Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

555 is met 10 bakken ICM geen succes, staplaatsen en vloerzitters van Ut tot Zl.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Is gepland met 11 bakken en er was een storing Arnhem-Nijmegen wat ongetwijfeld wat omreizigers heeft opgeleverd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

Dat verklaart wel wat ja. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Op Voorhout spoor 2 zijn 2 TL-lampen achter elkaar stuk. Het zijn de lampen rondom de meest zuidelijke abri.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door dennistd »

TBP 10163 (Ah, spoor 10, buiten de kap aan Nm/Ed-zijde) geeft een melding "Verbinding verbroken" met wat technische gegevens erbij.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Het Doorgeefluik is komende week gesloten, met ingang van maandag de 23e. Zodra er weer meldingen gemaakt kunnen worden, meld ik dat hier. Het heeft, zoals altijd, geen zin om hier toch melding te maken; in de tussentijd kunnen zaken al gemeld zijn en zelfs opgelost.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Ga je nou alwéér op vakantie? :shock: -o-
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door dennistd »

Hij moet die bonus van €20 per doorgegeven melding wel uitgeven natuurlijk :mrgreen:
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Doorgeefluik

Bericht door TLP »

Mikos schreef:Het Doorgeefluik is komende week gesloten, met ingang van maandag de 23e. Zodra er weer meldingen gemaakt kunnen worden, meld ik dat hier. Het heeft, zoals altijd, geen zin om hier toch melding te maken; in de tussentijd kunnen zaken al gemeld zijn en zelfs opgelost.
Nu het nog kan: in treinstel 4036 spoelt het toilet bij deur 5/6 niet door, komt er geen water uit de kraan en is het wc-papier op. (De zeepdispenser doet het overigens wel.)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Mikos schreef:Toiletten worden qua water 's nachts aangevuld op een handvol locaties, daar kan ik niet zo veel mee, net als handdoekjes.
(A)
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Doorgeefluik

Bericht door TLP »

Staat niet in de openingspost en ik ga niet een 180-pagina's groot topic doorzoeken voor aanvullende voorwaarden (of valt mijn melding soms onder "Geen schoonmaakgerelateerde zaken aub"?).
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

:Y
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Jup, toiletten zijn schoonmaak gerelateerd; dat wordt 's nachts allemaal gedaan.
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Doorgeefluik

Bericht door TLP »

Is er eigenlijk niemand die de toiletten ook overdag eens controleert? De 4036 heeft volgens treinposities 8 uur pauze gehad voordat ik hem aantrof; genoeg tijd om het treinstel in ieder geval één keer door te lopen met de schoonmaak zou ik zeggen...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Mikos schreef:Toiletten worden qua water 's nachts aangevuld op een handvol locaties, daar kan ik niet zo veel mee, net als handdoekjes.
Nee dus, want dat kost allemaal geld enzo :Y
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Toiletten worden overdag niet meer geserviced, hooguit op keerpunten dat er een schoonmaker een rondje door het toilet doet en daarbij een toiletrol plaatst of een doekje er doorheen haalt. Maar dat is volledig afhankelijk van de beschikbaarheid van een schoonmaker en de plaats waar de trein staat. Er zijn speciale schoonmaakperrons waar veelvuldig ('s nachts) wordt gewerkt en waar overstaand materieel wordt behandeld. Als het materieel daar niet staat opgesteld, maar op een rangeerterrein komt er geen schoonmaker aan te pas.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door webguy »

Want Arbo!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12821
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

En bezuinigingen!!!!1!
🍉
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Doorgeefluik

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Mag ik dan wel in zijn algemeenheid doorgeven dat ik het tamelijk schrijnend vind dat ik het tegenwoordig bij ongeveer de helft van mijn toiletbezoeken in de trein zonder toiletpapier moet stellen? Dat lijkt me toch niet de bedoeling, ook niet die van NS
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

Tijd voor een praktische vraag: is er wel rekening gehouden met de stremming op Dv-Aml in de materieelplanning rond Zl dit weekend? Van een aantal mensen heb ik te horen gekregen dat treinen overvol waren (572 (ICM-6), 674 (ICM-6)), en mijn 576 (ICM-4) is ook heel gezellig vol. Daar gaat toch iets gruwelijk mis vandaag, wat door geen enkele verstoring verklaard kan worden.
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Zeg, het is hier geen vraagbaak hè :roll: alleen éénrichtingsverkeer natuurlijk :Y
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

Nou ja, ik had ook drie aparte overvolmeldingen kunnen maken, maar aangezien ik een patroon bemerk kan je dan maar beter proberen om dat patroon op te lossen. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Pim-AllianceB95 schreef:Mag ik dan wel in zijn algemeenheid doorgeven dat
Mocht je zoiets tegenkomen, mag je altijd de conducteur daarover inlichten. Wij kunnen dan de noodschoonmaak inlichten die op een aantal stations beschikbaar zijn en een vervangende rol kunnen komen brengen. Sommige mensen vinden het grappig om die dingen mee naar huis te nemen en in andere situaties gaan er meer mensen dan gemiddeld naar het toilet, waardoor het toiletpapier op raakt. Mocht je geen conducteur zijn tegen gekomen, dan kun je ook altijd tweeten naar @HagoRailService, inclusief treinstelnummer alstublieft.

Volle treinen Zwolle-Utrecht heb ik doorgegeven. :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten