Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
In dubbeldekkers van de NS moeten mensen voor een rustige plek binnenkort boven zijn en voor gezelligheid beneden. De NS gaat de treinen zo inrichten dat het onderscheid tussen stiltecoupés en plekken voor gesprekken en ontmoetingen duidelijk zichtbaar wordt.
Juist, dus nooit meer rustig werken op de laptop, want: beneden coach-opstelling met laptop-proof tafeltjes, maar 'gezelligheid', en boven rust, maar geen plek voor je laptop. En gezelligheid beneden met max. 2 personen... Goed zo, NS.
Je gaat er nu vanuit dat de VIRM-indeling ook bij DDZ (want daar gaat dit artikel over) wordt toegepast, maar dat hoeft zeker niet het geval te zijn. Bij DDZ kunnen er prima wat meer vierzitjes beneden en tweezitters boven worden geplaatst
Dat is ook de bedoeling volgens het artikel hierover wat ik net in het AD las. Dat artikel had het trouwens ook keurig over de "oude" dubbeldekkers die binnenkort omgebouwd worden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Chauf21 schreef:Bij DDZ kunnen er prima wat meer vierzitjes beneden en tweezitters boven worden geplaatst
Dat zal vast, maar dan blijf je het probleem houden dat het bij VIRM precies andersom is. Er verwarrend als je in de ene IC-dubbeldekker (DDZ) naar boven moet voor de tweezitjes en bij de andere (VIRM) weer naar beneden. Dit terwijl het streven dacht ik nu juist was meer uniformiteit en dus duidelijkheid in de indeling van de verschillende materieelsoorten te brengen.
Via Somda een linkje waar onder andere al de indelingen getekend zijn: hier
Wat nog wel het meest opvalt is dat zowel op de boven als de benedenverdieping bijna alles in coachopstelling staat. Enkel verschil is het toevoegen van die loungehoeken in beide uiteinden van de wagon.Volgens mij wordt het er zo voor de reiziger alleen maar onduidelijker op.
Ik heb zo'n intense haat voor de stilteplekken. Ik snap dat ze er moeten zijn, net als eerste klas, maar ik mijd ze als de pest en het is er net zoals in de eerste klas altijd veeeeel leger dan in een normale coupé.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Mwoh, in de spits zitten de stiltezones ook gewoon vol hoor. Meestal zijn ze dan alleen niet stil omdat de reizigers die er noodgedwongen plaatsnemen ineens vergeten dat het een stiltezone is. Al werkt het in de ICMm-drietjes wel beter als in de ICM-viertjes (en ook als in ICRm bijvoorbeeld): een klein stukje stiltezone is gewoon stukken makkelijker stil te houden als een heel rijtuig
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Geert schreef:Vanmorgen was het wel heel stil in de stiltezone van mijn trein t12518: van Utrecht tot Rotterdam lag bijna de hele stiltecoupé een tukkie te doen
Oei, dat is wel risicovol want stel je voor dat je begint te snurken in je slaap...