Fout, een groep mensen van een bepaalde afkomst is geen ras.
Ik zet niet complete bevolkingsgroepen weg. Ik zeg niet dat zwarte, blauwe of groene mensen minderwaardig zijn aan witte mensen. Ik zeg niet dat alle Afrikanen criminelen zijn. Ik zeg niet dat alle Turken weigeren te integreren.
Het enige wat ik zeg is dat mensen uit voornamelijk Afrikaanse/islamitische landen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, wat niet zomaar een racistische uitspraak is, maar wat gewoon een terechte conclusie is op basis van cijfers die ik eerder heb gedeeld, en dat het over het algemeen vaak zo is dat mensen uit diezelfde landen overlast veroorzaken, hun kaartje niet op orde hebben, of dergelijke zaken. Dat roeptoeter ik niet zomaar, dat zeg ik op basis van meerdere ervaringen van mijzelf én andere mensen in de afgelopen jaren. En nog steeds is dat iets totaal anders dan het compleet wegzetten van diezelfde groep mensen als crimineel of minderwaardig, want ik heb nooit gezegd dat iets voor alle mensen uit die bevolkingsgroep geldt. Pas als ik zeg dat ALLE mensen van een bepaalde afkomst, huidskleur, geloof of wat dan ook minderwaardig/crimineel zijn of wat er anders ook maar over ze gezegd kan worden, is dat een vorm van discriminatie.
Op dat moment zet je complete groepen mensen weg aan de hand van bijvoorbeeld afkomst. Dat is niet wat ik doe en ik zeg tegelijkertijd dat er van dezelfde "afkomst" zat mensen zijn die zich wél kunnen gedragen, terwijl er ook meer dan genoeg autochtone Nederlanders zijn die gewoon idioten zijn om het zo maar even te zeggen. Mijn punt is gewoon dat het veel vaker voorkomt dat personen uit islamitische/Afrikaanse landen geen vervoersbewijs hebben of overlast veroorzaken in het OV dan autochtone Nederlanders. Zo heb ik nog nooit meegemaakt dat een autochtone Nederlander o.i.d. bewust zonder kaartje de bus in probeerde te komen - waarmee ik niet zeg dat dat niet gebeurt - terwijl ik regelmatig allochtonen in de bus heb die bijvoorbeeld stiekem zonder inchecken achter de chauffeur langs glippen als die naast de bus staat, niet genoeg saldo hebben en dan doen alsof hun neus bloedt, of bijvoorbeeld met contant geld willen betalen en vervolgens niet gaan pinnen of ergens anders een kaartje halen, maar tien minuten in gebrekkig Engels met de chauffeur gaan staan discussiëren.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania