Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

Syntus gaat alleen de ritten verder dan Doorn rijden.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op wo 18 sep 2019, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Cas »

Er wordt in de feedback gesproken over veranderingen op lijn 106, maar die kan ik nergens vinden in het vervoersplan?
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

@Lijn 45: Lijkt me toch dat ze ook gewoon de ritten naar Wageningen blijven rijden? Dat zou wel heel ver buiten het U-OV gebied zijn voor Qbuzz anders.
Alex99 schreef:Gaat nu het eindpunt Ouwehands Dierenpark zijn? Ik ben heel benieuwd hoe de exacte dienstregeling gaat zijn, zeker op zo'n corridor als de (x)80/82/280/(298).
Klopt, de 280 gaat nu vooralsnog naar het Dierenpark rijden aldus het vervoerplan. Op de corridor vanaf De Klomp tot Woudenberg zijn de afstemmingsmogelijkheden van X80 en 298 beperkt. Al lees ik tussen de regels door dat niet alle spitsritten ook door naar De Klomp gaan rijden dus tot op zekere hoogte zou je nog een aansluiting kunnen creëren vanuit de 298 op een X80 die pas in Scherpenzeel is begonnen als verbreding van de periode met een kwartiersdienst.

Tussen Woudenberg en Amersfoort zou in het vorige vervoerplan de afstemming al verbeterd zijn, maar desondanks zie ik meestal als m'n bus in Woudenberg aankomt een X80 naar Scherpenzeel met een paar minuten er achteraan een 82 en 280 achter elkaar aan arriveren bij De Poort. Nou zijn de afstemmingsmogelijkheden natuurlijk ook vrij beperkt met een X80 die vast zit op de aansluiting bij De Klomp, een 82 die idealiter in Doorn ergens op aansluit (wordt met hoge U-Link frequenties wel makkelijker) en een 280 die bij doorrijden naar Rhenen waarschijnlijk ook nog aansluitingen op stations moet gaan bieden.

Overigens las ik ook nog wel een tegenstrijdigheid: er zouden verdichtingsritten aan de randen van de spits naar Scherpenzeel uit gaan, maar om de drukste rit (die van 6.47 uur uit Amersfoort, zo blijkt uit de grafiekjes) te kunnen ontlasten met de kwartiersdienst zou er juist een rit aan de spitsrand moeten worden toegevoegd (de eerste korte rit rijdt namelijk pas na de op die drukke rit volgende rit naar Rhenen in de huidige dienstregeling).
Rond dat tijdstip wordt nu namelijk juist alleen nog de versterking van Scherpenzeel naar Amersfoort opgestart vanuit Ede.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Alex99
Berichten: 66
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 09:24

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Alex99 »

Daniel schreef:Klopt, de 280 gaat nu vooralsnog naar het Dierenpark rijden aldus het vervoerplan.
Ik zie het nu ook staan in het vervoerplan :oops: Lezen blijft lastig soms.

Afstemming is praktisch dus een beetje een 'probleem' als ik je redenering zo lees...

Overigens, ik zei net begrijpelijk dat de 280 niet door kan rijden, maar eigenlijk is het wel heel zuur. (A'foort) - Veenendaal - Kesteren geeft niet alleen een extra reisoptie naar Arnhem, maar ook naar Tiel. Die verbinding is nu nogal waardeloos.
sirvinniei schreef:Hiermee wordt 280 buiten de spits een sterfhuisconstructie die puur dient als stadsdienst voor Rhenen.
Ik vrees dit dus een beetje... Wel leuk dat er een snellere route naar Amersfoort wordt bediend op Zaterdag (door de 280).

----
Er wordt in de feedback gesproken over veranderingen op lijn 106, maar die kan ik nergens vinden in het vervoersplan?
Ik kan het verkeerd hebben, maar is dat niet alleen een frequentieverlaging (2x p/u)?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

De hoeveelheid DRU van de 106 blijft nagenoeg gelijk (-180), dus grote wijzigingen zijn er niet.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door sirvinniei »

Reed sowieso geen echte halfuursdienst, maar een versterking die noodzakelijk is omdat er geen 12m bussen passen op de route.
Ik heb geen onderschrift
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Tom98 »

Alex99 schreef: Dat lijkt me ook wel een leuke uitdaging, al kan je natuurlijk wel 'berekenen' hoeveel tunnelbussen en Setra's (die wil ik wel eens zien in die U-link kleuren) je ongeveer nodig hebt. En des noods zet je bij uitval dan maar een bus met de 'gewone' kleurstelling in of andersom.
In de praktijk gaan we die U-Link kleuren dus gewoon tegenkomen op de Amersfoortse stadsdienst 8-)
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Durashift »

Daniel schreef:@Lijn 45: Lijkt me toch dat ze ook gewoon de ritten naar Wageningen blijven rijden? Dat zou wel heel ver buiten het U-OV gebied zijn voor Qbuzz anders.
(..).
Dat is toch 'verder dan Doorn'. (gezien vanuit de richting Utrecht) :wink:

Toch apart hoor.. wordt er bij de aanbesteding een 'concessie huisstijl' voorgesteld en geaccepteerd.. wordt dit na een aantal jaar voor een bepaalde lijn weer in de prullenbak gegooid. Wég eenheid. :cry:


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Uit het vervoersplan 2020 van Syntus:

Daarnaast doen we een voorstel om ook op de Heuvelrug weinig gebruikte haltes over te slaan, deze haltes kunnen worden opgeheven. Juist de haltes waar weinig reizigers gebruik van maken, worden in de spitsuren vaak veel bediend, waardoor de reissnelheid dan extra afneemt. Door het clusteren van haltes hoeft de bus minder vaak af te remmen en op te trekken, wat op de totale reis minuten scheelt.


Vervoerplan 2020 Vervoer vanuit het hart
Vervallen halte Instappers/dag Alternatieve halte Afstand
(..)
Rhenen, Industrieweg 1 Rhenen, Tasveld 500 m
Rhenen, Remmerden-Oost 2 Rhenen, Tasveld 500 m
Rhenen, Stokweg 1 Rhenen, Tasveld 1.000 m
Rhenen, Noda* 2 Rhenen, Grebbesluis 600 m
(..)
Ik lees toch wel een tegenstrijdigheid in de combinatie van een halte waar weinig (1 of 2 instappers) gebruik wordt gemaakt en dat die dan in de spitsuren vaak bediend worden. Ja, die instappers (en ook uitstappers) zullen in de spitstijd gebruik maken van de halte.. maar dat is dan van één bus die er moet stoppen.. al die andere bussen tijdens de spitsuren hoeven daar dan niet meer te stoppen.. toch?

Dat Rhenen Tasveld de centrale halte voor Remmerden wordt, had ik al wel verwacht. Is ook wel logisch eigenlijk. (al zullen potentiële reizigers van het recent ontwikkelde stukje industriegebied op het voormalige Defensieterrein dan wel hun dichtsbijzijnde halte moeten missen).

Halte Stokweg opheffen? @Maxime: dit lijkt mij een gevalletje 'in theorie zou het moeten, in de praktijk misschien toch niet zo verstandig om te doen".

Want, deze halte ligt ongeveer midden in het buurtschap (richting Rhenen). Er staan woningen.. er is een manage in de buurt aanwezig.
Wanneer je die mensen aldaar (okay, het zijn er niet veel maar toch..) 1 kilometer wilt laten lopen naar halte Tasveld.. dan moeten zij dit doen over het fietspad. Een fatsoenlijk voetpad is immers niet aanwezig. Het is ook best wel een eind.. optisch dan. Op een fietspad waar je de beperkte ruimte dan moet delen met snelfietsers, brommers die harder dan 45 km/h rijden.. Ja, je kan (een deel) ook over de naastgelegen (vent)straat lopen.. maar dan heb je met auto's en vrachtverkeer te maken.

Kortom, niet een heel veilige optie.. m.i. en juridisch ook discutabel.. want voetgangers op fietspaden zijn daar min of meer 'te gast' en hebben geen rechten t.o.v. het fiets/brommer verkeer wat daar rijdt. (helaas o.b.v. eigen ervaring gehoord van een dienstdoende agent)
Wil Syntus dat die (beperkte) reizigers aandoen?
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door sirvinniei »

We hebben het over 1 reiziger per dag.
Daarnaadt hebben de meeste mensen wel een fiets.
In het ergste geval moet die reiziger naar Veenendaal en pakt de fiets voor het hele stuk en in het beste geval moet hij/zij naar Utrecht en gaat ie op de fiets naar de halte.
maar dat is dan van één bus die er moet stoppen.. al die andere bussen tijdens de spitsuren hoeven daar dan niet meer te stoppen.. toch?
Dan is die ene bus dus meer reistijd kwijt dan de andere bussen en is het onmogelijk om een regelmatige dienstregeling te rijden. Dit is vooral lastig in een lijn als 50 waar aan beide einden op zowel Db als Klp aangesloten moet worden.

Over 280: het beste is natuurlijk om door te rijden naar Kesteren (het liefst met ook 2x per uur rijden in het dal voor aansluiting op de treinen daar), maar nu Gelderland dat niet wilt kan je volgens mij lijn 280 beter buiten de spits inkorten tot Achterberg en 2 keer per uur rijden, misschien zelfs in Syntus flex vorm gezien het lage aantal reiziger en indirecte route, en dan op elke trein in Rhenen aansluiten.
Als dat niet lukt dan is het handiger om de lijn via Petenbos oost te laten rijden, zodat hij niet onnodig door Veenendaal rijdt. (Reizigers Dennenlaan en Bergweg kunnen net zo goed gebruik maken van lijn 50)
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

sirvinniei schreef:Over 280: het beste is natuurlijk om door te rijden naar Kesteren (het liefst met ook 2x per uur rijden in het dal voor aansluiting op de treinen daar), maar nu Gelderland dat niet wilt kan je volgens mij lijn 280 beter buiten de spits inkorten tot Achterberg en 2 keer per uur rijden, misschien zelfs in Syntus flex vorm gezien het lage aantal reiziger en indirecte route, en dan op elke trein in Rhenen aansluiten.
Hoe wil je dat combineren? Vanuit Veenendaal komt je eerst langs Achterberg op weg naar Rhenen, dus bij inkorten tot Achterberg kan je niet meer in Rhenen op de trein aansluiten. Immers kom je dan niet meer in Rhenen.
Als dat niet lukt dan is het handiger om de lijn via Petenbos oost te laten rijden, zodat hij niet onnodig door Veenendaal rijdt. (Reizigers Dennenlaan en Bergweg kunnen net zo goed gebruik maken van lijn 50)
Voor welke relatie dan? De Veenendaalse tak van 50 komt zowel niet in Rhenen als in Amersfoort.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Maxim »

Even wat korte reacties :)

- Lijn 106 blijft uiteindelijk inderdaad zoals het was.
- Lijn 50 rijden wij hoofdzakelijk de ritten verder dan Doorn, maar ook enkele korte ritten.
- Lijn 280 kan nu inderdaad niet naar Kesteren, maar we gaan in overleg met de betrokken partijen.
- Afstemming Woudenberg blijft lastig gezien de vele aansluitingen inderdaad.
- En vooruit, tipje van de sluier, dienstregeling X80: https://www.dropbox.com/s/4mh8o9ebilh2h ... v.pdf?dl=0 En de drukste rit om 7:00 uur lossen we daar denk ik niet mee op, die willen toch allemaal de trein en gaan echt geen kwartier eerder opstaan. Maar de aansluiting wordt wel iets ruimer.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door sirvinniei »

Daniel schreef: Hoe wil je dat combineren? Vanuit Veenendaal komt je eerst langs Achterberg op weg naar Rhenen, dus bij inkorten tot Achterberg kan je niet meer in Rhenen op de trein aansluiten. Immers kom je dan niet meer in Rhenen.
Ik bedoelde inkorten vanuit Rhenen (dus alleen Rhenen-Achterberg, een echte stadsdienst dus) Dan kan je met hetzelfde aantal bussen een halfuursdienst rijden. Qua reistijd naar Veenendaal zal het ook niet gigantisch schelen (als je op alle treinen vanuit Rhenen aansluit)
Als dat niet lukt dan is het handiger om de lijn via Petenbos oost te laten rijden, zodat hij niet onnodig door Veenendaal rijdt. (Reizigers Dennenlaan en Bergweg kunnen net zo goed gebruik maken van lijn 50)
Voor welke relatie dan? De Veenendaalse tak van 50 komt zowel niet in Rhenen als in Amersfoort.
Puur ter bediening van Petenbos Oost. Daar rijdt straks alleen in de spits en spitsrichting een bus doorheen. Daar heeft 280 meer nut dan langs de huidige route.
De vervoersrelatie Petenbos-Rhenen lijkt me miniem en naar Amersfoort wordt alleen in de spits gereden.
Ik heb geen onderschrift
Alex99
Berichten: 66
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 09:24

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Alex99 »

sirvinniei schreef:Daar rijdt straks alleen in de spits en spitsrichting een bus doorheen.
Huh? Maar de 87 rijdt er toch 'gewoon' de gehele dag? Het is alleen dat ritten een lijnkoppeling hebben met de x80 en de rijrichting van de lus omwisselt met de spitsrichting mee? Of begrijp ik het vervoerplan dan verkeerd? Daarbij zal je de aansluiting met Veenendaal Centrum in ieder geval moeten houden. Heeft ook te maken met een tariefbreuk voor de trein.

En heel erg bedankt voor de reacties @Maxim! _O_
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door sirvinniei »

Ik denk dat je gelijk hebt. Het vervoersplan is niet expliciet over de bedieningsperiode, maar er staan voor lijn 87 ongeveer 4.400 DRU, waarvan ongeveer 2.900 buiten de spits. Zal dan waarschijnlijk inderdaad gaan over een doordeweekse bediening overdag. Dan is 280 via Petenbos oost doordeweeks minder relevant.
Ik heb geen onderschrift
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Maxim »

Lijn 87 is maandag - zaterdag, zegmaar gelijk aan 83 :Y
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Roeland »

Hopelijk worden de reizigersaantallen niet gelijk aan die van de 83 ...
Laatst gewijzigd door Ardan op vr 06 dec 2019, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Maxim schreef:En vooruit, tipje van de sluier, dienstregeling X80: https://www.dropbox.com/s/4mh8o9ebilh2h ... v.pdf?dl=0 En de drukste rit om 7:00 uur lossen we daar denk ik niet mee op, die willen toch allemaal de trein en gaan echt geen kwartier eerder opstaan. Maar de aansluiting wordt wel iets ruimer.
Nee, met zo'n dienstregeling niet nee... Ik voorspel alvast compleet lege verdichtingsritten met een overstap van 22 minuten op een trein. (Of met één reiziger, ikzelf, maar dat hangt af van de opzet in de middagspits de andere kant op)
Zie wel zoals ik al verwachtte een extra tussenrit een kwartier achter de drukste rit, maar die is met die 22 minuten overstap niet echt aantrekkelijk voor reizigers die nu in de drukste rit zitten en die alleen nemen omdat de treinaansluiting vanuit de rit een half uur erna onbetrouwbaar gevonden wordt. Verwacht eerlijk gezegd niet dat die 22 minuten wachten als een verbetering zien.

Dan zou de huidige aankomsten drie minuten later maken (dus .11/41, aansluiting richting Utrecht van 6 min.) en een 10/20 interval met de verdichting (net als nu tot Scherpenzeel, aankomst dan .01/.31 met overstap van 11 minuten ri. Arnhem - daarvoor moet je immers nog de overweg over) de reizigers naar mijn idee beter verdelen.

Voordeel van het 15/15 interval is echter wel weer dat de bussen elkaar niet meer exact in de Dorpsstraat van Scherpenzeel moeten kruisen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Maxim »

En dat een deel van die extra bussen door kan rijden als 87, die dan wel goed aansluiten op de trein :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Alleen is het aandeel doorgaande reizigers ten opzichte van de overstappers op de trein nogal klein (op die drukste rit iets van 70 treinoverstappers tegen 10 doorgaande reizigers, waarbij die laatste groep ook nog sterk weersafhankelijk is). Die breuk in de bezetting was toch ook al de reden om de opzet met een X80 tot De Klomp te kiezen?
Ook geef je in het vervoerplan aan dat lijn 87 juist in de ochtendspits vanuit Veenendaal op de trein naar Utrecht zou moeten aansluiten. Met een inschatting van de rijtijd voor een rondje 87 via Google Maps kom ik op ca. 30 minuten rijtijd uit, waarmee voor een aansluiting op de trein naar Utrecht juist de om 7.35 uur aankomende rit als 87 moet gaan doorrijden (maar zou die 5 minuten later aankomen en dan doorrijden als 87, dan is de aansluiting vanuit Veenendaal Oost op de trein naar Utrecht met 5 minuten nog altijd uitstekend).

Naar mijn idee heeft het, zonder dat de aansluitingen vanuit de 87 erdoor beïnvloed worden, dan ook aanzienlijke voordelen om juist voor een aankomst om .10/.40 te gaan voor de ritten van X80 die als 87 doorrijden. Met dan de verdichtingsritten op een aankomst om .00/.30.
Daarmee zou je de reizigersstromen die overstappen op de trein naar Arnhem en de trein naar Utrecht uit elkaar trekken, de aansluiting vanuit Scherpenzeel/Renswoude richting Utrecht verbeteren (verkorten naar 7 minuten in plaats van verlengen naar 12 minuten van de toch al ruime overstaptijd) en de aansluiting op lijn 5 verbeteren (eveneens verkort van 9 naar 7 minuten in plaats van verlengt naar 12 minuten).

De opzet van de dienstregeling zoals je die nu deelt vindt ik namelijk wel iets ironisch hebben: vanwege de hoge bezetting voer je een kwartiersdienst in, maar vervolgens zijn de vertrektijden dusdanig dat nog steeds de overstappers op de trein naar Arnhem, de overstappers op de trein naar Utrecht én de scholieren naar Veenendaal (gezien juist die rit door gaat als 87) allemaal in dezelfde bus zitten. Lijkt me niet dat de bezettingsgraad daar veel lager van wordt :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Durashift »

sirvinniei schreef: (..)
maar dat is dan van één bus die er moet stoppen.. al die andere bussen tijdens de spitsuren hoeven daar dan niet meer te stoppen.. toch?
Dan is die ene bus dus meer reistijd kwijt dan de andere bussen en is het onmogelijk om een regelmatige dienstregeling te rijden. Dit is vooral lastig in een lijn als 50 waar aan beide einden op zowel Db als Klp aangesloten moet worden.

(..)
Ach, kom op. Die ene haltering voor die ene reiziger schopt toch écht niet een dagdagelijkse dienstregeling in de war?? :!: :!: :?:

Lijkt mij dat de verkeersintensiteiten in de spitsperioden op het traject (Rhenen, Doorn, Driebergen) een veel grotere invloed hebben op een regelmatige dienstuitvoering.

Het gaat ook om lijn 50 naar/van Wageningen, heeft weinig met aansluiting op Veenendaal de Klomp te maken voor reizigers.

Heeft de buitenexploitant van haltes ook nog een stem in het al dan niet opheffen van reclameplekken?
Want enkele halten hebben mooie bushokjes, reclame en een prullenbak. Kost natuurlijk geld om e.e.a. te onderhouden.. :wink:

~~~~~

Ik hoop tevens dat de poller in Petenbos goed gaat functioneren. (A)
Laatst gewijzigd door Durashift op do 19 sep 2019, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door sirvinniei »

Daniel schreef:Met een inschatting van de rijtijd voor een rondje 87 via Google Maps kom ik op ca. 30 minuten rijtijd uit, waarmee voor een aansluiting op de trein naar Utrecht juist de om 7.35 uur aankomende rit als 87 moet gaan doorrijden (maar zou die 5 minuten later aankomen en dan doorrijden als 87, dan is de aansluiting vanuit Veenendaal Oost op de trein naar Utrecht met 5 minuten nog altijd uitstekend).
Hoe heb je het geplant via google maps? Op de toekomstige route door Petenbos oost zit een bussluis, lijkt me niet dat maps je daar met de auto goed stuurt :wink:
Het enige wat bekend is, is dat lijn 580 vroeger 15 minuten over Veenendaal centrum-Klp deed
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Ik heb de route van de halte Stationsweg tot net voor de bussluis gepland en vervolgens de benodigde tijd vanaf de andere kant van de bussluis terug naar de Stationsweg daar bij opgeteld. (Ook vanaf De Klomp een route plannen gaat immers niet, want auto's mogen niet onder de A12 door)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door sirvinniei »

Durashift schreef:
sirvinniei schreef: (..)
maar dat is dan van één bus die er moet stoppen.. al die andere bussen tijdens de spitsuren hoeven daar dan niet meer te stoppen.. toch?
Dan is die ene bus dus meer reistijd kwijt dan de andere bussen en is het onmogelijk om een regelmatige dienstregeling te rijden. Dit is vooral lastig in een lijn als 50 waar aan beide einden op zowel Db als Klp aangesloten moet worden.

(..)
Ach, kom op. Die ene haltering voor die ene reiziger schopt toch écht niet een dagdagelijkse dienstregeling in de war?? :!: :!: :?:

Lijkt mij dat de verkeersintensiteiten in de spitsperioden op het traject (Rhenen, Doorn, Driebergen) een veel grotere invloed hebben op een regelmatige dienstuitvoering.

Het gaat ook om lijn 50 naar/van Wageningen, heeft weinig met aansluiting op Veenendaal de Klomp te maken voor reizigers.

Heeft de buitenexploitant van haltes ook nog een stem in het al dan niet opheffen van reclameplekken?
Want enkele halten hebben mooie bushokjes, reclame en een prullenbak. Kost natuurlijk geld om e.e.a. te onderhouden.. :wink:
Heb iknderdaad verkeerd gekeken. Maar de ligging wordt zoveel mogelijk afgestemd zodat er een kwartiersdienst rijdt tussen Doorn en Elst, dus de vertrektijden van Klp zijn wel degelijk van belang. Remmen en optrekken kost daarbij ook nog veel tijd, om maar niet te spreken over het invoegen: buiten de bebouwde kom heeft een bus geen voorrang.

Een dienstregeling gaat wel degelijk in de war, aangezien maar een klein deel van de bussen vertraagd mag zijn. Bij een onregelmatige verkeersdrukte, waarbij je aan moet sluiten op treinen die wel regelmatig rijden moet je dus praktisch de rijtijd aanhouden van de langzaamste rit.

De vervoerder is afhankelijk van de gemeente/provincie om nieuwe haltes aan te leggen, maar de vervoerder is niet per se verplicht om al deze haltes aan te doen. De provincie heeft natuurlijk indirect wel invloed op welke haltes aangedaan worden via de goedkeuring van het vervoersplan.
~~~~~

Ik hoop tevens dat de poller in Petenbos goed gaat functioneren. (A)
Tsja, die ouderwetse bussluisen zijn zo gek nog niet :0)
Ik heb geen onderschrift
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Durashift »

Ietss verderop in die straat is er nog een probleem, zag ik daar vanochtend: hoogtebeperking; 2,5 meter.
(A) :?:

Op het oog is de doorgang onder de bomenrij wel iets groter.. maar formeel is elke bus die daar onderdoor rijdt in overtreding... :)
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Maxim »

Die hoogtebeperking staat er nog omdat het voorheen een doorgaande weg was en men het vrachtverkeer wilde weren, heb ik mij laten vertellen. Als het goed is, is de hoogtebeperking weg per 15 december 8-)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 39 gasten