Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

regenmaker schreef:Mag ik even kwijt dat ik het wel opvallend vind welk plaatje de DVG in Duisburg heeft gekozen om zijn nieuwe netwerk te illustreren.
Aking schreef:Want?
Moet bij dat plaatje denken aan het logo van Martinair. (Of in ieder geval een vliegmaatschappij).
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dat is het logo, of doel je op die dikke vent in dat gaasding? Want dan mis ik de link met Martinair :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Die link is er inderdaad niet.
Maar die vent moet denk ik Duisburg voorstellen (mehr Duisburg) en dat gaasding moet denk ik het (OV-)net voorstellen.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ik zet mijn geld in op "diversiteit van de reiziger" of iets van dergelijke bullshit, de reiziger is er namelijk in alle soorten en maten enzo :Y
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Z2N schreef:Thomas Cook (in Nederland ook bekend als Neckermann) staat op omvallen. De Britse regering is daarom bezig met noodplannen om 150.000 Britten terug te halen, mocht het bedrijf daadwerkelijk binnenkort het loodje leggen, wat dit weekend al kan gebeuren. Dat is dan de grootste repatriëring van Britten in vredestijd ooit.
Thomas Cook is vannacht failliet gegaan. Operatie Matterhorn wordt in gang gezet.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Het bedrijf is failliet gegaan omdat een aantal hedgefondsen compensatie wilden zien. Ze waren namelijk in het bezit van credit-default swaps die alleen uitbetalen als Thomas Cook failliet zou gaan :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Dennenboom »

Deed Thomas Cook überhaupt nog iets rail gerelateerd? Treinreizen was oorspronkelijk hun business en ze hadden ook een rail gerelateerde uitgeverij die spoorboekjes en reisgidsen uitgaf. Dat laatste onderdeel is vijf jaar geleden al verzelfstandigd.
sumazuyq
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 15:35

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door sumazuyq »

Leuk quizje gemaakt voor de ov-fanaten: alle treinstations met gesloten poortjes.

In willekeurige volgorde om het extra lastig te maken.

Link: https://www.jetpunk.com/user-quizzes/12 ... rier-gates
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

We gaan maar eens kijken hoeveel ik er 7 minuten weet of kan bedenken
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

sumazuyq schreef:Leuk quizje gemaakt voor de ov-fanaten: alle treinstations met gesloten poortjes.

In willekeurige volgorde om het extra lastig te maken.

Link: https://www.jetpunk.com/user-quizzes/12 ... rier-gates
Apeldoorn ontbreekt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Heb er 72 weten te bedenken in 7 minuten... Missen wel enkele stations in de lijst zoals den Haag Centraal en Apeldoorn
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Ik had een score van 36. :( Blijkbaar ben ik zelfs Amsterdam Amstel vergeten, terwijl ik daar vanochtend nog heb uitgecheckt. :X :')

Rotterdam Alexander heeft in elk geval geen poortjes en of ze op Den Haag HS gesloten zijn, durf ik ook niet te zeggen. Je kunt de perrons op Gv in elk geval bereiken zonder poortjes tegen te komen.

@cassie127 De poortjes op Den Haag Centraal zijn niet gesloten.
Laatst gewijzigd door Meltrain op ma 23 sep 2019, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

@cassie127: Den Haag Centraal heeft dan ook geen gesloten poortjes, die staan allemaal nog wagenwijd open.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef: Je kunt de perrons op Gv in elk geval bereiken zonder poortjes tegen te komen.
Dat kan op elk station: per trein wel te verstaan :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Hahaha, daar heb je wel gelijk in, ja. :lol:
Ik bedoelde natuurlijk: 'bereiken vanaf de straat'. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef:Rotterdam Alexander heeft in elk geval geen poortjes
Dit is tijdelijk vanwege de verbouwing. Als de verbouwing van het station klaar is komen de poortjes gewoon weer terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Op Den Haag HS gaat de achteruitgang dicht zodra de stationstunnel af is, tot die tijd blijven de poortjes open.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
diederickx
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

Wat bedoel je met achteruitgang en met de stationstunnel? In mijn beleving bestaat de "tweede"stationstunnel (die aan de Delftse kant) al heel lang en is deze open aan de achterzijde (Waldorpstraat), en staan er noch in die tunnel noch op de bijbehorende perronopgangen poortjes.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Gekko123 »

Klopt. Den Haag HS heeft dan ook op ieder perron paaltjes staan, gezien mensen vanaf die tunnel het perron op komen. De tunnel vanaf de hoofdingang is inderdaad wel afgesloten met poortjes. Maar die is niet te bereiken vanuit de Waldorpstraat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Maar de tunnel vanaf het stationsgebouw wordt dus naar achteren verlengd, waarna de toegang van de andere tunnel dicht gaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
diederickx
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

Als je daarmee bedoelt dat de "tweede" tunnel blijft bestaan voor de "interwijkverbinding" maar dan zonder perronopgangen, dan denk ik dat ik het eindelijk snap. Dank.
sumazuyq
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 15:35

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door sumazuyq »

Het klopt dat Apeldoorn niet in de lijst staat. Ik heb namelijk een lijst gebruikt van de NS zelf en Apeldoorn stond daar nog niet bij. Ook mist bij station Arnhem en Leiden mist als het goed is nog 'Centraal'. Ik zal deze dingen zo snel mogelijk veranderen. Op Den Haag HS zijn de poortjes alleen 's nachts dicht.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

... dat de Tsjechische spoorwegen me net hebben gemaild dat ze mijn reservering van 78 kronen terug gaan betalen, maar 0 kronen van het ticket. En dat terwijl ik twee uur vertraagd was, met dank aan Deutsche Bahn, plus nog een minuut of acht, met dank aan de České dráhy! :evil:
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door MdJ »

Suus schreef:Walmart is recentelijk gestopt met de verkoop van munitie van diverse wapens en verkoopt nergens in Amerika nog handwapens. En ik vernam van de week dat Colt de productie van de AR-15 stopt omdat er geen vraag meer is voor nieuwe semi-automatische wapens bij consumenten.
Op 12 september 2019 (Bende, Oregon) als Op 14 september 2019 (Roseburg, Oregon) nog handwapens gezien in de winkels.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Dan heb ik een interpretatiefout gemaakt van een Amerikaans nieuwsbericht of bevatte het nieuwsbericht een fout. Dat had het erover dat handwapens alleen nog in Alaska verkocht werden bij Wallmart en dat dat ook nog deze maand zou stoppen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten