Dienstregeling 2020
Re: Dienstregeling 2020
Nee hoor, vertrek in Eindhoven is om 08:03, 12:03, 16:03, en 20:07.
Re: Dienstregeling 2020
Oeps, die laatste had ik even gemist tussen alle 3700s die 's avonds rijden.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8714
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2020
Waarbij Boxtel enkel richting Eindhoven wordt bediend.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2020
Nutteloze trein met deze frequentie in mijn ogen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Dienstregeling 2020
Zie nu ook dat de [serie=Intercity|2019|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol Airport11600[/serie] niet langer wacht op de [serie=Intercity|2019|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] uit Ut.
Andersom is en de aansluitingen van een half uur eerder/later blijven ongeschonden.
Andersom is en de aansluitingen van een half uur eerder/later blijven ongeschonden.
-
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2020
Arnhem-Doetinchem wordt geoptimaliseerd: richting Arnhem 1 minuut reistijd eraf, richting Doetinchem 3 minuten eraf. De aansluitingen in Arnhem worden zo ook beter: 6 minuten van/naar Utrecht en 10 minuten van/naar Nijmegen. Alleen van/naar Zutphen wordt de aansluiting een stukje langer (16 minuten).
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8714
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2020
Ook Zevenaar - Zutphen kent een goede aansluiting van vier a vijf minuten op Arnhem Velperpoort. Of bedoelde je dat niet?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Dienstregeling 2020
De nieuwe perronindeling in Nijmegen wordt ook wel zo'n beetje duidelijk (volgens mij wordt medio oktober de nieuwe wissel aangelegd daar), hoewel niet anders dan verwacht: de Sprinters richting Arnhem en de intercity naar Zwolle op spoor 1a, de kerende treinen richting de Randstad op spoor 3 en de treinen richting Wijchn / 's-Hertogenbosch vanaf spoor 4. De Sprinters voornamelijk vanaf spoor 4b, de intercity wisselt wat, waarschijnlijk afhankelijk van de lengte.
Re: Dienstregeling 2020
Ik hoopte dat die 1900 een leuke alternatieve route zou opleveren voor de reis tussen Rotterdam Lombardijen en Eindhoven, maar helaas is de overstap tussen [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] en 1900 in Dordrecht precies een half uur. :neg:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8714
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2020
Maar met de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] wordt dat dan weer verkort naar een kwartier ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Dienstregeling 2020
Maar die rijdt niet in het weekend en doordeweeks moet ik werken.
Maar zelfs doordeweeks blijft de route via Rotterdam Centraal de snelste optie. :')
Maar zelfs doordeweeks blijft de route via Rotterdam Centraal de snelste optie. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8714
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2020
De 1900 rijdt ook niet in het weekend ;)
Oh ja: de ritten van [serie=Internationale Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] die vanaf, naar of via Gv rijden krijgen serienummer 9600 zie ik net.
Oh ja: de ritten van [serie=Internationale Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] die vanaf, naar of via Gv rijden krijgen serienummer 9600 zie ik net.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Donateur
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Dienstregeling 2020
En de huidige [serie=Sprinter|2019|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie] wordt omgenummerd naar [serie=Sprinter|2019|'s-Hertogenbosch - Arnhem4400[/serie]Milco schreef:Oh ja: de ritten van [serie=Internationale Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] die vanaf, naar of via Gv rijden krijgen serienummer 9600 zie ik net.
Het is een zoethoudertje voor de Dordtse politiek, in de eerste rit zal met veel trots misschien wat volk van de gemeenteraad zitten, want Dordt heeft zogenaamd zijn verbinding met het Zuiden terug! Verders zal hij grotendeels leeg zijn overdag.regenmaker schreef:Nutteloze trein met deze frequentie in mijn ogen.
Ik denk dat er tussen Eindhoven en Breda best wat mensen toevallig in belanden omdat ze vroeg voor hun trein waren. Alleen de Dordtse reizigers waarvoor het volgens de politiek om gaat waarschijnlijk niet.
Neemt natuurlijk niet weg dat ik er natuurlijk uit interesse een keer in wil zitten. Met welk materieel zal het ding rijden?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8714
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2020
Ik heb ergens gelezen dat het FLIRT gaat worden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2020
Ik bedoel de aansluiting [serie=Stoptrein|2019|Winterswijk - Arnhem30900[/serie]/[serie=Intercity|2019|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie], die wordt wel redelijk lang door de nieuwe dienstregeling, 16 minuten. Aansluitingen [serie=Stoptrein|2019|Winterswijk - Arnhem30900[/serie]/[serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] en [serie=Stoptrein|2019|Doetinchem - Arnhem30700[/serie]/[serie=Intercity|2019|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] gaan er wel flink op vooruit met de nieuwe dienstregeling.Milco schreef:Ook Zevenaar - Zutphen kent een goede aansluiting van vier a vijf minuten op Arnhem Velperpoort. Of bedoelde je dat niet?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Dienstregeling 2020
De treinserie 9600 is in België in gebruik voor IZY, de nummers 9600 t/m 9649 kunnen daardoor niet gebruikt worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2020
Logisch, daar wordt het huidige Dordt-Breda IC'tje ook mee gereden. Met deze nieuwe dienstregeling heeft NS nog steeds maar één treinstel nodig om de Dordtse politiek zoet te houden.Milco schreef:Ik heb ergens gelezen dat het FLIRT gaat worden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2020
Ook nieuw: een turbo-nachtsprinter Enschede-Zwolle en terug. In de nachten van vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag om 0.03u uit Enschede, om 1.01u in Zwolle, om 1.05u uit Zwolle en om 2.00u terug in Enschede. Met een reistijd van 58 en 55 minuten een stuk sneller dan overdag als er op knopen en kruisingen gewacht moet worden
Verder wat minuten-aanpassingen (iets eerder uit Enschede en Zwolle, iets later uit Hengelo) bij een deel van de [serie=Sprinter|2019|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie], ongetwijfeld afhankelijk van de IC.
Verder wat minuten-aanpassingen (iets eerder uit Enschede en Zwolle, iets later uit Hengelo) bij een deel van de [serie=Sprinter|2019|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie], ongetwijfeld afhankelijk van de IC.
Re: Dienstregeling 2020
Als ik Doetinchem-Zwolle plan kost dat zelfs een minuut minder (1:48 vs 1:49) tov de huidige dienstregelingNitein-Repart schreef:Ik bedoel de aansluiting [serie=Stoptrein|2019|Winterswijk - Arnhem30900[/serie]/[serie=Intercity|2019|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie], die wordt wel redelijk lang door de nieuwe dienstregeling, 16 minuten. Aansluitingen [serie=Stoptrein|2019|Winterswijk - Arnhem30900[/serie]/[serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] en [serie=Stoptrein|2019|Doetinchem - Arnhem30700[/serie]/[serie=Intercity|2019|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] gaan er wel flink op vooruit met de nieuwe dienstregeling.Milco schreef:Ook Zevenaar - Zutphen kent een goede aansluiting van vier a vijf minuten op Arnhem Velperpoort. Of bedoelde je dat niet?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2020
Ook nieuw: De spitstrein Harderwijk-Amersfoort (15600). Stopt onderweg alleen in Nijkerk en is daardoor 9 minuten sneller dan de [serie=Sprinter|2019|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] op hetzelfde stuk. Met overstap in Amersfoort kunnen Harderwijkers dan in 37 minuten in Utrecht zijn. Een flink verschil met de huidige 51 minuten.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2020
Wat mij betreft is de ligging van de vijfde en zesde IC tussen Utrecht Centraal en Amersfoort (Centraal!) op z'n minst opvallend te noemen:
Utrecht > Amersfoort: .07 .18 .21 .37 .48 .51
Amersfoort > Utrecht: .10 .26 .29 .40 .56 .59
Zeker richting Amersfoort buiten de spits levert dat een soort 'nabrander' op: om .18/.48 vertrekt de IC naar Leeuwarden/Groningen van spoor 11, drie minuten later gevolgd door een IC tot Amersfoort vanaf de overkant, spoor 12. Ik vraag me oprecht af hoeveel reizigers die trein gaat trekken buiten de spits - enige voordeel is dat Den Haag > Amersfoort dan zonder overstap kan.
Utrecht > Amersfoort: .07 .18 .21 .37 .48 .51
Amersfoort > Utrecht: .10 .26 .29 .40 .56 .59
Zeker richting Amersfoort buiten de spits levert dat een soort 'nabrander' op: om .18/.48 vertrekt de IC naar Leeuwarden/Groningen van spoor 11, drie minuten later gevolgd door een IC tot Amersfoort vanaf de overkant, spoor 12. Ik vraag me oprecht af hoeveel reizigers die trein gaat trekken buiten de spits - enige voordeel is dat Den Haag > Amersfoort dan zonder overstap kan.
Re: Dienstregeling 2020
Nog even wat betreft de nieuwe 1900 Ddr-Ehv,deze loopt echt overal achteraan.In breda aankomst 40, als de 1100 net weg is,vervolgens om 45 weg als de 3600 binnenrijdt.Dan in Tilburg om 58 aan en weg,dus 4 minuten achter de 1100.Met een lange stop in Boxtel vervolgens pas om 27 in Eindhoven,dus 11 minuten achter de 1100 en net als de 800 vertrekt.
Op de terugweg mag men zowel in Tilburg(27/31)als in Breda(43/50)proberen om de 3600 net te missen
Op de terugweg mag men zowel in Tilburg(27/31)als in Breda(43/50)proberen om de 3600 net te missen
Re: Dienstregeling 2020
De [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] is de trein van :26/:56 uit Amf.Thom69 schreef:Wat mij betreft is de ligging van de vijfde en zesde IC tussen Utrecht Centraal en Amersfoort (Centraal!) op z'n minst opvallend te noemen:
Utrecht > Amersfoort: .07 .18 .21 .37 .48 .51
Amersfoort > Utrecht: .10 .26 .29 .40 .56 .59
Zeker richting Amersfoort buiten de spits levert dat een soort 'nabrander' op: om .18/.48 vertrekt de IC naar Leeuwarden/Groningen van spoor 11, drie minuten later gevolgd door een IC tot Amersfoort vanaf de overkant, spoor 12. Ik vraag me oprecht af hoeveel reizigers die trein gaat trekken buiten de spits - enige voordeel is dat Den Haag > Amersfoort dan zonder overstap kan.
Gvc-Amf kan al rechtstreeks met de [serie=Intercity|2019|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie]/[serie=Intercity|2019|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 135 gasten