Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Worden er op de Niddertalbahn en de Horlofftalbahn nog dieselloks met Dosto's ingezet en zo ja op welke momenten? Ik heb zo'n gevoel dat dat enkel in de spits gebeurd aangezien er op zondag zelfs niet wordt doorgereden naar Frankfurt.

Op Ulm-Lindau en München-Muhldorf worden wel dieselloks met Dosto's in het weekend ingezet.
Laatst gewijzigd door Nitein-Repart op za 14 sep 2019, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Ik heb dit jaar een door een 245 getrokken stam Dosto’s afkomstig uit Frankfurt Nidda zien binnenrijden.

De Niedertalbahn ken ik niet.

Op Lübeck - Kiel rijden ook een paar treinen met een Dosto en 218. Die treinen zijn in Lübeck van/naar Hamburg doorverbonden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

ZO6176 schreef:Ik zag vandaag de hermes 3415 met achter de voorruit een oranje kaart met daarop de letters BKD. Ik zie dit wel eens vaker. Waar staan deze letters voor??
BinnenKomer Dag? In Enschede worden bussen met kleine defecten de volgende dag op een omloop gezet die na de ochtendspits weer op de stalling komt waar de defecten verholpen worden.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 »

Maar daar is dat rode bordje toch voor? Als een chauffeur een storing meldt dan wordt een rood of blauw bordje achter de voorruit gezet. Rood is voor de technische dienst, blauw zijn kleine storingen die snel op te lossen zijn.
Laatst gewijzigd door Ardan op za 14 sep 2019, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Geen idee, het was maar een wilde gok van mij :lol:

Bordjes zeggen mij niks, ik ken alleen een oranje kaart met daarop 'TD-bus', als teken dat je die bus niet mee mag nemen.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Korte vragen

Bericht door Cora »

Wat bedoelt men met de NoordOost precies?
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 »

De intercity's naar Groningen, Leeuwarden en Enschede
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

De treinen Rotterdam/Den Haag - Groningen/Leeuwarden/Enschede
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door gkw1969 »

Aking schreef:De treinen Rotterdam/Den Haag - Groningen/Leeuwarden/Enschede
Helemaal formeel is het: Rotterdam/Den Haag en Schiphol/Amsterdam naar Leeuwarden/Groningen en Enschede via Amersfoort.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Korte vragen

Bericht door Cora »

Hartelijk dank!
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Korte vragen

Bericht door Anne »

Bij EBS Haaglanden hebben de ex CXX bussen zo te zien nog geen ticketbox.
Als je in die bussen een kaartje koopt, krijg je dan naast de pinbon nog een gestempeld kaartje zoals bij CXX?

Vooral naast de ritkaartjes nieuwsgierig naar de dagkaart.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Volgens mij is tegenwoordig zo'n beetje overal je pinbon je kaartje.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Bij Syntus Utrecht krijg je naast de pinbon nog een apart bonnetje. En bij Arriva krijg je ook een apart geprint kaartje dacht ik.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Arriva wie? Bij Arriva Limburg en Arriva Noord-Brabant (Bravo) in ieder geval niet.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Korte vragen

Bericht door Anne »

Aking schreef:Volgens mij is tegenwoordig zo'n beetje overal je pinbon je kaartje.
Je hebt nu grofweg twee situaties in de bussen waar je alleen kan pinnen. (afgezien van bijv. Amsterdam waar je een CT-kaartje krijgt).

De regio waar een ticketbox is krijg je een kaartje en een betaal bonnetje (o.a. Arriva Limburg, N-Brabant, Friesland of CXX Amstelland, Zeeland)
In de regio's waar nog geen ticketbox is krijg je een stempelkaartje en een pinbon (o.a. Breng, CXX IJsselmond en Keolis in het oosten).

Bij EBS Haaglanden is in de nieuwe bussen de ticketbox ingevoerd en krijg je dus een kaartje en een betaal bonnetje.
Mijn vraag is dus voor de nog rijdende oude bussen van deze concessie.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte vragen

Bericht door PatrickM »

De laatste keer dat ik er in zat was het volgens mij gratis reizen, maar dat was op de eerste dag van de nieuwe concessie. Weet niet of de apparatuur ondertussen omgebouwd is, want toen was ook de chipkaartapparatuur nog niet omgebouwd.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Korte vragen

Bericht door DPDelft »

Uiteindelijk zullen in een aantal ex-HTM bussen alsnog Ticketboxen geplaatst worden. De huidige Prodata werkt erg slecht en dus is het vaak gratis vervoer.
Als een reiziger nu een kaartje pint krijgt hij een pinbon en een stempelkaart met daarop het gekochte kaartje.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

avl schreef:
Aking schreef:Volgens mij is tegenwoordig zo'n beetje overal je pinbon je kaartje.

In de regio's waar nog geen ticketbox is krijg je een stempelkaartje en een pinbon (o.a. Breng, CXX IJsselmond en Keolis in het oosten).
Bij Keolis krijg je al ruim een jaar geen stempelkaartjes meer hoor... Ja behalve de buurtbussen op de Veluwe en in Midden Overijssel, maar die hebben deels een ander tariefsysteem.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

umbusko schreef:Arriva wie? Bij Arriva Limburg en Arriva Noord-Brabant (Bravo) in ieder geval niet.
Achterhoek
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Michael »

Bij Arriva is het al een tijdje zo dat de pinbon niet standaard meer word uitgeprint. Alleen het vervoerbewijs word geprint. Indien de reiziger dat wenst kan de pinbon apart geprint worden. In de buurtbussen van Arriva krijgt de reiziger wel een stempelkaartje + pinbon aangezien er in de buurtbussen alleen een pinapparaat zit. Althans in Brabantse buurtbussen in ieder geval wel. Weet niet hoe het in andere regio's is daar heb ik geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Korte vragen

Bericht door Anne »

DPDelft schreef:Uiteindelijk zullen in een aantal ex-HTM bussen alsnog Ticketboxen geplaatst worden. De huidige Prodata werkt erg slecht en dus is het vaak gratis vervoer.
Als een reiziger nu een kaartje pint krijgt hij een pinbon en een stempelkaart met daarop het gekochte kaartje.
Bedankt voor de info.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Korte vragen

Bericht door Anne »

cassie127 schreef: Bij Keolis krijg je al ruim een jaar geen stempelkaartjes meer hoor... Ja behalve de buurtbussen op de Veluwe en in Midden Overijssel, maar die hebben deels een ander tariefsysteem.
Al een tijdje niet meer die kant op geweest. Gepland om met de Najaarsstoomdag van de MBS die kant op te gaan.
In de Kaartjesbrief van maart 2019 staat nog wel een afbeelding van een 2019 versie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Volgens mij heeft Keolis een stempelkaart waar alle soorten vervoersbewijzen opgesomd staan, die gebruikt kan worden door de chauffeur als de bonprinter defect is. Ik heb er iig ooit een van Syntus Utrecht gehad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Klopt. Al een hele tijd niet meer gebruikt, de printers doen het eigenlijk altijd (in Twente in elk geval)
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Korte vragen

Bericht door Anne »

DPDelft schreef:Uiteindelijk zullen in een aantal ex-HTM bussen alsnog Ticketboxen geplaatst worden. De huidige Prodata werkt erg slecht en dus is het vaak gratis vervoer.
Vandaag ervaren. Twee van die bussen op lijn 60 gezien en kon in beide niet betalen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten