Mikos op Reis: Wick(ed) Scotland

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Mikos op Reis: Wick(ed) Scotland

Bericht door Mikos »

The making of: Wick(ed) Scotland

Al een aantal jaren staat een 'rondje Wick' op mijn lijstje met bestemmingen waar ik nog eens naar toe zou willen. Wick ligt hoog in het noorden van Schotland en heeft het meest noordelijke vliegveld van het vaste land van het Verenigd Koninkrijk, voor zover je over 'vast land' kunt spreken bij een groot eiland als het Verenigd Koninkrijk, natuurlijk. Er naar toe vliegen en dan terug reizen per trein, dat klinkt mij heel mooi in de oren. En zodoende is het...

Maandag 23 september, 07.30 uur
De wekker gaat, tijd om naar het station te vertrekken, waarvandaan de trein mij verder zal brengen naar Schiphol. Een Airbus van EasyJet vliegt me naar Edinburgh. Er wordt dagelijks één keer gevlogen vanaf Edinburgh naar Wick. Een alternatief is er vanaf Aberdeen, maar dat zou qua kosten veel meer in de papieren lopen. Met het oog op de enkele vlucht die er per dag vanaf Edinburgh naar Wick gaat en de overstap tussen twee verschillende luchtvaartmaatschappijen heb ik er voor gekozen een overnachting in Edinburgh te boeken. En ik ben heel erg blij dat ik dat heb gedaan!

Tussen Edinburgh Airport en de stad is er een directe tramverbinding met ongeveer elke tien minuten een tram. De rit duurt ongeveer 40 minuten en brengt je rechtstreeks naar de stad. Helaas heb ik maar een klein stuk van de middag om de stad te ontdekken, dus ik kies voor Edinburgh Castle, een van de grootste trekpleisters van de stad.

Afbeelding

Afbeelding
Het Scott Monument.

Afbeelding

Het biedt een enorm uitzicht over de oude stad aan de ene zijde en de nieuwe stad aan de andere zijde van het spoor.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna is er nog tijd voor een wandeling over The Royal Mile, wat in feite een aantal straten aan elkaar zijn die de hoofdstraat vormen van de oude stad.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ook een bezoek aan Edinburgh Waverley, het hoofdstation van de stad, kan natuurlijk niet ontbreken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dinsdag 24 september, 07.30 uur
De wekker gaat, alweer zo verrekte vroeg. Om 08.48 uur stap ik in een tram die me naar het vliegveld brengt. De enige vlucht van de dag naar Wick vertrekt om 11.20 uur. De tram loopt onderweg aardig vol en ook weer net zo leeg. Wanneer we op het vliegveld aankomen, is me iets opgevallen; reizigers naar het vliegveld betalen meer dan reizigers naar om het even welke halte. Alleen de laatste 500 meter, vanaf de laatste halte bij parkeerplaats Islington naar het vliegveld, kosten je 2 pond extra per enkele rit. Op een retourtje van 8,50 scheelt je dat dus 4 pond, bijna de helft. Het servicepersoneel dat uitgangscontrole houdt, om te zien of je wel die 2 of 4 pond extra hebt betaald, beaamt dat. Ze adviseren het zelfs tussen neus en lippen door aan backpackers. Het prijsverschil zit hem uiteraard in de tramhalte direct naast de terminal; die grond is niet goedkoop.

Ook spreek ik kort met de controleur die in de tram controleerde. Na mijn vraag over lastige reizigers beantwoord te hebben ("Gemiddeld vijf personen per dag zonder kaartje, maar hooguit twee keer per maand echt lastige klanten"), met een wedervraag beantwoordt of ik ook in het Openbaar Vervoer werk. Een ander zou zo'n vraag vermoedelijk nooit stellen.

Afbeelding

Na het inchecken en de controle heb ik alle tijd om bij de gate een krant te lezen. Buiten komt er een Saab aangereden. Een SF34-vliegtuig, welteverstaan. LoganAir, de Schotse maatschappij vliegt daarmee naar de kleinere vliegveldjes in Schotland. Waaronder Wick, wat op een uurtje vliegen ligt. Om 10.50 uur zou het instappen moeten beginnen, maar er gebeurt maar weinig. Om 11.10 uur valt het alle andere reizigers ook op dat er nog steeds niks in gang is gezet. Om 11.13 uur krijgen we allemaal een e-mail:

Afbeelding

De vlucht is geannuleerd. Aan de balie worden alle dertien reizigers die deze vlucht geboekt hadden ontvangen en wordt er medegedeeld dat de vlucht is geannuleerd door het weer in Wick. Maar, de maatschappij heeft vaker met dit bijltje gehakt en dus is er een alternatief...

Afbeelding

Precies, een taxirit van zeven uur. Er zijn drie keuzes die ons worden aangeboden: Je geld terug, omboeken naar de vlucht van de dag erna of met een taxi naar Wick. Aangezien de vlucht de dag ervoor ook al is geannuleerd door het weer en de rest van de reis al een tijdje is geboekt en nogal strak in elkaar zit, valt die keuze af. En met mijn geld terug kom ik ook niet in Wick. Dus wordt het de taxirit. Er zijn uiteindelijk zeven passagiers die daarvoor kiezen, de rest regelt een alternatief. Er worden twee busjes gecharterd en om 12.10 uur rijden we weg vanaf Edinburgh Airport. Er zit een ouder stel achterin; hij is Brits, zij is Schots en komt uit Wick. De dag ervoor zouden ze al naar Wick vliegen nadat ze haar zus hebben bezocht, maar die vlucht werd geannuleerd. Ze kozen voor een omboeking naar de dag erna. En zijn nu dus weer gestrand. Maar deze keer hebben ze voor de taxirit gekozen.

Afbeelding
12.10 uur, vertrek vanaf Edinburgh Airport.

De chauffeur is een vriendelijke, vrij onverstaanbare Schot uit Edinburgh. Hij is niet heel erg blij met deze klus; we vertrekken om twaalf uur en als hij een beetje doorrijdt is hij wellicht vannacht om middernacht weer terug. Maar de klus weigeren is ondenkbaar vanwege een clausule in het contract met het bedrijf waarvoor hij werkt. Ik zeg nog gekscherend dat hij zijn vrouw maar in moet lichten dat het laat gaat worden. Wat hij vervolgens doet. En ze is inderdaad niet heel blij, maar het verandert toch niet. Ik krijg wel waar voor mijn geld; ik krijg nu veel meer van Schotland te zien als in het oorspronkelijke plan!

Afbeelding

Afbeelding

Na drie uur rijden maken we een stop in Inverness, bij een winkelcentrum. Tijd om te toiletteren en iets te eten en drinken te halen, want we zijn vrij halsoverkop vertrokken vanaf Edinburgh Airport; tijd om iets te kopen was er niet, nadat we onze ingecheckte bagage van de band hadden gehaald zijn we direct naar de taxistandplaats gelopen.

Afbeelding

Afbeelding

In Inverness schijnt de zon volop. Dan rijden we verder de Schotse Hooglanden in en wordt steeds duidelijker waarom we niet op Wick konden vliegen; het zit potdicht met mist. En aangezien Wick een klein vliegveldje is met drie vluchten per dag, is er geen ILS-installatie waarmee op de instrumenten in de cockpit geland kan worden. Het landen moet op zicht. En als er potdichte mist hangt, gaat dat niet lukken. Dus ik snap het wel. Achteraf blijkt ook op woensdag de vlucht te zijn geannuleerd; drie dagen op rij, dat moet wel serieus zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Om kwart voor zes word ik afgezet op het busstation van Wick, naast het hotel waar ik een kamer heb geboekt. De rit duurde niet, zoals voorgehouden, zeven uur, maar slechts vijfenhalf uur, inclusief een stop in Inverness. Maar het was een slopende rit. Een mooie, dat wel. Mijn bezoek aan Wick, toch al een weinig inspirerend dorp, wordt ernstig ingekort. Niet alleen qua tijd, ook qua zicht.

Wat ze wel in Wick hebben, is de kortste straat ter wereld. Met slechts 2.09 meter breed een officieel record! Ebenezer Place heeft maar liefst één adres; de toegangsdeur tot Bistro No. 1, in het Mackays Hotel. Uiteraard bezoek ik deze speciale locatie ook.

Afbeelding
Ebenezer Place; 2.09 meter lang. Of breed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Woensdag 25 september, 05.30 uur
Pffff... het was toch een vakantie en geen strafkamp? Een uur voor de wekker ben ik al wakker. Dat heeft ook een beetje te maken met het reisplan van vandaag; om 08.02 uur gaat mijn trein. En dat is er niet een uit de categorie die je moet missen. Nadat ik heb ontbeten en mijn lunch heb gekocht, vertrek ik naar het station. Daar staat een diesel tweetje van ScotRail klaar voor een vierenhalf uur durende rit door de Schotse Hooglanden naar Inverness. Er zit een handvol reizigers in, waarna we op tijd vertrekken met deze dieselende Schotse Hooglander. Een deel van de rit wordt dubbel afgelegd; van Georgemas Junction naar Thurso en terug, omdat Thurso in de hele regio de enige andere noemenswaardige plaats is. En er stappen zowaar nog flink wat mensen in, ook!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er rijden vier treinen per dag van Wick naar Inverness. En de andere kant op. Op zondag is er één rit richting Inverness en één richting Wick. Weinig vraag, weinig aanbod. Maar toch zit er onderweg naar Inverness genoeg in. De conductrice heeft het druk zat; alleen Wick en Thurso hebben een kaartautomaat, de reizigers op alle overige stations kopen hun kaartje in de trein. En geloof het of niet; er is van Wick tot Inverness zelfs catering aan boord; een Schots meisje komt met haar trolley langs en doet alsof het heel normaal is om 3 euro te vragen voor een bakje thee. Maar je moet natuurlijk iets...

Afbeelding

Afbeelding
Even terug zwaaien naar opa en oma rechts!

Geheel volgens dienstregeling komen we na 4 uur en 24 minuten rijden door het steeds verder reikende land aan in Inverness. In Wick kon je na 100 meter niks meer zien, in Inverness schijnt het zonnetje. Ik heb een tour geboekt die anderhalf uur na aankomst van de trein begint. Ik wissel mijn voucher in voor het kaartje voor de tour nadat ik mijn reistas in een kluisje heb geplaatst op het station; daar kom ik aan het einde van de dag toch terecht. Een verkenningsrondje door de stad laat me zien dat ook Inverness er mooi bij ligt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Inverness Castle.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna brengt een bus me naar die andere trekpleister hier in de buurt: Loch Ness. Voor wie er op hoopt: Nee, geen monster gezien. De bus brengt ons naar de boot voor een tochtje over het water. Zeker de moeite waard. Ook de kasteelruïne op de oever van het meer dat bij de tour is inbegrepen is de moeite waard. Daarna brengt de bus ons terug naar Inverness, waar ik op zoek ga naar iets te eten. Vervolgens loop ik terug naar het station om mijn tas op te halen. Er staat namelijk nog iets op het programma, een treinrit. En niet zomaar een.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Caledonian Sleeper is de nachtelijke treinservice tussen Schotland en Londen. Vanuit Fort William, Aberdeen en Inverness rijden treinen naar het zuiden, die in Edinburgh aan elkaar worden geknoopt en samen naar Londen rijden. Dat heb ik allemaal gemist; een uur na vertrek om 20.46 uur vanuit Inverness doe ik het licht uit. Het is mooi geweest voor vandaag. Bovendien is het buiten donker. Het zijn de laatste maanden van het oude materieel wat deze trein nog rijdt; op de Highlander komen op korte termijn de nieuwe rijtuigen die nog comfortabeler zouden moeten zijn. De Train Attendant krijgt binnenkort zijn opleiding voor de nieuwe rijtuigen, zo vertelt hij me. Reden om nog een keer terug te gaan!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Donderdag 26 september, 07.00 uur
Er wordt op mijn deur geklopt door de Train Attendant, mijn ontbijt geeft hij af zodra ik de deur open doe. Een bolletje met een plakje ham. Het is iets om de dag mee te beginnen. We zijn tijdens de elf uur durende reis ergens wat achter op schema gekomen; we komen om 08.25 uur aan op het eindstation, London Euston, een half uur later dan gepland.

Afbeelding
Londons Kings Cross Station.

Mijn tas geef ik af bij het hotel dat ik voor vannacht heb geboekt. Zelf ga ik ergens ontbijten en daarna naar het eerste punt op het programma van vandaag: London Transport Museum. Het lokale museum over bussen, trams en metro's.

Afbeelding

Afbeelding

Het tweede punt op de agenda is het Postal Museum. Dat bestaat uit twee delen, het ene gaat uiteraard volledig over de Britse posterijen. Het andere vind ik zelf een stuk interessanter; De Mail Rail. Sinds 1927 hadden de posterijen een ondergrond systeem waarbij postzakken door zelfrijdende treintjes werden vervoerd door de stad. Een ingenieus ondergronds systeem van ruim 10 kilometer dat tot 2003 nog werd gebruikt. En dat nu deels opengesteld is voor bezoekers van het museum, waarbij er een rondje gereden kan worden in een omgebouwde trein, een voormalige postzakkentrein.

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk is er nog één laatste punt op de agenda, eentje waar ik al een hele tijd naar heb uitgekeken en wat ook eigenlijk de reden was dat ik richting Londen wilde. Een rondleiding door de ondergrondse, voor publiek afgesloten tunnels van metrostation Piccadilly Circus. In Berlijn ben ik al eens in ondergrondse bunkers in een metrostation geweest, Londen biedt een soortgelijk iets aan door afgesloten tunnels van een handvol metrostations die nog dagelijks door duizenden mensen worden gebruikt. Zo was Piccadilly Circus ook een metrostation dat werd gebruikt als bunker voor luchtaanvallen tijdens de Tweede Wereldoorlog. Daar was het helemaal niet voor bedoeld, laat staan op ingericht, maar mensen voelden zich hier onder de grond veiliger dan boven in hun eigen huis. Terwijl de metro's doorreden, lagen de perrons vol met bewoners die vluchtten voor het gevaar van boven. En dat leverde nog wel eens spanning op tussen het metropersoneel, dat gewoon haar werk bleef doen voor de forenzen, en de schuilende mensen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vrijdag 27 september, 08.45 uur
De laatste dag van deze korte reis is aangebroken. Omkleden, ontbijten en door naar het majestueuze London St. Pancras Station. Hiervandaan vertrekken bijna ieder uur directe Eurostar-treinen naar Parijs, een handvol naar Disneyland Parijs en een handvol via Brussel naar Amsterdam. Om 11.04 uur lokale tijd vertrekt er een rechtstreekse Eurostar naar Amsterdam. Het inchecken verloopt soepel, de veiligheidscontrole erachter duurt even wat langer doordat het personeel niet op de juiste plek staat, de trein kunnen we pas later in omdat die achter op schema is binnengekomen, maar om exact 11.04 uur rollen we station St. Pancras uit. De trein trekt vlot op, het spoor ligt er strak bij en voor ik het doorheb rijden we 330 kilometer per uur. De tunnel wordt snel genaderd, de rit door de tunnel is voorbij voor je er erg in hebt en daarna rijden we, op hooguit drie kwartier rijden vanaf Londen alweer in Frankrijk. Vervolgens naar het grijze en grauwe België, waar ik volop herinneringen doorloop van dertien jaar geleden, toen ik er een half jaar heb gewoond. Er is niks, maar dan ook echt niks veranderd in die tijd rondom het spoor.

Afbeelding

Om 15.32 uur moeten we langs het perron staan in Rotterdam. Maar er is flink doorgereden en daardoor zit ik om 15.32 uur al in de trein richting Zwolle. Daar stap ik over op de trein naar huis. Door de korte overstap op Rotterdam ben ik zelfs een half uur eerder thuis dan ik had gehoopt. In slechts vijfenhalf uur van Londen naar Raalte (denk aan het uur tijdsverschil), uiterst comfortabel. Eurostar heeft aangekondigd vanaf 2020 ook de andere kant op rechtstreeks te gaan rijden (vanwege grensperikelen moet er nu nog worden overgestapt in Brussel richting Londen, waardoor er automatisch een langere reistijd aan zit van minimaal een uur) en ik weet zeker dat ik vaker die kant op zal gaan.

Afbeelding

Het was een korte, maar interessante en leuke reis. Het liep niet allemaal zoals gepland (die taxirit van Edinburg naar Wick was vermoeiend, maar ook wel weer de moeite waard), maar het viel allemaal wel mee. Edinburgh is een prachtige stad, Wick een grappige plek voor een stop op een doorreis, Inverness en Loch Ness de moeite waard voor een bezoek, de Caledonian Sleeper bracht me geruisloos door de nacht naar Londen en daar is eigenlijk altijd wel iets te doen. De rechtstreekse treinverbinding met Nederland is handig, zeker in deze tijden van #Vliegschaamte, en als je maar vroeg genoeg boekt zeker niet duur. Ik heb me geen moment verveeld! Maar na een week vroeg opstaan is een keer uitslapen ook wel weer fijn.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mikos op Reis: Wick(ed) Scotland

Bericht door Z2N »

Leuk hoor! Dat je meer dan twee pond betaalt voor thee vind ik niet zo gek, als je beseft dat de medewerkster van de trolley net op kosten van de baas heeft overnacht in Wick, dat loopt daar allemaal in de papieren. Zo stond ik ooit eens op zondagochtend op het perron van Kyle of Lochalsh, waar de conductrice kenbaar maakte dat ze wel erg graag naar huis wou, omdat ze slecht geslapen had. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Mikos op Reis: Wick(ed) Scotland

Bericht door ZO6176 »

Wederom een leuk verslag.
Ik wist niet dat Londen jarenlang een ondergronds systeem voor de post gebruikte. Leuk nieuwtje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mikos op Reis: Wick(ed) Scotland

Bericht door Daniel »

Leuk verslagje weer :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mikos op Reis: Wick(ed) Scotland

Bericht door isadora »

Mooi verslag Mikos, Edinburgh is inderdaad een parel. :pos: :pos:
Ennuh.......vliegschaamte........laat je niet gek maken, lekker vliegen, als het je zo uitkomt.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
waldo79
Berichten: 7629
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mikos op Reis: Wick(ed) Scotland

Bericht door waldo79 »

Dat is een bliksembezoek geweest _O_
umbusko
Donateur
Berichten: 5312
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mikos op Reis: Wick(ed) Scotland

Bericht door umbusko »

Mooie reis en complimenten voor het filmpje, dat vond ik zeer geslaagd! :D Het blijft een magische aantrekkingskracht hebben, zo'n eindpunt, staat ook nog altijd op mijn lijstje. Ik was even bang dat je me het gras voor de voeten ging wegmaaien voor mijn "See it, say it, sorted"-reeks, maar ondanks dat ik daarin ook nog Inverness, Edinburgh en Londen aan ga doen, denk ik dat het elkaar mooi aanvult. :)

Wat vond je van het kasteel in Edinburgh? Dat hebben wij namelijk overgeslagen, omdat het volgens de gids vooral interessant was voor liefhebbers van militaire geschiedenis en omdat we natuurlijk ook maar beperkt de tijd hadden.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mikos op Reis: Wick(ed) Scotland

Bericht door Durashift »

Leuk verslag. :pos:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mikos op Reis: Wick(ed) Scotland

Bericht door Milco »

Mooi en interessant verslag! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mikos op Reis: Wick(ed) Scotland

Bericht door Mikos »

Dank voor uw reacties.
isadora schreef:Ennuh.......vliegschaamte........laat je niet gek maken, lekker vliegen, als het je zo uitkomt.
Ter compensatie voor de verre reizen die ik per vliegtuig maak, is het soms wel een goede keuze de trein te nemen. Dat moet natuurlijk wel lukken en ook in te plannen zijn; als ik drie dagen vrij ben en twee dagen met de trein moet reizen om ergens te komen is de keuze al snel gemaakt.
umbusko schreef:Mooie reis en complimenten voor het filmpje, dat vond ik zeer geslaagd! :D
Dank, dat is een beetje de hobby binnen het reizen. Er gaat alleen altijd zo verrekte veel tijd in zitten...
umbusko schreef:Ik was even bang dat je me het gras voor de voeten ging wegmaaien voor mijn "See it, say it, sorted"-reeks
Dat was ook de enige insteek deze reis nu te maken; alles om een ander te pesten. :mrgreen: Nee, was puur toeval.
umbusko schreef:Wat vond je van het kasteel in Edinburgh?
Met het oog op de korte tijd die ik in Edinburgh had, koos ik juist voor deze toeristische stop. Je moet ergens beginnen en dit lag het meest voor de hand. Ik vond het interessant, maar het was inderdaad heel erg gericht op het militaire verleden. Dat kan mij wat minder bekoren, maar was desondanks niet vervelend om te bekijken. Ik kom meer voor het gebouw en dat voldeed, zeker met het mooie uitzicht over zowel de oude als de 'nieuwe' stad. Maar er is nog veel meer te zien en ik zal absoluut een keer terug gaan, om meer te bekijken in een rustiger tempo. Maar dat geldt ook voor Inverness en uiteraard Londen. Het was gewoon een snel tussendoortje.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mikos op Reis: Wick(ed) Scotland

Bericht door Stefan »

Hele mooie fotoserie, Mikos. Schotland blijft toch wel 1 van mijn favorieten! Ik ben er tot nu toe alleen nog maar met de auto geweest, maar nu je die vlucht van Edinburgh naar Wick hebt opgemerkt.... Ga ik toch eens kijken of mij het wél een keer gaat lukken. :P En dan kan ik er mooi een treinreisje aan vastplakken. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Mikos op Reis: Wick(ed) Scotland

Bericht door bjorn keith »

Bedankt voor het delen van dit schitterende verslag! Ik heb er van genoten. :D
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mikos op Reis: Wick(ed) Scotland

Bericht door Meltrain »

Mooi verslag. :D
Ik ben in 2009 met de trein van Alness naar Wick geweest. Dat was dus 3,5 uur in de trein, 2 uur Wick en 3,5 uur in de trein. :')
En je hebt tegen de conductrice van ScotRail toch wel gezegd dat jullie dezelfde werkgever hebben? :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mikos op Reis: Wick(ed) Scotland

Bericht door Mikos »

Dat had ze al wel aan mijn vervoerbewijs gezien. :wink: Maar om Wick nu als bestemming te kiezen gaat me iets te ver; het rondje zoals ik het heb gedaan was leuk, maar om vervolgens hetzelfde stuk terug te moeten reizen... :X
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Mikos op Reis: Wick(ed) Scotland

Bericht door Timon91 »

Het is een mooi verslag geworden, Mikos! Jammer dat de vlucht naar Wick niet doorging, maar mooi dat het uiteindelijk toch nog allemaal gelukt is ;)
Mijn Flickr account.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten