Zal ongetwijfeld iets te maken hebben met Lw vanmiddag.JeePee schreef:De t12767 bestaat vandaag uit 6 bakken. Das wel erg krap. Tussen Rtd en Ut staanplaatsen in de gangpaden. Vanaf Ut naar Amf alleen op de balkons. Daarnaast leek het erop dat de mcn bijna vergat te stoppen te Rta. Met een snelremming werd toch nog op tijd gestopt, maar de binnenkomst snelheid lag verdacht hoog :)
OVer je treinreiservaringen in december 2009
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Mwoh, ik heb 'm al eens krapper gezien (tenminste, de t2856 die zonder bijplaatsacties op de t12767 keert). Weet eigenlijk niet of het nu planmatig 7 of 8 bakken moeten zijn, dat komt ongeveer even vaak voor. Al zitten die treinen erg krap gepland, dus je merkt het inderdaad wel snel als er ook maar een bak mist (begin dit jaar waren 't nog 9 bakken, da's wat beter passend)JeePee schreef:De t12767 bestaat vandaag uit 6 bakken. Das wel erg krap.
Zelf had ik vanavond 'n gevalletje van: wat is er vervelender als achter één stoptrein zitten... juist ja, achter twee stoptreinen zitten. Een SLT hield de boel nogal op tussen Gouda en Rotterdam, want die reed met +16 in de t9756 waar de s4000 ook weer iets vertraagd achter hing. En daar hobbelde de t2858 dan weer achteraan.
Maargoed, in Rotterdam de t2269 nog gehaald en in Dordrecht bleek wat ik al vermoedde te kloppen: flinke vertragingen van de bussen als gevolg van de drukte in het centrum. Haalde dus nog de bus die ik met de t1967 gehaald zou hebben :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Kun je dit nader verklaren ?BR628 schreef:Zal ongetwijfeld iets te maken hebben met Lw vanmiddag.JeePee schreef:De t12767 bestaat vandaag uit 6 bakken. Das wel erg krap. Tussen Rtd en Ut staanplaatsen in de gangpaden. Vanaf Ut naar Amf alleen op de balkons. Daarnaast leek het erop dat de mcn bijna vergat te stoppen te Rta. Met een snelremming werd toch nog op tijd gestopt, maar de binnenkomst snelheid lag verdacht hoog :)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Leeuwarden was aan het begin van de avondspits vanuit alle richtingen onbereikbaar door een sein- en wisselstoring
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
BR628 schreef:Zal ongetwijfeld iets te maken hebben met Lw vanmiddag.JeePee schreef:De t12767 bestaat vandaag uit 6 bakken. Das wel erg krap. Tussen Rtd en Ut staanplaatsen in de gangpaden. Vanaf Ut naar Amf alleen op de balkons. Daarnaast leek het erop dat de mcn bijna vergat te stoppen te Rta. Met een snelremming werd toch nog op tijd gestopt, maar de binnenkomst snelheid lag verdacht hoog :)
Ah, zo. Dat verhelderd de zaak .Reiziger Ddrs schreef:Leeuwarden was aan het begin van de avondspits vanuit alle richtingen onbereikbaar door een sein- en wisselstoring
@BR628: wel even handig als je dit wil vermelden, zocht met een ongeluk en kon hierover niets vinden.
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Vandaag beetje verslapen . Wilde uiteindelijk met t5034 naar Rtd gaan, maar kwam niet verder dan Rtb in eerste instantie, aangezien er een trein voor ons defect bleek te zijn.
Ik besloot met de metro naar Rta te gaan, alleen dat ging niet helemaal lekker, omdat ik even vergeten had dat de metro naar Capelle niet langs Alexander kwam . Uiteindelijk nog dezelfde trein gehaald die ik oorspronkelijk wilde hebben (t21743), die namelijk +5 had toen die uit Rta vertrok .
Ik besloot met de metro naar Rta te gaan, alleen dat ging niet helemaal lekker, omdat ik even vergeten had dat de metro naar Capelle niet langs Alexander kwam . Uiteindelijk nog dezelfde trein gehaald die ik oorspronkelijk wilde hebben (t21743), die namelijk +5 had toen die uit Rta vertrok .
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Vandaag vanaf Nm de t3036 genomen naar Asa. Vertrok in Nm precies op tijd maar bij Elst stonden we al een paar minuten stil. Uiteindelijk reden we weg van Ah met +8.
Omdat we vertraging hadden was de t7538 naar Ed al vertrokken. Dus weer daar achteraan kruipen. Bij Wf konden we eindelijk voor die stoptrein. Vertrokken vanaf Ed met +13. Daarna wel redelijk door kunnen rijden en kwam uiteindelijk met +11 aan Op Asa.
En dacht dat we nog wel zo mooi op tijd zouden komen
Omdat we vertraging hadden was de t7538 naar Ed al vertrokken. Dus weer daar achteraan kruipen. Bij Wf konden we eindelijk voor die stoptrein. Vertrokken vanaf Ed met +13. Daarna wel redelijk door kunnen rijden en kwam uiteindelijk met +11 aan Op Asa.
En dacht dat we nog wel zo mooi op tijd zouden komen
3 0 7 9
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
En in Rtd was de 9700 van 18:05 uitgevallen, vast een SLT met problemen.
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
In ieder geval een SLT die er nog niet was: da's de trein waarop de t9756 (die zoals ik eerder schreef met +16 reed) had moeten keren
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Als dat de trein was die om 18:03 uit Rta vertrok naar Rtd (ipv 17:46 ofzo), dan was het idd een SLT. Die had een leuke file erachteraan hobbelen trouwens :)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Mja, da's die geweest En ach, achterkomende treinen hadden "slechts" +5 dus het viel eigenlijk nog mee. Op Rotterdam Centraal was 'ie trouwens op spoor 12 binnengenomen voor die s4000.
Mogelijk heeft het ding in Gouda Goverwelle ook nog in de weg gestaan, want het viel me op dat de t2058 daar nog stond toen we met de t2858 binnenkwamen. Normaal is die dan allang weg.
Mogelijk heeft het ding in Gouda Goverwelle ook nog in de weg gestaan, want het viel me op dat de t2058 daar nog stond toen we met de t2858 binnenkwamen. Normaal is die dan allang weg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Gisteren heb ik reizen op saldo bij de NS geactiveerd op mijn vdu-ov-chipkaart. Het leek er op dat de railpocket van de conducteur dit niet aankon. Er werd meerdere keren op het scherm gedrukt, toen de vraag volgde 'of ik hem al eens bij een paal gebruikt heb?' Nee, ik had alleen geactiveerd daarop was het goed. Loopt de railpocket toevallig vast wanneer de ov-c is geactiveerd?
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
De railpocket hoeft dan toch niet vastgelopen te zijn?
Wat ik uit je verhaal opmaak, is dat je de kaart alleen hebt geactiveerd, maar verder nog niet hebt gebruikt (ingecheckt). De conducteur ziet dus ook geen incheckgegevens, zoekt verder op de kaart, maar vindt nog steeds niets. Dan ligt de vraag of je al ingecheckt bent, wel voor de hand, lijkt me :) Of bedoel je iets anders?
Wat ik uit je verhaal opmaak, is dat je de kaart alleen hebt geactiveerd, maar verder nog niet hebt gebruikt (ingecheckt). De conducteur ziet dus ook geen incheckgegevens, zoekt verder op de kaart, maar vindt nog steeds niets. Dan ligt de vraag of je al ingecheckt bent, wel voor de hand, lijkt me :) Of bedoel je iets anders?
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Dat heeft niks met vastlopen te maken: In dit geval heb je alleen ROS (Reizen Op Saldo) geactiveerd en verder niks. Dus, zoals Chauf21 al zei, ben je niet ingecheckt en dat is waar wij naar op zoek zijn. De volgende keer levert dat dus eigenlijk een bon op ( )...Freek schreef:Het leek er op dat de railpocket van de conducteur dit niet aankon. Er werd meerdere keren op het scherm gedrukt, toen de vraag volgde 'of ik hem al eens bij een paal gebruikt heb?'
En dat wij meerdere keren op het scherm klikken wil natuurlijk niet zeggen dat het ding het niet doet, ik heb meerdere functies in dat scherm
Project loading: 50% loaded. Please wait...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Tenzij je gewoon een kaartje er bij hebt gekocht, natuurlijk.Mikos schreef:Dat heeft niks met vastlopen te maken: In dit geval heb je alleen ROS (Reizen Op Saldo) geactiveerd en verder niks. Dus, zoals Chauf21 al zei, ben je niet ingecheckt en dat is waar wij naar op zoek zijn. De volgende keer levert dat dus eigenlijk een bon op ( )...Freek schreef:Het leek er op dat de railpocket van de conducteur dit niet aankon. Er werd meerdere keren op het scherm gedrukt, toen de vraag volgde 'of ik hem al eens bij een paal gebruikt heb?'
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Zal e.e.a. verduidelijken. Ik heb voor de bus de chipkaart al gebruikt, er staat dus saldo op. Voor de Ns heb ik hem alleen nog maar geactiveerd. Had ook gewoon een papierenkortingskaartje. Er moest dus alleen gecontroleerd worden of mijn vdu nog geldig is. Toen hij daar mee bezig was mompelde de hc iets over naar Nijmegen en vervolgens vroeg hij mij of ik 'de paal al gebruikt had'. Toen aangaf dat ik alleen reizen op saldo geactiveerd had was het goed.
Omdat hij een aantal keren op de railpocket moest drukken kwam het bij mij over als een vastloper of een storing, dat het niet meer mogelijk was te achterhalen of mijn vdu nog geldig was.
Omdat hij een aantal keren op de railpocket moest drukken kwam het bij mij over als een vastloper of een storing, dat het niet meer mogelijk was te achterhalen of mijn vdu nog geldig was.
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Even een vraagje: welke t9200 worden er vandaag nog gereden met de Belgische rijtuigen?
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Ik heb hem vandaag rond de klok van kwart voor elf gespot op Amsterdam Centraal: De Belgische witte rijtuigen met groene loc :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Op Amsterdam Amstel deden de CTA's het vanmiddag tegen 17.00 niet, in het half uurtje dat ik er stond werden alle binnenkomende treinen live omgeroepen.
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Zou toch lullig zijn als dat met vertraging ging in plaats van live
Sorry, inkoppertje
Sorry, inkoppertje
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Trein t5861 reed met slechts één SGM-III! Normaal zit 2x SGM-III al volgepropt, vandaag moest dat in één trein plus nog een dubbele schoolklas met hun uitwisselingsleerlingen. Er kon helemaal niemand meer bij, bij de vierzitters stonden er mensen tussen de benen van de zittenden in, alle ramen stonden open en op Muiderpoort hebben we maar liefst twee minuten stilgestaan voordat iedereen binnen was
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
@Caspar: Volgens mij hebben de Belgische rijtuigen geen vaste omloop. Ik zie ze op wisselende tijden langskomen, en volgens mij wordt er maar één dienst met die rijtuigen gereden. Om 13 30 uur zag ik wel een aardbeienvlaflip over de boog Bijlmer-ArenA - Diemen rijden. LM-ritje.
Overigens was Tuffy rond 15 30 behoorlijk de weg kwijt: de berichten van Apeldoorn waren in Deventer te horen.
'de IC naar Dv, Aml, Hgl en Es van 15 37 vertrekt van spoor 3' (vertrekt in Apd normaal van de 4, bij ons om 15 50 van de 3)
'de stoptrein naar Dv, Aml, Hgl en Es van 15 42 vertrekt van spoor 3' (vertrekt bij ons om 15 57 van spoor 3)
'de stoptrein naar apd-de Maten, Klarenbeek, Voorst-Empe en Zutphen van 15 40 vertrekt van spoor 1' (komt niet eens in Deventer en een spoor 1 hebben we ook niet.)
En niet één iemand die even omroept dat de omroep van slag is
(en ik ga helemaal lachen als de berichten van Deventer in Apeldoorn te horen waren
Overigens was Tuffy rond 15 30 behoorlijk de weg kwijt: de berichten van Apeldoorn waren in Deventer te horen.
'de IC naar Dv, Aml, Hgl en Es van 15 37 vertrekt van spoor 3' (vertrekt in Apd normaal van de 4, bij ons om 15 50 van de 3)
'de stoptrein naar Dv, Aml, Hgl en Es van 15 42 vertrekt van spoor 3' (vertrekt bij ons om 15 57 van spoor 3)
'de stoptrein naar apd-de Maten, Klarenbeek, Voorst-Empe en Zutphen van 15 40 vertrekt van spoor 1' (komt niet eens in Deventer en een spoor 1 hebben we ook niet.)
En niet één iemand die even omroept dat de omroep van slag is
(en ik ga helemaal lachen als de berichten van Deventer in Apeldoorn te horen waren
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
De trein die om 09.06 aankomt uit Brussel, dan terug -> 10.54 ri. Brussel. Dan komt ie om 18.06 weer terug uit Brussel en de laatste gaat weer retour om 19.54 naar Brussel.Caspar schreef:Even een vraagje: welke t9200 worden er vandaag nog gereden met de Belgische rijtuigen?
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Ow maar dat ziet de omroeper niet eens als dat voorkomt. Is eens een keertje gebeurd dat alles van Hoofddorp op Lelylaan werd omgeroepen, dat gaat dan net zo lang door totdat er door rijdend personeel wordt gebeld dat ze een verkeerde omroep horen. Pas dan kan je een monteur inzetten, ben dan ook altijd wel blij als men van buiten even belt.Overigens was Tuffy rond 15 30 behoorlijk de weg kwijt: de berichten van Apeldoorn waren in Deventer te horen.
'de IC naar Dv, Aml, Hgl en Es van 15 37 vertrekt van spoor 3' (vertrekt in Apd normaal van de 4, bij ons om 15 50 van de 3)
'de stoptrein naar Dv, Aml, Hgl en Es van 15 42 vertrekt van spoor 3' (vertrekt bij ons om 15 57 van spoor 3)
'de stoptrein naar apd-de Maten, Klarenbeek, Voorst-Empe en Zutphen van 15 40 vertrekt van spoor 1' (komt niet eens in Deventer en een spoor 1 hebben we ook niet.)
En niet één iemand die even omroept dat de omroep van slag is
(en ik ga helemaal lachen als de berichten van Deventer in Apeldoorn te horen waren
@ Ardan, misschien kan je een volgende keer de HC even aanspreken? Dan kan die via het MCC even doorbellen.
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Goed plan. Maar ik denk niet dat het nog heel lang te horen was, over het algemeen huppelt er genoeg personeel rond, er zal er vast wel één zijn die het is opgevallen.Caspar schreef:(...)
@ Ardan, misschien kan je een volgende keer de HC even aanspreken? Dan kan die via het MCC even doorbellen.
Ik doe ook maar wat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten