Julsteren op Brexit-tour [44 foto's]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Julsteren op Brexit-tour [44 foto's]

Bericht door julsteren »

Hello everyone!

Dit verslag speelt zich alweer een tijdje geleden af, namelijk van 22 tot 24 maart dit jaar. Ik ben in al die tijd niet tot het maken van dit verslag gekomen, maar wil jullie dit toch niet onthouden.

Ik was wat met een vriend aan het kloten wat we wouden gaan doen dat weekend, in de loop van die vrijdag 22 maart kwamen we uiteindelijk op het idee om maar eens in een dag op en neer te vliegen naar Londen :') zo gezegd, zo gedaan. Tickets geboekt.

1.
Afbeelding
En zat ik dezelfde avond nog in de trein naar Den Haag, de vlucht ging zaterdag zo onchristelijk vroeg dat dat vanuit Twente niet te doen was.

2.
Afbeelding
Vrijdagavond, dus weekend 8-) even een zoutje en een lokaalbiertje aangeschaft bij de Kiosk in Hengelo.

In Utrecht stapten twee jongemannen in, die languit maar zenuwachtig in de eerste klas gingen liggen, tussen Utrecht en Gouda kwam mevrouw HC buurten, mijn WeekendVrij 1e klas was natuurlijk prima, maar de heren in het andere coupeetje hadden geen geldig vervoersbewijs. Daarna kwam natuurlijk de vraag om identificatie, dat hadden de heren óók niet. Nadat mevrouw HC medeelde dat in Gouda er dan maar politie bij moest komen werden de heren agressief en begonnen de HC te bedreigen. Dat werd dus wachten op politie in Gouda :X
Uiteindelijk werd de schade +18, en heb ik nog getuigenis moeten afleggen van de bedreigingen (ik zat immers aan de andere kant van de dunne glasplaat).

Zo gezegd zo gedaan was ik rond kwart voor 10 bij mijn maat aangekomen, een kort nachtje later werd rond kwart voor 5 koers gezet met de BMW van zijn pa (niet die van Chrysa) naar Schiphol.

3.
Afbeelding
Schiphol, zaterdag 23 maart 2019, kwart over 5 in de ochtend. :N

4.
Afbeelding
Paspoortje en boarding pass gereedhouden, maar eens gaan vliegen.

5.
Afbeelding
De kist, een Airbus A320 van Vueling.

6.
Afbeelding
Het interieur, wat krap, voor de 55 minuten naar Luton prima te doen.

7.
Afbeelding
Het zou een grauwe grijze zaterdag worden, daar heb je natuurlijk geen last van boven de wolken :6 *O*

8.
Afbeelding
En 5 minuten voor vertrek (tijdzones _O- ) uit Amsterdam landden we in Luton, alwaar het met een paarse pendelbus naar het nabijgelegen station ging.

9.
Afbeelding
Toen we het perron op liepen kwam dit aanzetten, dikke diesel voor de rit naar Londen.

10.
Afbeelding
EastMidlandTrains dus, eerste keer met deze vervoerder, comfortabele treinen wel, tempo lag ook vrij hoog.

11.
Afbeelding
Station London Saint Pancras International, de eerste keer dat ik hier aankom, en het is niet eens met Eurostar (A)

Even zeer belangrijke zaken gedaan (Oystercard aanschaffen en er wat £ erop pleuren) ging het met de circle line naar Westminster.

12.
Afbeelding
De London Eye en Westminster Palace.

13.
Afbeelding
Huize May (toen nog), met grote Ben in de steigers.

14.
Afbeelding
Busjes *bus* hier een Borisbus en nog een ander exemplaar over de Westminster Bridge.

15.
Afbeelding
Iets verderop kwamen we een klein stationnetje tegen, London Waterloo, schijnbaar het meest gebruikte station van Groot-Britannië (meer dan 40 miljoen reizigers per jaar).

16.
Afbeelding
Even een kwartiertje ouderwets treinen staan klikken, geen idee wat dit voor een antiek is, ziet er cool uit.

17.
Afbeelding
Door de OV-chipkaartpoortjes met de oester en door met de metro, hier Piccadilly Circus.

18.
Afbeelding
M&M's galore. Een winkel van 5 verdiepingen toegewijd aan die ongezonde zooi. De meest achterlijke M&M-merchandise hadden ze er. Leuk om te zien, maar heb er wijselijk geen penny aan uitgegeven (A)

20.
Afbeelding
Een bus van de RATP, de stadsvervoerder van Parijs, in Londen... :Y Concessies *bus*

21.
Afbeelding
Station London Paddington, met HST en een hoop pro-EU demonstranten, daarvan waren uiteindelijk die bewuste zaterdag EEN MILJOEN van naar Londen afgereisd.

Voor de fans van geil dieselgeluid heb ik het vertrek van die HST natuurlijk even vastgelegd: https://youtu.be/QyQY2m_K5KE, heden ten dage rijdt GWR niet meer met HST's naar Londen. De HST is natuurlijk een oudere trein uit de zestiger jaren die nu langzaamaan verdwijnen.

22.
Afbeelding
En deze eendjes vervangen de HST, de Azuma die zowel bovenleiding als diesel slikt :X

23.
Afbeelding
Een Thames Turbo met nog First Great Western kleurstelling arriveerde afgeladen vol met eu-demonstranten vanuit Oxford.

24.
Afbeelding
Door met de tube, Olympia, ziet maar enkele tubes per dag, maar er was een evenement.

25.
Afbeelding
Modern spul, fijn wel.

Nu troffen we de eerste uitval van de dag, de eerstvolgende Overground naar Clapham Junction reed niet :N

26.
Afbeelding
Gelukkig kwam daar Southern met een uurlijkse trein van Milton Keynes naar Croydon.

27.
Afbeelding
En niet veel later waren we weer op Waterloo, hier de oude terminal van de Eurostar.

28.
Afbeelding
Interieur van een tube op de Bakerloo-line.

29.
Afbeelding
De London Tower en The Shard, leuk stukje Londen dit.

30.
Afbeelding
Hier gingen we een ritje maken met lijn 15, die zoals je ziet met oude en nieuwe Routemasters rijd. Wij gingen natuurlijk voor de omloop met de museumbus 8-)

31.
Afbeelding
Natuurlijk de front seat gehad, gruwelijk uitzicht, maar nog mooier is het staan op het open platform en je vasthouden aan die dunne stang, vetheid, jammer dat dit in reguliere dienst niet meer gebeurt.

32.
Afbeelding
Ik leef in het verkeerde universum, in de halfbloed prins is deze brug namelijk opgeblazen :X

30.
Afbeelding
Treinstation midden op een brug, stedelijk landschap op de achtergrond, mijn destijds matige Galaxy S8 had er wat moeite mee.

31.
Afbeelding
Voor vertrek terug naar Luton nog eerst even Kings' Cross bezocht, kwam een HST binnenrijden, vetheid 8-)

32.
Afbeelding
Gelukkig nog 2 ongereserveerde stoelen kunnen bemachtigen in de EMT naar Lincoln, op naar Luton!

Dat dachten we :roll: in de trein liep een meisje in het Nederlands te bellen dat haar vlucht om 22 uur zou moeten landen op Schiphol, maar haar vlucht was geannuleerd.

* ik en mijn maat kijken elkaar aan *
* pakt telefoon *
''Godverdomme.''

33.
Afbeelding
Station Luton Airport Parkway. Op dit moment hadden we Airside willen zijn en aan het avondeten zitten, maar we stonden alweer op het station.
De vader van mijn maat wou ons wel even Engeland uit helpen, en mijn maat had een maat in Antwerpen waar we konden pitten.

Je raad het al, op naar Antwerpen *trein*

34.
Afbeelding
... met de trein *O*

35.
Afbeelding
E300 8-) gruwelijke machines, was de laatste trein van vandaag naar Calais, Lille en Brussel, hierna zou er nog 1 directe trein naar Parijs volgen en is het ook klaar.

36.
Afbeelding
Geen vervelende trein, beter dan die kotsvueling.

37.
Afbeelding
En om half elf stonden we op Brussel-Zuid *O*

38.
Afbeelding
Brussel-Zuid vind ik in het algemeen al een naar station. Op dit tijdstip werd dat gevoel nog even versterkt.

39.
Afbeelding
En om middernacht waren we in Antwerpen met de laatste IC. Er volgde nog een kort busritje naar Schoten en het was klaar voor vandaag.

40.
Afbeelding
Een kort Vlaams nachtje later, en we zaten alweer in de bus naar Antwerpen.

41.
Afbeelding
Op naar huis, met de stopper via Roosendaal, dit door de 3e uitval van de reis, de Benelux reed niet door defect materieel.

42.
Afbeelding
Gemoderniseerde varkensneus, zelfde stoelen als de 2e klas van onze VIRMm en DDZ.

43.
Afbeelding
Ik was moe en wou naar huis, maat ging naar Schiphol om de BMW weer van de P1 te halen (dat werd uiteindelij €75 aan parkeerkosten :shock: ), en ik ging direct naar huis.

44.
Afbeelding
Wat was ik blij om deze trein te zien zeg *trein*

Uiteindelijk was de totale vertraging die ik had opgelopen op de terugreis van Londen naar Borne zo'n 13,5 uur.. :')
10/10 zou het opnieuw doen :D wat een avontuur!

Bedankt voor het lezen van dit verslagje 8-) hoop dat het leuk was.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Julsteren op Brexit-tour [44 foto's]

Bericht door Cora »

Hoooo! Ik zie mijn naam langskomen :twisted: *O* 8-) Leuk verslagje!
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Julsteren op Brexit-tour [44 foto's]

Bericht door Aking »

Dus je hebt je lesje geleerd en gaat de volgende keer ook heen gewoon met de trein? *O*
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Julsteren op Brexit-tour [44 foto's]

Bericht door ZO6176 »

Leuk verslagje. Wel opvallend dat voor zo'n grote stad nog veel met diesel wordt gereden.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Julsteren op Brexit-tour [44 foto's]

Bericht door Anne »

julsteren schreef: Dit verslag speelt zich alweer een tijdje geleden af, namelijk van 22 tot 24 maart dit jaar. Ik ben in al die tijd niet tot het maken van dit verslag gekomen, maar wil jullie dit toch niet onthouden. ……………….
……………………hoop dat het leuk was.
Beter laat dan nooit :wink:
Leuk verhaal om te lezen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Julsteren op Brexit-tour [44 foto's]

Bericht door Meltrain »

Leuk verslag van één van mijn favoriete steden. :D
julsteren schreef: 10.
EastMidlandTrains dus, eerste keer met deze vervoerder, comfortabele treinen wel, tempo lag ook vrij hoog.
Dan was de terugreis vermoedelijk ook meteen de laatste keer, want inmiddels is East Midlands Trains vervangen door East Midlands Railway (van Abellio).
15.
Iets verderop kwamen we een klein stationnetje tegen, London Waterloo, schijnbaar het meest gebruikte station van Groot-Britannië (meer dan 40 miljoen reizigers per jaar).
Zo druk is het er toch niet? (A)
Even een kwartiertje ouderwets treinen staan klikken, geen idee wat dit voor een antiek is, ziet er cool uit.
Dat is een Class 455. Die worden binnen enkele jaren vervangen door de nieuwe Class 701.
22.
En deze eendjes vervangen de HST, de Azuma die zowel bovenleiding als diesel slikt :X
Letterlijk gezien hebben alleen de Class 800 en Class 801 van LNER (op de East Coast Main Line) de bijnaam Azuma (wat Japans is voor "oost").
GWR gebruikt gewoon de bijnaam Intercity Express Train.
28.
Interieur van een tube op de Bakerloo-line.
1972 Stock: mijn favoriete materieel. :D
32.
Afbeelding
Ik leef in het verkeerde universum, in de halfbloed prins is deze brug namelijk opgeblazen :X
Hahahaha. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Julsteren op Brexit-tour [44 foto's]

Bericht door isadora »

Gruwelijk vette foto's, leuk verslag Julsteren. :pos: :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Julsteren op Brexit-tour [44 foto's]

Bericht door Milco »

Tof verslagje :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Julsteren op Brexit-tour [44 foto's]

Bericht door umbusko »

Leuk reisje! En mooie foto’s! :D
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Julsteren op Brexit-tour [44 foto's]

Bericht door Gebruikersnaam »

Leuk verslag julsteren :pos: Engeland/Groot Brittannië begint populair te worden op dit forum :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten