Provincie wil 4 miljard voor OV-ring rond Utrecht
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Provincie wil 4 miljard voor OV-ring rond Utrecht
Provincie wil 4 miljard voor OV-ring rond Utrecht
UTRECHT - De provincie Utrecht heeft naar eigen zeggen dé oplossing voor de groei van de stad Utrecht en de daarbij gepaarde toenemende druk op het openbaar vervoer en het weggennetwerk. Een OV-ring rondom de stad moet een alternatief bieden voor de auto en de druk op overige infrastructuur verlichten. Daar moet de Rijksoverheid wel 4 miljard euro voor bijdragen.
In een open brief, daags voor Prinsjesdag, dagen gedeputeerde Huib van Essen en wethouder Klaas Verschuure het Rijk uit om "door te pakken". Provincie en gemeente Utrecht zijn zelf bereid "vele miljoenen" te investeren om een deel van de kosten te dekken, maar schrijven nog 4 miljard euro nodig te hebben van de landelijke overheid.
Lees verder
UTRECHT - De provincie Utrecht heeft naar eigen zeggen dé oplossing voor de groei van de stad Utrecht en de daarbij gepaarde toenemende druk op het openbaar vervoer en het weggennetwerk. Een OV-ring rondom de stad moet een alternatief bieden voor de auto en de druk op overige infrastructuur verlichten. Daar moet de Rijksoverheid wel 4 miljard euro voor bijdragen.
In een open brief, daags voor Prinsjesdag, dagen gedeputeerde Huib van Essen en wethouder Klaas Verschuure het Rijk uit om "door te pakken". Provincie en gemeente Utrecht zijn zelf bereid "vele miljoenen" te investeren om een deel van de kosten te dekken, maar schrijven nog 4 miljard euro nodig te hebben van de landelijke overheid.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Provincie wil 4 miljard voor OV-ring rond Utrecht
Uit wat voor openbaar vervoer zo'n ring moet bestaan is niet helemaal duidelijk. Hyperloop? Trekschuit? Spannend.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Provincie wil 4 miljard voor OV-ring rond Utrecht
Vier miljard voor een lijn van plekken waar mensen niet willen zijn naar plekken waar mensen niet willen zijn. Wat zit er in het water daar in Rijnsweerd?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Donateur
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Provincie wil 4 miljard voor OV-ring rond Utrecht
Aangezien de provincie iets wil zal het niet in iets geel/wit met blauwe accenten zijn. Geel met grijs kan natuurlijk wel, voor echt niets funkys komt er ook wit met rood bij. Alle nieuw verzonnen kleurstellingen natuurlijk buiten beschouwing gelaten.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Provincie wil 4 miljard voor OV-ring rond Utrecht
Eerst maar even onderzoeken, of het stikstoftechnisch überhaupt mogelijk is.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Provincie wil 4 miljard voor OV-ring rond Utrecht
Eerst de tram naar de Uithof maar eens in reizigersdienst nemen, denk?
Als ik het goed begrijp.. gaat men de polder in de oksel van de A12 (zuid-westelijk) niet volbouwen zolang er geen OV verbinding is??
Wordt al jaren over gesteggeld, dacht ik.
Hoe is de OV verbinding met Haarrijn? Men is daar wel een viaduct aan het bouwen.. maar denk dat er een pover buslijntje zal gaan rijden in eerst instantie.. ..
Als ik het goed begrijp.. gaat men de polder in de oksel van de A12 (zuid-westelijk) niet volbouwen zolang er geen OV verbinding is??
Wordt al jaren over gesteggeld, dacht ik.
Hoe is de OV verbinding met Haarrijn? Men is daar wel een viaduct aan het bouwen.. maar denk dat er een pover buslijntje zal gaan rijden in eerst instantie.. ..
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Provincie wil 4 miljard voor OV-ring rond Utrecht
Voordat je tangent gaat invoeren moeten eerst de radiale lijnen goed zijn. Laat ze nou eerst een phs invoeren.
Ik heb geen onderschrift
Re: Provincie wil 4 miljard voor OV-ring rond Utrecht
^^ ja, en dan een aftakking naar links onder, onder knp. Oudenrijn. Die polder willen ze ook volbouwen a la Leidsche Rijn.
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Provincie wil 4 miljard voor OV-ring rond Utrecht
Volgens mij is de situatie nog altijd dat GroenLinks absoluut niet wil bouwen in Rijnenburg, PvdA liever niet, en de overige (voormalige) coalitiepartijen wel. Dus ze gaan nu weer mogelijkheden voor woningbouw daar onderzoeken dacht ik.Durashift schreef:Eerst de tram naar de Uithof maar eens in reizigersdienst nemen, denk?
Als ik het goed begrijp.. gaat men de polder in de oksel van de A12 (zuid-westelijk) niet volbouwen zolang er geen OV verbinding is??
Wordt al jaren over gesteggeld, dacht ik.
Hoe is de OV verbinding met Haarrijn? Men is daar wel een viaduct aan het bouwen.. maar denk dat er een pover buslijntje zal gaan rijden in eerst instantie.. ..
In Haarrijn rijden nu lijn 10 (Maarssen - Haarrijn - Terwijde - Leidsche Rijn - Kanaleneiland - Lunetten) en 11 (Maarssen - Haarrijn - Vleuten - Terwijde - Leidsche Rijn - Zuilen - Overvecht), dat wordt lijn 4 (Maarssen - Haarrijn - Terwijde - Langerak - Utrecht CS - Voordorp) en 11 volgens het nieuwe vervoerplan (4 rijdt dan met dezelfde frequenties en op dezelfde tijden als de 10).
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Provincie wil 4 miljard voor OV-ring rond Utrecht
Er gaat helemaal geen buslijntje rijden. Haarrijn moet het doen met de buslijnen die er toevallig langs komen dus de huizen achteraan komen op bijna een kilometer afstand van de bushalte. De gemeente verwacht gezien de locatie en het gebrekkige OV een groot percentage autobezitters in dat wijkje.Durashift schreef:Hoe is de OV verbinding met Haarrijn? Men is daar wel een viaduct aan het bouwen.. maar denk dat er een pover buslijntje zal gaan rijden in eerst instantie.. ..
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Provincie wil 4 miljard voor OV-ring rond Utrecht
Voor Rijnenburg zou ik zeggen: leg een busbrug om knooppunt Oudenrijn aan, en laat dan een HOV-lijn CS - busbaan - Papendorp - Rijnenburg rijden.
Haarrijn kun je toch goed bedienen door lijn 4 ietsje door te trekken?
En langs Haarrijn rijden nu toch al de buslijnen 10 en 11, als ik het goed begrijp?
Haarrijn kun je toch goed bedienen door lijn 4 ietsje door te trekken?
En langs Haarrijn rijden nu toch al de buslijnen 10 en 11, als ik het goed begrijp?
Re: Provincie wil 4 miljard voor OV-ring rond Utrecht
Okay, dank voor de heldere antwoorden. :pos:
Re: Provincie wil 4 miljard voor OV-ring rond Utrecht
Die woningbouw lijkt er toch echt niet voor 2030 te komen, en tegen die tijd kan je inderdaad best een buslijn vanuit Papendorp kunnen sturen. Adidas je een beetje goed aansluit op de N228 zou je al helemaal 107 daar langs verleggen.
De provincie is geobsedeerd met tangentiele verbindingen in de stad, om CS te ontlasten, om meer een point-to-point-reis te kunnen aanbieden en om zichzelf een grote stad te kunnen noemen.
Fundamenteel is Utrecht daar echter nog niet groot of dichtbevolkt genoeg voor.
Daarnaast heb je een beetje een kip-ei-probleem: met een paar infrequente lijntjes is het niet aantrekkelijk, maar de huidige vervoersvraag is te laag om meer te bieden. Ze proberen het heel erg, met lijnen als 10 en 48, maar echt lopen wil het niet. De 10 is praktisch de slechtst bezette buslijn die ik hier langs zie rijden, en toen ik zelf een tijd letterlijk precies langs de route van 10 moest reizen nam ik hem alsnog nooit omdat ik altijd een half uur te vroeg of 5 min te laat zou zijn.
Zelfs verreweg de makkelijkste radiale verbindingen, de Uithoflijnen, leggen het soms af tegen de radiale 12. De Uithoflijnen lopen zeker niet slecht, maar het betreft studenten, dus gratis en geen auto, met een enorme vervoersvraag, en alsnog krijg je ze niet de 371 ofzo in.
Nou doet de 31 het volgens mij bijvoorbeeld wel goed, en zie ik dagelijks dat een tangentiele verbinding als de 29 echt goed kan werken (Er reizen veel mensen ook van of naar Kanaleneiland, Vaartsche Rijn en Galgenwaard, vooral voor de MBOs daar), maar veel echt tangentiele verbindingen zijn gewoon te infrequent en/of bieden te weinig reistijdwinst om aantrekkelijk te zijn.
Zet dan eerder in op kruising/bundeling om er echt een netwerk van te maken, zodat je bijvoorbeeld Kanaleneiland/Papendorp-Leidsche Rijn kan doen via De Meern-Oost, of Leidsche Rijn-Maarssen/Lage Weide via Leidsche Rijn Centrum. Oh, en inzetten van de Uithof als nuttig knooppunt in plaats van alleen eindbestemming, alhoewel je daarvoor eigenlijk vooral dat gedroomde intercitystation nodig hebt.
De provincie is geobsedeerd met tangentiele verbindingen in de stad, om CS te ontlasten, om meer een point-to-point-reis te kunnen aanbieden en om zichzelf een grote stad te kunnen noemen.
Fundamenteel is Utrecht daar echter nog niet groot of dichtbevolkt genoeg voor.
Daarnaast heb je een beetje een kip-ei-probleem: met een paar infrequente lijntjes is het niet aantrekkelijk, maar de huidige vervoersvraag is te laag om meer te bieden. Ze proberen het heel erg, met lijnen als 10 en 48, maar echt lopen wil het niet. De 10 is praktisch de slechtst bezette buslijn die ik hier langs zie rijden, en toen ik zelf een tijd letterlijk precies langs de route van 10 moest reizen nam ik hem alsnog nooit omdat ik altijd een half uur te vroeg of 5 min te laat zou zijn.
Zelfs verreweg de makkelijkste radiale verbindingen, de Uithoflijnen, leggen het soms af tegen de radiale 12. De Uithoflijnen lopen zeker niet slecht, maar het betreft studenten, dus gratis en geen auto, met een enorme vervoersvraag, en alsnog krijg je ze niet de 371 ofzo in.
Nou doet de 31 het volgens mij bijvoorbeeld wel goed, en zie ik dagelijks dat een tangentiele verbinding als de 29 echt goed kan werken (Er reizen veel mensen ook van of naar Kanaleneiland, Vaartsche Rijn en Galgenwaard, vooral voor de MBOs daar), maar veel echt tangentiele verbindingen zijn gewoon te infrequent en/of bieden te weinig reistijdwinst om aantrekkelijk te zijn.
Zet dan eerder in op kruising/bundeling om er echt een netwerk van te maken, zodat je bijvoorbeeld Kanaleneiland/Papendorp-Leidsche Rijn kan doen via De Meern-Oost, of Leidsche Rijn-Maarssen/Lage Weide via Leidsche Rijn Centrum. Oh, en inzetten van de Uithof als nuttig knooppunt in plaats van alleen eindbestemming, alhoewel je daarvoor eigenlijk vooral dat gedroomde intercitystation nodig hebt.
請勿靠近車門
Re: Provincie wil 4 miljard voor OV-ring rond Utrecht
Eigenlijk wel eens..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 175 gasten