Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

trolly schreef:
Hainje schreef:
julsteren schreef:"Dienders"
Of "Schouten".
Koddebeiers. Juten. Zwaantjes.
Flikken!
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Er is zowaar een wikipedia-artikel gewijd aan de hermandad *O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Nog meer goed nieuws: Walmart stopt met de verkoop van e-sigaretten. Dat zal vast verband houden met de dodelijke effecten van dat spul. De verkoop van vuurwapens gaat uiteraard wel gewoon door.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Walmart is recentelijk gestopt met de verkoop van munitie van diverse wapens en verkoopt nergens in Amerika nog handwapens. En ik vernam van de week dat Colt de productie van de AR-15 stopt omdat er geen vraag meer is voor nieuwe semi-automatische wapens bij consumenten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Nog eventjes en de VS redt het tot de 20e eeuw! :o
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ben ik weer eens slecht geïnformeerd. Schijnt overigens naar aanleiding van shootings in twee Walmart-filialen te zijn.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Z2N schreef:Nog eventjes en de VS redt het tot de 20e eeuw! :o
Rustig maar. Nieuwe schoolgebouwen in de VS worden nu zo ontworpen dat er geen lange rechte gangen meer zijn zodat mensen zich goed kunnen verstoppen voor ongewenste mensen met een wapen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Weet je waar gebouwen ook ontworpen zijn om niet makkelijk iedereen neer te kunnen knallen? Call of Duty. *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Hoop treinfappers langs het spoor tussen Breda en Dordrecht. Waarschijnlijk voor die stoomtrein richting Den Bosch.
🍉
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Ik dacht: " ik ga op tijd richting Haarlem, dan zal het nog niet zo druk zijn."

Zat er een klein beetje naast. :')
🍉
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Gisteren had ik iemand in de bus die ging applaudiseren (!) omdat ik me heelhuids langs een lossende vrachtwagen en een geparkeerde auto had gemanouvreerd. Opzich is het mijn werk, zou niet best zijn als ik in dat soort situaties standaard alle spiegeltjes meenam...
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Hainje schreef:Ik dacht: " ik ga op tijd richting Haarlem, dan zal het nog niet zo druk zijn."

Zat er een klein beetje naast. :')
Ik ervaar het zaterdag ook als behoorlijk druk in de treinen. Ligt ook wel aan het publiek, wat toch anders is als op een doorsnee werkdag.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Klein detail dat ik vergeten was, ik ben bij de open dag van de NS werkplaats.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Tom024 schreef:Gisteren had ik iemand in de bus die ging applaudiseren (!) omdat ik me heelhuids langs een lossende vrachtwagen en een geparkeerde auto had gemanouvreerd. Opzich is het mijn werk, zou niet best zijn als ik in dat soort situaties standaard alle spiegeltjes meenam...
Ik heb ook een keer een chauffeur gecomplimenteerd nadat hij in Nieuwpoort een 12-meter bus zonder schade door de bocht naar links van de Binnenhaven naar de Hoogstraat kreeg. Daarvoor moest ook een paar keer naar voren en achteren gereden worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

Tom024 schreef:Gisteren had ik iemand in de bus die ging applaudiseren (!) omdat ik me heelhuids langs een lossende vrachtwagen en een geparkeerde auto had gemanouvreerd. Opzich is het mijn werk, zou niet best zijn als ik in dat soort situaties standaard alle spiegeltjes meenam...
Beter iemand waar je waardering voor krijgt dan iemand die je beledigd toch?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door regenmaker »

Mag ik even kwijt dat ik het wel opvallend vind welk plaatje de DVG in Duisburg heeft gekozen om zijn nieuwe netwerk te illustreren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Want?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

Mag ik even kwijt dat ik jullie allemaal de moeder groet vanuit Kharkov? :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Je moeder terug vanuit mijn eigenste ghetto! *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

regenmaker schreef:Mag ik even kwijt dat ik het wel opvallend vind welk plaatje de DVG in Duisburg heeft gekozen om zijn nieuwe netwerk te illustreren.
Voor een stad van een half miljoen inwoners blijft de dienstregeling echt diep treurig :')

Ik las van het weekend ook over een tramongeluk in Duisburg. De reacties bij het artikel waren vooral verbazing dat de DVG nog een rijvaardige tram had gevonden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Volgens mij hebben ze weinig kohle daar in Duisburg.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door regenmaker »

Suus schreef:Voor een stad van een half miljoen inwoners blijft de dienstregeling echt diep treurig :')
Wat is er mis met elk halfuur of elk uur geleed rijden? (A) :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Suus schreef:
regenmaker schreef:Mag ik even kwijt dat ik het wel opvallend vind welk plaatje de DVG in Duisburg heeft gekozen om zijn nieuwe netwerk te illustreren.
Voor een stad van een half miljoen inwoners blijft de dienstregeling echt diep treurig :')

Ik las van het weekend ook over een tramongeluk in Duisburg. De reacties bij het artikel waren vooral verbazing dat de DVG nog een rijvaardige tram had gevonden.
Overigens is het in NRW karig gestelt met OV als je het vergelijkt met andere Duitse steden. Münster is de grootste stad zonder U-Bahn, S-Bahn, H-Bahn of tram en enkel alleen bussen. Aachen en Mönchengladbach zitten er overigens niet ver vanaf.

Remscheid en Moers zijn de grootste steden die enkel door dieseltreinen worden bedient. Nummer drie is Gera in Thüringen.

En ook een groot aantal plaatsen in NRW worden gewoon passeert door het Fernverkehr zonder stop, zoals Leverkusen en Mülheim an der Ruhr. Scheelt dat ze dicht bij een stad met wel Fernverkehr-anschluss liggen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

In Münster hebben ze wel enigszins ervaring met het concept fietsen. Voor Nederlandse begrippen is het nog niet geweldig, maar toch ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door regenmaker »

Nitein-Repart schreef:Overigens is het in NRW karig gestelt met OV als je het vergelijkt met andere Duitse steden. Münster is de grootste stad zonder U-Bahn, S-Bahn, H-Bahn of tram en enkel alleen bussen. Aachen en Mönchengladbach zitten er overigens niet ver vanaf.
Ik heb meerdere malen van het openbaar vervoer in Mönchengladbach gebruik gemaakt en ik ben best tevreden met de huidige situatie. De laatste tijd zijn er meerdere uitbreidingen in het netwerk geweest. Ook Münster heeft zijn OV-netwerk in 2016 nog een forse impuls gegeven met o.a. de introductie van twee centrumringlijnen. Münster heeft een enorm belangrijk busknooppunt met (snel)bussen vanuit o.a. Beckum, Bocholt, Lüdinghausen, Datteln, Warendorf, Ibbenbüren en Vreden.
Spoiler: show
Dit geeft zo'n beetje het verzorgingsgebied per bus van Münster weer.
Afbeelding
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 66 gasten