Kort Nederlands nieuws

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door AppleMoose »

NS is het zat, Roemenen halen 48 Buffel-treinen al anderhalf jaar niet op

In Nijmegen staan al anderhalf jaar 48 dieseltreinen die zijn bestemd voor Roemenië op het spoor. Ze zijn al betaald, maar worden maar niet opgehaald. Omdat ze in de weg staan, wil NS de verkoop via de rechter ongedaan maken.

De Buffels, zoals de treinstellen worden genoemd, staan achter station Nijmegen. Het Roemeense bedrijf Ferotrans heeft ze gekocht van NS én betaald.

Afgesproken was dat ze in maart van het vorig jaar opgehaald zouden worden voor een tweede leven in Roemenië, maar dat is tot op heden niet gebeurd. Ferotrans heeft NS laten weten dat er problemen zijn met het transport.

"We vinden het sowieso jammer dat ze hier anderhalf jaar stil hebben gestaan", zegt woordvoerder Léonie Bosselaar van NS tegen Omroep Gelderland. "Ze staan op een opstelterrein van ProRail. Dat opstelterrein moet na 1 oktober leeg zijn omdat er werkzaamheden gaan plaatsvinden."

Lees verder op nos.nl
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door diederickx »

Waaruit zouden die "problemen met het transport" bestaan?
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door katvis »

Iets met de cardanassen volgens mij.
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door marvinkok »

Buffels zijn buiten profiel, dus daar zal het probleem wel liggen...
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door diederickx »

En hoeveel van die dingen passen er in een rijnaak?
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Durashift »

marvinkok schreef:Buffels zijn buiten profiel, dus daar zal het probleem wel liggen...
.. waarom dan gekocht?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Z2N »

Het probleem is niet het profiel in Roemenië, maar in Duitsland, Oostenrijk en Italië. Daardoor komt het vervoer richting Roemenië niet van de grond, omdat er nog geen vervoer over het spoor geregeld kan worden. Buitenprofiel-transport kan geregeld worden, maar daarvoor zijn documenten nodig, en die zijn tot dusver niet volledig geregeld.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Nitein-Repart »

Van Nederland naar Roemenië kom je toch niet in Italië? De meest logische route is via Duitsland (Köln, Wiesbaden, Frankfurt, Nürnberg, Regensburg, Passau), Oostenrijk (Wels, Linz, St. Pölten, Wien) en Hongarije (Györ, Budapest). Of anders via Duitsland (Paderborn, Kassel, Erfurt, Leipzig, Dresden), Tsjechië (Usti nad Labem, Praha, Pardubice, Brno), Slowakije (Bratislava) en Hongarije (Budapest).
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Chrysa »

Volgens mij bedoelde Z2N dat je niet van Nederland naar Roemenië kan zonder door op zijn minst een van deze drie landen te doorkruisen, en op het moment mogen ze geen van deze landen in zonder het eerder genoemde papierwerk.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Z2N »

Dat ja. Omrijden via Italië is geen optie.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5862
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door reisthijs »

Maar, waarom moet het dan per se per spoor?
diederickx schreef:En hoeveel van die dingen passen er in een rijnaak?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

Je kan die dingen inderdaad in Rotterdam of Amsterdam in een zeeschip laden en dan ergens aan de Zwarte Zee weer uitladen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door verfmeer »

Of gewoon over de Rijn en Donau sturen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

Gezien de hoeveelheid treinen die verhuisd moeten worden zullen de kosten al vrij snel oplopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Wubbo »

Sowieso kost het volgens mij geen anderhalf jaar om de papieren voor buitenprofieltransport te regelen. Dat is met een paar dagen en wat goede wil echt wel geregeld.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

Help die jongens ff dan! *O*
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Durashift »

Dus, het is een papieren kwestie. Technisch is het buitenprofiel geen obstakel.. in de zin van dat er niet ergens een perron of mast geraakt wordt?

Hopelijk leert de NS hier wel van.. dat er in een volgend koopcontract wel bedongen wordt dat het materieel op NL grondgebied ook na verkoop in voorkomende gevallen nog bediend mag (moet) worden door NS indien koper in gebreke blijft tot het ophalen van de roerende goederen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door trolly »

Het gaat neem ik aan niet alleen over het bedienen van die dingen. Je moet zo'n klont treinen daarna ergens kwijt, en plekken waar ze jarenlang ongestoord roest kunnen gaan verzamelen worden steeds schaarser in Nederland.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door dennistd »

ProRail heeft een contract met Vossloh gesloten voor het in profiel houden van de spoorstaven. Er wordt straks gefreesd ipv zoals nu geslepen. Zal ook wel het einde van Speno hier betekenen dan denk ik?

https://bahnblogstelle.net/2019/09/25/p ... ederlande/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door MdJ »

Het cyclisch slijpen (preventief) zit bij Speno en het slijpen van de spoortunnels (preventief) bij Vossloh. https://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2018/ ... en-bekend/

Het genoemde contract is het schade-slijpen (correctief).
https://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2019/ ... onderhoud/
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door isadora »

De "Roemeense" buffels gaan terug naar NS:
https://nos.nl/artikel/2303282-roemeens ... ar-ns.html
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door marvinkok »

"Nu kan NS ze verslepen. Er is alleen geen andere plek waar ze kunnen staan" _O-
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door cassie127 »

Ik las ergens dat ze een tijdelijke noodlocatie hebben. Kunne ze eigenlijk het in Zwolle staan op de sporen die niet voorzien zijn van een bovenleiding? Want die liggen daar nogsteeds toch
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Z2N »

Welke sporen bedoel je? Want als je het rangeerterrein RGS bij de IJssel bedoelt: dat is bijna af, en wordt dit weekend aangesloten.

Ik zet trouwens mijn geld op de sporen in de Houtrakpolder. Volgens mij is alles wat daar stond ondertussen wel gesloopt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Meltrain »

Gewoon inzetten tijdens de Formule 1 in Zandvoort. :pos:
Dan hoeft er ook niets aangepast te worden aan de stroomvoorziening. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten