Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

De misdaad bestaat toch ook al sinds de mensheid ontstaan is.. dus de hoop dat legalisatie van alle drugs.. de daarmee gepaard gaande misdaad doet oplossen..??? Ik heb mijn twijfels..
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Winkeldiefstal en foutparkeren zullen ongetwijfeld blijven bestaan, maar ik weet toch vrij zeker dat met legalisatie van alle drugs de georganiseerde drugsmisdaad in deze vorm verdwijnt (al zal je fiets nog steeds gejat worden door de junk die z'n zooi dan bij de apotheek/drugswinkel moet kopen *O* )
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

^^^ dat wordt dus een probleem.. die medicinale kant.

In Canada is het vooralsnog ook nog niet dé oplossing. Misdaad verzint gewoon een nieuwe weg... het is net water. :wink:
In oktober 2018 was het zo ver. Vanaf dat moment konden Canadezen legaal cannabis kopen in speciale wietwinkels. (..)

Net als in Nederland is in Canada de productie en de verkoop van softdrugs voor de georganiseerde misdaad een zeer winstgevende handel. (..)

Misbruik van cannabisvergunningen

Rechercheur Jim Walker en zijn collega's van de politie in de provincie Ontario hebben sinds de legalisering al tientallen illegale verkooppunten aangetroffen en gesloten. (..)

Die illegale winkels, zo vertelt Walker, zijn niet zijn lastigste probleem. Echt zorgen maakt hij zich over het misbruik dat criminelen maken van cannabisvergunningen die overheidsorganisatie Health Canada uitgeeft aan mensen die wietplanten kweken voor medicinaal gebruik. Per vergunning mag iemand honderd wietplanten verbouwen. Maar je mag ook met andere vergunninghouders samen verbouwen.

Lees verder bij de bron: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/229905 ... sdaad.html
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Gekko123 »

Die georganiseerde drugskartels leven natuurlijk niet van puur Cannabis. Die leven voornamelijk van de (handel in) harddrugs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Afrekening van de verwarming in de brievenbus. Naast de afrekening van de elektriciteit altijd een van de leukste brieven van het jaar :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cora »

De leukste brief die ik ga krijgen hopelijk is die van DUO dat ik geen leerplicht meer heb :mrgreen: hoef ik mooi niet meer voor saus naar school op Dinsdag en Donderdag omdat ik dan alle vakken op die dagen al gehaald heb :twisted:
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Afrekening van de verwarming in de brievenbus. Naast de afrekening van de elektriciteit altijd een van de leukste brieven van het jaar :D
Tenzij je bij moet betalen. Dan wordt het een ander verhaal.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

ik heb een keer een rekening voor de stadverwarming gehad met iets van 81 euro vaste kosten, en een verbuik van nog geen 50 cent of iets in die richting :')
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Ik ga morgen een elektrische kookplaat kopen, ook een manier om de gasrekening omlaag te krijgen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ik heb sinds enkele maanden überhaupt geen gascontract meer, en kook nu met behulp van een elektrische oven en inductie. Moet alleen nog even kijken wat dat uiteindelijk met mijn jaarbedrag gaat doen :Y
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Timon91 »

Op mijn vorige adres in Enschede wilde de leverancier een voorschot van €190 per maand voor gas en elektra, gebaseerd op historisch verbruik op dat adres (normaal appartement). Heb zelf het maandbedrag maar wat omlaag geschroefd want het leek me toch wel wat veel. Later bleek dat er voor ons een wietplantage had gezeten, dus vandaar :')
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik heb een contract voor verwarming, een gasaansluiting heb ik in dit huis nooit gehad. Mijn wijk gaat sowieso in 2020 of 2021 van het gas af. Daarvoor moeten de eigenaren van 30% van de woningen toestemming geven, maar aangezien het meerendeel van de wijk corporatiebezit is gaat dat sowieso wel gebeuren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Timon91 schreef:Later bleek dat er voor ons een wietplantage had gezeten, dus vandaar :')
Welcome in Twente *O*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Ik heb vorig jaar een vrij miniscule investering in wat tochtstrips gedaan, en dat zal met de eerstvolgende jaarrekening wel een leuk effect moeten gaan hebben. Weliswaar is m'n gasverbruik namelijk inmiddels vrij stabiel geworden, maar het duurt even voordat het standaardjaarverbruik ook mee gaat dalen. En precies dat is inmiddels gebeurt, waardoor dit onder de 500 m3 is komen te liggen. Iets dat ervoor zorgt dat ik in een lager vastrechttarief terecht kom, bovenop de toch al gedaalde verbruikskosten.

Elektrisch koken staat al op de planning zodra ik m'n keuken een keer ga opknappen, daarna heb ik alleen nog wat verbruik voor warm water en verwarming (maar dat laatste valt in een appartement toch al wel mee, globaal van april t/m oktober hoef ik eigenlijk toch al niet te stoken)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Timon91 »

julsteren schreef:
Timon91 schreef:Later bleek dat er voor ons een wietplantage had gezeten, dus vandaar :')
Welcome in Twente *O*
Ik heb bijna 10 jaar in Enschede gewoond, dus ik ben ermee bekend :mrgreen: Dat heerlijke gevoel als je 's ochtends gordijnen opendoet als het gesneeuwd heeft en het eerste wat je ziet een patrouillerende politieauto is *O* enzovoorts, enzoverder
Mijn Flickr account.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Hebben ze daar ook politie joh? :shock:

Ik dacht dat ze daar nog aan veldwachters deden :mrgreen:
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

"Dienders"
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Thomas Cook (in Nederland ook bekend als Neckermann) staat op omvallen. De Britse regering is daarom bezig met noodplannen om 150.000 Britten terug te halen, mocht het bedrijf daadwerkelijk binnenkort het loodje leggen, wat dit weekend al kan gebeuren. Dat is dan de grootste repatriëring van Britten in vredestijd ooit.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Oei ... dat is niet zo best.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dus geen Rail Map of Europe meer? :o
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

julsteren schreef:"Dienders"
Of "Schouten".
🍉
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Aking schreef:Dus geen Rail Map of Europe meer? :o
Die bestond al heel lang niet meer toch? De makers ervan zijn toen voor zichzelf gestart.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Hainje schreef:
julsteren schreef:"Dienders"
Of "Schouten".
Koddebeiers. Juten. Zwaantjes.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Als iemand van de rechtoever ben ik het eens met de spelling van Jut, maar daar op zuid vinden ze dat het met dubbel-u is :roll:

En verder natuurlijk nog Kit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Op Zuid hebben ze gelijk. Klabak.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 56 gasten