Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

Daniel schreef:De Altas was de 4320 en daar zit kennelijk een soort budget-GPS in...
Denk vooral een verkeerd snelheidssignaal. Het bepalen van de (locatie op) de route gaat via twee sporen, namelijk de GPS en de werkelijk afgelegde afstand die wordt opgepikt via bijvoorbeeld de snelheidsmeter van het voertuig. Als je eenmaal halteert gaat het allemaal wel weer goed. Geen idee of dat exemplarisch is voor alleen deze 4320 of dat de andere Altassen er ook last van hebben, ik ga ze niet fulltime op ovzoeker zitten volgen ;)

Ze rijden trouwens wel goed! Had dit ding laatst op lijn 10 in plaats van een elektrische Rosero, hè wat jammer :')
Bretgrenz schreef:Persoonlijk vind ik het voor de "reguliere" reizigers een verbetering.
Ja, dat zal voor iedereen weer anders zijn. Ikzelf vond het oude systeem niet verkeerd omdat je dan je 'papieren vertrektijd' er nog als referentiepunt bij hebt staan.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Dat laatste vond ik zelf ook altijd het voordeel: aan een melding dat de bus over 10 minuten komt zie je immers niet of het een geplande rit is, of een rit die op dat moment had moeten komen maar +10 heeft (en dus een kans dat hij er in werkelijkheid eerder langs komt).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

Een gloednieuwe Iveco is inmiddels op de dienst te vinden. Dit is de 6340 (kenteken 02-BNT-5) en is in R-Net kleurstelling. Staat op het moment van schrijven klaar op Zuidplein voor een ritje lijn 190 naar Streefkerk.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Vervangt een van de MAN Lion City's TÜ's die nog rondreed neem ik aan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Op Dordrecht Stadspolders is vanmiddag een trein rechtdoor het veiligheidskopje op gereden, oeps... https://twitter.com/Jimzeel83/status/11 ... 71392?s=19
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Lijn 45 »

Het nummer van die 6340 klinkt best onlogisch naast 6301-6328. Het is overigens de enige Crossway waarvoor recent een kenteken is afgegeven.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Het zou me niets verbazen als er binnenkort nog meer volgen om die antieke MAN's er eindelijk vandoor te laten gaan naar Oost-Europa.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

Daniel schreef:Vervangt een van de MAN Lion City's TÜ's die nog rondreed neem ik aan?
Klopt, de 6169 (BT-LZ-82) is 2 weken terug uit dienst gegaan.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Trein botst op stootblok in Dordrecht
DORDRECHT – Een trein is vrijdagmiddag 27 september even voor 15:00 uur in Dordrecht op een stootblok gebotst. Dit gebeurde op de Merwedelingelijn bij het station Stadspolders. De oorzaak van de aanrijding lijkt een verkeerd ingestelde wissel te zijn. Op het moment van het ongeval zat de trein vol met passagiers. Iedereen kon de trein zonder verwondingen verlaten.

Lees verder en meer beelden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Extra bussen op lijnen 387 en 388 naar Utrecht
Vanaf maandag 30 september zetten wij extra bussen in op de lijnen 387 en 388 richting Utrecht in de ochtendspits om zo alle reizigers goed van dienst te kunnen zijn.
Vanaf maandag 30 september rijden er op lijn 387 van Gorinchem naar Utrecht in de ochtend extra touringcarbussen zodat alle reizigers direct mee kunnen. De ritten die om 07.08 uur, 07.23 uur en 07.38 uur vertrekken vanuit Gorinchem worden al standaard met twee snelbussen van Qbuzz gereden. Vanaf aanstaande maandag worden ook de ritten met vertrektijden van 07.54 en 08.10 uur met een tweede extra bus gereden.
Helaas hebben reizigers de afgelopen dagen mee gemaakt dat de bus die zij wilden nemen vol zat. Deze problematiek concentreert zich voornamelijk in de ochtendspits op de ritten richting Utrecht. Lijn 387 is bij de start van de rit in Gorinchem vaak al flink druk. Dat maakt dat daar soms al reizigers achterblijven en dat reizigers bij de volgende halte, Meerkerk A27, niet kunnen instappen.
Ook Lijn 388 kent twee structureel drukke ritten in de ochtendspits. Op een van deze ritten wordt al een snelBuzz met staanplaatsen ingezet waardoor alle reizigers mee kunnen, op de andere rit wordt vanaf maandag op het drukste deel van de route ook een extra bus ingezet. Dit betreft de rit die om 6:55 uit Rotterdam vertrekt en om 8:36 in Utrecht aankomt.
Met deze aanpassingen zorgen wij er op korte termijn voor dat reizigers op deze lijnen weer op hun gewenste tijdstip met de bus mee kunnen. Qbuzz is met haar opdrachtgever Provincie Zuid Holland in gesprek over een structurele oplossing voor de toenemende reizigersaantallen. Er worden meerdere scenario’s doorgenomen. Uiteraard blijven we de situatie monitoren.

Bron: Persbericht Qbuzz
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Suus »

Bussen met een lagevloer zonder T100-toelating lijkt mij een zeer goede oplossing ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Maar niet persé een comfortabele oplossing, als je dat hele stuk over de snelweg mag staan. Op zich zou het inderdaad wel passen (in zitcapaciteit zijn de Scania's en Iveco's gelijk, maar in de Iveco's kunnen volgens de RDW ook nog 47 man staand mee)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

Suus schreef:Bussen met een lagevloer zonder T100-toelating lijkt mij een zeer goede oplossing ;-)
Ja, als 't dan maar niet van die verschrikkelijke Volvo 8900's zijn die bij elke zucht wind alle kanten op gaan, vind ik 't prima. :')

Overigens gaat Snelle Vliet de versterkingsritten rijden, in theorie op 1 minuut achter de dienstwagen aan.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door sirvinniei »

Op 388 zou je een kwartiersdienst naar Utrecht kunnen rijden op de drukste momenten.
Op 387 zou je 15m touringcars kunnen gebruiken, frequentieverhoging is lastig als je wilt aansluiten op de treinen in Gorinchem en meer ritten op 388 bieden meteen ook meer capaciteit voor reizigers vanaf Meerkerk.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Daniel schreef:Maar niet persé een comfortabele oplossing, als je dat hele stuk over de snelweg mag staan. Op zich zou het inderdaad wel passen (in zitcapaciteit zijn de Scania's en Iveco's gelijk, maar in de Iveco's kunnen volgens de RDW ook nog 47 man staand mee)
Het is ook de vraag of dat zomaar kan als je hebt ingeschreven met T100 ‘semitourwagens’ om extra punten te krijgen. 15 meter T100 bussen of extra bussen lijkt dan de enige oplossing hoewel 15 meter in Gorinchem Oost niet ideaal is. Je zou ook enige lucht kunnen creëren door de oude lijn 81 weer in het leven te roepen, zeker op het overstap punt in Meerkerk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Wat helpt lijn 81 dan? Voor de enorme reizigersstromen van Arkel naar Utrecht? :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Daniel schreef:Wat helpt lijn 81 dan? Voor de enorme reizigersstromen van Arkel naar Utrecht? :roll:
Scheelt weer overstappers in Meerkerk.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Ik denk dat het beste gewoon is een 10min dienst in de spits op de 387 en 15 min dienst op de 388
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Wannes »

Dat klinkt makkelijk gedaan, maar het probleem zijn overstappen op Meerkerk en Sliedrecht Baanhoek die dan niet meer goed uitgevoerd zouden kunnen worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Op Sliedrecht Baanhoek stopt gewoon elk kwartier een trein. En als de instappers uit Noordeloos in een andere bus zitten dan de overstappers in Meerkerk win je ook al heel wat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

Weet iemand wat nu het eindpunt van lijn 9 is?
Volgens de Wiki is het eindpunt de halte Rijksstraatweg/Motel, maar waren die halte en de halte Calandstraat van 31 maart t/m 28 juli vervallen.
Als ik op de site van Qbuzz kijk, is de omleiding niet meer te vinden, maar staat Drechtwerk vermeld als eindhalte. Is er dan een tussentijdse wijziging geweest?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

De eindhalte is nu officieel Drechtwerk. Weet even niet of dat met de zomerdienst of na afloop ervan is ingevoerd.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Wannes »

Dit is na afloop van de zomerdienstregeling in alle stilte gebeurt. Net zoals dat het eindpunt van lijn 4 is verplaatst van de Baanhoekweg naar de Grevelingenweg.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Je kan het een hoogtepunt of een dieptepunt noemen. Vandaag reed buurtbus VDV12 op lijn 1 in Gorinchem in de klassieke Arriva kleuren.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Deze reedt van de week ook al op de 706 daarvoor heb ik ook zo VDV in buurtbuzz kleuren erop zien rijden
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten