Ombouw Hoekse Lijn

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1361
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor SLToilet » za 28 sep 2019, 18:43

Bij Maassluis Centrum inderdaad! u kunt hier overstappen op de veerpont/change here for the ferry
Instructie: als de deurknop groen wordt je een piepje hoort, kun je gaan drukken. Één seconde normaal drukken is echt voldoende. De knop wordt oranje/rood, vervolgens heel eventjes groen. Dan opent de deur voor je. Nog een prettige reis in de FLIRT!

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41402
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor Suus » za 28 sep 2019, 21:27

Iemand enig idee of maandag meteen het RET-tarief gaat gelden of dat voorlopig nog het 5 cent/km tarief op de Hoekse Lijn van toepassing blijft?
Rame à l'approche

Durashift
Berichten: 3785
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor Durashift » za 28 sep 2019, 21:43

SLToilet schreef:Bij Maassluis Centrum inderdaad! u kunt hier overstappen op de veerpont/change here for the ferry


Is dat handig, het Engelse 'ferry' te hanteren?
Toeristen kunnen denken dat ze al in HvH zijn om op de veerboot naar Engeland over te stappen.. lijkt mij.

Dat het de veerpont naar Rozenburg betreft.. had er wel bij vermeldt mogen worden, lijkt mij.

KM46
Berichten: 12529
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor KM46 » za 28 sep 2019, 21:52

Suus schreef:Iemand enig idee of maandag meteen het RET-tarief gaat gelden of dat voorlopig nog het 5 cent/km tarief op de Hoekse Lijn van toepassing blijft?

De RET kennende zal gelijk wel het RET-tarief gaan gelden.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32822
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor Daniel » za 28 sep 2019, 21:59

Durashift schreef:Is dat handig, het Engelse 'ferry' te hanteren?
Toeristen kunnen denken dat ze al in HvH zijn om op de veerboot naar Engeland over te stappen.. lijkt mij.

Dat het de veerpont naar Rozenburg betreft.. had er wel bij vermeldt mogen worden, lijkt mij.

Dat doet RET nooit, details vermelden. Er zijn dus ook tig stations op de Hoekse Lijn met "U kunt hier overstappen op de bus".
Overigens wordt in Hoek van Holland de ferry naar Harwich niet als overstap vermeld, wel de overstap op de fast ferry.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

KM46
Berichten: 12529
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor KM46 » za 28 sep 2019, 22:10

Daniel schreef:
Durashift schreef:Dat het de veerpont naar Rozenburg betreft.. had er wel bij vermeldt mogen worden, lijkt mij.

Dat doet RET nooit, details vermelden.

Bij station "Schenkel" wordt wel expliciet gemeld dat je kunt overstappen op de bus naar het IJsselland ziekenhuis.

Bemined
Berichten: 1882
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor Bemined » ma 30 sep 2019, 10:05

Vanmorgen de metro van 8:12 vanaf Hoek van Holland haven uitgeprobeerd. Zat enkele minuten voor vertrek al aardig gevuld, en toen kwam de ferry uit Engeland aan. Overstap was krap, wie in de rij stond bij de Douane moest de metro van 20 minuten later nemen. Vanaf Maassluis was het rijtuig waar ik in zat al zitvol met enkele staanplaatsen, vanaf Vlaardingen stonden de gangpaden ook vol en dat bleef zo tot Oostplein. En dan was dit al voorbij het drukste moment van de spits, dus die lijn A is zeker welkom. Ik zag nog enkele vervangende bussen rijden, maar kon niet zien of er reizigers in zaten. Veel bussen stonden bij Maassluis Centrum op het depot. Hoewel de metro op tijd vertrok en goed door leek te rijden liepen we toch 2 minuten vertraging op.

MetroRET
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor MetroRET » ma 30 sep 2019, 10:21

Ik had de metro van een uurtje later en deze mocht op Maassluis West op de draaibrug wachten. We liepen hier een kleine 3 minuutjes vertraging mee op, dit werd enigsinds goedgereden tot een ruime +2.

Maar ondanks dat lijn C tegelijk aankwam, mocht diezelfde lijn C alsnog voorpiepen en was al het "inhaalwerk" voor niets geweest.

Ik ging er bij Beurs uit met +5.

Bemined
Berichten: 1882
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor Bemined » ma 30 sep 2019, 10:37

Hmmm, men had toch gezegd dat alleen metro's Richting Hoek van Holland op de brug zouden moeten wachten? Daar was die hele dienstregeling met lange keertijd op Hoek van Holland Haven toch op gebaseerd? Want op Steendijkpolder en (vanaf volgende maand) Vlaardingen West wordt kort gekeerd.

Overigens viel me tijdens de open dag nog iets op, het overpad Maassluis Centrum had geen andreaskruizen en als ik zo kijk Steendijkpolder ook niet. terwijl de overpaden in Vlaardingen die wel hebben. Wie weet de logica hierachter?

MetroRET
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor MetroRET » ma 30 sep 2019, 11:03

Ook een schoonheidsfoutje op Vlaardingen Oost.

Daar staan op spoor 1 (richting Vlaardingen Centrum) de bakbordjes voor 1xSG3 & 2xSG2/1 de verkeerde kant op (richting Vlaardingen Centrum, ipv voor linkerspoor Schiedam Centrum).

Tevens was de kruisende metro rond die bewuste brug bij Maassluis Centrum een metro die (kort) zou keren op Steendijkpolder.

JordiBrabant
Berichten: 444
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor JordiBrabant » ma 30 sep 2019, 11:07

Bij de aansluiting tussen RET en Prorail ten westen van Schiedam Centrum staat sein 701, is deze van Prorail of de RET? Graffiti heeft namelijk het bord achter de seinlampen al ontsierd.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41402
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor Suus » ma 30 sep 2019, 12:29

KM46 schreef:
Suus schreef:Iemand enig idee of maandag meteen het RET-tarief gaat gelden of dat voorlopig nog het 5 cent/km tarief op de Hoekse Lijn van toepassing blijft?

De RET kennende zal gelijk wel het RET-tarief gaan gelden.

Antwoord op mijn eigen vraag: het kilometertarief van € 0,05 is nog van toepassing :D
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14780
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor Meltrain » ma 30 sep 2019, 12:51

MetroRET schreef:Daar staan op spoor 1 (richting Vlaardingen Centrum) de bakbordjes voor 1xSG3 & 2xSG2/1 de verkeerde kant op (richting Vlaardingen Centrum, ipv voor linkerspoor Schiedam Centrum).

Voor een spoor richting Vlaardingen Centrum is het toch juist de bedoeling dat de bakbordjes ook te zien zijn voor een bestuurder van een metro richting Vlaardingen Centrum? :? Of begrijp ik je nu verkeerd?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

MetroRET
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor MetroRET » ma 30 sep 2019, 12:53

Maar deze bakborden zijn bedoeld voor het rijden van linkerspoor, maar ze zijn in de rijrichting van rechterspoor neergezet. Ze moeten dus simpelweg 180 graden omgedraaid worden.

Bemined
Berichten: 1882
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor Bemined » ma 30 sep 2019, 12:55

Er is toch nog vertraging opgetreden voor de Hoekse Lijn. Er ontbreekt een omgevingsvergunning voor emplacement Vulcaanhaven, dus het goederenvervoer is uitgesteld tot 2020.

CB-e-bike-ov
Berichten: 39
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor CB-e-bike-ov » ma 30 sep 2019, 22:11

Zou een dagkaartje geldig zijn net als op lijn E?

Want in dat geval koop ik een dagkaartje door de weeks(ivm de datum) en als het op een zaterdag goed weer is en ga ik naar de Hoek en later weer terug en verzilver ik dat kaartje. Het kaartje lever ik wel op de zaak in, mag mijn baas het terug storten op mijn rekening en reis ik als nog gratis (en wit) :p ;) (ga ik door door de weeks op mijn zelf gekochte e-bike, met die 8,50 aan reiskosten is mijn baas toch spekkoper, dus moet het kunnen)
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41402
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor Suus » di 08 okt 2019, 20:07

Op de Hoekse Lijn vindt op dit moment nog 12x per dag een reset plaats, waar dit op de rest van het metronet misschien 10x/jaar is. Er wordt nog steeds gezocht naar de beste oplossing. De Hoekse Lijn trekt al wel 20.000 reizigers per dag, wat meer is dan initieel werd verwacht, daar is de RET dus erg tevreden mee. Wel zijn er klachten over gladde perrons en te weinig fietsenrekken bij Steendijkpolder: https://www.rijnmond.nl/nieuws/186978/S ... ag-gereset
Rame à l'approche

verfmeer
Berichten: 619
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor verfmeer » di 08 okt 2019, 22:04

Dat Steendijkpolder een tekort aan fietsenstallingen heeft verbaast me niets. Het is vanaf De Lier, Maasdijk en omgeving namelijk de snelste route naar Rotterdam, omdat er niet overgestapt hoeft te worden.

Gebruikersavatar
luka23
Berichten: 528
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Cpc

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor luka23 » di 08 okt 2019, 22:49

En soms ook de enige aangezien er vanuit Maasdijk in de avonden en op zondag geen busvervoer rijdt, en Steendijkpolder ook als vervanging wordt aangewezen.
PSA: Links gaan, rechts staan

Gebruikersavatar
luka23
Berichten: 528
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Cpc

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor luka23 » wo 09 okt 2019, 22:10

De eerste "grote" storting is een feit, spoor 2 op Sdn is buiten gebruik.
PSA: Links gaan, rechts staan

bartjemestrom
Berichten: 707
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor bartjemestrom » wo 09 okt 2019, 22:12

Met welke reden? :?

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 11242
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor Aking » wo 09 okt 2019, 22:14

Dat er iets niet werkt gok ik :Y
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Durashift
Berichten: 3785
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor Durashift » wo 09 okt 2019, 22:16

Iets te veel gereset?

:P

Gebruikersavatar
luka23
Berichten: 528
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Cpc

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor luka23 » wo 09 okt 2019, 22:54

bartjemestrom schreef:Met welke reden? :?

Geen idee, de DRIMs toonden alleen dat "wegens een storing" alle ritten van spoor 2 via spoor 1 gaan.
PSA: Links gaan, rechts staan

henrivanderweijden
Berichten: 105
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor henrivanderweijden » vr 11 okt 2019, 19:47

CB-e-bike-ov schreef:Zou een dagkaartje geldig zijn net als op lijn E?

Want in dat geval koop ik een dagkaartje door de weeks(ivm de datum) en als het op een zaterdag goed weer is en ga ik naar de Hoek en later weer terug en verzilver ik dat kaartje. Het kaartje lever ik wel op de zaak in, mag mijn baas het terug storten op mijn rekening en reis ik als nog gratis (en wit) :p ;) (ga ik door door de weeks op mijn zelf gekochte e-bike, met die 8,50 aan reiskosten is mijn baas toch spekkoper, dus moet het kunnen)

Dagkaart is gewoon geldig. Heb het zelf uitgeprobeerd met in en uitcheck in HvH.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten