gekund natuurlijk, 's avonds heel laat of 's ochtends heel vroeg, maar zó gek zijn we dan nog net niet. :wink: Onze hoop is dus gevestigd op midden-Engeland; wordt vervolgd. Aan de andere kant van het station komen nog wat Pacers binnen, en intussen staat de aankondiging van onze trein ook in beeld.
Afbeelding

27. Helaas, weer zo'n groen monster. -o- Maar slechts voor een uurtje dit keer. Ook veel te lang, maar toch een stuk beter te overleven.
Afbeelding

28. Wij komen aan op het kopstation van Abertawe, met vier sporen. Op de twee linkersporen bij aankomst vinden we een Class 175 en een Class 150 ...
Afbeelding

29. ... en op de twee linkersporen vanaf het stationsgebouw ons groene monster en onze volgende trein, een Sprinter Class 150 naar Shrewsbury via the Heart of Wales line.
Afbeelding

30. Oh ja, kon je Abertawe op de kaart niet vinden, dat is dus Swansea. :wink: We hebben helaas geen tijd om het stadje in te lopen.
Afbeelding

31. Dit wordt onze trein voor de komende vier uur, dwars door Wales op weg naar Shrewsbury. De trein rijdt eerst naar het westen tot het stationnetje van Llanelli, en maakt daar kop. Nu kan ik ook uitleggen waarom we al voor achten op het station stonden in Cardiff: er rijden maar vier treinen per dag over deze lijn (op zondag twee), met vertrek uit Swansea doordeweeks om 06:04, 09:34, 14:35 en 18:21 uur. Wij hebben de trein van 09:34 uur. Shrewsbury is pas het drieëndertigste station; gelukkig worden 16 daarvan slechts op verzoek bediend. Lange rechthoekige reserveringskaartjes worden in de hoofdsteunen van de stoelen gestoken en zijn voorzien van informatie over boetes: £20 als je zonder reservering de stoel bezet en £200 als je zonder toestemming het reserveringskaartje verwijdert. :')
Afbeelding

32. Op het station van Llandeilo kruisen we de tegentrein, die meer dan anderhalf uur vertraagd is. :') Ik vond het al verdacht dat er onderweg mensen op perrons stonden die niet instapten. Het landschap onderweg is wel leuk, het is net Zuid-Limburg met af en toe heuveltjes en wat uitgestrekte velden ...
Afbeelding

33. ... en af en toe wat water.
Afbeelding

34. Sommige stations onderweg zijn mooi onderhouden - overal in het Verenigd Koninkrijk vind je bloemen - zoals hier het station van Llandovery.
Afbeelding

35. t/m 37. Het uitzicht is wel de moeite waard! (De meeste foto's zijn overigens door ramen heen genomen; daar valt vaak weinig aan te doen.)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

38. Op volle snelheid denderen we door het station van Sugar Loaf, wat zo afgelegen ligt dat in 2014/15 slechts 110 reizigers per jaar er gebruik van maakten, voornamelijk wandelaars. In 2017/18 steeg het gebruik ten opzichte van het jaar ervoor echter met 710%, zodat er meer reizigers waren in dat ene jaar dan in de zeventien jaar ervoor samen, 1846 namelijk, voornamelijk mensen die erop afkwamen omdat het zo weinig gebruikt werd en het dus een curiositeit was. (Met dank aan Wikipedia.) Voldoende curiositeit wat mij betreft om een foto te proberen te timen. :D
Afbeelding

39. Nog meer bloemen in Llanwrtyd Wells ...
Afbeelding

40. ... en in Dolau. (Ondertussen hebben we in Llandrindod de tweede tegentrein gekruist; die reed met een Class 153.)
Afbeelding

41. t/m 43. Het landschap wordt steeds zonniger en idyllischer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

44. En om half twee staan we dan in Shrewsbury. Dat kon vanuit Cardiff een stuk sneller (in 2 uur in plaats van 5,5 uur), maar dit lijntje was toch wel de moeite waard. En zo hebben we ook nog iets van Wales gezien.
Afbeelding

45. We lopen het typisch Engelse stadje in en gaan op zoek naar een plekje om te lunchen. Hier de weg van het station omhoog het stadje in.
Afbeelding

46. Na de lunch maken we nog een klein rondje, want we willen graag de kathedraal nog zien voordat we verder reizen. Hier een typisch straatje net buiten het centrum, ...
Afbeelding

47. ... de achterkant van de kathedraal ...
Afbeelding

48. + 49. en de voorkant.
Afbeelding
Afbeelding

50. + 51. Deze kathedraal was het ommetje zeker waard. We worden te woord gestaan door twee bijzonder enthousiaste oude dametjes, die heel blij zijn dat we op onze grote reis de moeite hebben genomen om Shrewsbury te bezoeken. Uiteraard willen ze alles over onze reis weten, dienen er details over het weer uitgewisseld te worden en één van de dames kent ook nog een paar woordjes Nederlands. Dan verwacht je iets als "Hoe gaat het?" of "Aangenaam kennis te maken", maar mevrouw had een andere frase in gedachte: "Wat jammer!". _O-
Afbeelding
Afbeelding

52. De andere dame kan het niet laten nadat ze ons heeft laten rondkijken om ons toch nog op een opmerkelijk detail te wijzen, dus speciaal voor de busfans: zoek de Londense bus en de Londense politieagent. *O*
Afbeelding

53. We weten maar met moeite uit de kathedraal te ontsnappen - zo wordt ons heel vriendelijk gevraagd of we nog iets in het gastenboek willen schrijven, en dan kun je geen nee zeggen -, maar we willen toch graag onze trein halen. En zo spoeden wij ons weer terug naar het station; hier nog een foto van onderweg.
Afbeelding

54. Oh ja, voor wie de Londense bus en agent nog niet gevonden heeft: kijk eens rechtsboven. :wink:
Eenmaal op het station blijkt onze trein een kwartier vertraagd te zijn; eerst komt nog een 40 minuten vertraagde trein naar Manchester.
Afbeelding

55. Hier in Shrewsbury worden de karretjes van de minibar gewisseld. Nog wat vertraging? Ach, wat maakt het uit. :')
Afbeelding

56. Aan de overkant vertrekt een trein naar het zuiden. Komend vanuit Nederland is het een vreemde gewaarwording om op zo'n groot station te staan, langs een belangrijke route, zonder enig spoor van bovenleiding en met armseinen.
Afbeelding

57. Wij nemen de trein naar Holyhead van 15:29, met een vertraging van iets meer dan een kwartier. Deze trein komt uit Cardiff (en is daar vele uren later vertrokken dan wij), bestaat maar uit twee bakken en is overvol. Dat wordt drie kwartier staan helaas op een vol en warm balkon. Op een gegeven moment sta ik tussen de twee motoren in; beide kasten zijn bloedheet, met temperaturen die oplopen tot 60 graden volgens de thermische papiertjes die erop geplakt zijn. Tussendoor lopen we nog wat meer vertraging op doordat iemand met een rolstoel naar buiten moet worden gelaten; de rolstoelbrug wordt in een kast in de trein bewaard die dus alleen toegankelijk is vanaf het volgepakte balkon; en die moet dus eerst uit de trein en dan weer terug de kast in. :') De trein voert ons overigens nog een klein stukje door Wales; het laatste beetje Wales van deze reis.
Afbeelding

58. Iedereen is blij als we in Chester de trein uitkunnen. Tijdens het plannen van onze reis kwamen we allemaal berichten tegen dat Chester de moeite waard was, en dus besloten we even een kijkje te nemen. Veel meer dan dit middeleeuwse straatje stelt het echter niet voor. De mensen kwamen allemaal op mij over als "we wonen in een historisch stadje, maar we hebben geen flauw idee hoe we daarmee om moeten gaan". Enige vorm van grandeur ontbreekt totaal in de sfeer die er hangt.
Afbeelding

59. We vinden wel een fantastische kroeg met een groep locals van een jaar of zestig die het prima naar hun zin hebben. Smartphones en laptops zijn verboden volgens een bordje bij de deur, en er zijn twee met elkaar verbonden barretjes. Als je een bestelling doet, maakt de vrouw achter de bar zich steeds onmiddellijk uit de voeten naar die andere bar om het gevraagde te halen, en bij het volgende drankje herhaalt zich dat tafereel. Onnavolgbaar, en het duurt een eeuwigheid voordat je drie drankjes hebt. Hier vermaken wij ons ook wel.
Het Romeinse amfitheater dat op alle bordjes staat blijkt vooral de plek te zijn waar ooit een amfitheater stond, en we komen nog langs een enorme kerk waar we op dit uur aan het einde van de middag niet meer naar binnen kunnen. Daarna eten we snel wat.
Afbeelding

60. Het station van Chester is weer zo'n enorm gebouw dat niet op een foto past. Hier van het midden naar links gekeken ...
Afbeelding

61. ... en hier naar rechts gekeken.
Afbeelding

62. Het lijkt erop dat er een Sprinter ontspoord is.
Afbeelding

63. Ook hier is het grotendeels diesel ...
Afbeelding

64. ... maar zo niet onze trein van Merseyrail; die rijdt met een derde rail (zie ook de vorige foto).
Afbeelding

65. Na een uurtje in een niet al te comfortabele trein (serieus, hoe kun je je interieur zo plaatsen dat je waar je ook zit altijd slecht gepositioneerd bent ten opzichte van het raam :') ) arriveren we dan ondergronds op station Liverpool Central. (Het is echt dezelfde trein, maar van deze kant is hij geel.)
Afbeelding

Na deze wederom lange reisdag gaan we snel richting het hostel. We drinken ergens nog wat en gaan dan slapen. Dit keer hebben we iets minder geluk: onze kamergenoot voor de komende twee nachten is een rare Duitser van een jaar of 40 die vreselijk vieze geluiden maakt, zowel in wakkere als in niet-wakkere toestand.

Tot zover de eerste twee dagen van deze reis en het eerste deel van dit verslag. In het volgende deel bezoeken we Liverpool en reizen we verder richting Schotland, dus stay tuned. *O* Bedankt voor het lezen tot hier en reacties, vragen, opmerkingen, aanvullingen en wat dies meer zij zijn van harte welkom! :)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32834
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: See it, say it, sorted: door Welshe heuvels en Engelse stadjes (deel 1) [65 foto's]

Berichtdoor Daniel » ma 16 sep 2019, 17:34

Leuk verslagje :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 7542
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: See it, say it, sorted: door Welshe heuvels en Engelse stadjes (deel 1) [65 foto's]

Berichtdoor Z2N » ma 16 sep 2019, 17:42

Oeh, leuk hoor! De Heart of Wales-lijn staat nog wel op mijn lijstje, maar die tweebaks-Class 175 ben ik wel mee bekend, inclusief overbelasting. :X
Elke dag met de drukste buslijn van Nederland.

Flickr!

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 4478
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: See it, say it, sorted: door Welshe heuvels en Engelse stadjes (deel 1) [65 foto's]

Berichtdoor isadora » ma 16 sep 2019, 18:33

Zo veel verslagen in deze periode van het jaar, maar echte uitblinkers kom je niet zo maar tegen.
Dit is er echter eentje die er mag zijn. Ik heb met volle teugen genoten, absolutely fabulous.
Daar doet een stukje België niets aan af. :D
Ik hoop op eenzelfde kwaliteit voor de delen die nog volgen, echt top Umbusko. :pos: :pos: :pos:
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3157
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: See it, say it, sorted: door Welshe heuvels en Engelse stadjes (deel 1) [65 foto's]

Berichtdoor Zugführer » ma 16 sep 2019, 21:46

Oh god, ik was de "see it, say it, sorted" na een halve dag in de UK al zat :')
Leuk verslagje inderdaad, veel bekende plaatjes zelfs. Ik vond Chester destijds wel een leuke stad, vooral de stadsmuur die je op foto 58 hebt staan, je kunt die helemaal aflopen het centrum rond.
OV-kilometers 2015: 21.564 km | 2016: 17.865 km | 2017:15.751 km | 2018: 31.044 km
2019 (31-8): trein 18.261 km - bus 980 km - boot 654 km - tram 107 km - metro 67 km - kabelbaan 6 km

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 5832
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: See it, say it, sorted: door Welshe heuvels en Engelse stadjes (deel 1) [65 foto's]

Berichtdoor Etienne » di 17 sep 2019, 08:25

Leuk fotoverslag
Elke dag van Pijnacker Centrum naar Spijkenisse Centrum en terug.

Kijk ook eens op mijn wandelwebsite voor wandelverslagen en bijbehorende foto's of kijk op mijn wandelblog over het wandelen op de GR5 (Grande Randonee 5)

Cas
Berichten: 454
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Utrecht/Hong Kong

Re: See it, say it, sorted: door Welshe heuvels en Engelse stadjes (deel 1) [65 foto's]

Berichtdoor Cas » di 17 sep 2019, 15:48

Leuk geschreven, en prachtige foto's! Zeker inspirerend voor een tochtje naar het VK :D
請勿靠近車門

Gebruikersnaam
Berichten: 309
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: See it, say it, sorted: door Welshe heuvels en Engelse stadjes (deel 1) [65 foto's]

Berichtdoor Gebruikersnaam » di 17 sep 2019, 20:56

Leuke foto's van stinkdieselparadijs genaamd Groot Brittannië. De foto's die door het raam genomen zijn, zien er zeker niet slecht uit :pos: Ben benieuwd naar de rest van de reis :D

waldo79
Berichten: 4929
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: See it, say it, sorted: door Welshe heuvels en Engelse stadjes (deel 1) [65 foto's]

Berichtdoor waldo79 » di 17 sep 2019, 21:00

Kan me bij de vorige reacties aansluiten.
Mij best :)

umbusko
Berichten: 923
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: See it, say it, sorted: door Welshe heuvels en Engelse stadjes (deel 1) [65 foto's]

Berichtdoor umbusko » wo 18 sep 2019, 20:14

Dank voor alle positieve reacties! :D

Jef400
Berichten: 4883
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: See it, say it, sorted: door Welshe heuvels en Engelse stadjes (deel 1) [65 foto's]

Berichtdoor Jef400 » wo 18 sep 2019, 21:11

Ik moet zeggen dat ik weer herinneringen krijg van mijn trip afgelopen zomer. Swansea heb je vrij weinig aan gemist, daar vond ik eigenlijk niets aan. Het stadje had ik in anderhalf uur wel gezien en de winkelstraten zijn daar vrij eentonig ;-)
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: See it, say it, sorted: door Welshe heuvels en Engelse stadjes (deel 1) [65 foto's]

Berichtdoor Milco » zo 22 sep 2019, 12:14

Zeker leuk verslag :D
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 02-11-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-10-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14784
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: See it, say it, sorted: door Welshe heuvels en Engelse stadjes (deel 1) [65 foto's]

Berichtdoor Meltrain » ma 30 sep 2019, 19:44

Leuk verslag. :D
Maar Arriva Trains Wales is inmiddels vervangen door Transport for Wales. ;)
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.


Terug naar “OV in Beeld”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten