Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
erik1981
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 01 jun 2009, 12:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door erik1981 »

Er was een ongeluk gebeurd op de A12 bij Nieuwegein; meerdere rijstroken dicht. Daardoor was de spits een chaos in en rond Utrecht. Daar zal het busverkeer ongetwijfeld ook last van hebben gehad.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door bartjemestrom »

Daar las ik bij U-OV al wat over. Overmacht
Mdk
Berichten: 1249
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

Het was vanochtend in ieder geval urenlang filerijden op de Rubenslaan, daar ondervinden de bussen natuurlijk hinder van gezien ze geen volledig vrijliggende baan hebben daar.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door regenmaker »

Z2N schreef:Maandagmorgen, half 9 en regen. Dat betekent natuurlijk file op de route van lijn 12, en dus was het beregezellig net. Uiteindelijk kwam de eerste bus na deze pas 9 minuten later... :X
Zelfde uitzicht als ik 's ochtends in lijn 10 probeerde te komen in Nijmegen. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13170
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Mwa, 700 man bij de bushalte zul je in Nijmegen niet zo snel zien lijkt me. Lijn 12 is natuurlijk ook een stuk frequenter dan lijn 10 (interval van 2 minuten tegenover 4 in Nijmegen), en rijdt vrijwel alles dubbelgeleed. Dat past sowieso al niet op een normale dag, gooi daar een verstoring bij en je hebt prachtig veevervoer.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

^^^ Ik heb vanochtend eens een paar dubbel geledes bekeken.. tussen 8 en 9 uur in het voorbijrijden.. maar enkelen hebben dan de eerste (motorwagen) bak volledig hutje mutje.. maar de 2 aanhangers hebben dan nog ruimte in het gangpad.. :?:

Zou er in al die jaren dat deze problematiek speelt door de UvU al eens een psycho onderzoek uitgevoerd naar de vrees van buspassagiers om bij drukte dóór te lopen naar de achterzijde van een bus?


~~~~~~~
Ander dingetje.. de Citaro 4006 had vanochtend stroken Duc-tape op de neus.. en een flinke ster / barst in de voorruit op de rechterhoek. :cry:
Reed nog wel op lijn 31 op de Rubenslaan (of dat in passagiersdienst was weet ik niet.. , kan zijn dat ie op weg naar de Europalaan was?)
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

Heeft met vrees niet zoveel te maken: ook in het ov denken mensen voornamelijk aan zichzelf.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Lijn 31 op de Rubenslaan zal sowieso niet in reizigersdienst zijn, die lijn komt daar niet namelijk :wink:

En tja, dat doorlopen... in elke willekeurige lijn met veel studenten/scholieren zie je ze dat pas doen als het echt niet anders kan en soms pas als de chauffeur het vraagt. Zelfs op lijnen waar het bijna dagelijks wel nodig is lijken ze niet te beseffen dat ze de vertraging waar ze vervolgens last van hebben zelf veroorzaken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

^^^Zeker.. 'vrees' was dan ook meer gekscherend bedoeld.

Aan de andere kant.. ik kan mij voorstellen dat de vele studenten die met lijn 12 reizen.. nu toch allemaal wel eens een volle bus voorbij hebben moeten laten gaan.. en dus toch wel weten hoe rot dat kan zijn.. en daarom toch iets meer cellen in het brein vrijmaken in het empathie gedeelte om voor andere studenten een beetje plaats te maken in de bus?
Alex99
Berichten: 66
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 09:24

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Alex99 »

Durashift schreef: Ander dingetje.. de Citaro 4006 had vanochtend stroken Duc-tape op de neus.. en een flinke ster / barst in de voorruit op de rechterhoek. :cry:
Reed nog wel op lijn 31 op de Rubenslaan (of dat in passagiersdienst was weet ik niet.. , kan zijn dat ie op weg naar de Europalaan was?)
Ik zag 'm ook rijden, op de Heidelberglaan. Vanochtend iets voor 9 uur... Op de rechterhoek zat volgens mij zelfs helemaal geen glas meer. Zal wel ergens die ochtend een ongeluk hebben gehad :?
candelaer
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door candelaer »

Alex99 schreef:
Durashift schreef: Ander dingetje.. de Citaro 4006 had vanochtend stroken Duc-tape op de neus.. en een flinke ster / barst in de voorruit op de rechterhoek. :cry:
Reed nog wel op lijn 31 op de Rubenslaan (of dat in passagiersdienst was weet ik niet.. , kan zijn dat ie op weg naar de Europalaan was?)
Ik zag 'm ook rijden, op de Heidelberglaan. Vanochtend iets voor 9 uur... Op de rechterhoek zat volgens mij zelfs helemaal geen glas meer. Zal wel ergens die ochtend een ongeluk hebben gehad :?
Denk dat ik m dan net na het ongeluk heb gezien. Zag rond 8:15 een bus van lijn 31 net buiten De Bilt stilstaan, voordeur leek er ook uit te hangen. Stond een auto naast die waarschijnlijk afgeschreven kan worden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13170
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Durashift schreef:^^^ Ik heb vanochtend eens een paar dubbel geledes bekeken.. tussen 8 en 9 uur in het voorbijrijden.. maar enkelen hebben dan de eerste (motorwagen) bak volledig hutje mutje.. maar de 2 aanhangers hebben dan nog ruimte in het gangpad.. :?:

Zou er in al die jaren dat deze problematiek speelt door de UvU al eens een psycho onderzoek uitgevoerd naar de vrees van buspassagiers om bij drukte dóór te lopen naar de achterzijde van een bus?
Doorlopen dóór de bus gebeurt in de 12 sowieso niet, dat doe je op de halte op Utrecht Centraal. Daar hoopt de drukte zich enorm op rond de voordeur, waardoor je vaak niet meer ziet dat er achterin minder mensen wachten. Dat kan een bus schelen. Als er tijd en motivatie is sturen de haltebegeleiders van U-OV soms wel eens mensen door naar achteren, om de druk wat gelijker te maken over de halte. Dat hangt ook af van waar de geledes uithangen, want als er ineens een gelede tussen zit ga je niet meer staan op de plek waar je eens een keer teleurgesteld bent.
Ander dingetje.. de Citaro 4006 had vanochtend stroken Duc-tape op de neus.. en een flinke ster / barst in de voorruit op de rechterhoek. :cry:
Reed nog wel op lijn 31 op de Rubenslaan (of dat in passagiersdienst was weet ik niet.. , kan zijn dat ie op weg naar de Europalaan was?)
Standaarddingetje, er is letterlijk geen enkele dubbelgelede in Utrecht zonder schade in de voorruit in de rechterhoek. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1256
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Frank93 »

Rijden er vaker gelede wagens op lijn 59? Volgens de wiki niet maar zag er vandaag in ieder geval eentje rijden bij station Hilversum.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

Er zit een slagje 59 in een van de omlopen van de gelede bussen, als ik het goed heb.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Mdk
Berichten: 1249
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

Het feit dat de 12 in de praktijk een open instapregime heeft zal ook niet bijdragen aan de doorloopmentaliteit, maar als er nog ruimte is stopt de bus altijd gewoon en stap je bij een van de achterdeuren in. Het is mij nog nooit gebeurt dat er nog ruimte was in de 12 maar dat ik er niet in kwam.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5256
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Zag vanmiddag bij station Amersfoort een lijn 4 rijden met kortweg 'Station' op de display, daarvoor stond er 'Niet instappen' op.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Handmatig ingestelde bestemming vermoed ik, zie op lijn X80 ook wel eens bussen rijden met slechts "Rhenen" als bestemming erop.

Op die X80 was de boordcomputer vandaag ook al bij De Klomp de weg kwijt, halte verder wist hij weer waar hij was. Bij Zonnehof-Oost gebeurt dat ook nog altijd trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door TimoD »

Lijn 72 alweer gemist omdat de chauffeur ruim 3 minuten te vroeg was. Waarom maken ze in de avond de dienstregeling niet wat krapper met meer buffer tussen Soesterberg en Amersfoort? Het gebeurt vaker wel dan niet dat chauffeurs dik in het rood rijden - met veel gedesillusioneerde reizigers tot gevolg...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

En je klaagt elke keer bij U-OV? Dan doen ze er misschien wat mee :)
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5256
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Heeft Ebusco 4611 van U-OV al eens op de dienst gereden? Op OVzoeker heb ik hem niet gezien.
Cas
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Cas »

Het is weer eens een regenachtige middagspits: m'n 29 begon al met +12 op WKZ en had +23 tegen de tijd dat we Vaartsche Rijn voorbij waren.
Het maakt me niet uit, vertraging in de Utrechtse spits is onvermijdelijk, en was al lang blij dat ik droog thuis kwam :')
Laatst gewijzigd door Cas op di 24 sep 2019, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
請勿靠近車門
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Ga dan ook fietsen jongen! Veel gezonder! *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Hainje »

Maar van fietsen in de regen word je nat.

[Gras-voor-de-voeten-wegmaai-modus] En niet het nat dat je graag hebt [/gras-voor-de-voeten-wegmaai-modus]
🍉
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

Dat stukje Waterlinieweg met de onvermijdelijke files rondom het Herculesplein en dan nog die onmogelijk op z'n Utrechts afgestelde verstoplichten bij Vaartsche Rijn... dat wil wel helpen ja :cry:
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Putdeksel
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 05 jun 2019, 10:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Putdeksel »

Deze 3 ging zijn eindbestemming heden voormiddag, zonder hulp, niet meer op eigen kracht bereiken. Helaas zijn op deze foto de twee monteurs die onder de bus liggen niet te zien. Er werd gewerkt aan de vooras. De bus steunde op de lepel van de sleeptruc @Franciscusdreef

Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten